Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/31/23 ve všech sekcích
-
pocítí to minimálně každý, kdo má nějaké úspory. Mzdy nestíhaj inflaci ani dnes, takže když všechno zdraží desetkrát, tak mzdy desetkrát nevyrostou a úspory půjdou na desetinu reálné hodnoty.1 bod
-
No dost lidí řiká že nedostalo přidáno, ale ono se tomu těžko věří. Ještě před covidem byl standardní plat 35-37 tisíc. Neřešme tu jestli v Praze nebo v Brně, platy prostě rostou. Dnes jsi skoro na 44K průměrné mzdy dle statistiky z léta, to je přece obrovský nárust. Navíc podle mě právě na tom růstu té mzdy se podepsaly hlavně drahé energie a potraviny. Když si uvědomíš kolik z toho příjmu jde poměrnou částí na energie a potraviny, tak jsem zas tak výrazně nezchudli. Obecně máš pravdu, že náklady a inflace roste s předstihem před příjmem domácností, ale nakonec tam vybalancování probíhá, viz. graf vývoje cen: Totiž, to zdražování začne postupem času klesat, ale zároveň později dojde i k poklesu růstu příjmů. Pokud si vezmeme poměr výdajů v rodinném rozpočtu na energie v roce 2010 a dnes, čeká nás zajímavé srovnání. Nechce se mi to nyní zjišťovat, ale skoro bych se vsadil, že po zaplacení všech energií (paliva do auta, paliva na vytápění, elektriky atd.) jsme dnes finančně v lepším postavení. Ani zdražení o 50 % by nás možná nedostalo do finanční situace před 15 lety. Neříkám, že je současný vývoj ideální, ale je podle mě ne tak špatný, jak si mnozí lidé myslí. Vzhledem k tomu, že se dnes prakticky nedá v čase od 6:00 do 18:00 projet žádným městem či okresní silnicí bez kolon, nemluvě o dálnicích, a k tomu, že mnohé rodiny snižují teplotu vytápění z 27 na 23 stupňů, aby jim energie nezasáhly rodinný rozpočet... Mám pocit, že jsme skutečně značně rozežraní a máme se opravdu dobře. Tak vysoký provoz, jaký tu panuje, nebyl ani po roce 2000. V době mého mládí jsme netopili jen proto, že teplota klesla pod 25 stupňů. Tchýně by dnes byla v šoku, kdyby přišla na návštěvu a zjistila, že teplota je pod 25 stupňů – hned by položila otázku, jestli chceme zmrznout. Je to prostá realita, a tato extrémní spotřební mentalita, která je v konečném důsledku spojená i s ekologickou otázkou, začala nabírat obrátky až po roce 2010, protože všichni měli nadbytek všeho. Na jednu stranu mlátí tchýně hubou na Fialu a chválí Babiše. Na druhou stranu doma absolutně neřeší spotřebu čehokoliv a v důchodovém věku živý dvě zánovní auta. Tak jestli tohle není překonaný blahobyt absolutní rozežraností tak co potom je? Starej dělal celý život soustružníka a stařka vydávala celý život obědy v závodní jídelně.1 bod
-
Nejlepsi je mit v zapalovaci merak s displejem. Stav baterie je realny po zamceni auta elespon par hodin a pak skrz okno sledovat. Pokud na to koukas pri odemcenem aute a s otevrenou kapotou tak udaj neni spravny. Nebo ten tvuj pristroj bys mel mit vyveden do auta a taky koukat na nej skrz okno kdyz je auto "uspane".1 bod
-
Ahoj, kopíruju sem svůj komentář z vedlejšího tématu, které se zabývá stejným problémem. Ahoj, tak u mě je problém asi vyřešen. Trochu jsem pojezdil po louce, abych tu jednotku pořádně procvičil. Né jen ABS - to jsem zkoušel jako první a potom to dál brzdilo. Teď jsem to dostal asi do všech režimů, aby se v té jednotce aktivovalo i čerpadlo a všechny ventilky (zatáčet smykem, hrabat, hrabat v zatáčce, brzdit v zatáčce). Takhle jsem jezdil tak 5 minut a od té doby to vypadá OK. Nezůstává brzdný efekt po dobu 1-3s po zvednutí brzdného pedálu Zmizelo samovolné brždění za deště Už jsou to asi 4 dny co jsem to procvičil a od té doby vše funguje jak má, takže si myslím, že je to vyřešeno. Asi byl nějaký přilepený/zatuhlý ventil v ABS jednotce. Určitě bych tohle vyzkoušel před tím, než bych si nechal vyměnit ABS jednotku za 30 tis.1 bod
-
Ziskas tym akurat moznost vytvoriť hotspot pre posadku, ale to vies spravit aj z telefonu. Takze ano, vyhodene peniaze, nic ti to neprinesie. Wifi sa da použiť este na telnet pristup do file systému pokial to mas povolene.1 bod
