Přejít na obsah

LUPNUTI PRASKNUTI OD NAPRAVY


Břeťa38

Doporučené příspěvky

ZDRAVIM VSECHNY

PROSIM ZDA BY MI NEKDO PORADIL(OI 1.9TDI)UZ NEJAKOU DOBU SE MI STAVA ZE KDYZ SE ROZJEDU A MAM VYTOCENE KOLA NA PLNY REJD NEBO SKORO PLNY VETSINOU SE MI OZVE NEKDE OD PREDU ZRETELNE LUPNUTI CI PRASKNUTI ZKRATKA JAKO BY NECO NEKDE PRESKOCILO(VZDY JEN JEDNA RANA PAK NIC) UZ SE MI NA TO DIVALO PAR ODBORNIKU I NEODBORNIKU MEL JSEM AUTO I V AUTORIZOVANEM SERVISU A NIKDO NA NIC NEPRISEL

Z TOHO CO JSEM SI ZDE PRECETL BY TO MOHLO BYT HORNI ULOZENI TLUMICU(LOZISKO) OVSEM TO BYLO MENENO TEDA ASPON MI TO BYLO RECENO KDYZ JSEM TO NA VYMENU DAVAL.TAKY ME NAPADLY PRUZINY ALE TY JSOU TAKY OK

PROTO JSEM SE CHTEL ZEPTAT ZDA NEKDO NEMA PODOBNOU ZKUSENOST NEBO BY ME ASPON NENASMEROVAL NA PRIPADNY PROBLEM

TAKY SE MI ZDA ZE TO DELA CASTEJI V LETE KDYZ JSOU VYSSI TEPLOTY JE ALE MOZNE ZE TO S TIM NEMA NIC SPOLECNEHO A JE TO JEN NAHODA

BUDU VDECNY ZA KAZDOU RADU

DEKUJI

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A stane se to jen když se rozjíždíš jo?

Na naší Fábce takhle přeskakovala pružina na vyrezlém a zakouslém ložisku v uložení.A přeskakovalo to ikdyž se otáčelo kolama na místě.

Nejlepší je jak říkáš,že se na to dívalo pár odborníků(bez úspěchu) a ponás tu chceš aby jsme to řešení vytáhli z rukávu podle čeho? :kol-28:

Podle mě to může být i načatý homokineťák...nebo prostě nějaká vůle v siletbloku...je toho mraky co to může být a takhle se těžko radí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neuvedomuju si ze by mi to delalo na miste zrovna vcera jsem po precteni nekolika radku zde na foru vlezl do auta a tocil volantem na obe strany a poslouchal a nic :kol-32: myslel jsem si totiz taky ze by to mohlo byt v tom lozisku

tem homokinetak me napadl take i kdyz zde popisovali trochu jiny zvuk ale kdo vi minule kdyz jsem parkoval tak mi v tom tak luplo ze se kolemjdouci uplne lekla :kol-28: ja sice nemam sluch ale opravdu mi to zevnitr auta pripada jako by preskoceni neceho nejspis teda pruziny

Pochopil jsem z toho co jsem precetl a jak rikas ty sam ze to muze byt spousta veci dokonce mi jeden mechanik rekl ze to muze byt servo dalsi ze je to zas blbost tak jsem se rozhodl napsat tady hlavne kvuli tomu jestli nekdo nemel podobne priznaky a nepodarilo se mu je vyresit uz me to totiz docela stve a krom toho mam obavy aby se neposralo v souvislosti s tim neco dalsiho

Asi budu muset jit vylucovaci metodou zacnu u kontroly toho loziska ulozeni a buhvi kde skoncim a kolik mi zbude v penezence :kol-27:

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co použít pomocníka?Musíš jet rychle aby to zarachotilo?Nebo můžeš jet krokem,zatočíš a rána?

Servo těžko.To zabírá nejvíc právě když stojíš.Za jízdy už tolik práce nemá.

Podle mě to bude něco s pružinou...jako na té naší Fábce.Fakt hrozná pecka vždycky při zatáčení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo rana to je presne jak rikas taky mam podezreni ze to bude neco s tou pruzinou nebo s tim loziskem dam to jeste jednou zkontrolovat abych se posunul

treba minule jsem byl zaparkovany tak ze jsem mel vytocene kola na plny rejd sedl jsem pomalu jsem se rozjel a rup vzdy to dela pri rozjizdeni nebo parkovani zkratka pri popojizdeni ono to nedela furt ale casto a vzdy jen rana a nic a vzdy kdyz mam kola uplne nebo skoro uplne vytocene

Dela mi to od jara a je mi divne ze v lete to delalo skoro porad a ted v zime jen obcas nevim jestli to ma nejakou souvislost nebo je to jen nejaka nahoda.

jak si to myslel s tim pomocnikem?

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pomocník se ohne,dá hlavu k lemu blatníku a bude poslouchat odkud by mohla rány být...To by měl poznat.Ty od volantu poznáš prd i s otevřeným okýnkem..ta rána se rozezní celým autem...

Na pružině u Fábie bylo při té ráně vidět jak se celá zachvěla :kol-28:

Nebo najeď nad jámu,dej plnej rejd a jezdi semtam.To musí kurde ten co je v tý jámě vyčmuchat co to dělá...A samozřejmě musí být dobrodruh... :kol-28:

Nechat si nad hlavou jezdit autem :crutch:

Já osobně bych to tak udělal a vůbec bych se toho nebál :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pomocník se ohne,dá hlavu k lemu blatníku a bude poslouchat odkud by mohla rány být...To by měl poznat.Ty od volantu poznáš prd i s otevřeným okýnkem..ta rána se rozezní celým autem...

