Kroulu Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Čau chlapáci. Nedávno sem zajel do pole a nějakým způsobem se potrhal jeden liťák ( viz. fotky) Mám dotaz. Nechce se mi to nechávat někde opravovat, takže se ptám. Myslíte, že to může pneumatice vadit? Nemůže utíkat? Co když vjedu do díry? Aby se něco nestalo. Nedalo by se to vyřešit tak, že se tam nacpe duše, aby to nezáviselo na tlaku v kole? Díky za reakce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fonci Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Já bych tam už toto alu nedal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kroulu Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 To si mě moc nepotěšil =D ... myslím, že to kolo nedostalo pecku. Přece kdyby se tam dala duše, tak by ty díry v kole ničemu nevadily... jestli se tam ta duše vůbec dá dát. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikl Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Myslím,že to poškození je víc estetický problém než funkční,ale neviděl jsem to v realu. Duši do bezdušovky asi ne,stejně se brzo prodře. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarin57 Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Zajeď do servisu,kde opravují disky.Tam ti řeknou víc.Jen podle fotky se těžko radí,může být třeba křivý disk nebo naprasklý.Možná se oprava ani nevyplatí.Asi jsem tě nepotěšil Taky jsem řešil podobný problém a disk mi opravili.Samo,že záleží na ceně opravy a ceně nového nebo nových disků.Tak ještě hodně štěstí,snad to bude ta nejlepší a nejlevnější varianta co tě čeká Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajman Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 běž se poradit do pneuservisu nebo tam kde rovnají alu. Podle té fotky by to neměl být problém dovařit + dobrousit, podstatné je, jestli kolo není potřeba rovnat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kroulu Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 To se řekne, do servisu, kde to opravujou...ale kde takovej servis najdu? =D poblíž toho moc není a jezdit 2 hodiny se mi taky nechce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarin57 Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Zajeď do nejbližšího pneuservisu,třeba ti poradí.Já jsem to tak udělal a vyšlo to. Prostě chce to pátrat,třeba ti poradí někdo z fora.Napiš odkud jsi a možná se dozvíš. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walda RS Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 podle fotky by s tim neměl bejt žádnej problém Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vitezslav2 Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 (edited) Chtěl bych požádat o radu.Když sundám ALU disky,tak mi z nich vypadává takovej ten plastovej středovej kroužek.Je to velká závada?Že by tam byl nějak hodně volnej ne,ale na pevno tam nedrží.Po sundání kola mi zůstává na nápravě. Díky za radu. Edited April 11, 2011 by vitezslav2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikl Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 @vitezslav2 Jedná se o standardní vymezovací kroužky,které se používají,pokud kola nemají přesně vrtanou díru. Na kroužku by měl být v Tvém případě uveden rozměr 57,1 a druhé číslo průměr středové díry ráfku. Že po sundání kola vypadne není na závadu,sundej ho,vyčisti a nasaď do ráfku. http://www.zbozi.cz/items?q=vymezovac%C3%AD%20krou%C5%BEek%2057,1&qc=0&r=tab&forceScreen=newItems&sId=TbGXs5wSw9-PobIDaxqa&order=cheap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vitezslav2 Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Děkuju za odpověď.Hodně jsi mne uklidnil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikl Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 NMZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojnar Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 (edited) Chtěl bych požádat o radu.Když sundám ALU disky,tak mi z nich vypadává takovej ten plastovej středovej kroužek.Je to velká závada?Že by tam byl nějak hodně volnej ne,ale na pevno tam nedrží.Po sundání kola mi zůstává na nápravě. Díky za radu. Konečně to někde vidím. Zrovna předevčírem jsme se o tom s kámošema bavili. Já mám origo Škoda, další z nás má taky origo na Feldě (koupil je ode mně), takže nikdo z nás to nikdy neviděl. Akorát třetí z debatujících nám do krve tvrdil, že tam nějaké kroužky má a že musí být všude. Moje teorie byla, že my je nemáme bo máme origo disky, kdežto on dokupované a proto ty vymezovací podložky. Koukám, že moje teorie se potvrdila . Edited April 11, 2011 by Wojnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikl Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Ano je to přesně tak.Orig disky mají přesně vrtanou díru,proč taky jinou,že? U atermarket ráfků může dojít k situaci,že je třeba právě tyto vymezovací kroužky a ráfky mají díry pro kolové šrouby zpravidla se sedly pro šrouby s kuželovou hlavou,nebo se i aftermarket výrobce jedná o ráfky označené jako přesně vrtané pro daný typ vozidla,potom ani v tomto případě není středících kroužků třeba a díry pro kolové šrouby mají sedla jako standardní origo ráfky.V případě koncernu VW tedy sedla pro šrouby s kulovou hlavou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vitezslav2 Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Akorát mně vadí,že pokaždé když sundám kolo,tak mi kroužek zůstane na nápravě.Lepit ho do disku je asi blbost že?Jaká je životnost toho plastového kroužku,působí na něj docela velká váha né? Viděl jsem i kovovej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honza 75Kw Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Máme ve firmě služební BMW 7 už starého dědouška r.v 1996 najeto 480 tis kola ATS s vymezovacími kroužky buď nějakej plast nebo silon a jsou stále tam. A ta sedma ma skoro 2 tuny. Takže toho bych se nebál Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikl Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Akorát mně vadí,že pokaždé když sundám kolo,tak mi kroužek zůstane na nápravě.Lepit ho do disku je asi blbost že?Jaká je životnost toho plastového kroužku,působí na něj docela velká váha né? Viděl jsem i kovovej. Mám plastové zima i léto a žádný problém s opotřebením. taky mi zůstávají na náboji,ale protože před zpětnou montáží náboj,kolo i kroužek důkladně očistím a před nasazením kroužek lekce podmáznu bílou vazelínou,jde sundat velmi lehce.Kovové jsem nezkoušel,ale myslím,že pro daný účel poslouží oba druhy stejně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vitezslav2 Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Dělám to taky tak,kromě té vazelíny.To vyzkouším,dobrej nápad.Díky.Já ten kroužek musím vždycky opatrně odpáčit šroubovákem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kroulu Posted May 1, 2011 Author Share Posted May 1, 2011 Tak sem byl v servisu a týpek mě skoro ubezpečil, že to nemá na funkci vliv a nemělo by se nic stát. Najel sem s tím asi 1500 km a zjistil sem, že ho vždycky po jednom týdnu musím dofouknout...naposledy tam bylo 0.6 baru. Jezdil sem sám, kdyby náhodou něco, ale tváří se to OK ... Koupil sem jiný kola, tyhle nechám spravit a nechám je na zimu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kroulu Posted May 1, 2011 Author Share Posted May 1, 2011 A další dotaz. Mám jedny kola Metalica 16´...mají leštěný povrch. Jsou to krásný kola, ale kde je známka nějakýho poškození, tam se objevuje i taková nějaká jakoby plíseň pod lakem. Předpokládám, že se to bude zhoršovat, co s tím mám dělat? Existují firmy, kt. se zabívají renovací ALU, ale tyhle kola mají leštěný povrch, a myslíte, že to opraví tak, aby to vypadalo jako originál? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.