Jump to content
chillike

smrad motora

Recommended Posts

chalani.mám takú otázku.dnes som šiel s rodinou na výlet na chopok juh.ten kto to pozná vie že je to 10km stupak,niekde s 12% stúpaním.hore som letel jak blazen,nešetril som vôbec auto.išlo auto ako hodinky.fakt súper zaberacku som mu dal.no a o čo ide.vystupim a Kua smrad.cuchnem ku chladiču a taký zvláštny smrad.otvorím poklop a voda na chladenie v chladici este normálne vrela a motor bol taký horúci,že z neho stupalo viditeľné teplo.no a tak zvláštne smrdel.ako nič mu nieje.Sak aj naspäť šiel ako hodinky:).mna len ten smrad prekvapil.chcel by som vedieť,ako dlho by som mohol motor tak zaťažovať,resp aký max kopec na max výkone by som mohol prejsť,ked po 10km smrdel a vrel :) má niekto podobnú skúsenosť?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.

No nieco podobne som zazil aj ja. Moj Roomik 1,2 tsi 77kw pri stupaniach tiez smrdel. Bolo to ako ked sa pali guma.

Bolo to pravidelne pri stupaniach. Inak som nepozoroval ziaden dym len to bolo citit. Bol som aj v servise ale pozerali na mna ako na blazna.

Mas podobny smrad ako keby horela guma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skus len pre zaujimavost ked bude motor vychladnuty pozriet ci ti neubudla chladiaca kvapalina.

Ja som raz tak siel 'zavod' do vrchu ked som mal nabehane len cosi cez 2000km a potom mi klesla chladiaca 1cm pod MIN.

Smrad z motora citim zvacsa ked motor zaberie na dlhsiu dobu a na vyssi vykon. Akoby sa cosi palilo...no podivny zapach :feve:

Citim to aj teraz ked uz mam najazdene cez 6.000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám ke dnešku najeto 28500km a o dovolene v Alpských stoupaních to taky smrdělo(plnej kufr po střechu, 4lidi ve voze), asi je to normální.....voda mi neubývá....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi nejake gumove testenie nema rado vacsie teplo, lebo takto mi obcas zasmrdi aj 6rocna octavia mpi ... akurat mi vcera na nej zacala unikat chladiaca kvapalina pod naraznikom,tak asi ma ta guma(dufam,ze nie chladic) zivotnost 80t Km :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

chalani aj mne teraz náhle z ničoho nič ubudla chladiaca kvapalina je kúsoček asi pol centi pod minimom...môžem tam doliať destilovanú vodu alebo treba tam dolievať len tú originálnu ružovú kvapalinu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som s tym bol v servise. Doliali chladiacu. Ale vraveli,ze v pohode som mohol doliat destilovanu vodu (ak nemam, vraj aj obycajnu vodu z vodovodu) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záleží to od toho, že aká bude minimálna teplota, ale dá sa hustomerom zmerať mrazuvzdornosť chladiacej zmesi.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pri dalšom úniku treba navstivit servis. chladiaca by nemala unikat vobec (aspon podla manualu k autu :feve: ). Je to dovod na reklamaciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za posledných 5000km čo som dával autu fakt zabrať mi neubudlo z chladiacej ani pol cm.dolieval som raz asi pri 3000km,odvtedy nič.mám 21000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nepřišel někdo na příčinu toho smradu? Mám novou OII s motorem 1.4TSI a po nějaké "větší" zátěži se mi taky do kabiny nasaje z motoru nějaký smrad připomínající mix spálené gumy a vypalujícího se nového olejového radiátoru. Např. jedu po dálnici 120 a je tam zúžení, kolona a popojíždění a v té chvíli to začne smrdět. Je to cítit i při otevření motoru. Nide ale žádný dým a po chvilce je to pryč. Z kabiny po otevření oken :) Stalo se to ještě někomu?

Edited by Sumlir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izolační a těsnicí materiály používaný při montáži motoru - všecky ty nejrůznější silikonový nebo polyuretanový lepicí tmely mezi blok a vanu, nejrůznější dekly a přechodový příruby jak v chlazení, tak i v sání, výfuku atd. Dál hadice chlazení i sání. Když motor vezmete u huby = naložíte mu při relativně pomalejší jízdě, všecko se začne ohřívat jinak než na půl plynu na rovině. Hlavně se všecko ohřeje VÍC (vinou menšího průvanu pod kapotou) - a právě tyhle ohřáté materiály mají specifický SMRAD. Nic to není, jen to prostě o sobě dává vědět, že autí dostalo pokouřit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi se to musí časem "vypálit". Nic takového jsem "nečuchal" u svého času nové FII 1.2 TSI. :kol-32: U své Octavie 1.4 TSI nevím, protože jsem ji koupil rok starou a měla už najeto 12 000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mé dřívější nové Fabii HTP když jsem jel jednou do hodně prodkého kopce taky pěkně smrděl motor, myslím si že to byla spojka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem zkoušel, jestli to není od brzd a není. Oba přední disky jsou stejně vlažné a v podběhu žádný smrad. Ten je spíš v motoru po otevření. Připadá mi, že to jde spíše zepředu, okolo turba? Ja tam docela horko, takže se špatně čichá. Projevuje se to, pokud tomu člověk naloží. Okolo 3000 otáček. Nemůže to být třeba olej, kterej se nějak dostane při vyšších otáčkách do turba? Možná je to blbost, asi by to pak smrdělo i z výfuku. Je pravda, že se ta intenzita smradu asi trochu snižuje.

U služební OII 1.9 TDI jsem nic takového nepozoroval, pak u 1.6 TDI taky v poho a ani u mé staré F I s 1.4 MPI. Diesely ale asi tolik netopí a MPI nemělo turbo. Je to prostě zneklidňující. Člověk neví, jestli nezůstane někde v polích s kouřícím motorem. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

3000 ot. a nálož??? V těchto točkách to přece jede na šestku okolo 140 km/h! Nálož je teda u mě něco jiného. :scooter: Já vím, máš to nové, tak to nechceš honit. :kol-28: A taky si uvědom, co tam je okolo výfukového potrubí u turba za teploty. Podle učební pomůcky je materiál výfukového potrubí dimenzován na 950°C!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to normální, je to nové. Vypálí se to a je po smradu. Taky mi to smrdělo když jsem tomu naložil, teplota oleje byla na 120°C a to byl smrat a od té doby nesmrdí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Výrazu nálož při 3000 ot. se musím opravdu hodně smát... Nálož je pro mě neustálé vytáčení nad 4500 ot. a navíc od nás s motory TSi vypadá číselně vyjádřené vytáčení do vyšších otáček pro naše motorizace směšně, alespoň oproti jiným benzínovým motorům. Ve stejných hodnotách se tzv. nakládá i favoritu/formanu nebo felicii. Otáčky skoro jako u dieselových motorů. Schválně, točil někdo z vás už TSi do "červených"? Já tedy ne, já se přes 5500 ot. dostal jednou...

Jinak s vypalováním zde máte pravdu samozřejmě :kol-31:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...