Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/24/23 ve všech sekcích

  1. No vidíš a pro spoustu z nás stále převažují zase výhody spalovacích motorů ( nevýhodou jsou asi zákazy vjezdu do center některých evropských měst - to konkrétně mi však osobně nevadí, to víceméně kromě vjezdu místních obyvatel spíše schvaluji. (Uznávám ještě také, že v okamžiku jízdy vznikají škodliviny - nicméně podotýkám, že EV zatím stejně nejsou právě kvůli tomu, že se elektrická energie vyrábí kromě plynu i z uhlí bezemisní ) A ty výhody? Při cestě nepřeberné množství míst k doplnění paliva - není nutno nic plánovat + minimální zdržení na čerpačce. Auto je kdykoliv ihned k dispozici k jízdě a to i opakovaně (na stovky a tisíce km). Můžu parkovat kdekoliv v garážích. Pořizovací náklady nového vozu diametrálně odlišné od elektromobilů. Píšeš, že si užíváš technologií - no za mě je třeba Tesla přesně to, co nechci. No nevím, ale od řidičského požitku bude člověk spíše odpojený u elektromobilu. O dynamice se můžeme pobavit - já u spalováku žádné omezení nepociťuji (ono 206 kW není zas tak málo). Bohužel s aktuálním autem jsem přišel o klasické manuální řazení - a to je také jeden z řidičských požitků.
    2 body
  2. Vysoké emise máme, protože pálíme v elektrárnách uhlí. Stejně jako Německo. Nízké emise bychom měli, kdybychom měli více jaderných elektráren jako ve Francii nebo ve Švédsku. Proč to tak je, se musíte ptát komoušů, co tady u nás 50let budovali socialismus. Proč pálí uhlí Němci, se musíte ptát tam. Možná proto, že v zimě nechtějí mrznout. Ale mají přece tu Energiewende, tak asi udělali soudruzi někde chybu. Podíly BEV jako v západní Evropě nemáme proto, že: (a) těm, co by se masově možná hodily (masově lidi jako 1. nebo 2. auto do rodiny), tak na to nemají peníze, (b) ti, co by na to možná měli (firmy jako služební vozy), tak těm to nevyhovuje z hlediska provozních vlastností, protože by to snížilo kvalitu služby nebo zvýšilo náklady. Peníze na BEV jako v západní Evropě nemáme proto ... no zase protože jsme budovali ten socialismus, a naše startovací pozice v závodu ekonomik se tím zpozdila o pár desítek let. Odpovědi jsou trochu jízlivé, ale jsou velmi jednoduché. K elektromobilům lze přistupovat ideologicky ("jsem přesvědčen, že je to dobré, takže to beru za každou cenu") nebo ekonomicky ("vezmu to, ža se to bude vyplácet, až přínos pro mne převýší náklady". Když to bere ideologicky jedinec, třeba zde kolega silarm, fajn, proč ne, je to jeho rozhodnutí. Problém je, když se to ideologicky vnutí všem, jako to dělá EU. Zatím je to poněkud napikaču, technicky, finančně a funkčně to vyhovuje pouze poměrně malé skupině lidí. Hlavní kupní síla nových aut jsou u nás firmy, a tam to nefunguje. Pokus u nás ve firmě - drahý, malý dojezd, tedy nepoužitelné, jinak fajn svezení. (jinde v okolí) Pokus o nasazení elektrosanitky (s dotací myslím) - malý dojezd, jinak fajn svezení, tedy použitelné pouze na 1 směnu, pak nabíjení, takže místo jedné dieselové sanitky potřebujete dvě elektrosanitky. Pokus o nasazení elektro popelářského auta - drahé, malý dojezd (cca 50-70% běžného provozu), jinak fajn svezení, tedy použitelné pouze na 1 směnu, pak nabíjení, takže místo jednoho dieselové popelářského auta potřebujete dvě elektro popelářská auta. atd...
