Jump to content

Příliš časté regenerace DPF?


MartinSatek

Recommended Posts

Ahoj,

 

tak mi to spínání regenerace (ventilátor připomínající turbínu) nebo co je to za nesmysl dělá častěji a častěji. Najeto 37000 km a už to hučí i 2x za den. Nedá se to vydržet. Jednak stoupnou otáčky na 1000. Jednak se zvýší spotřeba (0,5 l), smradu všude kolem a jednak po vypnutí to sice po 5 min. dohučí, ale po nastartování to prostě hučí ještě dál. Nejvíce mě štve to hučení po vypnutém motoru. To od auta prchám a neznám se k němu, protože se všichni otáčejí co je to za zvuk. Manželka, když to poprvé slyšela, tak si myslela, že něco zapomněla v autě vypnout.

 

Zkrátka šmejd, šmejd, šmejd. Jak už jsem psal kdysi.

 

Jak často to dělá vám a dá se to nějak v servise přenastavit, aby to nedělalo tak často? Do teď jsem to toleroval, ale nyní mi již došla trpělivost.

 

Díky za vaše cenné odpovědi.

 

M.

Link to comment
Share on other sites

To je zase název tématu " Jak často vám hučí ta "jaderná" turbína?" kde si myslíš, že jsi? Na novinkách.cz? :kol-44:   Hučí ti ventilátor chladiče. Kde jezdíš? Asi jenom nějaké krátké trasy a ve městě? Regenerace DPF nemůžeš omezovat, měl bys ho totiž za chvíli ucpaný... V servise jsi s tím byl? Může tam být třeba i nějaká chyba v řízení chodu ventilátoru.

Link to comment
Share on other sites

Díky za odpověď.

 

Krátké trasy rozhodně nejezdím. Denně dám cca 200 km (dálnice, mimoobce, obce) všehomix. Učitě nejezdím stylem "důchodce" a určitě to nijak nešetřím, ale i nedrancuju. Prostě tomu nerozumím. SOráč za ten název tématu, ale já už na to auto nemám hezkého slova a tak nějak jsem ve vzteku zvolil tento název. KDyžtak to prosím oprav na hučení ventilátoru po vypnutí. Dík.

 

M.

Edited by Pawouk
Odstraněna citace.
Link to comment
Share on other sites

No ked nejazdis ako dochodca a tocis ho pravidelne tak do 3000-3500ot, a tak casto ti regeneruje DPF, budes tam mat asi nieco spatne. Mozno je chyba hned za volantom, mozno v nadrzi, tazko povedat.

A co takto skusit tu regeneraciu dpf dokoncit? :D

Ja regenerujem v priemere raz za 1000-1200km a pocas tych 4 rokoch som ju prerusil mozno 3 krat, aj to lebo som musel :)

Edited by Kyselinka
Link to comment
Share on other sites

To aleš BX: mám motor 1.6 TDI, ale to jsme přeci přímo v sekci tohoto motoru ne, to jsi si mohl přeci zjistit hned :kol-31:

 

To Kyselinka: tankuju jen na OMV, možná je chyba za volantem, ale možná taky ne... A navíc to mám jako podle tebe sedět 10 minut v autě a nechat auto hučet na volnoběh a čekat až doběhne "regenerace", no to bych toho teda za den stihnul :kol-32:

 

To pawouk: když odpovídám na něčí konkrétní příspěvek, nelze vložit citaci? :kol-32: a ten odkaz na to druhé téma jsem již dávno navštívil, ale kromě toho, že někdo zjistil, že se jedná o regeneraci, se tam nevyřešilo nic. Já jsem zakládal toto téma s dotazem jak často vám to dělá, o tom tam není zmínky...

Edited by MartinSatek
Link to comment
Share on other sites

Nehovorim, ze v nom mas sediet a nechat ho na volnobeh. Skratka sprav este jedno/dve kolecka okolo bydliska, nech sa skonci regeneracia. Pochybujem, ze ked ju takto dokoncis, tak sa ti este v ten den spusti znovu, to som teda este nepocul. Tak caste zasieranie DPF je priam rarita, ovsem ak za ten den nenajazdis este aspon 1000km :)

Link to comment
Share on other sites

No já teď přes léto jezdím větší vzdálenosti a mám spíš opačný problém - jsem celý nervózní z toho, že už jsem regeneraci přes měsíc nezaznamenal natož abych ji přerušil... Asi se v klidu vypálí někde na dálnici, protože na červenec jsem rodinu přesunul na chatu a každé ráno a odpoledne jedu cca 50 km a výrazně se snížilo popojíždění po městě.

