Přejít na obsah

Mazání 1,8T


ivan plyn

Doporučené příspěvky

Ahoj lidi,

U Octavie 1,8T Elegant 2001 AUM 110kW se mi přihodila následující věc: Za jízdy se mi najednou rozsvítil červenej STOP - nízký tlak oleje. Ihed jsem odstavil, oči jako bambule od bačkor. Oleje bylo na spodní části měrky, došel jsem k pumpě a pro jistotu dolil na max. Po nastartování zvuk motoru OK, mazání nesvítilo, Ujel jsem cca 1 km, a situace se opakovala. Pískalo, psalo že nemaže, ať vypnu motor a přečtu si manuál... , po opětovném nastartování bez jediného zaškobrtnutí kontrolka zhasla, mazalo. Po paterém opakování této legrácky jsem ošahával kontakt tlakového čidla (nic konkrétního nezjistil, ale pak jsem dojel na jeden zátah z České Sibiře až do Prahy (cca 80km), aniž se to byť jednou stalo (jel jsem opatrně, furt poslouchal motor a bál se...). Druhý den ale zase, nízký tlak oleje. Tak mi to tu stojí na dvoře, a přemejšlim co s tim. Buďto čidlo, a nebo ..... Poradíte někdo, ať nemusim rozebírat všechno?

Díky, Ivan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...pokud se mi toto stane na ceste, da se s tim dojet? pripadne jak daleko?

znamena to, ze motor skutecne nemaze??

Bože můj! to je dotaz :wacko:

Když je ucpaný sací koš, tak to nemá jak sát olej.

Když nesaje olej tak nevytvoří tlak = kontrolka svítí a řve. Nesvítí a neřve zbytečně!

Když není tlak tak nemaže.

A analogicky k pořekadlu "Kdo maže ten jede" nastane "Kdo nemaže ten nejede"

Ale je Tvoje auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju za rady, názory a zkušenosti. Pro upřesnění: když začalo řvát a svítit, IHNED jsem odstavil a vypnul motor. Už jsem skutečně několikrát viděl i ojnici jak koukala z bloku - stačí chvilinka, nechci to vidět u svýho motoru. Ale truchu mě mate, že to po nastartování zase maže. V pondělí se mi to stalo v Táboře, ale nakonec to dojelo do Prahy bez rozsvícení, druhej den cestou do práve 3x... Tak to tu stojí a čeká, zejtra se na to asi podívám - zatim jezdim sockou... Ale... Napečenej karbon by byl vždycky - proto jsem se utěšoval, že by to mohlo bejt čidlo. Ale když řikáte, tak si asi vyhrnu rukávy. Pak dám vědět.

Dík, Ivan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale truchu mě mate, že to po nastartování zase maže.

To je jednoduché vysvětlení.

Když jede motor, olejové čerpadlo saje olej zkrz sací koš a na sítku se postupně sbírá bordel až se sítko přicpe tak, že čerpadlo nevytvoří potřebný tlak a dál to znáš.

Když vypneš motor, podtlak v sání oleje pomine a ten bordel, respektive část bordelu, ze sítka odpadne. Stačí málo, jen tolik aby zase po nastartování bylo natolik průchozí aby čerpadlo mohlo vytvořit dostatečný tlak. Ale zas toho neodpadne moc, páč za chvíli se to zase*e znova.

A tak furt dokola.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem sundal vanu, a bylo jasno. To NEMOHLO mazat! Je s podivem, že to i přes silné zanesení od karbonů něco nasálo a tlak drželo...

Díky za typ. Větřil sjem to, ale vanu se mi moc sundavat nechtělo. Přesvědčili jste mě, a nebyla to zbytečná, ale nutná práce.

Díky, Ivan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem podlehl hromadnemu cisteni sacich kosu a rozhodl jsem se provest tento ukon vice mene preventivne na svem aute, ktere ma najeto neco pres 200 000km.

