rc__46 Vloženo 31. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2010 navod uz hovori o pouzivani 98 okt benzinu ako primarneho predpisaneho paliva a uvadza ze pri 95 je treba pocitat so snizenym vykonom motoru. ak ma niekto k tejto teme nejake fundovane informacie od vyrobcu alebo vie vysvetlit tuto zmenu poprosil by som o reakciu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HABAKUK111 Vloženo 11. leden 2011 Sdílet Vloženo 11. leden 2011 (editace) Tak tohle mě taky docela zajímá.Chtěl bych poprosit někoho z majitelů který tankuje natural 95,jestli se to nějak projevuje při jízdě.Jestli je vůbec ten rozdíl mezi benzínem 98 okt. nebo 95okt.znatelný.Předem děkuji za jakoukoli odezvu na tohle téma. Editováno: 12. Únor 2011, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JosefP Vloženo 12. leden 2011 Sdílet Vloženo 12. leden 2011 (editace) Na 100 oktanovou Vervu auto jezdí lépe, spotřeba u mě oproti 95 je cca nižší o 2 - 3 dc / 100 km. Motor je nesrovnatelně tišší a klidnější. Prostě to lépe jede, když mám možnost , tak ho hned natankuju. ( pouze 1 benzina na pardubicku - a dost z ruky ). Občas beru i CARRERU 100 od OMV, ale Verva mě pocitově připadá lepší. A hlavně tato paliva neobsahují jezedácké řepkoidní příměsi. Editováno: 12. leden 2011, autor: JosefP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mylys Vloženo 12. leden 2011 Sdílet Vloženo 12. leden 2011 A hlavně tato paliva neobsahují jezedácké řepkoidní příměsi. Odkud cerpas informace? Nahod nejakej zdroj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hopa26 Vloženo 12. leden 2011 Sdílet Vloženo 12. leden 2011 Také by mne to zajímalo,jsou blžší info? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JosefP Vloženo 12. leden 2011 Sdílet Vloženo 12. leden 2011 (editace) Jsem rád, že sem můžu dát odpověd na tento dotaz od jedné odpovědné osoby, aby byl problém tak trochu osvětlen a je na každém co si o tom pomyslí , ale zřejmě skutečnou pravdu nám nikdo nepoví. ,,ve vazbě na Váš dotaz zasílám ještě následující vysvětlení pro vás i vaše kolegy : a) z poslední schválené novely zákona je uloženo od 1. června 2010 povinnost přimíchat do automobilových benzinů 4,1% bioethanolu . Norma jakosti schválená i automobilovým průmyslem (ACEA) připouští max. 5% v ČR a v některých zemích EU až 10% bioethanolu . To ale neznamená, že v každém dodaném litru musí být přimíchán bioethanol. Povinnost 4,1% mimo jiné pod sankcí, platí za kalendářní období (rok) dohromady pro veškeré benziny dodané na trh. To v praxi znamená, že přimíchaný obsah je 4,8% !!! do veškerého naturálu 95 a potom benzin BA 98 Super plus dodávaný na trh povinnou osobou z dovozu je bez bioetanolu !!!!! vysokooktanový benzin VERVA 100 obsahuje Etyl terc butyl ethér(ETBE) jako nositel vysokého oktanového čísla, je to důležitá složka pro špičkovou kvalitu benzinů, je vyráběná v rafinerii OMV Rakousko . Za této technologické situace není nutné přidávat bioethanol. Benzin s ETBE má celou řadu výhod pro užitné vlastnosti benzinů, včetně právě vyšší energetické hodnoty. Líh má nižší energetickou hodnotu, oproti fosilnímu benzinovému palivu cca 75% . Navíc vnímavost lihou k vlhkosti a vodě je pro motor, palivovou soustavu i skladování méně vhodné. Tento prémiový benzin je také deklarován jako bezsirný. c) v příloze Vás informuji o parametrech VERVA 100 , který byl např. dodáván na závody cestovních formulí Brno autodrom nyní v červnu . Z pohledu parametrů neobsahuje ethanol ale právě 13,7% etherů. Rozhodující je obsah kyslíku. Také pravidelný monitoring ČOI potvrzuje že v tomto palivu je ETBE a ne biolíh:!!!! d)technická norma na 100 oktanové benziny není. Proto jsou řazeny podle normy ČSN EN 228 automobilové beniny, do kategorie SUPER plus. To znamená oktanové číslo výzkumnou metodou musí být u této katagorie min. 98 jednotek. e) tento benzin je navíc nadstandardně aditivován celým souborem přísad, mazivostní, antioxidační, protikorozní a detergentní s dvojí funkcí čistící a rozpouštějící případné úsady. Příloha: protokol v české i anglické mutaci o parametrech VERVA 