 

@Kyselinka: Na nějaká kolečka plná smradu kolem domu z vysoka kašlu - nevypálí se dnes, bude pokračovat příští týden.

 

Kdyby mi ale regenerace spínala 2x denně, tak bych nepsal tady na fórum, ale trvale otravoval v servisu, kde je chyba, protože to asi není moc normální.

Link to comment
Share on other sites

Presne tak, regeneracia sa spusti na dialnici, a potom o tom clovek ani nevie, kedy sa vypali...takze to je asi ten najidealnejsi pripad :)

A to mate hlavu von z okna, ze citite nejaky smrad ked sa regeneruje? Lebo ja ani ked vyjdem von z auta, tak smrad moc necitim....Zato pri PD motore som to citil a poriadne.

Link to comment
Share on other sites

To pawouk: když odpovídám na něčí konkrétní příspěvek, nelze vložit citaci? :kol-32:.

 

Nelze citovat přímo předcházející příspěvek - je to přece nesmysl odporující logice - je tam zřejmé na co odpovídáš. V dialogu s nějakým protějškem přece neopakuješ vše, co vyřkne. Nebo snad ano? Ob jeden příspěvek a více je to už v pořádku.

 

V servisu jsi s tím už byl? Může tam být třeba nějaká chyba, ať už v sw řj, nebo v hw (nějaké čidlo atd.). Anebo máš smůlu a trefuješ se do probíhajících regenerací. To ovšem nebude trvat dlouho, vystupňuje se to rozsvícením příslušné kontrolky.

Link to comment
Share on other sites

Pawouk: díky za vysvětlení, nyní tomu rozumím a vím k čemu se citace používá :kol-47:

 

V servisu mi řekli před časem, že kdyby se to opakovalo častěji, že mám dojet. Takže se tam v příštím týdnu chystám zajet. Můžeš mi prosím vysvětlit jak jsi to myslel s tím strefováním se do regenarací a rozsvícením kontrolky? Nic mi nesvítí a myslím si, že ani hned tak nebude. Prostě to jen regeneruje co chvílu. Najedu sice denně 200 km dálnice-město-mimoměsto, ale také udělám cca 15 zastávek někdy i po pár km, pak je třeba delší přejezd. Tak jestli to nemá na to vliv.

Link to comment
Share on other sites

Pawouk myslel to, ze ked sa regeneracia viac krat za sebou prerusi a nedokonci (neviem presne aky je to pocet), tak sa rozsvieti kontrolka DPF filtra a treba ist na dialnicu to vypalit...pozri manual ;)

Inak je to divne, ze ti to tak casto regeneruje. Skusal si natankovat aj nejaku inu naftu, pripadne tam naliat nejake aditivum a ten motor viac tocit?

Edited by Kyselinka
Link to comment
Share on other sites

V manuálu je to popsáno takto:

Filtr pevných částic zachycuje saze z výfukových plynů. Saze se ve filtru shromažďují a pravidelně se zde spalují.Pokud svítí kontrolní symbol , je filtr zanesený sazemi.

Pro vyčištění filtru je třeba, pokud to umožňují podmínky provozu » , jet alespoň 15 min nebo do zhasnutí kontrolního symbolu  následujícím způsobem.
Zařazený 4. nebo 5. rychlostní stupeň (automatická převodovka: poloha D/S). Rychlost nejméně 70 km/h. Otáčky motoru v rozmezí 1800-2500 1/min. Pokud se filtr vyčistí, kontrolní symbol  zhasne. Pokud se filtr nevyčistí, kontrolní symbol  nezhasne a začne blikat kontrolní světlo . Na displeji v panelu přístrojů se zobrazí následující hlášení.
Filtr částic: Palubní kniha! FILTR ČÁSTIC PALUBNÍ KNIHA Vyhledejte neprodleně pomoc odborného servisu.

 

UPOZORNĚNÍ
■ Po dobu, po kterou kontrolní symbol  svítí, musíte počítat se zvýšenou
spotřebou paliva a za určitých okolností i se sníženým výkonem motoru.
■ Používáním motorové nafty se zvýšeným obsahem síry se může životnost filtru
pevných částic výrazně snížit. U partnera ŠKODA zjistíte, ve kterých zemích
se motorová nafta se zvýšeným obsahem síry používá.

 

Poznámka
■ Doporučujeme Vám, abyste se vyhnuli častým jízdám na krátké vzdálenosti.
Podpoříte tím správné spálení sazí ve filtru pevných částic.
■ Pokud vypnete motor během procesu čištění filtru, resp. krátce po jeho dokončení,
může se na několik minut samovolně spustit ventilátor chladiče.