auto najezdilo 150 000km na autorizovanym servisem predepsany Castrol - vymeny po 15 000km

zbytek mobil1 - 0W-40 vymeny taky max po 15 000km

posledni pul rok LPG

a kos vypada jak novej:

post-5301-0-91715400-1302507786_thumb.jp

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem auto kupoval s cca 160tis., jak se tam měnil olej nevím, ale teď přišel čas na výměnu oleje (167 tis.), tak jsem nechal rovnou sundat i vanu, měl jsem obavu, jestli to tam nebude zakydané, ale bylo to tam prý celkem čisté. Asi záleží, jak se mění olej, to zánášení sacího koše údajně způsobovalo používání long life olejů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

zdarec chlapi. koupil jsem RS, ma najeto 165.000 a jezdila skoro cely svuj zivot na SHELL HELIX ULTRA VX 5W30 LONGLIFE, vemeny dle servisky po cca 20.000 km, jezdilo zejmena po praze. Poslední dvě výměny byly jinde a je tam 5W40 s poznámkou QG0, značku nevím. Budu tam dávat zase ten SHELL HELIX ULTRA VX 5W30 LONGLIFE (QG1) protoze budu jezdit denne 90km (40% okreska, 60% dalnice) takze QG1 vyuziju. Chtěl jsem dát původně CASTROL EDGE 5W30 ale kdyz jsem se docetl ze zejména tyto oleje dělají problémy s ucpanými sacími koši tak jsem se rozhodl pro SHELL, ale teď se nabízí otázka jestli mám sundat vanu a zjistit jak je na tom sací koš nebo to mám nechat tak. Zatím jsem se nedíval na ty 2 problémové šrouby na vaně tak nevím jak to pujde. Co byste mi doporučili? Mám sundat vanu nebo ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

někde tady na fóru jsem četl že oleje castrol jsou náchylnější na vytváření usazenin. podložené to nemám. o prodlouzenych intervalech by se dalo dlouze debatovat, ale jsem zastánce toho ze to není jen "marketingový trik" s těmi longlife oleji takže těch 20.000 by to mělo vydržet. nakonec to odpovida udajum ze servisni knizky kde mam vymeny oleje po 18-22 tis.km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdarec chlapi. koupil jsem RS, ma najeto 165.000 a jezdila skoro cely svuj zivot na SHELL HELIX ULTRA VX 5W30 LONGLIFE, vemeny dle servisky po cca 20.000 km, jezdilo zejmena po praze. Poslední dvě výměny byly jinde a je tam 5W40 s poznámkou QG0, značku nevím. Budu tam dávat zase ten SHELL HELIX ULTRA VX 5W30 LONGLIFE (QG1) protoze budu jezdit denne 90km (40% okreska, 60% dalnice) takze QG1 vyuziju. Chtěl jsem dát původně CASTROL EDGE 5W30 ale kdyz jsem se docetl ze zejména tyto oleje dělají problémy s ucpanými sacími koši tak jsem se rozhodl pro SHELL, ale teď se nabízí otázka jestli mám sundat vanu a zjistit jak je na tom sací koš nebo to mám nechat tak. Zatím jsem se nedíval na ty 2 problémové šrouby na vaně tak nevím jak to pujde. Co byste mi doporučili? Mám sundat vanu nebo ne?

Myslím, že by to tam neškodilo omrknout. Já jsem to dělal teď při výměně oleje. Bylo to tam celkem čisté, ale jistota je jistota, hodně lidí psalo, že to tam měli zaneřáděné slušně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi potřeboval bych vědět jaké těsnění použít na olejovou vanu. Jelikož je tam jen těsnící hmota tak bych potřeboval vědět jestli je nutné použít přímo

toto:

http://autokelly.cz/#PATH=3761801;7;1108;139210;846489;846508;846516;846519|CT=5|PCT=4|CUR=0|PGS=20|PT=0|PDID=2658060|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|LNG=0|

nebo můžu použít klasickej červenej motorovej silikon.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dík za tip, ale to je podle mě blbost. kam bych to tak mohl dat aby se to dostalo do spalovaciho prostoru a nasledne nespalilo a zacpalo lambdu? nevim teda moc jak to chodi u techto aut, ale co vím je to, že je "motorový silikon" a ten se normálně na motorech používá už mnoho let

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono ani nejde o to či obsahuje alebo neobsahuje silikon aj ked orig. tesniaca hmota určena VW-group ob.č. D 176 404 A2 silikon neobsahuje hlavna zložka ktoru tzv. silikon nesmie obsahovat je kyselina octová ta dokaže poškodit lambda sondu a to tak že sa dostane do oleja a ten ked sa vo válci spali , tak aj to nepatrne mikroskopicke množstvo može nasledne poskodit lamda sondu ale toto vsetko plati len ak sa tam toho tzv.silikonu da strasne vela a velka čast sa vytlači do vnutornej strany olej.vane a dostane sa to stiku s olejom ale pri dneš. prevedeniach stykovych plôch olej. vani ked su to presne a hladke povrch a človek to spravy s rozumom a da ho tam min. množstvo nič sa nemože stat za moju prax cca 12rok v autoservise som sa stretol s pripadom poskodenia LS s dovodu silikonu asi 2 krat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...