Tangerín Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 No tak levněji, ten můj zase tak levnej nebyl Jinak sedan za stejnou cenu jako kombi myslím. Máš pravdu, sice je to rok 2002, ale pokud je pravda to, co uvádí majitel o stavu auta, bylo by to už bez investic a myslím, že by se ještě nějaká sleva dala ukecat Ale chtělo by to sebou mechanika a pak si někam zajet do servisu na VAG. Jinak sedany budou postupem času přemrštěný, protože se nikomu nelíbily, moc jich není...až ke konci výroby se prodávaly za docela směšnou cenu...a ten kdo si bude chtít postupem času za každou cenu koupit nějakýho sedana v pěkné výbavě si bude muset zaplatit. Dneska jsem se koukal v prodejně Škoda, byl tam sedan v HTP, neměl teda klimu, alu kola, zadní okna v elektrice a puze 2 airbagy a cenovka cca 230 000Kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 55kW bzsme možná bzli n stejno(55kW má delší převodovku), ale 74kW bz ti krásně v otáčkáh ujela... jinak v dnešní době je těch 74kW těžko na machrování...dneska se dá machrovat jen turbomotorama... ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 NNNTomas: presne tak pokial nebude mat vo fabii 1,4 TSI 170koni tak s tymi motormi co su v ponuke nezamachrujes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoblik Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 Panove jak to sakra delate ze vam vsecky ty auticka od HTP po 16V jezdi za 5 - 6 litru benzinu ?Kurna jezdim kazdy den cca 100km a vic ve mesto, mimo , mesto dalnice, proste naprosta smeska a jsem fakt rad kdyz dojedu domu a mam podle pocitacku spotrebu kolem 6 - 6,5 litru, ono nejezdim jak vy tady pisete 50/90/130, ale stejne tak zadny extremni protipol ze bych se hnal 100 vkou v obci atd. Myslim si ze chyba v mem aute nebude, resp v me noze, jelikoz kdyz chci umim spotrebu zhrouhnout i ke 4rem litrum, ale ruku na srdce to je jizda u ktery naflakam tolik chyb z nepozornosti a podobne ze to radsi nedelam casto. A muj nazor na motor v tedle kategorii, HTP brat ale jen do mesta nebo pro klidneho ridice co uz se vyblbnul a nema rad dynamickou jizdu, MPI podle me prezitek mit konstrukcne 40 let stary motor ve Fabii, 16V 55 rozumna volba,16 74 chces si uzit relativne nejvice tak ber todle, ale bude te to stat podle me nejvice na dilech a na servisech a na benalu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 To je tak, když si někdo koupí 74kW a pak s tím jezdí pomaleji než by jel s HTP a se stejnou spotřebou... neni to "perpetum mobile" Mám 55kW a ta by měla žrát o +-deci méně, a stejně jezdím s dlouhodobou spotřebou 7l/100km. Pokud nejedu na dálnici, okresky jedu do 100km/h tak se na těch 5,5l dá dostat, ale to nežnamená že to drtim "stofkou" kopec nekopec... na dálnici při 140 už to zavání minimálně 7l/100km, což u 74kW bude možná i trošku víc. Takže pokud někdo chce těch "74kW" u 74kW motoru plně využívat (na to machrování) ať se připraví spíš na těch 7 a více... ale to platí pro všechny motory... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoblik Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 Takže pokud někdo chce těch "74kW" u 74kW motoru plně využívat (na to machrování) ať se připraví spíš na těch 7 a více... ale to platí pro všechny motory... Ty krááávo..... to kdyz u me jizda zavani machrovanim tak se na pocitacku ukazuji hodnoty blízké 10.-))a to prosim spaluji naftu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 Ty krááávo..... to kdyz u me jizda zavani machrovanim tak se na pocitacku ukazuji hodnoty blízké 10.