-
Jak jsem už psal, mě cívka klekla při cca 30.000km, domovský AS vyměnil jen svíčky a při další jízdě 100km daleko jsem skončil na odtahu a v jiném AS, kde si už věděli rady. Na záruku vyměnili cívku a náhradním vozem jsem druhý den jel pro Rapida. Svíčky jsem měl v úmyslu vyměnit ve 30.000km stejně 60.000 je pro mě nesmysl.1 bod
-
Pravděpodobně opravdu netuší, ale možná mají jednu z posledních možností něco s tím udělat ve volbách do Europarlamentu příští rok. Pro mne ti lidé, co toto za každou cenu prosazovali a dále prosazovat chtějí tam nemají co dělat. Pokud to obyčejní lidé opět hodí za hlavu a většinově řeknou, že k takovým volbám stejně nepůjdou (jako že skoro vždycky), tak národní, parlamentní volby u nás za cca 2 roky již vůbec nic na tom nezmění a to tam může být zvolen kdokoliv. Holt takhle je to v zemích EU nastavené. Kdy lidé (i v tzv. západních zemích EU) na tohle konečně přijdou.....?1 bod
-
Tak po 4 a pul roce závada odstraněna.Bláhově jsem si myslel že jí odstraní v autorizovaném servisu v záruce kde auto bylo pětkrát s touto závadou,ale nakonec jsem musel sám ,protože zjištění závady vadné cívky je asi v autorizovaném servisu Příbram a posléze v Mladé Boleslavi nadlický ukol.Je zarážející když jim diagnostika napíše x krát výpadek zapalování,že je ani nenapadne výměna svíček nebo cívek.Hlavně že mění dvakrát vstřiky bez výsledku.Je smutné kolik chtějí za banální ukony jako výměna oleje atd,proto jsem tam raději ani nejel na čtyřletou servisní prohlídku a radeji jsem si to udělal sám a za mín peněz i s novéma cívkama od bosche.Závěr autorizovaný servis velké zklamání.1 bod
-
Ceny jsi hledal kde? Však je tam většinou klasický VW 140A alternátor.... https://www.motora.cz/bosch/1-986-A01-248.html?KTypNr=137129 Teoreticky pokud máš hodně našlapanou výbavu tak 180A, tam se to dělá formou výměny kus za kus také u bosch a to vychází cca na 6K. Jinak Superb III s 2.0 TSi a jdeš se věsit kvůli originálním alternátoru za směšných 26K? To jsi to auto dostal zadarmo a nepočítal jsi s provozním nákladem? Já tedy nevím ale pokud by měl výdaj 26K za servis alternátoru znamenat pro mě nepříjemnost, tak bych si určitě nekupoval SIII s 2.0 turbo benzínem...1 bod
-
1 bod
-
Nové podnikatelské záměry z našich silnic! PPL nabízí rychlokurz řízení (i červená stačí k probrání základů). Audi učí přemety. A řidiči kamionů mají řešení pro PČR - radí, jak blokovat silnice. Pro který z nových projektů budete hlasovat vy?1 bod
-
Těžký život v ČR. Řidiči sanitek si přivydělávají hoblováním silnic. Obyčejní lidé přijdou během chvíle o střechu nad hlavou. Blondýnky za volantem nemají na nákup brýlí. A ani ty kruháče už nejsou co bývaly. Bizar českých silnic v nejnovější kompilaci.1 bod
-
Kdo bije řidiče kamionu? Kdo ničí dopravní značky? Kdo nepřipevnit výsuvnou plošinu? Silnice jsou království bizáru. Pojďte se podívat.1 bod
-
Dnes som menil sviečky na 1.0 TSI 70kW DKLD - dával som NGK 95463 (PKER7A8EGS). Kontroloval som rezanie závitu a všetky 3ks sú identické s originálmi a vyrobené tak aby záporná elektróda smerovala k výfukovým ventilom. Na všetkých 3ks sviečok som si fixkou poznačil kde je navarená záporná elektróda - a po dotiahnutí na 22Nm všetky 3ks smerujú medzi výfukové ventily, takže je to v tolerancii. V aute boli originálne VW 04E905602 - výrobca NGK Japan rovnako ako na "náhradách" (úprimne si myslím že jediný roziel je v potlači a označení, inak tie sviečky vyzerajú totožne) ktoré som kúpil. Takže ak sa bojíte rezania závitu - NGK by som sa nebál. NGK používam dlhé roky a nikdy som s nimi nemal jediný problém, no vraj je na trhu veľa fake-ov, preto radšej nakupujem v overených obchodoch. Dávam aj pár foto - obe sviečky majú na zápornej elektróde akoby vyleštenú plochu alebo zalisovný kúsok kovu (platiny ?) ?1 bod