Link to comment
Share on other sites

 Najedu sice denně 200 km dálnice-město-mimoměsto, ale také udělám cca 15 zastávek někdy i po pár km, pak je třeba delší přejezd. Tak jestli to nemá na to vliv.

 

Nepodařilo se mi přerušit regeneraci tak rychle po jejím začátku, aby pokračovala tentýž den, ale nemám tak "drsný" režim jízdy jako Ty.

 

Přerušené regenerace sleduji (zatím mě to baví):

Když motor vypnu třeba jen chvíli po začátku, tak se regenerace znovu spustí nejdříve až tak po stovce kilometrů. Pak zase cca 100-200km, až se regenerace "trefí" do delší jízdy a je cca 1.000km klid. Podle mě i chvilka regenerace změní tlakové poměry před a za filtrem natolik, že při dalším startu motoru to nesplňuje podmínky pro opětovné spuštění regenerace a je potřeba do něj sesbírat zase nějaké saze, což těch 100 až 200km trvá.

 

Ke kontrolce a uvedeným postupům jsem se ještě nedopracoval a ani po tom netoužím.

 

Při režimu jízdy 200km s 15ti zastávkami můžeš asi ty regenerace dost pocítit i v jednom dni a já bych si asi diesel nechal rozmluvit a šel do benzínu. Už tak je můj režim pro dieselový motor hraniční a kdyby dávali haldex do nějaké cenově dostupnější benzínové varianty, tak bych jej asi neměl...

Link to comment
Share on other sites

O III regeneruje DPF zhuba po 300 - 500  km!!!

Ak ti to regeneruje po 300km, tak to sa mas, ale neni to moc OK a mozes si hovorit co chces. Ked si odfajcis egr, alebo nebodaj dpf po 80-100t km, tak si na to potom spomen ;)

Tak casto regenerovali mozno PD a nie CR a je jedno, ci to je CAYC, alebo EA288. Vsetko to zavisi od stylu jazdy (a ci mesto/dialnice/obce) a nie od toho ci je to OII, alebo OIII.

Edited by Kyselinka
Link to comment
Share on other sites

Mě to u 2.0TDI 110kw vychází nejkratší 450km (pouze krátký trasy a tahání káry) a nejdelší 750km (80% dálnice, 750km v jeden den). Pravidelně když probíhá tak nuluju denní počítadlo km. Těch 750km je maximální počet km bez regenerace protože po 750km se spouští preventivní časová regenerace. viz příloha pdf strana 62.

 

:The ECM automatically initiates an active regeneration
if there has been no regeneration – or no successful
regeneration – in the last 465 miles, regardless of the load
condition of the diesel particulate filter.

 

přeloženo googlem:

ECM automaticky spustí aktivní regenerace
pokud nedošlo k regeneraci - úspěšná, nebo ne
Regenerace - v posledních 465 mil, bez ohledu na zatížení
Stav filtru pevných částic.

Zregenerovala těsně než jsem najel na dálnici, ten den jsem odjel 750 km a druhý den se mi spustila při 5,5km trase do práce.

 

Mám najeto zatím jen 8500km, přerušil jsem jen jednou. Byl jsem 25km od domova tak si říkám ´´dojede cestou domů´´, tak jsem zhasnul motor (dokonce ani větrák jsem přez okolní provoz neslyšel). Po dalším nastartování nic, tak říkám ´´O.K. asi proběhla´´ a ta mrcha se spustila až po 20ti km 5km od domova.

 

Mě regenerace trvá 12km - 15 minut

 

To martinsanek:

Podle mě budeš mít něco (nějaký čidlo,..) špatně, nebo budeš mít už filtr trošku zanesenej, že nedokáže zregenerovat na požadovanou hodnotu. Teď to nemůžu nikde najít ale někde jsem četl že regenerace neskončí dokud se nepodaří vypálit na určitou hodnotu. Možná bude stačit pořádně propálit v servisu servisní regenerací (pomocí kabelu). Bohužel pak musíš vyměnit olej, takže

to nebude levná sranda.

Ale nechci tě strašit, nejsem mechanik, každopádně dej vědět jak jsi dopadnul.

ssp-840233-ea288-diesel-engine-family.pdf

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Tohle je pro všechny motory ea288. takže jak pro 1.6 tak i 2.0. Je to stažený tady z fora.Není to moje práce. Jen říkám co jsem tam našel zajímavýho. Většinou to najdeš v sekci příslušnýho motoru a asi tady i někde je vlákno příručky pro o3. Pawouk by poradil. Má lepší přehled kde tady co je.

Link to comment
Share on other sites

Chlapi,

 

děkuji za všechny vaše příspěvky. To jsem vůbec nečekal, že se tady rozpoutá taková diskuze a jsem za ni rád.

