Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Ta 1,4 16V už stejně není v ceníku. Byla stejně dražší a žrala více (ne ?), tak si není třeba tolik rvát hlavu .. taky trochu totiž lituju, jak to tady čtu, chtěl jsem fakt spolehlivé auto. Mám 1,2 TSI 63kW, předtím jsem měl VW Polo 1,3 (1995), a jediné, co odešlo, byla někdy kolem 110 tis.km spojka, za kterou jsem si mohl sám (jasně plus vejfuk a baterka), jinak absolutní držák.

u FABIA MAGIC normal i combi je 1,4 16V/63kW normálně v konfigurátoru - o 15 000 levnější než TSI 1,2 :prc:

U výběru normální Fabie se tahle motorizace nenabízí, ale MAGIC má slušnou výbavu už v základu

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stale se mě zdá 1.2tsi lepši volba než 1.4 /63kw jasně spolehlivost 1.4 bude lepši ale to je jedine čim vede . Problemky škoda řeši tak se to snad vychytá . Řetěz je už vyřešen , ještě turbo a je to :palec2: . kdo jezdi jenom po městě do 5tkm ročně tak pro něho asi nemá cenu TSI ani TDI

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja mam jen stare MPI (v rodine mame 1.2 TSI - proto se o to zajimam), ale podle mne a doopravdy to tak vychazi, ze naklady na palivo jsou cca 1/3 (ne-li mene) nakladu na provoz,tudiz tvrzeni, ze je jiny motor lepsi "jen ve spolehlivosti" je velmi usmevne. Samozrejme se to tyka i zbytku auta, hlavne podvozku a karoserie, ale ja bych si urcite radeji vybral auto, ktere ma klidne i o 2L/100km vyssi spotrebu za cenu toho, ze mi v horizontu cca 5-7 let nevyvede nic necekaneho. Pokud nekdo meni auta casteji, tam potom jde o neco jineho, ale zase, pokud se nejaky motor "proslavi" jako nespolehlivy a poruchovy, tak o ojety kus asi bude o to mensi zajem.

Nerozebiram tady spolehlivost konkretne 1.2TSI, mozna se ji podari vychytat, ale kdybych nemohl cekat a musel si vybrat dnes, bral bych SAMOZREJME 1.4 16V. A predevsim, tohle byla reakce hlavne na tvrzeni, ze spolehlivost motoru je az nekde za jeho spotrebou nebo vykonem smile.gif

Jinak nam preju, at se nam vsechny poruchy vyhnou post-23-1156182784.gif

Editováno: , autor: Manek88
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem konečně porovnal svoji 1.4 16V s TSI 63 kw a zase tak markantní rozdíl v tom není, a v té spotřebě také ne. Tatže vysloveně záleží na tom, na co auto chci a k čemu ho chci. Určitě budu pro TSI je to krok dopředu, ale až se to vychytá. Zde opravdu platí, nikdy nekupuj auto v prvním roce výroby :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé info ohledně řetězů 1.2-ek, které se přesně shoduje s informacemi, které vím já a to, že do 1.2-ek bude už v pořadí třetí výrobce řetězů. Problém je prý v navržené tloušťce řetězů, je příliš tenký, ve srovnání s 1.4-kou prý skoro poloviční. Tady asi konstruktéři chybu udělali. Zajímalo by mě, kdo je výrobcem turbín motorů TSi, neví někdo. Údajně jsou dva z toho jeden japonský.

japonský pro 77kW, ten druhý je polský (63kW)

