Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/06/24 ve všech sekcích

  1. No oni už těch testů ojetých FIII vydali několik. Tak se zas tolik nestalo. FIII - bazar I.pdf FIII - bazar II.pdf FIII - bazar III.pdf FIII - bazar IV.pdf
    1 bod
  2. To je manuální zamnkutí dveří v případě, že se vybije v autě baterie. Tzn, dveře nejdou otevřít zvenku ale pouze zevnitř, takže opačná funkce dětské pojistky
    1 bod
  3. ale vždyť tam jsou obě dvě strany @honza-marek
    1 bod
  4. A co si o tom myslí AI se zdroji zaměřeným na olejový průmysl? Příspěvek obsahuje několik pravdivých informací, ale také některé nepřesnosti. Pojďme si to rozebrat krok po kroku. 1. Viskozita a stabilita: - Viskozita je jednou z klíčových vlastností motorových olejů a skutečně popisuje, jak dobře olej teče při různých teplotách. Je to schopnost oleje udržet se na třecích površích a vytvářet mazací film. - Stabilita oleje, zejména tepelná stabilita, je také důležitá. Popisuje, jak dobře olej odolává rozkladu při vysokých teplotách a udržuje své vlastnosti. 2. Základový olej a aditiva: - Základový olej tvoří většinu složení motorového oleje a jeho kvalita je velmi důležitá. Aditiva se přidávají pro zlepšení vlastností oleje, jako je snížení tření, ochrana proti korozi, či zlepšení tepelných vlastností. - Toto tvrzení je správné. 3. Nanoaditiva: - Existují nanoaditiva, která se používají ke zlepšení vlastností motorových olejů. Tyto přísady mohou zlepšit ochranu proti opotřebení a snížit tření. Nicméně jedná se především o reklamní prezentaci prémiových produktů a nejsou ve skutečnosti v reálném provozu dostatečně otestovány a nedá se ani nikterak dokázat jejich reálný přínos. - Toto tvrzení je značně spekulativní. 4. SAE specifikace: - SAE označení viskozity, jako např. 5W-30, má skutečně význam: číslo před „W“ (Winter) označuje viskozitu oleje při nízkých teplotách (studený start), zatímco číslo za „W“ označuje viskozitu oleje při provozní teplotě motoru. - Tvrzení, že vyšší číslo za „W“ znamená lepší mazání při vysoké zátěži a teplotách, není úplně přesné. Vyšší číslo za „W“ znamená, že olej je hustší při provozní teplotě. Neznamená to nutně lepší mazání při vysokých teplotách, ale spíše že olej bude při vyšších teplotách méně tekutý. Celkově lze říci, že příspěvek obsahuje několik správných informací o vlastnostech a funkci motorových olejů, ale některé detaily, zejména ohledně SAE specifikací, nejsou úplně přesné. Doporučuji se obrátit na důvěryhodné zdroje nebo odborníky v oblasti maziv pro přesnější informace.
    1 bod
  5. Vidím, že si absolvoval rýchlokurz na fóre oleje.cz a evidentne si sa namotal aj na marketing značky Millers Oils. Veci ktoré píšeš sú síce z časti pravdivé (základové oleje, aditivácia), ale máš tu aj veľa omylov. Hneď prvým je "zimné" číslo pred W. Ono to číslo totiž určuje niekoľko parametrov naraz. Jednou je, že olej musí mať určitú viskozitu pri určitej teplote, ďalšou je čerpatelnosť pri teplotách pod bodom mrazu a nakoniec určuje aj minimálnu kinematickú viskozitu pri prevádzkovej teplote (100°C). Tieto parametre sú dôležité preto, aby bola zaručené dobré mazanie motora po studenom štarte, resp. kým motor nedosiahne prevádzkovú teplotu. "Letné" číslo zase určuje parametre oleja výhradne počas prevádzkovej teploty, kde určuje minimá a maximá pre kinematickú viskozitu + minimálnu úroveň HTHS viskozity pri 150°C. Tieto parametre síce predpovedajú určité mazacie vlastnosti oleja, ale ako si aj sám napísal, veľa záleží od základových olejov a aditivácie, a práve tieto dokážu spôsobiť to, že olej o viskozite napr. 0W-20 bude lepšie mazať ako 5W-30-ka. Preto sa dnes nepozeráme na viskozitu olejov, ale primárne ideme po schválení oleja, čím máme určené to, že olej vyhovuje minimálne požiadavkám výrobcu motora, a kto chce vybrať dobrý olej, môže ešte hľadať motorový olej s lepším základovým olejom (plná syntetika, PAO, ester), resp. môže sa zamerať na nejaký "nano" alebo iný marketingový "vylepšovák" oleja, ale tu nie sú k dispozícií žiadne overiteľné dáta, ktoré by reálne potvrdili pravosť tvrdenia výrobcu. A keď si pozrieš stránky väčšiny výrobcov olejov, tak zistíš, že väčšina z nich má niečo také, niekto to volá nano, iný výrobca má názov USVO, ďalší PurePlus, a dalo by sa ešte pokračovať. A necháp ma zle, netvrdím, že oleje Millers Oils sú zlé (aj keď v jednom nedávnom teste skončili na konci rebríčka), ale všetko treba brať s rezervou, na konci dňa je to stále iba motorový olej, ktorého hlavnou úlohou je mazanie. Ak ten olej bude mať potrebné schválenie, vymeníš ho včas, môžeš tam kľudne dávať aj olej z Kauflandu. Dokonca kratším intervalom výmeny úplne bežného a lacného oleja tomu motoru prospeješ oveľa viac, ako nejakým zázračným olejom za trojnásobnú cenu.
