Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/23/23 ve všech sekcích

  1. Není sice úplně rozhledna ale rozhled na všechno okolní strdí a mléko teda byl náramný Pravděpodobně to souviselo s právě probíhající poutí ale maj tam fakt pěkně draho a než jsme se dostali nahoru tak jsme platili tři vstupné.
    4 body
  2. To McMatej tak každý má právo na svůj názor, můžete jít příkladem, říká se, že dobré příklady táhnou. Já jsem rád, že jsem si stihl užít auta, ještě když byla svoboda. Ale když jsem koukal, co za problémy s autem řešíte jinde, tak se obávám, že budete časem patřit k těm, kteří o možnost individuální dopravy přijdou, to ale vůbec neznamená, že vám to přeji. Pak třeba sám uznáte, že tolik obětovat pro "CO2/ ekologii" jste nechtěl. A smutné bude, že v té době klidně dál Číňan bude topit v uhelných elektrárnách, Ind bude jezdit v autě, které žádnou euronormu řešit nebude, černý muž dál bude sypat odpad do moře atd, atd. Ale vás v potemnělé místnosti při 15st bude hřát jen to, že zachraňujete planetu. K tomu vám Číňan za "výhodnou cenu" dopomůže solárním panelem a baterií. Evropa má v tomto smůlu, pokud nebudeme schopni prodávat technologie a OHLÍDAT si, aby je nezkopíroval každý, nemáme co nabídnout, suroviny má Číňan všechny, rád nám cokoliv prodá, samozřejmě se ziskem a protože peníze nerostou na stromech, časem v Evropě dojdou. Když nemám výrobu věci, o kterou má někdo zájem, nemám co prodat a časem mi dojdou peníze. A my třeba časem zjistíme, že místo boje o planetu, bojujeme o přežití. Ale snad to jen vidím příliš černě a Evropa se vzpamatuje a bude to celé jinak. Nechci, aby to vyznělo, že mi je ekologie ukradená, to vůbec ne! Ale mít ji na prvním místě a obětovat se jen tomu, to také není řešení. A číňan vám rád prodá své elektrauto, klidně to i zadotuje, ale o průběhu výroby a její ekologii si nedělejte nejmenší iluze. Je to velká země, platí tam pravidla, která si v Evropě už ani nedovedeme a nechceme představit. Viděl jsem tam na poli celý den makat děti, kterým v Evropě ještě čteme pohádky a dáváme jim dobrou noc, stejné dítě pomáhá rodičům v dílně, klidně může být tím, kdo pomáhal s výrobou vašeho elektromobilu, třídil suroviny na baterie atd, atd... Pokud musíte řešit takové věci, věřte mi, že CO2 je jim úplně ukradené. A pokud by se něco takového časem stalo i tady, rázem je nám CO2 taky úplně ukradené... Tak snad budeme mít štěstí... Je to velká a pro našince hrozně zvláštní zem. J.
    3 body
  3. To o té Číně co psal jakoubek bych si tady dovolil potvrdit, měl jsem tam roky známého, co tam pomáhal zavádět textilní průmyslovou výrobu a co ten tam zažil a popisoval, by se tady ani nemohlo pomalu vyslovit a to ho přitom nepustili všude, kde by sám chtěl. Evropa a celá tzv. západní kultura se považuje pomalu za pupek světa, který má dle jejich vize v ekopočínání následovat každý, ale ty podmínky tam pro tohle prostě nemají. Čína jako autoritářský režim by to asi obyvatelstvu a průmyslu mohla přikázat, ale ani tamní politické špičky nemohou tzv. utahovat obyvatelstvo donekonečna. To samé Indie, Africké státy, státy střední Asie, státy Jižní Ameriky. Evropa, Sev. Amerika si asi mohou dovolit o něco zchudnou, ale zchudnout z bídy o stupeň níž už moc nejde. Nedokáži si třeba představit, že by někteří tzv. zelení příznivci, např. i z našeho fóra, byli ochotni a vůbec vydrželi kvůli čistšímu ovzduší jíst místo 3 x denně jen 1 x denně. Svět v globálu nefunguje tak přímočaře, jak si to mnozí představují. Mnohým dnešním mladým idealistům a aktivistům stačí na pár hodin vypnout internet a již pomalu plní čekárny psychiatrů a tahle generace chce přikazovat zbytku světa, aby si utáhli opasky a to kvůli tomu, aby Evropané dýchali čistší vzduch. Takhle jednoduše to tedy milá Evropo přes tvoje představy a vize nepůjde. Ale vysvětlujme to některým......