  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V případě 1,2TSI bych se přimlouval pro ještě delší "karanténu". Rok platí pro věc s ukončeným vývojem - zde jak se zdá, se vývoj dokončuje za pochodu a testuje se přímo na lidech = zákaznících. Koncern může miliónkrát tvrdit, že na těch agregátech je naježděno X miliónů testovacích km, když se jedná o simulované km na stendech (dynamometry) nebo nanejvýš o km odkroužené v ustáleném režimu na testovací dráze. Ale skutečný provoz s "couráním kolem komína", studenými starty v mrazech i kombi provozem město/dálnice tyhle agregáty nikdy nezažily - dokud se nezačaly montovat do skutečně sériových aut. Opět se potvrdilo, že skutečný provoz a laické zacházení nelze nahradit žádnou zkušebnou - ta i se zkušebními řidiči za volanty a všemi druhy polygonů je proti skutečnosti mateřskou školkou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oni ty motory byli odjezdeny v posledni fazi i v beznem provozu v CR,

ale to znamena kazdy den 2x10 hodin bez vypinani motoru,

v tech pauzach se stahuje diagnostika, tankuje a stridaj ridici.

Za 10 hodinovou sichtu se zakonnyma prestavkama bez vypinani motoru (to kvuli logovani provozni diagnostiky)

se musi najet cca 570-600 km, tj. tak dojet s pul rezervy, skladba trasy 40% okresky s vesnicema a 60% dalnice.

Zadny opravdovy studeny starty, couracky, nizky otacky atd.

no nic musim na obchuzku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

ak niekto uvažuje o kúpe Fabie v najbližších mesiacoch a po prečítaní vyššie uvedených riadkov je na pochybách, pre aký motor sa rozhodnúť, pokúsim sa mu v jeho rozhodovaní pomôcť.

V mojej Fabii (2005) mám 1,4 16V 55Kw. Do dnešného dňa najazdených 149 000 Km. Motor doteraz nemal jedinú závadu, štartuje bez problémov aj v tých najkrutejších mrazoch, menený pravidelne olej, olejový filter, vzduchový filter každých 20 000 Km a pri 110 000 Km vymenené rozvody. Motor je v rámci svojich možností na kategóriu Fabie dostatočne výkonný, tichý, kultivovaný, bez vibrácií, na diaľnici plynule zrýchľuje aj v miernych stúpaniach a aj za 120 Km/h ide krásne za plynom (tu sa naplno prejavuje 16V rozvod). Spotreba je dlhodobá 5,5-6l, pri tach. 90/120/160 km/h je to 4,9/6,2/8,9l.

Motor ma nikdy nenechal "ve štychu" a myslím si, že pri pravidelnej údržbe mi zvládne ďalších min. 100 000 Km. Rozhodne najideálnejší motor pre Fabiu (spoľahlivosť, prevádzkové náklady, kultivovanosť). Ako už kolegovia nado mnou poznamenali, v súčasnosti je ho možné získať len v rámci akčného modelu Magic, prípadne v "srdci" koncernových modelov Polo a Ibiza, kde je súčasťou štandardného cenníka.

Sám som už viackrát vážne uvažoval nad TSI, no vnútorne si stále hovorím, že ešte nie je ten správny čas. Podľa môjho názoru (nie som konštruktér) už len z princípu malý objem 1,2 nemôže dosahovať parametre 1,8 litrového atmosférického motora bez toho, aby sa na ňom neprejavila zvýšená mechanická záťaž jednotlivých komponetov a následne znížená spoľahlivosť. A pri všetkej úcte k československým šoférom, tí, doteraz zvyknutí na prevažne HTP vo svojich "starých" Fabiách I (aj keď ja ju považujem za oveľa hodnotnejšiu a prepracovanejšiu než aktuálnu FII) jednoducho nevedia s turbomotormi zaobchádzať. A nič na tom nezmení ani prípadné vychytanie múch...

Čaro klasickej, poctivej a jednoduchej atmosféry v tomto období opäť získava na popularite, aspoň z môjho pohľadu.

Ja mám ešte motor nepoznačený cost cuttingom, tzn. s úplným krytom, takže hlodavce si na káble zapaľovania neprídu.