-))a to prosim spaluji naftu Tak já tam za to připíšu ještě nulu Myslel jsem využití výkonu v běžném provozu (jet co provoz dovolí, ale zase neletět v městě 100...), né jet celou cestu na trojkupřed omezovačem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 No…myslím, že se zase rozjela flame mezi vlastníky HTP/16V Vlastnosti motoru 1,4/74kW celkem přesně vystihuje malcolm, je vidět, že s ní jezdí Ještě bych zmínil, že „cestovní rychlost“ u 16V motorů je v praxi někde kolem 3.000 ot/min. a pro případné předjíždění je lepší 74 kW verze, která má větší rezervu, kdežto motor 55 kW už moc není kam „vytočit“. To hovořím z praxe, protože s motorem 55 kW jsem jezdil taky. Silnější verze má „pocitově“ silnější brzdy, ale to je pak také při následné výměně kotoučů v peněžence sakra znát. Osobně pokládám za nejpovedenější motor 16V/59kW, který se ovšem do krátké Fábky nedával vůbec a do kombíků i sedanů až před ukončením výroby … Co se týká výkonů, tak zastávám názor, že v našem soudobém světě „bodového systému“ je nyní již v celku jedno, zda motor ve Fábii má 47, 55, 59 nebo 74 kW, protože na dálnici ten rozdíl začíná být znát u rychlostí někde nad 150 km/hod, a „myšky“ při předjíždění v koloně se špatně dělají s kterýmkoliv z těchto motorů… Někdo z pisatelů zde zmiňoval výkonové parametry z brzdy. Konkrétně já jsem měl Fábku na brzdě, sice to už budou alespoň 3 roky, ale byl mi naměřen výkon skutečně 74 kW a točivý moment 132 Nm – při použití benzinu N 95. Už jsem to zde na fóru uváděl. Jinak bych snad doplnil, že tím, že silnější motor má jako základní palivo předepsán N 98, je výkonově náchylnější na kvalitu benzinu a nekvalitní N95 je zde opravdu znát, zejména při „vyhrábávání se“ z nižších otáček. Být na místě zájemce o koupi ojetého vozu, zajímal bych se zejména o celkový technický stav i historii vozu, a to i v případě, že je v inzerátu zmíněn první majitel, neboť se z pravidla dohledá, že oním jedním majitelem byla „jedna“ firma, kde se na tom střídali zaměstnanci.. Pak už je jedno, že může mít vůz málo najeto, protože je na tom rozesrané prakticky všechno. Základem je mechanik při koupi vozu, autenticky vedená servisní knížka a k tomu „šestý“ smysl. Přeji hodně štěstí při výběru toho správného vozu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 Když Krt3k né a né se v něčem projet.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
malcolm Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 (editace) To je tak, když si někdo koupí 74kW a pak s tím jezdí pomaleji než by jel s HTP a se stejnou spotřebou... neni to "perpetum mobile"Mám 55kW a ta by měla žrát o +-deci méně, a stejně jezdím s dlouhodobou spotřebou 7l/100km. Pokud nejedu na dálnici, okresky jedu do 100km/h tak se na těch 5,5l dá dostat, ale to nežnamená že to drtim "stofkou" kopec nekopec... na dálnici při 140 už to zavání minimálně 7l/100km, což u 74kW bude možná i trošku víc. Takže pokud někdo chce těch "74kW" u 74kW motoru plně využívat (na to machrování) ať se připraví spíš na těch 7 a více... ale to platí pro všechny motory... Spíš bych řekl, že žere stejně málo, když se stejně plouží. Nicméně udávaná kombinovaná spotřeba 6,7 je reálná bez nějakého omezování (samozřejmě vyjma dálnice vyššími rychlostmi). Dálnice ve 140 je 7 až 7,5. Jak jsem psal, jde jet za mnohem víc - mám rekord skoro 12, ale to je jízda naprosto extrémní a nechtěl bys ji zažít Milan to pěkně shrnul, jen s výhradou, že i dnes se vyplatí mít rezervu na předjetí Editováno: 4. Srpen 2008, autor: malcolm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 S mojí 55kW to moc nejde, po agresivnější jízdě asi 30km mi už brzdy nebrzdili a jen smrděli, pedál sem prošláp na podlahu...až to vychladlo tak jsem zase pokračoval, ale už radši normálně 12l? Taky záleží na kolika km, to já někdy mívám po 50m než vyjedu ze zahrady skrz otevřená vrata Na svezeníčko máme v rodině Octu 1,8T, tak umí jak spotřebu, tak i "trhat asfalt" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
