Přejít na obsah

Nehoda - bouračka


jendam

Doporučené příspěvky

Tak jsem se byl informovat jak to po 14-ti dní vypadá s mým autím. Bylo mi řečeno, že auto je hotové a i jsem ho viděl, ale nemohou dostat z Mladoboleslavské škodovky originál šus plasty pod motor a nad kola. Takže zatím ještě jsem se dohodl, že počkám, protože jezdit bez toho v tom bordelu nechci. Cena mi byla řečena kolem 70.000 Kč. Jakmile budu mít autí, nafotím to a dám jsem info co všechno se měnilo a co bylo poškozené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....Zajímalo by mne,od jaké výše poškození by pojištovna považovala auto za totálku?tím myslím kolik by musela stát oprava,aby do toho nešli?

V okamžiku, kdy by cena opravy jednoznačně převýšila hodnotu auta po opravě - neboli sám dobře víš, že i když do auta (vraku) vrazíš třeba 50 tisíc, výsledek za 50 klacíků neprodáš, respektive přesněji - když do vraku s cenou 50 000 vrazíš dalších 50 000 za opravu, výsledek nebude mít cenu 100 000 - ale o dost nižší. V tomto případě se pojišťovna odklání od možnosti zaplatit opravu, protože uvedení vozidla do stavu a hodnoty odpovídajícím stavu před nehodou by ji stálo větší prostředky, než když zaplatí rozdíl mezi cenou auta před havárkou a nějakou zbytkovou cenou vraku po ní. Samozřejmě, můžou nastat rozdílné případy, kdy téměř stejnou škodu jeden likvidátor určí jako totálku a druhý auto pošle do servisu - ale to vše je o lidech a protože i likvidátoři jsou hodnocení podle výsledků svojí práce, v tomto případě podle pokud možno co nejnižších vyplacených náhrad, dřív nebo později se každý obrátí k prohlašování aut za totálně zničená i když by bylo zcela reálné je opravit do bezpečného a normálně provozovatelného stavu - jednoduše prostě proto, že ty totálky pojišťovny vyjdou levněji...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zvědav, kdy Mladá Boleslav dodá šus plasty a podběhy :kol-32: Autí zatím stojí v mrazu venku na parkovišti Škoda servisu a při tom je od prvopočátku garážované. Včera je ještě neměli. Nebo je mají, ale nedali je tam a čekají až to pojišťovna zaplatí a jak budou mít peníze na účtu, namontují šusy a auto předají. Od pojišťovny mi přišlo výše pojistného plnění 69.945 Kč, takže už dostali fakturu od Škodovky. Já díky havarijnímu pojištění zaplatím 3.497 Kč což je myslím slušný a adekvátní vůči ceně za škodu. Jsem však zvědav co vše měnili, protože při prvním pohledu na auto, když jsem byl v servisu, jsem si všiml, že mlhovky mají původní skla a tvrdili mi, že je měnili. Tak uvidíme jak jim mohu věřit, udělal jsem patřičné kroky než šlo autí do servisu, nebudu psát jaké, to až si to překontroluji.

Pro případné dotazy mám havarijní pojištění u UNIQA spoluúčast 5% poj. pl. minimálně 1% poj. částky - což je z kupní ceny uvedené v pojistce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare a jak to potom probíhá,když nastane situace,že máš havárku,pojištovák to ohodnotí jako totálku,tak potom dostaneš nějakou poměrnou část ceny auta v době před nehodou,ale jak je to s vrakem?Zůstává tobě a ty se jej můžeš pokusit levněji opravit ,než třeba v autorizovaném servisu a můžeš jej přihlásit a jezdit dále?Nebo auto už se přihlasit nesmí? Nebo nastane varianta,že vrak zůstane mě a já se jej můžu zkusit prodat na náhradní díly,nebo vrak bere pojištovna?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dvě varianty - buď pojišťovna zaplatí rozdíl mezi cenou auta před havárkou a po havárce, pak majiteli zůstává poškozené auto a může si s ním dělat co uzná za vhodné - třeba si ho vystavit na zahradě. Každopádně na odhlášení z evidence to, jestli byla škoda uhrazená pojišťovnou nemá vliv - úřad pořád požaduje potvrzení o ekologické likvidaci minimálně problémových částí auta - akumulátor, náplně... - anebo rovnou z autošrotiště o odevzdání celého auta. Pokud se rozhodneš takové auto prodat, můžeš ho prodat jako zaevidované, nebo nejprve odhlásit a pak demontovat - tam jsou ale při odhlašování z evidence kladeny ze strany úřadů ty překážky v podobě požadavků na ekologickou likvidaci některých částí.