Takže ak dnes Fabiu, 16V a model Magic pre racionálne zmýšľajúceho človeka v cieľovej skupine tohto auta je dobrá voľba.

Aj keď, vraj sa tento motor už vyrába v Poľsku, a už to nie je čo to bývalo. Ak niekto máte FII so 16V, je to pravda? Krajina výroby je vyrazená na bloku motora pri kryte rozvodového remena na ľavej strane.

Ja mám DE.

Díky za prípadnú odpoveď.

Všetkým majiteľom TSI prajem mnoho km bez poruchy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jop, s tím Polskem je to pravda, mám Rooma MR 08 - což je vlastně přední půlkou taky FII a na 1,4 16V 63kW mám VW Made in Poland. Ta fabrika je myslím v Poznani. O celkové "konstrukční zásobě životnosti" motoru 1,2TSi si vůbec nedělám žádné iluze - auta už dávno nejsou konstruována na výdrž, naopak - 5 let lízačka a pak dát pryč a koupit new. Těch 5 let vydrží lak, podvozek, motor - pokud se s tím nejezdí nijak extrémně "zhusta"... A po 5 letech potopa...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem za odpoveď, tak predsa je to s tým Poľskom pravda.

To si ma teda moc nepotešil.

Súhlasím s tvrdením, že autá sa stále viac podobajú na spotrebný tovar. Preto si moju Fabiu budem opatrovať tak dlho ako to len bude možné. S tou "spotrebou" automobilov je to ale dvojsečná zbraň. Na jednej strane projektuje automobilka životnosť svojich produktov na určitý (čoraz menší počet kilometrov), aby sa kolotoč výroba, predaj, zisk, servis, ND točil čoraz rýchlejšie, no na druhej strane si koleduje o svoju povesť. Ak mi auto danej značky nevydrží mnou očakávanú životnosť, ale výrazne menej, pôjdem inde, k inej značke (ak je v dnešnej dobe vôbec kam).

Tie milióny áut (aj rastúce predaje ŠA, o ktorých čítame každý mesiac) sa niekde musia alokovať, a je to predovšetkým Ázia. Všetkého sa ale raz trhy nasýtia a potom to len bude zaujímavé.

Nie je možné donekonečna politiku a stratégiu akejkoľvek firmy stavať na kvantitatívnej politike a expanzívnej stratégii. To je cesta do pekla.

A ďalší problém je ten, že nie každý má na to, aby auto menil každých 3-5 rokov, predovšetkým privátni zákazníci.

Je mi ľúto, že nastal takýto stav, ale asi sa nedá proti tomu nič robiť. Zlaté dobré 80. a 90. roky, kedy autá boli ešte autami a nie "papierovými modelmi."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať tady jen nechválíme. Měl jsem 5 let jedničkovou Fabii s 1.4 16v a moc mě nepřesvědčil. Ve zhruba 45 tkm začal motor klepat a žrát olej. Úajně se jednalo o konstrukční závadu na pístové skupině. Dost se tady na toto téma diskutovalo i na tomto foru, http://forum.skodahome.cz/topic/6897-14-16v-klepe/page__hl__klepe Olej správné VW specifikace pravidelně měněn, měnil jsem si ho sám, dříve než po udávaných 15 tkm.

Ve srovnání s TSi je ten motor hlučnější, více otáček znamená vyšší hluk, více vibrací, při stejném jízdním režimu bude mít i vyšší spotřebu. Mám teď Octavii s 1.4 TSi a jezdím za podobnou spotřebu jako tenkrát s Fabii, ale při úplně jiné dynamice. Teď, když na to šlápnu, tak to jede. U Fabie s 1.2 TSi to bude hodně podobné. Moje rada zní 1.4 16v nekupujte s Euro 5 to bude hrozný lenoch.

