Přejít na obsah

OII RS TFSI - jaké jsou časté závady?


E1X

Doporučené příspěvky

Ahoj,

behem zimy bych si chtel poridit OII pred LF nebo GolfaV GTI oboje by melo mit stejny motor i podvozek.

Tak jsem se chtel zeptat na par rad na co si dat bacha u auta 2005 -2007 do 150k najeto.Krome rozvodu meni se neco casto na motoru? Nejaka elektronika zapalovani? Co podvozek nejaky silent bloky atd?

Diky za kazdou radu ohledne dalsich investic po koupi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U podvozku záleží kdo a hlavně jak s tím jezdi. Můžou bej kaput jen destičky nebo už i kotouče. Na motoru nám teď v rámci srvisní akce měnili zapalovací moduly za novej typ co "neumírá". Blbne konektor na AirBag u řidičovy sedačky-místo konektoru se to pájí na tvrdo. Jinak klasika, oleje a filtry.

Záleží na konkrétním autě. Takle to může bejt milion věcí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slo mi hlavne o ty chronicky veci. Treba ten air bag a zapalovaci moduly.. Dik

Je mi jasny ze to auto bude vypadat podle toho jak se snim jezdilo ale spustu veci se da odhalit ( vytlucenej podvozek, desticky, kotouce) presne co si psal o to mi jde.. Jinak turbo taky nebude v nej kondici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdar,

RS je super autíčko a to svezení stojí za ty peníze co za něj dáš jnak doporčřuju benzín, s naftou jsem také něco najezdil a myslim že benzin je nesrovnatelně lepší né ovšem pro šetřílky, ale píšeš o TFSI takže no problém. Pokud si nekoupíš auto na který se lepí smůla jako na to moje, tak budeš v pohodě, ale to se jedná spíš že lidi jsou pěkně závistivý zmetci shrnutím 2 krát pokus o krádeš a podobné příhody s vadnalismem. RS 2.0 Tfsi mám necelý rok takžě tady jen pár postřehů.Až žsi ho budeš kupovat tak mu dej pořádně, ale fakt pořádně napít, protože já jsem to svoje sice projel, ale neměl jsem to jak se říká tak v ruce a tak jsem ho projížděl na jedné okresce tak do 120 a jen asi 20 km auto se zdálo OK. Když jsem ho potom dovezl domů auto začalo při vyšší rychlosti a otáčkách škubat ,ale bylo to jěště komplikovaná tím, že to nebylo hned, ale tak po 20 min ostrý jízdy, např jel jsem po dálnici 30 km 180 pak zatavil na odpočívadle rozjelk se a při vytáčení už na 3 auto začalo škubat. Abych to zkrátil, jednalo se o ucpaný vstřik oprava cca za 10 tisíc budto to byloí tím, že předtím s utem jezdila baba a to takže vozila dítko 10 kiláků do školky a do 120 to na autě vůbec nepoznala nebo o tom už věděli a prostě mě napálili nebo jsem natankoval špatnej benzín což je další věc na co si dej fakt bacha, protože TFSI čka jsou fakt velký mlsouni. Jinak po zkušenostech kamarádů nejčastější poruchy jsou zapalovací moduly na válcích, již zminované vstřiky, bacha na gumy kolem zadních dveří do 2007 dělali nějaký tvrdý a nevěřil bys co dokáže takové těsnění nepáchat na karoserii apak už ti snad můžu poradit nenechávej jí dlouho nikde bez dozoru a parking v garáži.

jinak přeju hodně radosti s budoucím mazlíkem :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, jelikož mám již druhou RS TFSI, tak se můžu podělit se zkušenostma :-)

První kousek byla kombi r.v. 2007, po prvním majiteli, pravidelný servis, najeto 197000km, což mi nijak zvlášť nevadilo... motor se choval celkem spokojeně, až na zvláštní klepání, cvakání, ale na youtube můžete shlédnout spoustu videíí s tímto tématem... nicméně motor jel krásně, byl bez závad, v práci jsem si ověřil stav /jelikož jsem 5 let makal ve Škodovce/ .... je to dva roky zpátky, do té doby jsme motor u nás nikdy nedělali a byly dost bez problémů....

Udělal jsem klasický servis - Mobil 1 5w30 ESP Formula, je na 30tis interval, ale po 10ti šel ven... na long-life nehraju a nevěřím :-))) následovaly filtry, svíčky, olej v převodovce - ten nikdo snad ani nemění, ale obecně známo (i když neznámo) co se točí, otírá a že v převodovce jsou sakra otěry, musí být dobře mazáno... takže jsem vsadil na Valvoline což splňoval specifikaci škoda.