malcolm Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 Cca 30km úsek, ke kterému jsem dojel se řádně zahřátým motorem a před ním vynuloval PC. Vlastně umím i 15+, stačí v létě vyjet se zapnutou klimou z práce a než prohopsám Prahu v koloně, je to tam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krtek6 Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 na projíždky bude času dost.. ) dyť mám 3 měsíce čas ale dobře se to tu rozjelo. A to jsem chtěl vědět tak málo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 Milan: mas pravdu ze 55kW pre bezne otacky na rovine staci drzat 3000ot. ale v kopci si predbiehani je to minimum aby to tahalo. ja som odsledoval ze na dialnici pri 130 tacho pri 4 osobach a plnom kufry to bere 6,-6,5L Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 Milan: mas pravdu ze 55kW pre bezne otacky na rovine staci drzat 3000ot. ale v kopci si predbiehani je to minimum aby to tahalo. ja som odsledoval ze na dialnici pri 130 tacho pri 4 osobach a plnom kufry to bere 6,-6,5L Já jsem těch 3.000 ot. zmiňoval hlavně proto, že spousta řidičů jezdí v "klídku" kolem 2.000 ot. a pak se diví, že jim to při prudší akceleraci "netahá" . U 74 kW jsou tyto otáčky často ve spojení s nekvalitním benzinem smrtelnou kombinací. JInak na dálnici mám spotřebu (dle PP) okolo 6,5 - 7L , pokud jedu pohodově na tempomat tak i méně, pak tomu šlápnu za krk tak klidně i 8L. Tu kvalitu benzinu zmiňuji schválně, protože minulý týden jsem byl na dovolené v Jižních Čechách a tankoval jsem N 95 v Táboře. Tak špatný benzin jsem dlouho nezažil. Na dálnici v kopci byl problém jet rychleji než 120km/hod. (i na IV. stupeň) a naprosto s přehledem mi ujela Fabie II HTP (ta slabší verze) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
one-z Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 Milan: no mě přijde v pohodě i ta akcelerace kolem 2000, prostě vim že to nevypálí, ale táhne už celkem dobře, i na ten N95. To mi právě vadilo na HTP, že když mi otáčky spadly třeba na 1600, tak na čtyřku se to už nezvedlo a vibrovalo, 16V trochu zabručí ale jede Jinak jak říkáš, 3000 je minimum pro razantnější zátah... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
one-z Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 Cca 30km úsek, ke kterému jsem dojel se řádně zahřátým motorem a před ním vynuloval PC. Vlastně umím i 15+, stačí v létě vyjet se zapnutou klimou z práce a než prohopsám Prahu v koloně, je to tam No nejvíc záleží na profilu tratě, když to bude něco kde sotva dáš trojku, tak tam to vyleze klidně i k 20l, čím vyšší kvalt se jede a vyšší rychlost je, tak spotřeba "klesá" 15+ když je v tom start a nejede se příliš daleko není zase tak velký problém Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 4. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2008 Milan: si nic nerob ja som isiel po dialnici ( plne nalozeny) do mierneho briezka 130km/h a zrazu ma zacne predbiehat fabia zo 4 v tom sediacimi a vzadu stitok 1,2 HTP 40kW. ale tomu som neveril zeby to bolo HTP a zvlast 40kW ta by to nedala ani keby tomu sväty este valec dal, ci to nebol nejaky humorista s 1,4 74kW alebo dokonca 1,9 TDi zo stitkom HTP 40kW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