Druhá varianta je, že pojišťovna uhradí majiteli kompletní cenu vozidla před havárií a to včetně zbytkové hodnoty vraku, vrak se pak stává MAJETKEM POJIŠŤOVNY a ona rozhoduje, jak s ním naloží. Stejně se postupuje při krádeži vozidla - majiteli je uhrazena plná cena a pokud se vozidlo najde, zaplacením pojistné náhrady přešlo do majetku pojišťovny - takže si nelze ponechat pojistné plnění i vrácené ukradené auto - které bývá zloději často poškozené nebo částečně demontované na ND. I kdyby bylo nalezeno zdánlivě nepoškozené, mohla být jeho prostřednictvím spáchána další trestná činnost a auto se pak stává důkazním materiálen atd. - je proto lepší se auta vzdát a nechat si vyplatit plnou náhradu...

Která varianta ale přichází do úvahy v tom kterém konkrétním případě je čistě otázka formulace pojistné smlouvy a pojistných podmínek platných v okamžiku sjednání smlouvy.

Upozorňuju, pojišťovny se velice často snaží klienta oblbnout tvrzením, že pojistné podmínky se od okamžiku sjednání jeho pojistky změnily, takže nemá nárok na vše, co je uvedeno v jeho pojistné smlouvě - JE TO LEŽ JAKO VĚŽ, POJISTKA SE VŽDY ŘÍDÍ PODLE POJISTNÝCH PODMÍNEK PLATNÝCH V OKAMŽIKU SJEDNÁNÍ POJISTNÉ SMLOUVY A TYTO PODMÍNKY SE MOHOU ZMĚNIT POUZE PŘI UZAVŘENÍ NOVÉ POJISTNÉ SMLOUVY!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem, jsem rád, že mám havárku, platil jsem spoluúčast jen 3.500 Kč což je o proti 70.000 Kč procházka růžovým sadem a vánoce to nenaruší. Nárazník je lakován stejnou barvou, ale nevím, zda stejnou technologií jako celé auto. Jinak pozoruji lehkou odlišnost určitým úhlem pohledu. Auto jsem si dnes přebíral, bylo ve vyhřáté dílně a ještě to mistři přejeli šampónem a hadrem společně s horkou vodou a jak to vyjelo ven, pozoroval jsem zamlžení nejen mlhovek, ale i hlavních světlometů a to nejenom toho vyměněného, ale i toho původního, tak uvidím jak se to bude chovat nadále. Zatím pozoruji, že mi lítá voda :-( asi to není ještě odvzdušněné a sednuté, navíc jsem si všimnul, že po měsíci co to stálo u nich auto navštívila kuna a nahlodala zapalovací kabely, ale nemám důkaz. Ale jinak jsem rád, že autí mám doma a konečně mám zadek v teple a pohdlné autí o proti Corse z roku 2001 se kterou jsem jezdil.

post-9055-0-38896100-1323199906_thumb.jp

Editováno: , autor: jendam
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-32::kol-26: tak vánoce se nekonají, auto je znovu po jednom dni na svobodě v servisu. Celý měsíc tam bylo na opravě, aby technici odstranili škody a závady způsobené lesní zvěří. Měsíc ho opravovali a jaké bylo zjištění po jednom dni na svobodě? Při akceleraci v určitých otáčkách začalo něco z pravé části od motoru rezonovat, bylo to zrovna v těch místech, kudy srna šla pod auto. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale od čeho tam jsou??? aby jenom vyměnili díly, nalili kapaliny, nastartovali v dílně a auto je opravené?? Přeci je potřeba to auto po nehodě projet, dát na válce, zkontrolovat geometrii atd.., dnes aby si člověk vše hlídal a do všeho je nutil. Ráno v servisu to jeli se mnou projet a projevilo se to hned, pak laborovali cca 40 minut a nic, vzdal jsem čekání a nechal jsem jim to tam. Že bych mohl očekávat navýšení ceny za opravu??? Nemám slov.......

Tak jsem měl telefonát po 6-ti hodinách, kdy je auto znova v servisu. Už na to málem přišli, ale znovu se to projevuje a stále to rezonuje, už na tom dělají dva a neustále to projíždějí(nechal jsem jim plnou nádrž, tak jim to nevadí, že ji vyjezdí a nic mi za to nedají), začínají si myslet, že to bude v palubce a že pokud ji budou sundávat, tak jim to pojišťovna nezaplatí a blá, blá blá. Dochází mi trpělivost, neodvedli na tom dost dobrou práci a nevrátili mi auto zpět tak jak bylo před nehodou a teď by chtěli něco platit? Vykašlali se na podstatné věci a to projet auto po opravě, jestli je vše v pořádku.Tohle už opravdu přehánějí.