    2 body
  4. K tomuto, co sem @jakoubek_ napsal nemám jedinou připomínku, vše je srozumitelné, logicky podané, jen opravdu nechápu kolegu z fóra @McMatej proč na takový příspěvek dává negativní hodnocení? Ty tady tedy sázíš negativa jak na běžícím páse. To máš člověče paranoiu na kohokoliv, kdo není 100% fanoušek elektromobility, nebo co ti vadí na jeho příspěvku? To o těch politicích, nebo to, že zasírá ovzduší svými 2 Kodiaqy? A neboj se, dej mi klidně třeba 10 negativ naráz, já to unesu, jen to tvoje myšlení by mě zajímalo, co tě k tomu bohatému rozdávání tak popohání.....
    2 body
  5. V OBD je na to aplikace, Ale kód bohužel nevím. Přibylo, ale i ubylo tam toho víc. Jde ztlumit svit tlačítka výstražných světel, možnosti různě nastavovat osvětlení značky, změnila se možnost u Line asistentu. Už nelze dát do paměti, ale jen zap/vyp, Dlouhým kódováním to jistě půjde pořád. Taky jde nastavit blikání dálkovými světly bez nastartování. Asi nic důležitého.
    1 bod
  6. ty dotace těch prvních třech statu jsou fakt šílene... Respektive nevíte jestli se dá nějak přihlasit auto v Nizozemí? :) Tesla model 3 long range 1,2mio-338tis to mi dává smysl. 0-100km/h 4,4s (nebo ten performance myslím 3,3s) dojezd 600km v českém mrazu určitě i 500km, super powermanagement, supercharger, neni to težke velke jako SUV, šetřil bych na palivu. Vrzání interieru fakt neřeším... Jediná vada na kráse spotřeba pneu, tam by ekologie trpěla... Toto auto je pro mě zase o emoci... 95% ekologické ježděni a 5% fakt zábava, když se člověk obtiskne do opěradla. Něco jako když jsem před 13lety prostě musel mít petiválcový turbobenzin volvo. čísla aktualních prodeju v evropě např. tady: https://www.jato.com/tesla-model-y-becomes-europes-best-selling-car-for-q1-2023/?from_newsroom=true Asi většina z vás z toho bude mít radost. ČR je skoro poslední v registraci nových EV, zase v něčem nejlepší. Stejně jako s emisemi na hlavu :(
    1 bod
  7. Přestože se to, co každý z nás dělá, zdá bezvýznamné, je to právě to nejdůležitější, co můžeme udělat. - Mahátma Gándhí Souhlasí s citátem od Johannes Rau: občane musí vědět, že méně aut v naších městech neznamená nižší nýbrž vyšší kvalitu života. mě osobně velmi zajímá problematika klimatické neutrality - je to opravdu velká celospolečenská celosvětová transformace a chci tomu rozumět. Zdaleka to není jen o ekologii. Kdo by chtěl něco o tom přečíst, tak mužů doporučit tyto dvě knihy: - Petr Daniš: Klima je příležitost - John E. Doerr: Speed and Scale nebo kdo nemá čas a chuť číst, může si poslechnout podcast https://2050podcast.cz/epizody je tam přes 40 epizod
    1 bod
  8. Jaké základy dáte dětem, takové si do života odnesou. V dnešním videu uvidíte drsný způsob, jak děti naučit, kde nepřecházet. Žena s dítětem vs. auto. Edukativní výsledek zaručen.
    1 bod
  9. Budou to stejná místa, za která vůz zvedáš i obyč. heverem z výbavy vozu, tedy pod prahem v místě označeném šipkou na prahu.