S tím Polskem potvrzuji je to pravda, v práci máme Roomstera a taktéž na bloku Made in Poland, ve své Fabii jsem měl Made in Germany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že pokud se dodržují předepsané postupy ve výrobě, tak by se neměla zhoršit kvalita. Třeba motor 1,8 pro octu I se vyráběl v Maďarsku a byl myslím rovněž spolehlivý. Vlastním 1,4 55kw, mám najeto 70T a kromě rozvodů, které mi byly naštěstí vyměněny v garančce, jsem zatím s motorem spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať tady jen nechválíme. Měl jsem 5 let jedničkovou Fabii s 1.4 16v a moc mě nepřesvědčil. Ve zhruba 45 tkm začal motor klepat a žrát olej. Úajně se jednalo o konstrukční závadu na pístové skupině. Dost se tady na toto téma diskutovalo i na tomto foru, http://forum.skodahome.cz/topic/6897-14-16v-klepe/page__hl__klepe Olej správné VW specifikace pravidelně měněn, měnil jsem si ho sám, dříve než po udávaných 15 tkm.

Ve srovnání s TSi je ten motor hlučnější, více otáček znamená vyšší hluk, více vibrací, při stejném jízdním režimu bude mít i vyšší spotřebu. Mám teď Octavii s 1.4 TSi a jezdím za podobnou spotřebu jako tenkrát s Fabii, ale při úplně jiné dynamice. Teď, když na to šlápnu, tak to jede. U Fabie s 1.2 TSi to bude hodně podobné. Moje rada zní 1.4 16v nekupujte s Euro 5 to bude hrozný lenoch.

S tím Polskem potvrzuji je to pravda, v práci máme Roomstera a taktéž na bloku Made in Poland, ve své Fabii jsem měl Made in Germany.

pava,jsme na tom úplně stejně. Právě jsem prodal FI Combi 1.4 16V 74 kW (přes 93 000 km),s motorem velké problémy - podpálené ventily (80 000 km),odcházející zapalovací cívky,olej to taky už začíná papat čím dál víc,z motoru se ozývá klepání,hydroštely za studena cvakají jak o život...přitom údržba byla pravidelná,chování k autu slušné...Spotřebu benzínu měl ovšem pro mě vcelku solidní (za dva roky a nějaký ten měsíc jsem na něm najel přes 31 000 km),celkový průměr byl 6.6 l.To porovnání s TSI taky sedí. Mám v práci FII 1.2 TSI 63 kW a "uživatelský komfort" motoru pro běžné ježdění je úplně o něčem jiném (samozřejmě je to dáno konstrukcí motoru s turbem),je daleko přívětivější pro běžného řidiče,šlápne se na to a už to frčí.U FI se to muselo dost točit a držet v otáčkách,což u toho TSI je pro jízdu v rámci rychlostních limitů prakticky zbytečné. No a po zhodnocení,doufám,že prozatímních potíží s 1.2 TSI,jsem si koupil OII 1.4 TSI. Tam mám trošku obavu se spotřeby benzínu. Dost často jezdím po D1 (Praha-Brno),při tachometrových 140 km/h jsem se s tou FI většinou pohyboval těsně kolem 7 l. Ty tvoje spotřeby na Octě jsou ale dost slušné,kolik ti to žere při jízdě po dálnici?

  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk: Dá se to udržet bez problému v rozumných mezích. Pokud se budeš držet do 130 km/hod, pojedeš bez problému do 7l/100km. Výhodou jsou nízké otáčky, kdy na 6-ku to ve 130 netočí ani 3 000 ot/min. Ale pod pedálem máš pořád rezervu, kdy jak na to šlápneš skvěle zrychluje. Doporučuji na dálnici používat tempomat, protože motor si sám přidá jen tolik, kolik potřebuje.

Ještě taková rada, která platí pro všechny majitele TSi, hoďte za hlavu prodloužené intervaly a měňte olej nejdéle po 15 tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vůbec bych v dnešní době neřešil kde koncern ty motory montuje, to byl možná problém před pár lety. Atˇ montují kdekoliv, tak to bude pořád ze stejných dílců, a jde tu jen o ty ruce montážníků, které musí pracovat dle jedněch technologických postupů, které tyto firmy až úzkostlivě kontrolujou různými audity a pod.