    1 bod
  6. Jsou ke stažení nové mapy, co píší na zahraničním fóru a odkud jsem data převzal a ti je převzali z http://map.audi-mib.ru/ tak se velikost se ve srovnání s předchozími výrazně zmenšila, vypadá to jako nějaké vyčištění ve složkách Mib1. Odzkoušeno a aktualizováno na Columbusu v SIII FL MIB 2.5 # ECE 14,1 GB Verze: V03.959.821.AP 370 ECE 2024/2025 DevVersion: P370_N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.23 Mega.nz (kopie z portálu Audi https://mega.nz/fileDOJghe/file/file/D2Sn_DlzRdz ) SDbRTJ8jyPslBO4 Soubory uvnitř: 2023.10.05 Ke stažení: 2023.10.13 Portál VW: https://vw-maps-cdn.lighthouselabs.eu/vw-maps/P370_N60S5MIBH3_EU.7z Portál VW: https://navigation-maps.volkswagen.com vw-maps/P370_N60S5MIBH3_EU.7z Soubory uvnitř: 2023.10.06 Ke stažení: 2024.05.24 Publikováno: 2024.--.-- # Zbytek světa 2024 14,4 Gb Verze: V03.959.821.BA 0333 ROW 2024/2025 DevVersion: P373_N60S5MIBH3_ROW_NT_Q3.23 Portál VW: https ://vw-maps/vw-mapsPlabs3BdnHH. 3_ROW.7z Portál VW: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/P373_N60S5MIBH3_ROW.7z Soubory uvnitř: 2023.11.20 Ke stažení: 2024.05.24 Publikováno: 2024.--.-- ======= pokrytí ======= # EU Albánie*, Andorra, Rakousko, Bělorusko*, Belgie, Bosna a Hercegovina*, Bulharsko*, Chorvatsko, Kypr*, Česká republika, Dánsko, Estonsko*, Finsko, Francie, Německo, Gibraltar, Velká Británie, Řecko, Maďarsko, Island, Irsko, Itálie, Kosovo*, Lotyšsko*, Lichtenštejnsko, Litva*, Lucembursko, Malta, Moldavsko*, Monako, Černá Hora*, Nizozemsko, Severní Makedonie*, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko*, Rusko*, San Marino, Srbsko*, Slovensko, Slovinsko*, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko*, Ukrajina*, Vatikán .... * částečně # ROW Argentina*, Austrálie, Bahrajn, Botswana*, Brazílie*, Brunej*, Chile*, Indonésie*, Izrael, Jordánsko, Kuvajt, Lesotho*, Malajsie, Mexiko*, Mosambik*, Namibie*, Nový Zéland, Omán, Filipíny *, Katar, Réunion*, Saúdská Arábie, Singapur, Jižní Afrika, Svazijsko*, Thajsko*, Turecko*, Spojené arabské emiráty .... * částečně
    1 bod
  7. Lift vypadá 100X lépe. A teda černá mu sedne.
    1 bod
  8. Co je dětská ELEKTRICKA pojistka? Já žiju v tom, že dětská pojistka proti otevření dveří je čistě mechanická a ovládá se na boku zadních dveří. To tlačítko u ovládání oken je přeci jen k aktivaci/deaktivaci zadních oken. Nebo jsem tydyt?
    1 bod
  9. 1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...