    2 body
  3. U 2 roky starého auta je horizont 5-10 let příliš dlouhý, tam se už nemá cenu bavit o zůstatkové hodnotě, ta může být u 10-ti letého auta už stabilní okolo 10% pořizovací hodnoty, u e-auta s mrtvou baterkou třeba nulová. Takže pokud bys počítal celkové náklady na 2+10 let, můžeš klidně amortizovat 90% pořizovací ceny a větší chybu tím neuděláš. Význam má spíše (pro firmy) počítat celkové náklady na 3-4 roky provozu nového auta, a pro fyzické privátní majitele pro 3-4 leté ojeté auta na dalších např. 5 let, a to je u klasických aut odhadnutelné, protože ani zákazy ani vývoj trhu nejsou u klasických aut tak rychlé. Kdežto u e-aut je to natolik překotné, že se nedá dobře odhadnout ani u jedné z těchto kategorií. Totiž právě proti hodnotě e-aut jde ten jejich převratný technický vývoj tlačený seshora. Když e-auto je např. morálně zastaralé už za jednotky let, protože přišly jiné s dvojnásobným dojezdem, jakou pak bude mít hodnotu jako více let jeté? ... u klasický aut je ten vývoj paradoxně opačný, skoro každé nové "spalovací" auto je pro uživatele horší a dražší, takže ojetiny naopak drží hodnotu. Tahle doba je divná :-)
    1 bod
  4. @silarm Nic Ti kazit ani nechceme, jen to proboha neustále nekažte nám, co máme jiné názory a preference než máte Vy, co chcete údajně zachránit lidstvo.....
    1 bod
  5. Tak mimo jiné i z jednoho z těch důvodů co zde popisuješ a preferuješ tím elektromobil, tak já místo toho preferuji malý spalovací automobil a to i pro jízdy kolem komína (kde se zhusta uvádí, že elektromobil má už smysl) - uživatelská přívětivost: jezdím nejčastěji cca 10 km na zahradu a cca 10 km do města (do práce nejezdím, bo již důchodce), přitom vůbec nemusím brát ohled na motor, protože dnes se již moderní motor ani nedoporučuje zahřívat na místě, motor mě nesmrdí ani před jízdou, ani na začátku jízdy, ani po jízdě, s plynem nemusím opatrně protože je to atmosférický motor (žádné dochlazování turba po jízdě) a olej v motoru je 0W16, takže ani v zimě po nastartování a výjezdu neberu nějaký extra zvláštní ohled k motoru a otáčkám. Topí to hned, chladí to hned a v létě i v zimě stále stejná spotřeba a dojezd. No a spotřeba je u mne (tedy u manželčina auta, které z 90% jezdím stejně já osobně) cca 4l/100 km, takže náklady na palivo cca stejné jako u malého elektromobilu ( možná ještě menší, protože neměl bych možnost dobíjet doma, ale jen na veřejných nabíječkách), no a když uvedu, že to malé Aygo mě stálo jako nové cca 250.000,- Kč a v té době možná tak trochu adekvátní elektromobil byla Dacia Spring a ta byla 2 x tak dražší a navíc jen s 1/3dojezdem oproti tomu Aygu, tak se u mne a pro moji potřebu rozplývá vize elektromobilu jako smysluplného dopravního prostředku do neznáma...... No a tak bych mohl pokračovat, takže končím ve stejném smyslu větou, jakým si začal svůj příspěvek "Pro mně není elektromobil žádoucí kombinace (tedy určitě nejsem cílová skupina)". Na mém malém příkladu a v porovnání s tebou vidíš, jak rozdílné názory a potřeby mají jeden člověk vedle druhého. Proč dnes musíme a budeme muset v budoucnu čím dále, tím více poslouchat jaké máme mít potřeby a jaké potřeby jsou jedině ty správné? Hnacím motorem toho všeho, co se kolem elektromobility děje je ekologie a záchrana lidstva? Smát se tomu nebudu, nad tím se dá už jen zaplakat.... PS: Pro doplnění jsem si ještě z COC dokumentu Ayga vytáhl, že průměrné emise má 93g CO na km, ve městě dokonce 82g, takže bych byl zvědavý za kolik najetých km by to auto předehnalo svou uhlíkovou stopou tu Dacii Spring? Předpokládám, že při našem průměrném ročním nájezdu na Aygu cca 8.000 km asi nikdy....