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk: Díky za komentár. Ako sa poznajú podpálené ventily či zlé zapaľovacie cievky?

Motor u mňa na voľnobeh aj po zahriatí klepe tiež približne od 105 000 km, ale už som si zvykol a nemá to cenu podľa mňa riešiť, pokiaľ to nemá vplyv na výkon či celkovú funkčnosť. Pamätám si, že ako nový na voľnobeh len tak jemne cvrlikal, takže pravdepodobne sa opotreboval piest v motore a jeho teflónová vrstva (ako je to na fóre v téme 1,4 16V klepe). Auto inak naozaj jazdí bez problémov, motor rovnako, takže dúfam, že prípadný opotrebovaný piest nebude mať na životnosť vplyv a napríklad pri 160 000 km nebude celý motor K.O. Olej mením pravidelne každých 15 000 km a zaobchádzam s ním opatrne.

Je jasné, že TSI má úplne iný priebeh točivého momentu a z toho aj iné prevádzkové vlastnosti v bežných otáčkach. 16V chce "mechanické otáčky". TSI (aspoň 1,2) mi ale stále príde riziková kúpa, aj keď má človek dajme tomu predĺženú záruku. Výrobca ti môže ale aj nemusí danú závadu uznať. To, že sú napr. odhalené káble zapaľovania (bez krytu) naservírované hlodavcom na zlatom podnose, je už len pomyselná čerešnička na torte. Nie vždy je šetrenie za každú cenu to správne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podpálené ventily se projevují kolísáním otáček na volnoběh a rozsvícením kontrolky elektroniky motoru (vypadá jako "potrubí",nebo se jí taky občas říká "vrtulník")- více o tom píšu ZDE. A vadná cívka se projevila chodem motoru jenom na tři válce a také rozsvícenou kontrolkou elektroniky motoru.

  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen takovy OT, pamatujete, jak Toyota svolavala auta do servisu (i) kvuli vselijakym koninam a nekteri (nevim jestli na foru, to jsem tu jeste nebyl), vlastne vetsina lidi si rikala, ze to jde s Toyotou dolu a ze jeji kvalita je naprd atd. Ja jsem tehdy (i nasi rodine) furt rikal, ze to je naopak jejich dobra vizitka, ze kdyz udelali neco spatne, tak se k tomu postavi celem a daji to doporadku....

Tady je videt, jak kvalitni dnesni Skoda (VW) je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Wheel: prosímtě, tvoje úvaha by byla v pohodě. Ale.... Stejně jako u tebe, tak u některých ostatních tady na tomhle fóru nechápu, proč porovnávaj 1,2 TSI s 1,4, nebo v tvým případě 1,8. Kubíky ničím nenahradíš, tak proč chtít tytéž vlastnosti po jednadvojce jako po silnějších motorech? Copak jste tady všichni škočili na škodovácký marketingový hlášky o tom, že 1,2 jsou náhradou za 1,4 a 1,6 ??? NEJSOU a NEBUDOU. Jsou to jen modernější maloobjemy s nepřiměřenými výkony. Všechno ale na dluh. MODERNĚJŠÍ = jako všechno v týhle době - za čtyři roky skončí morální životnost jako u počítače , pak se toho zbavit a koupit nový. Tyhle motory sice ohromí, ale kilometrovej nájezd jako o 1,4 nebo dokonce 1.6 přece nemůžeme čekat. Například včera jsem jel s mým room 1,2 TS 63 z Kunratic do Globusu ČM a zpět za 4.7 l. S 1,4 16V 63 bych si na tuhle spotřebu ani nehrábnul. Nadruhou stranu ale vím, že to je opět na dluh - spočívající v životnosti a spolehlivosti 1,2 TSI. Pokud bude v tomhle jen z poloviny jako 1,4 16V 63 tak jsem šťastnej . Prostě to beru takový, jaký to je a s nikým se nechci porovnávat, ani závodit.