Editováno: , autor: jendam
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,nemůžu odolat a nenapsat co se odehrálo v naší rodině.Asi před měsícem měla moje tchýně nehodu v Praze.Z boční ulice jí vyjel divoch,který po několika metrech dupnul na brzdy.Máti na svůj věk docela rychle zareagovala a šlápla na to taky.Divoch to zřejmě uviděl a tak zařadil zpátečku a vyrazil jí naproti.Kontaktu se to nevyhlo.Naštěstí se nikomu nic nestalo a na Fabce žádná škoda,jen odštípnutý rámeček pod spz. Než se stačila rozkoukat byla tam asistenční služba jeho pojišťovny. No a že za to může máti.Logické,to že začal couvat nikdo nedokáže.(začínám uvažovat o pořízení té kamerky do auta pro podobné případy) On měl lehounce škrábnutej nárazník a trval na tom, že se to musí nalakovat.Tak to sepsali a každý jel svou cestou.Mynulý týden přislo oznámení,že je záležitost uzavřená.Jaké bylo aspoň pro mě překvapení,když sem se dozvěděl,že poškozenému museli vytáhnout podlahu kufru,vyměnit nárazník+výstuhu,zadní lampy,oplastování kufru a bočnice(ani nevím co tím mysleli),opravyt páté dveře a vše nově nalakovat.Ve své podstatě o nic nejde,bonus je v tahu tak jako tak,jen sem chtěl říct,že sem uvažoval o sundání tabulek pod spz,ale ještě si to musím rozmyslet. Vůbec si nedovedu představit,jak by dopadla Fabča,kdyby,tu jinak nepěknou plastovou věc,neměla. :smich: Samozřejmě vím,že šlo o pojišťovací podvod,jen sem nevěděl jestli se smát nebo brečet :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau,

tak to je vážně "ostrej" příběh. Myslím, že by tchýně měla oznámit podezření na podovod na obě pojišťovny, tu svojí i tu toho výtečníka. (Počítám, že vyplňovali ten list o nehodě.) Když to přijde doporučeným dopisem na vedení, tak se tím někdo zabívat bude. V tomhle totiž musí lítat nějaký likvidátor...

Pamatuju si, že před pár lety proběhl v novivách článek o chlapíkovi, který měl během pár let asi 60 nehod. Nakonec dostal několik roků za pojišťovací podvod.

Kamerka je určitě dobrá. Ale přijde mi to dost nepohodlné. Pořád ji nandavat a sundavat, zajistit napájení... Já jsem si alespoň koupil mobil s foťákem. Už tím, že člověk nafotí nehodu, může věc pořádně ulehčit. Mezi škrábnutým nárazníkem a srolovaným kufrem je dost velký rozdíl...

D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jediný problem je v tom, že Tvoje tchyně asi neměla fotak, mobil s fotakem.. kdyby ho měla a udělala pár fotek, tak k tomu podvodu nikdy nedojde.. navíc, pokud tam byla policie, tak ta nehodu taky dokumentuje.,.. takže je jen na Tobě, jestli se na to vyprdneš, nebo začneš konat.. jo a tchyni kup pod stromeček obyčejný foták za 1000kč at ho vozí v autě, v lepším případě mobil s fotakem a at se ho naučí obsluhovat.. ušetříte si tím spoustu možných starostí do budoucna

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, fotky můžou vyřešit rozdíly v rozsahu poškození, ale jen těžko vyřeší podíl viny na kolizi. Prosté nafocení postavení aut po nehodě neošetřuje problém "nacouvání do někoho" a následné obvinění ho z najetí zezadu = nedodržení bezpečné vzdálenosti. Jedině svědci nebo záznam kamery jasně dokážou, že vozidlo vpředu zastavilo a následně se začalo pohybovat z vůle svého řidiče vzad - i třeba podle toho, že se zastaví pohyb okolí vůči kameře (vlastní vůz stojí) a auto vpředu se na záznamu hýbe (v případě podvodníka je totiž například ještě možno počítat s předem vytaženou pojistkou couvacích světel, aby nevarovaly vybraného "viníka nehody"...). O bonus totiž přichází viník nehody, ne ten, kdo způsobí větší škodu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud sepsala protokol o nehodě a podepsala a souhlasila, tak jim to prostě "uznala" a je to. Pokud by nesouhlasila, tak měla zavolat Policii a ti by to šetřili. Na protokolu muselo být uvedeno, že nedobrzdila - neměla to podepisovat, nebo tam bylo uvedeno, že do ní nacouval (bod 14) - měla to podepsat a nebyla by to její vina. Asi to bylo to první, pak nevím, proč to podepisovala...

Vím, že je to možná v dnešní době nepopulární, ale prostě podepisuji jen to, čemu rozumím a s čím souhlasím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...