100 (See attached file: Banzina-protokol Verva 100-536.pdf) f) ještě jednou opakuji kategorie benzinů podle evropských technických norem pro automobilové benziny ČSN EN 228: kategorie NORMÁL benziny s oktanovým číslem min.91 kategorie SUPER benziny s oktanovým číslem min. 95 kategorie SUPER PLUS benziny s oktanovým číslem min.98 g) pracuji v tomto oboru více jak 35 let a určitě znám sortiment paliv vyráběný v tuzemsku i v zahraničí. Ujištˇuji Vás, že benziny v oktanové hladině nad 98 oktanů se do ČR dováží (jak pro OMV,tak pro Shell i Benzinu.) Je potřeba rozlišovat výrobce , dodavatele (mohou to být různé české subjekty ) , přepravce a prodejce" http://www.cukr-listy.cz/on_line/2009/pdf/101-103.PDF http://www.penize.cz/spotrebitel/19061-biopaliva-do-aut-jsou-omyl http://www.ceproas.cz/produkty-a-sluzby/biopaliva/ http://www.ceskarafinerska.cz/data/press/auto_tip_zelena_kuchyne.pdf http://ekonomika.idnes.cz/tankovani-bude-bio-vlada-chce-od-dubna-v-palivech-vice-prirodnich-slozek-1nc-/ekonomika.aspx?c=A091118_203456_ekonomika_mmb Editováno: 12. leden 2011, autor: JosefP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jz73 Vloženo 12. leden 2011 Sdílet Vloženo 12. leden 2011 Ahoj, rád bych se zeptal možná na pro jiné samozřejmou věc, ale pokud mám 1.8 TSI a v techničáku je doporučený benzín 95, nemůže vyšší oktanové číslo "škodit"? Například vyšší teploty při spalování, tedy větší nároky na mazání, atd atd. Jinými slovy, je použití 98 oktanového benzínu naprosto bezproblémové nebo na to musí být auto resp. motor optimalizován, aby se nesnižovala jeho životnost? Díky za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tentacle Vloženo 12. leden 2011 Sdílet Vloženo 12. leden 2011 Viz. citace z příručky k vozu. Stačí číst na str. 192: Bezolovnatý benzin s vyšším oktanovým číslem Bezolovnatý benzin s vyšším oktanovým číslem než předepsaným můžete používat bez omezení. U vozidel s předepsaným bezolovnatým benzinem 95/91 okt. použití benzinu s vyšším oktanovým číslem než 95 nepřinese pozorovatelné zvýšení výkonu motoru ani snížení spotřeby paliva. U vozidel s předepsaným bezolovnatým benzinem min. 95 okt. může použití benzinu s vyšším oktanovým číslem než 95 přinést zvýšení výkonu motoru a snížení spotřeby paliva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jz73 Vloženo 12. leden 2011 Sdílet Vloženo 12. leden 2011 Já ten dotaz napsal na základě skutečně obsáhlého předchozího článku od JosefaP, který má zjevně (i to sám píše) bohaté zkušenosti s touto problematikou. Přiznávám, že více věřím odborníkům na danou oblast než manuálu Každopádně díky, tuto kapitolu si z návodu nepamatuji a to jsem jej četl celý - čestný pionýrský! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mylys Vloženo 12. leden 2011 Sdílet Vloženo 12. leden 2011 JosefP: diky za vycerpavajici odpoved ohledne "premiovych" benzinu. Rad bych se dovedel jeste neco o "premiovych" naftach (vzhledem k tomu, ze jsem koupil chrochtomotor), mohl bys neco zjistit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarek95 Vloženo 12. leden 2011 Sdílet Vloženo 12. leden 2011 (editace) Na 100 oktanovou Vervu auto jezdí lépe, spotřeba u mě oproti 95 je cca nižší o 2 - 3 dc / 100 km. Motor je nesrovnatelně tišší a klidnější. Prostě to lépe jede, když mám možnost , tak ho hned natankuju. ( pouze 1 benzina na pardubicku - a dost z ruky ). Občas beru i CARRERU 100 od OMV, ale Verva mě pocitově připadá lepší. A hlavně tato paliva neobsahují jezedácké řepkoidní příměsi. Taky jsem zkoušel 100 oktanů (Shell) a mám podobné poznatky, t.j. klidnější chod motoru (řekl bych že hlavně v nižších otáčkách) a mírně nižší spotřebu. Jenom to snížení spotřeby nevyvažuje tu cenu .. Editováno: 13. leden 2011, autor: jarek95 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