Na pružině u Fábie bylo při té ráně vidět jak se celá zachvěla :kol-28:

Nebo najeď nad jámu,dej plnej rejd a jezdi semtam.To musí kurde ten co je v tý jámě vyčmuchat co to dělá...A samozřejmě musí být dobrodruh... :kol-28:

Nechat si nad hlavou jezdit autem :crutch:

Já osobně bych to tak udělal a vůbec bych se toho nebál :kol-31:

no prave od volantu poznam leda h..no ono ty rany nejsou vzdy takze je to dost tezke mit pri kazdem rozjezdu vedle nekoho kdo mi to bude poslouchat zvlaste kdyz moja je hlucha jak poleno :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A hlavně, když chytneš za pružinu a budeš točit doleva a doprava, tak de pružina nesmí hnout. Pokud se povotáčí a pak přeskočé tak to je uložení. Pokut to praska za jízdy tak asi kloub.

diky hned zitra to vyzkousim s tema pruzinama

ten kloub myslis homokinetak?ze by delal takovy rany?jak jsem psal minule to udelalo takovou slupku ze zenska co sla po chodniku vedle povyskocila :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To lupnutí je od ložiska kola.Při rozjíždění se posune v domečku.Vyzkoušej prudčejš zacouvat s kolama v rejdu(v tom rejdu při kterém to dělá při vyjíždění).Potom se zase prudčeji rozjed v tom samém rejdu dopředu.V tu dobu by se měla ozvat rána(ložisko se posune zpět,do polohy jízdy v před).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dela to jak pri levem tak i pri pravem rejdu myslis teda ze jsou spatne obe loziska ulozeni?nemas prehled kolik stoji cca oprava pokud by se jednalo o ty loziska?uz s tim jezdim takto nejakou chvili muze to mit vliv na neco jineho?

dekuji ti za radu odhazim auto od snehu a urcite vyzkousim nekde na parkovisti a budu informovat ))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ta ložiska v těhlici můžou cestovat jo?Není zajištěný ?A navíc ty ložiska tam jsou nafest nalisovaný a že by se posouvalo se mi nezdá.

Ale pokud to je pravda,tak to bude další dobrá rada do života... :kol-47:

Představa,že ložisko udělá ránu až se paní na chodníku lekne?Nevim umim si předtavit malé lupnutí,ale ránu?

Břeťo ty se rozjíždíš,nebo couváš prudce?Nebo to lupe ikdyž se rozjíždíš jemně? :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cau ja se rozjizdim normalne plynule a jak auto zabere a kola jsou pootocene tak to tak zretelne lupne(prudce jsem to nezkousel)

vcerejsi rady jsem jeste bohuzel nevyzkousel bo jsem sel dneska pesky auto mam pod snehem ale zitra vse vyzkousim nebo jsem dost zvedavy zda se neco z toho co jsem se dozvedel projevi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to posunutí ložiska v kole!!!!.Zajištěný ložisko je ale vůle tam nějaká je (cca max 1mm).Ten prudší rozjezd píšu protože u někoho se musí vyvinout větší síla aby se posunulo.Nutné vypozorovat z které strany se to ozývá a na té straně ložisko vyměnit.Byl na to vydán postup opravy přímo z Ml.Boleslavy.Jinak ale tím lupnutím nic nehrozí,jen se ložisko posune a při tom vydá hluk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem našel to řešení problému z Boleslavy.!!!!!!!

Technická produktová informace

Číslo případu: 2014617/2

Rušivé hluky přední nápravy při rozjezdu vozidla

Datum zveřejnění: 18.3.2008

Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny

Rušivé hluky přední nápravy při rozjezdu vozidla (4.4-501.3)

Technické pozadí

Při rozjezdu za současného natočení předních kol se u některých vozů ozývá z oblasti přední nápravy výrazný rušivý hluk. Tento hluk má charakter hlasitého kovového klepnutí a jeho původcem je axiální pohyb ložiska (Č.OBR.014, Poz.3) v hlavě ložiska čepu kola (Poz.1). K nepatrnému axiálnímu pohybu ložiska dochází nejčastěji při rozjezdu vozidla, dokud ještě není ložisko zahřáto na provozní teplotu.

Opatření

Pro odstranění této závady doporučujeme následující postup :

1. Zjistit, zda uvedené rušivé zvuky vycházejí z levé nebo z pravé strany vozidla.

2. Demontovat ložisko předního kola.

3. Celou vnitřní plochu otvoru v hlavě ložiska čepu kola (Poz.2) pečlivě namazat tukem Optimol VP 317 (výrobce: Optimol Ölwerke Industrie GmbH, Friedenstrasse 10, D-81671 München).

4. Pro zpětnou montáž je nutno použít nové ložisko.

Uvedený typ mazacího tuku je nutno aplikovat na vnitřní plochu otvoru v hlavě ložiska čepu kola při každé výměně tohoto ložiska.

Informace pro zákazníka

Rušivé hluky přední nápravy při rozjezdu vozidla.txt

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsem celkem laik tak ze te zeptam ted mozna hloupe staci kdyz je to lozisko spatny jen na jedne strane a to lupani pak muze delat jak pri pravem tak pri levem rejdu ze?

a jeste jsem te chtel pozadat zda byjsi mi to vysvetlil trochu vic jako laikovi preci jen pres auta nejsem moc odbornik myslim tim jak se ktomu dostanu aspon zevrubne?

jinak ti kazdopadne dekuji a jestli to bude tim tak jsi nejlepsi mechanik u ktereho jsem byl :kol-47:

EDIT:

na 98% leve :kol-28:

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...