malcolm Vloženo 5. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2008 Tu kvalitu benzinu zmiňuji schválně, protože minulý týden jsem byl na dovolené v Jižních Čechách a tankoval jsem N 95 v Táboře. Tak špatný benzin jsem dlouho nezažil. Na dálnici v kopci byl problém jet rychleji než 120km/hod. (i na IV. stupeň) a naprosto s přehledem mi ujela Fabie II HTP (ta slabší verze) OT ad palivo: Kvalita benzínu hraje bezesporu roli. Minulý týden se mi podařilo natrefit na "kvalitku", na dálnici jsem na pětku nevyjel kopce, které normálně dávám na šestku. Naštěstí to bylo se Stilem, které není na benzín moc hájklivé, Fabka by jistě úspěšně simulovala projev dieslu... OT ad štítek - první, co jsem po koupi udělal, bylo sundání 16V, chtěl jsem tam místo toho dát htp, ale přišlo mi to dětinské. Ale co se to tu probíralo, pár lidí to tak má Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dakie Vloženo 5. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2008 zase trochu flame téma - motorizace... chjo! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas_ek Vloženo 5. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2008 příspěvky mimo téma ( koupě vozidla s motorizací 1,4 74 kW) jsou od teď za 24 hodinový ban Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dakie Vloženo 5. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2008 hehe, to nás tady za chvíli moc nezbyde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
malcolm Vloženo 5. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2008 (editace) Hlavně ty s TDi toho máš hodně k věci, že? A teď opět ad 1,4 74kW - na aditivovanou N98 mám vyjety dvě nádrže, pokles spotřeby je minimální, krajně deci na 100 km, jinak není co kritizovat. Motor je o mnoho klidnější, teď už není o dvě třídy hlučnější než Stilo, pouze o jednu Hlavně na dálnici je to příjemná změna, i když do naprostého ticha Fiatu to má daleko. Motor se po zahřátí chvěje velmi lehce a za studena už neklepe, jen se o něco víc chvěje. O lepší výkonové charakteristice jsem se již zmínil výše. Tudíž resumé - N98 stojí za těch 6 korun na 100 km navíc Oleje je 5 tkm po prohlídce pořád stejně, což bylo u sárie AUB nemyslitelné. Takže bych opravdu počkal na MY2002, nebo kdy tam začali montovat sérii BB... Pokud půjdeš do starší, 55kW bude lepší varianta, sice je tam rozdíl v dynamice, ale zase ta delší pětka na dálnici... Zároveň nabízí rozumnou spotřebu a lepší předjíždění než htp. EDIT: edit Editováno: 5. Srpen 2008, autor: malcolm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 5. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2008 zase trochu flame téma - motorizace... chjo! Ještě se nám do toho namíchá dízl, a to pak bude mela.... Taky se přikláním k 74kW, výkon navíc nikdy neuškodí. Jediný mínus je, že je kratší převodovka (ale za to větší svižnost), nebo spíš není šestka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 5. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2008 ja by som len doplnil ze seria 16V ( 55,74kw) AU sa davala do 03/2002 potom uz seria BB................. sam mam 55kW seriu AUA jednu s poslednych a musim povedat ze auto uz ma par km cez magicku hranicu 100tkm a problem zo zranim oleja tam nie je. p.s.: ja by som povedat takto ked uz by aj do uvahy padlo HTp tak jedine 47kW toho sa clovek nemusi tak bat ale raketa to nie je, vzdy je lepsie ked mas vyssi objem vykon cize ja by som na 99,99% volil 1,4 16V ci uz 55,74kW. u nich si treba uvedomit ci chces pokojnu jazdu, ecomonickou volbou dialnice tak 55kW pokial rad tocis auto za hranicu 6t ot. a si sportovy typ ze das za 3 a obmedzovac tak tam bude lepsia 74kW ale aj spotreba bude odpovedat. inak pri normalnom rezime oba tieto 16V jazdia s rovnakou spotrebou -+ deci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.