    1 bod
  6. Ano Němci mají Elektrowende - myslím, že byl plán uhlí-->plyn-->obnovitelné , pak přišla Ukrajina a bouchl nord stream apod. Takže ten mezičlánek plyn vypadl. Nevidím za kulisy, ale přijde mi, že tato snahy značně mění toky peněz. A někomu se to libí a někomu né. Pro mě je elektromobil velmi žádoucí kombinace (asi jsem cílová skupina): - ekologie (životního nastavení) - opravdu věřím že to vyčistí města a sníží CO2 emise. A vidím jak se životní prostředí mění. Tomu chci a musím pomoci. Doufám, že nás bude víc a víc. - ekonomicky - Total cost of ownership mi už nevychází vůbec zle.... Ano je to velká investice, ale snažím se už na elektro auto šetřit. To je ten důvod proč už nemám teslu model 3. Věřím, že výměna baterií nebude časem tak nákladná. Třeba výměna automatické převodovky taky stojí 100tis. - zábava: je to pro mě hračka. Jsem technik a baví mě nové věci. Líbí se mi ta dynamika. Nová auta s klasickým pohonem, mě prostě poslední dobou nudí. Přijde mi, že člověk je od auta víc a víc odpojený. Toužím po změně. - uživatelská přívětivost: jezdím do práce 15km po dálnici - celou tu dobu musím brát ohledy na spalovací motor. 1km než se dostanu z města moje auto fakt smrdí - není ohřáty katalyzátor tzn. žádná lambda regulace. Pak musím s plynem opatrně, bo turbo není zahřátý olej. Druhé diesel auto ještě horší. Tam mám aspoň nezávislé topení a taky věčně vybitou baterku. A ty SUV jsou, z mého pohledu fakt špatně. Najedu 200km za týden. A auto 90% času stojí - čas to jednou týdně nabít najdu bez nějakého většího omezení. Nebydlím v rodinném domě. Občas o víkendu jezdím 100km - 350km za rodinou na chalupu. Dovolená v Chorvatsku mě neláká - ale jednou za pár let s rodinou jedu. Nejezdím to na jeden zátah, přestávky si na nabíjení udělám - zaplatím za supercharger. Možná něco ušetřím na dálnicích - pokud jsou tam taky elektroauta osvobozena. pro mě v dnešní době je těch omezení stále míň a míň. Výhody převážily nevýhody. Predikuji, že za dalších 10 let to bude ještě lepší. I ty firmy postaví parkoviště se soláry a nabíječkami. https://finmag.penize.cz/byznys/439955-tichy-bojkot-elektromobility-nemecke-firmy-zustavaji-u-dieselu já jen doufám, že až budu kupovat další auto, že mi nějaké schopné auto nabídne VW. Bohužel teď pro mě jasně výtězí Tesla - a dle prodejů nejen pro mě
    1 bod
  7. Ano, možná to je bezvýznamné, však ono když spadne drobek z rohlíku taky to je nic a přesto ho většina lidi uklidí, a nečeká, až bude pokryta celá podlaha… Minimálně neodiskutovatelny přínos je provoz ve městech, ikdyby to cele ve výsledku znamenalo “jen” snížení lokálních emisi, ten zbytek se k tomu nějak přidá…
    1 bod
  8. Tipuju to spíše na vadu laku. Pokud tam nebyl lak porušen, nemá odkud tam vznikat rez (puchýř).
    1 bod
  9. Za mě dotace pokřivují trh. Minimálně v tomto odvětví. A hlavně někdo to musí zaplatit, potažmo stát si to vybere jinde. Nástup Tesly je slušný, zlevnění zřejmě zapracovalo. Dalším aspektem by také mohl být tlak na obměnu firemních flotil. Hlavně v západní části Evropy se na to začíná klást důraz, takže i to by mohlo mít vliv.
    1 bod
  10. Včera jsem jel 1 hodinu 10 minut. Telefon TCL 20 Pro zapojen pouze pro Handsfree. Tedy bez hudby a navigace. Dobito o 15%. Byl jen vlažný. Mně to stačí. V autě nečekám rychlé dobití. Stačí mi, když se nevybíjí, případně trochu "přibere".
    1 bod
  11. Moc sa nad tym zamyslas - jazdi a neries. Tak ako ja :)
    1 bod
  12. Jo tak vozy se Start Stop po faceliftu. Naše Citi model 2018 baterie 59Ah technologie EFB po 4,5 letech původní baterie sice startuje, funguje, ale i po nabití za cca 3 až 4 dny napětí 11,9 někdy až 11,7. Start stop potlačený přes relé. Alternátor 110A. Nebudu čekat až někam pojedu manželku zachraňovat. Koupil jsem 60Ah technologii AGM https://www.battery-import.cz/autobaterie-exide-start-stop-agm-2/autobaterie-exide-start-stop-agm-60ah--12v--ek600/ Samozřejmě bylo nutné v jednotce 61 přizpůsobit a v kodování změnit FSB na AGM.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...