    1 bod
  10. Pri teplote 0 a nižšie sa určite vzduch prehrievať nemôže. K tomu jazdím trasu 17 Km.
    1 bod
  11. Zdar všem, přidám jen SVŮJ soukromý názor. Obávám se, že nikdo z politiků nechce říct pravdu. Ono po vyslovení pravdy už dotyčný totiž nemá moc šanci na znovuzvolení. Auto nebude běžná věc, individuální doprava bude luxus, určitě klesne životní úroveň, protože ochrana prostředí je prostě drahá. Peníze nerostou na stromech, i když by to bylo hezké. Nyní fungujeme v nějakém poměru cena - energie. Je to v tuto chvíli asi ten nejvýhodnější poměr, co lidé umí, nacpat do jednoho kilogramu tolik energie, co je v kilogramu "uhlíkového paliva" za podobné peníze prostě neumíme. Bohužel do toho vstupují další věci, ekologie, politika, zájmy určitých skupin atd... Asi nikdo nebude tvrdit, že spotřebovat kilogram uhlí, nebo ropy, plynu atd přírodě prospívá. Takže pokud chci omezit spotřebu, mohu míň jezdit, míň topit, atd, prostě se omezit. Nemyslím si ale, že se již teď neomezujeme, to, že vše stojí peníze už určitou úroveň omezení samo vytváří, takže až na výjimky se snad moc neplýtvá. Omezení z pohledu ČR - máme přes půl roku topnou sezónu, to je nevýhoda, prostě se tady topí... Struktura naší výroby - průmysl energii prostě potřebuje... Bohužel čím více energie potřebujeme, tím více zaplatíme. Pravdou je, že ještě naši dědové topili v jednom pokoji, nebyla běžná teplá voda, elektřina sloužila hlavně pro svícení, ale asi nikoho nenalákáte na to, ať se do tohoto "komfortu" s radostí vrátí. Taky se asi nechce nikomu chodit do práce pěšky 10 km. A mimo jiné to ovlivňuje i auta. Je u nás dost velká skupina lidí, pro kterou bude auto nedostupné. Jako politik toto nemůžete nahlas vyslovit, protože volič to slyšet nechce. Bohužel elektromobilita v tuto chvíli a za stávajících podmínek tuto skupinu lidí, pro které je auto nedostupné neskutečně zvětší. To, že by elektroauta příliš zlevnila, tomu už snad nevěří nikdo, mimo pár jedinců, kteří na to mají "svůj pohled". Nejsou k tomu ani podmínky - zapomeňte, že by vám Čína dala něco bez zisku, nemají důvod a bohužel pro nás mají většinu potřebných surovin "pod palcem". A nejsou k tomu ani důvody - politici si přisadí, protože co jde zdanit, to oni potřebují a ještě se to zdůvodní například tím, že auto je luxus a když máš na auto, můžeš ještě dát pořádnou daň, takový odpustek. Jsem už dost starej na to, abych přišel o asi naivní pohled na věc a zkušenosti už mne naučily, že většina věcí dopadne hůř, než politik prezentuje. A ještě drobnost a osobní zkušenost: byl jsem pracovně mimo jiné i v Indii, Číně i Rusku a to, jak se tam starají o životní prostředí, to nechcete nikdy zažít, to je peklo. Co tam teče v řece, že nevidíte na druhý konec náměstí, protože smog, to opravdu nechcete. Oproti tomu se v Evropě, případně v ČR staráme o přírodu luxusně. A jestli chci, nebo nechci elektrauto? Zkušenosti jsem zde již uváděl, stále to vidím stejně, jako druhé auto, pro někoho kdo může doma dobíjet a nemá jako prioritu cena/výkon je to použitelné, osobně to ale jako ideální řešení v tuto chvíli nevidím. Zvažovali jsme doma nákup elektroauta, máme RD, máme FVE, dávalo by nám smysl něco jako eCitigo, které už není, měli jsme na delší dobu možnost otestovat Enyaqa obyč i RS, ale shodli jsme se doma, že pro nás elektroauta ještě mají omezení, která nehodláme akceptovat. Ale za 5 let to může být celé úplně jinak. Stávající vozový park máme: Kodiaq nafta 2017, Fabia 2020 benzín, Kodiaq 2023 nafta. Odpad třídíme, letadlem nelétáme, ani jednoho z nás to nebaví, každý rok jezdíme sázet stromky do lesa, staráme se o náš kousek lesa, snažíme se planetu moc neprudit. J.
    1 bod
  12. Po rozobrani dveri sa zistilo, ze tam ziadny iny tlmiaci komponent nie je. Len skla. Proste dvere su plechovka od cocacoly.... bez akehokolvek pokusu o tlmenie. Naposledy som nieco podobne videl na daewoo tico v roku 1997. Skoda dokaze prekvapit... to nic nemeni na tom, ze je to uz cele odhlucnene, a zlozili to rovnako v pohode, ako to rozobrali. A potom zas, ked som menil zamky. pokial autorizovany servis nedokaze dat dole tapacir, asi maju nejaky problem. Velky problem. A uz by som si tam nekupil ani hrncek...
    1 bod
  13. Mně to sklápění pomocí DO nefunguje.
    1 bod
  14. A hlavne auto, ktoré ma akustické skla ma iné komponenty, tie skla sú 2x take hrubé.
    -1 bodů
  15. -2 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...