Když začaly u fábií třívály HTP - to bylo smíchu. Teď začínaj u Italů bouchat do auto taky třívály, objemy 900 cccm a výkony stejný jako u 1,2 TSI 63. Nikdo ani nepípne, naopak si vyguglujte recenze. A tři hrnce se začínaj dávat do více aut. Já tvrdím, že ve škodovce si nedělaj prdel, když tvrděj, že do pěti let tu bude v Oktávii litrovej motor. Pamatujete si na dobu, kdy když si někdo koupil Oktávii 1,6i, tak to byl socka se slabým motorem?? Kdyby v tý době někdo prohodil, že do deseti let tu budou lítat oktávky s 1,4 nebo 1,2, tak by byl zralej na psychouše.

Prostě auta obecně strašně zlevnila za podlední roky a s tím šla do kopru jejich kvalita.

  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou životnosťou to nebude "tak horké" nie je dôvod aby malý preplňovaný motor musel mať nutne zníženú životnosť v pomere svojho objemu k objemu rovnako výkonnej atmosféry. Ide o to, že je v menšom priestore rovnaké množstvo výbušnej zmesi a teda pôsobia tam rovnaké sily ako v rovnocennej atmosfére, teda normálny konštruktér MUSÍ dimenzovať na tieto sily ložiská, kľuku, ojnice, piesty, atď. Čo sa tíka piestov a krúžkov, tie musia vydržať vyššie tlaky, ale u benzínu je obvyklý pomer cca 10:1, TDI bežne cca 18:1 a ku podivu majú ešte vyššiu životnosť, tak by to snáď nemal byť problém. Viac menej je pravda že nafta sa spaľuje pri niečo nižšej teplote, preto sú diesely menej tepelne namáhané vrátane turba. Neviem či si tu niekto z mládencov pamätá ja monoposty F1, keď boli povolené turbá s malým objemom, vtedy si 3500 cm3 motor na preplňovaný 1500 cm3 ani neškrtol (napr. McLaren MP4/4 s 671kW), pravda, plnilo sa na cca 6-7 atmosfér.

Editováno: , autor: lubikSK
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zmenšování objemu motorů je dlouhodobý trend - vzpomeňte si, s jakými objemy jezdili naši dědové a pradědové v období mezi světovými válkami - tehdá dobré auto mělo aspoň třílitr nebo čtyřlitr, obsah pod 2000ccm se prakticky nevyskytoval. Přešla WW II se svým vývojem letadlových motorů na obu stranách fronty a ejhle, vyrojily se motory se vstřikováním, obsahy kolem dvou litrů, rozvody OHC a OHV nahradily plošně před válkou drtivě dominující SV - a přitom výkony se nezměnily, nebo dokonce zvětšily. Protože se ale začaly používat kvalitnější materiály, paliva a oleje, během času i plnoprůtoková filtrace oleje a elektronika řídící procesy, narostla i životnost agregátů - předválečný 4válec SV měl obsah 4 litry, výkon 60 koní a ujel do generálky 50-60 tisíc, poválečný motor stejného nebo vyššího výkonu už byl OHC, měl obsah do 2 litrů a vydržel 2x tolik.