charlie_s Vloženo 13. leden 2011 Sdílet Vloženo 13. leden 2011 Nemusíte jít do 100 okt paliva. Už shell v power je poznat na chodu motoru a dobrou zkušenost mám i s naturalem 95 ultra. Kupuji ho u Globusu a rozdíl ceny proti BA95 je okolo +1 kč/lt. Je to samozřejmě benzín s biosložkou. O vysokoktanových benzínech jsou k nalezení větší diskuze na motorkářských stránkách - tam je tenhle benzín (bez lihu) doporučován na zazimování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ivik Vloženo 14. leden 2011 Sdílet Vloženo 14. leden 2011 Mne sa osvedčil Shell V-power 95. Trochu vyššia cena možno mnohých odradí,ale ja po viacročných skúsenostiach iný netankujem. V Yetim so nič iné zatiaľ nemal a auto šľape ako hodinky. Mráz - horúco, vlhko - sucho , vietor, voda .... štartovanie je bez problémov, akcelerácia bez trhania, motor tíško pradie, pravidelný chod motora atď. Mal som predtým Fabiu 1,4 MPi combi a takisto som do nej nič iné nenalial ( okrem troch ciest do Chorvátska na dovolenku) a to bolo na tom aute vyše 120000km pri predaji.Palivová sústava bola celý čas ok. Jazdil som na nej 5,3 - 6,2 L/100km. V kombinácii s kvalitným olejom Shell ultra 5w-30 bola mašinka tichá a nikdy nesklamala pri štartovaní (parkoval som vonku). Mne sa to teda oplatí. Ráta sa mi aj to , že je za to viac vernostných bodov. Za tie body si kupujem olej na výmenu pri serv. intervaloch(príp. niečo doplatím). Vyššie oktány som skúšal iba krátkodobo. Nebadal som až také výrazné zlepšenie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 14. leden 2011 Sdílet Vloženo 14. leden 2011 V-Power 95 je dobrý benzín, určitě je dost aditivovaný, ale je to stále 95 oktanů. Pokud je to tak, jako u mého minulého auta, kde byl předepsaný 98 oktanový jako hlavní, tak auto mělo na tento benzín lepší zvuk, vyšší výkon, nižší spotřebu a opravdu to tak bylo. Ale tam to byl hlavní benzín. Bylo skoro jedno, jaký se tam nalil - Verva 100, Carrera 100, V-Power racing... prostě ty oktany byly znát. Vzpomněl jsem si na jedno fórum, kde někdo zkoumal účinky konkrétně Carrery 100, tady to je: http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=9596 , Já si stále myslím, ale možná je to jen má domněnka, že motory FSi a TSi byly konstruovány na 98 oktanů, ale když by se nabídly zákazníkům tak, že hlavní palivo je 98 oktanů, tak by se vyděsili cenou benzínu, tak proto 95 oktanů v návodu... ale to je jen moje myšlenka, fakt je, že u prvních FSi byl doporučený 98 oktanový benzín a pak se to snížilo na 95... 95 určitě neuškodí, ale 98 jen prospěje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Corzar Vloženo 15. Únor 2011 Sdílet Vloženo 15. Únor 2011 navod uz hovori o pouzivani 98 okt benzinu ako primarneho predpisaneho paliva a uvadza ze pri 95 je treba pocitat so snizenym vykonom motoru. ak ma niekto k tejto teme nejake fundovane informacie od vyrobcu alebo vie vysvetlit tuto zmenu poprosil by som o reakciu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Corzar Vloženo 15. Únor 2011 Sdílet Vloženo 15. Únor 2011 (editace) Tady je výtah z: ŠkodaYETI DODATEK NÁVODU K OBSLUZE, Technické změny 11/2010 "A-SUV Yeti TechnicalChange" k druhu používaného benzinu: Předepsané palivo - bezolovnatý benzin 98/(95) okt. Používejte bezolovnatý benzin s oktanovým číslem 98. Můžete použít rovněž bezolovnatý benzin s oktanovým číslem 95, počítejte však s menší ztrátou výkonu. Pokud není k dispozici benzin s oktanovým číslem 98 nebo 95, je v případě nouze možné načerpat benzin 91 okt.. Smíte pokračovat v jízdě při středních otáčkách motoru a s minimálním zatížením motoru. Jízda při vysokých otáčkách nebo velké zatížení mohou motor vážně poškodit! Co nejdříve doplňte benzin s předepsaným oktanovým číslem. Benzin s nižším oktanovým číslem než 91 nesmíte použít ani v případě nouze, jinak se může vážně poškodit motor! Editováno: 15. Únor 2011, autor: Corzar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roti Vloženo 6. Květen 2018 Sdílet Vloženo 6. Květen 2018 Zkousel uz nekdo pridavat VIF Benzin? Diky http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-benzinu/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. Květen 2018 Sdílet Vloženo 6. Květen 2018 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roti Vloženo 6. Květen 2018 Sdílet Vloženo 6. Květen 2018 diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.