Najel jsem cca 2000km a ouha - zmizelo mi 0.5l oleje.... nooo tak jsem dollil, jeli jsme do chorvatska 1000km a šok další - 0,5-0,6l v pr...., tak mi to začalo vrtat hlavou, motor naprosto v pořádku, žádný kouř, smrad z výfuku, nic... tak jsem koupil na benzince plnou syntetiku a dolil... po cestě do HR jsem natankoval plnou na Benzině 100 oct, v HR jsem jezdil na super 98, najel jsem i s cestou zpátky 1200km a hle, olej nezmizel ani o dcl.....

Takže kde je problém? stejná cesta, stejné klimatické podmínky, stejná rychlost, spotřeba.... jel jsem max 150km/h tam i zpět. Takže možnosti byly omezené - ale benzínové motory jak je známo stírají olejový film z válců vlivem benzínu a propadají tak zkáze dříve, než dieselové, takže jediná možnost je kvalita benzínu u nás..... na náhody nevěřím...

U nás v čr jsem vystřídal všechny kvalitní čs a výsledek? co 2000km to 0.5l - 0.7l v prd.... po 7000km najetých na olej, začínaly jít slyšet hydrostavítka ventilů po ránu (studených startech). A jak se začalo ochlazovat kolem 5st a míň, tak motor za studena startoval strašně, zacukal se jako když se auto roztahuje na laně, naskočil tak po 5s ale start mě až bolel, to začalo být denně, vždy po noci... když jsem jezdil přes den, bylo to v pořádku... začaly se i ozývat zvuky (ťukání atd), takže jsem vsadil na olej - Castrol EDGE 10W60 SPORT - jeden z nejdražších olejů na trhu, specifikace je i na BMW řady M apod... šup tam s ním... motor se velice ztišil, jen si šustil... ale ranní start? otřesný... zatřepání, div nevyskočil z auta - naskočil, zacvakaly hydrostavítka a v pořádku.... Tak jsme to začali řešit s kolegou, došly i nějaké novinky ze škodovky, ale podle vin tam moje auto nebylo, tak jsem si přes víkend demontoval víko ventilů a nechal přes noc, poté jsem ráno kontroloval stav - napínák řetězu rozvodů - vaček byl hodně volný, vačky vypadaly dobře, žádné vizuální poškození, zřejmě při rozvodech napínák neměnili, tak jsem ho objednal - FEBI za cca 1200kč, řetěz jsem nový nekupoval, vyměnil a hurá problém byl vyřešen.....

Další problém co následoval asi při 219000km byl že mi přestala táhnout kolem 140km/h - rozsvítila se diagnostika - nedostatečný tlak v rail liště - po delším bádání jsem nalezl problém také..... stál mě asi 1100kč.... ale to už jsem měl auta nad hlavu, takže po opravě odjelo...

Dělal jsem poté i opravu hlavy, to už ne na své, ale v práci, byla zralá do šrotu, neboť se roztrhl právě shora uvedený napínák v 179000km .....

Teď mám cca půl roku také TFSI ale najeto jen 89tis, zatím vše šlape bez jediného problému.

Doporučuji všem co budou auto kupovat: i s větším počtem km - 200 000km - neboť jsou oct TFSI co jezdí v pořádku a není problém i s tímto počtem. Doporučoval bych toto:

- při výměně rozvodů - tj. při 180 000km - vyměnit i řetěz s napínákem + ozubená kola (není to nijak drahé - sada kolem 3000kč od FEBI) + diagnosticky prověřit stav přednastavování sací vačkové hřídele!

- výměnu vložku pod vysokotlakým čerpadlem rail lišty - způsobuje klesání tlaku a cukání, atd...

- v žádném případě nejezdit na olej déle než 10 000km!!! ani kdyby byl ten nejkvalitnější na světě :-)) Doporučuji, jste-li závodníci - právě 10w60 nebo 5w50, je dražší, ale osvěčil se mi v dvou upravených 1.8 T a věřím na M-Power v BMW, který toto jediné schvaluje. Navíc má vyšší odolnost proti spalování oleje a má vysokou viskozní stabilitu i při vysokých tlacích a teplotách, což naše TFSI mají... kompresní tlak je dost vysoký.

- měnit vzd. filtr také po 10 000km, hlavně v létě, kdy se dost práší... všechny nečistoty co nechytí filtr se dostanou do motoru a znečišťují olej taktéž...

- jezdit jen na 98+ benzín... hlavně kvůli zamezení detonačního hoření a tím k vyššímu zatěžování klikového mechanismu

Doufám, že jsem poskytl kvalitní info.

Take care of your RS's!

OCTRS

autoservis, diagnostika, náhr. díly, až budu velký a dostuduji Vš tak soudní znalectví :-)

Editováno: , autor: rsák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...