 

Zkusím ještě krátce stručně shrnout jak to u mě probíhá:

 

V zimní období probíhala u mě regenrace cca 1x za 1000 km (styl jízdy 200 km x 15 zastávek na všech typech cest). Nyní pozoruji, že za ten den, kdy odkroutím těch 200 kiláků, spustí regenerace i 2x (poslední dny) doposud to bylo zrhuba 1x za těch 200 km určitě.

 

Projev motoru při regenerace je znát. Otáčky 1000/min., spotřeba o 0,3-0,5l vyšší, smrad (cítit pouze z venku) a sálající teplo a RANDÁL, hrozný RANDÁL, který mě na tom vadí nejvíce. Opravdu nemůžu si dovolit nechávat regenraci doběhnout pojížděním někde dokola kolem baráku nebo sezení na neutrál před domem a motor prostě vypínám. Větrák pak hučí vždy 10 min než ztichne (to už jsem schovaný doma a dívám se na lidi z okna jak se diví, co to hučí). Po takovémto nastartování, třeba i druhý den, se regenerace spustí. Zřejmě asi jak říkáte nedojela.

To, že ji někdy náhodně dokončín na dálnici (vím o ní) a ona se ukončí za jízdy NEMÁ VLIV NA SPUŠTĚNÍ ZA VÍCE KM než když ji přeruším vypnutím motoru. Takže můj závěr je, že je tam prostě něco špatně nastaveno a často to spouští anebo jezdím jak prase a zasírám to tím, že 15x denně zastavuji a vypénám motor.

 

Díky všem za postřehy.

Link to comment
Share on other sites

U mna pozorujem teraz v lete tiez casto zvysene otacky motora na volnobeh,ale to koli zapnutej klimatizacii,aj par krat denne,vypnem motor a ventilator este par minut ochladzuje motor 1,6TDi 81kW. MR2016

Edited by majkyke
Link to comment
Share on other sites

Připojím pár postřehů k regeneraci DPF...

Pokud jezdím kratší vzdálenosti, cca 20km, spouští se mi regenerace po cca 300 - 350km. Regenerace spustí teprve tehdy, když je teplota oleje 70 st. a trvá něco mezi 8-10km.

Při delších vzdálenostech je interval delší. Mám 1.6 TDI, 07/2013, najeto 33500km.

 

Ad zvýšené otáčky - zvýšené otáčky se objeví nejenom při regeneraci, ale i při puštěné klimatizaci (pokud musí "jet" klima naplno - je velké horko) a zvýšené otáčky se objeví i v zimě, pokud se dá vytápění naplno. Pozorujete to někdo taky?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

trochu to nejspíš pleteš, výše máš jasně uvedeno ze probíhá preventivní regenerace, tedy těch tvých 1 000 km bude nejspíš nesmysl, stejne to jak psal chytrý pan kyselinka (pane nejchytřejší - výše máš odkz na to čtení abys tu nemusel citovat zkušenosti z OII a netvrdil, že Darwinova teorie neexistuje)

 

Martine, dost dobře nevěřím tomu že poznáš při trvale jízdě v zátěži že probíhá regenerace, chápu při zastavení podle volnoběhu

 

a tím, že sedíš v autě pře domem, tak určitě regenerace nedoběhne, ani pri odstavení auta, to jen probíhá dochlazování po nedokončené regeneraci

 

Při vší úctě, i já poznám (a to i za jízdy) kdy regenerace probíhá a kdy ne... (vyšší spotřeba, průběh výkonu v otáčkách je jiný je tam jakoby větší kopanec ve vyšších otáčkách, slyším ventilátor atd...)1.6TDi 77kw 2014, u mě probíhá průměrně regenerace cca jednou za nádrž... cca 1x za 900-1000km... Často se mi stává, že natankuji a okamžitě po natankování (vyjetí z pumpy) se spustí regenerace... Snažím se regeneraci pokud je to v mých silách dokončit... Mám z DPF strach aby se nepo.... Když jezdím více delší trasy regenerace se spustí pravidelně taky, ale např. teď jsem jezdil každý týden Ostrava Praha a zpět a Ostrava Brno a zpět regenerace proběhla jednou po natankování v OVě a pak už asi 2 nádrže nic.... nevím.... Městský provoz je takový že regenerace probíhá daleko častěji... Ale pokud zakladatel fóra má regeneraci pravidelně cca co 200-300km tak bych asi zajel do servisu, nebo se pokusil několikrát třeba 2x po sobě poctivě dokončit regeneraci a sledovat zda se prodlouží interval regenerací...

 

Ahoj R

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...