S přelomem tisíciletí pak přišel konzum - auto už není investice dlouhodobého charakteru jako třeba byt, ale je to věc, která se používá jen po dobu, po kterou je moderní - konstrukce je počítačově "optimalizovaná" pro co nejlacinější výrobu a pro co nejvyšší výkon při co možná nejnižší spotřebě a nárocích na údržbu - samozřejmě pak přichází na pořad otázka životnosti. Tu ale nikdo nepožaduje delší jak několik let - protože co by dělaly automobilky, kdyby se vyrobily milióny aut s životností 15-20 let provozu? Trh chce obměnu vozového parku v pokud možno co nejkratší době, takže i když zákony (podotýkám ZATÍM!!!) požadují 24 měsíců garance na výrobek a automobilky se předhánějí v rocích navíc (zadarmo i za úplatu - KIA už dává až 7 let, ale nevěřím že jim to vydrží - nemyslím ty auta, ale politika prodlužování garance), každý se snaží, aby jeho výrobek byl bezproblémový jen po určitou dobu - a pak majitele donutil náhlým nárůstem nespolehlivosti při současné vysoké dostupnosti nových a "lacinějších" výrobků totožné kategorie k náhradě.

Už se to stalo v oblasti spotřební elektroniky, nové LCD a plazmy mají pro zákazníky běžně dostupný jen záruční servis, když se poserou po záruce, jsou ND tak drahé nebo nedostupné, že je pro majitele levnější koupě nového přístroje než oprava stávajícího. Výhledově čekám, kdy se ttotožný stav dostane i do automobilismu - samozřejmě, auto pak už nebude stát "půl mega", ale bude dostupné třeba i v hypermarketu a pokud se na něm něco závažnějšího v záruce posere, bude se automaticky šrotovat a měnit za nové... Samozřejmě pak nikdo nebude moci požadovat životnost v řádu víc jak 2-3 roky, protože takové auto bude "MORÁLNĚ ZASTARALÉ" - bez ohledu na jeho skutečný technický stav...

A k těm výkonům - už jsem tady někde psal, že 100 kobyl z objemu 1,2 není žádný extra výkon, pokud se na to pohlíží ze strany závodních strojů - už před 25 lety se poměrně běžně vyráběly 4válcové agregáty s objemem 1500ccm, turbem a "trvalým" výkonem přes 1000 koní (735kW) při 16000 až 19000 otáčkách za minutu. Problém byl, že ten "trvalý" výkon vydržely jen asi 2-3 hodiny - potom musely na repasi do specializované dílny (komplet generálka). Tyhle repase se daly udělat 3 až 4 a pak šel agregát do šrotu - pokud neexplodoval dřív vinou nějaké závady. Takže "cucat" 100koní "civilního" výkonu z o něco menšího turbomotoru není žádný zázrak, je ale otázkou, jak má takový agregát "naprojektovanou" životnost - jestli v něm nejsou předem zabudovaná kurvítka, která donutí uživatele po pár letech a několika desítkách kkm motor "odevzdat na recyklaci"...

A k tomu srovnávání 1,2TSI a 1,4 16V - je zde problém s tím, že těch "jednačtyřek" je víc výkonových verzí - 55kW, 59kW, 63kW, 74kW... A zrovna ta "nejsilnější" = "stokoňka" má ne zrovna dobrou pověst způsobenou právě tím, že její životnost je natolik našponovaná, že začne odcházet už po překonání hranice kolem 50 - 60 kkm - ony známé problémy se "stokoňkami" žeroucími olej jsou právě tím indikátorem toho, že tento motor už je "přešlechtěný" a "přešponovaný" - pokud tedy nemá 1,2TSI nějak ošetřeno, aby se v exponovaných místech jeho konstrukce neopotřebovala za běžných provozních podmínek příliš rychle, bojím se jeho rychlého odchodu ze scény - jednoduše bude odcházet čím dál častěji i díky tomu, že jeho % zastoupení v denním provozu bude stoupat a také poroste průměrný km proběh všech těchto motorů - POKUD VÝROBCE DO KONSTRUKCE NEZASÁHNE NĚJAK RAZANTNÍM ZPŮSOBEM VE PROSPĚCH ZVÝŠENÍ ŽIVOTNOSTI A HLAVNĚ SPOLEHLIVOSTI...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...