msmity Vloženo 3. Únor 2012 Sdílet Vloženo 3. Únor 2012 ahoj, kdy menit svicky, pri teplem nebo studenem motoru??? diky....... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal9 Vloženo 3. Únor 2012 Sdílet Vloženo 3. Únor 2012 Pokud jseš sado-maso tak se to dá i na teplým, jinak samo na studeným 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 A ti úplně zgruntu-sado-masochisti mění svíčky za chodu...! 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miggy Vloženo 23. Září 2012 Sdílet Vloženo 23. Září 2012 Pri normálne studenom (tzn, že nie keď je vonku -20°C). Nie že by sa to nedalo, ale asi by Ti ruky odmrzli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miggy Vloženo 25. leden 2013 Sdílet Vloženo 25. leden 2013 (editace) A ti úplně zgruntu-sado-masochisti mění svíčky za chodu...! Raz som na malotraktore chcel vypnúť motor. Rozhodol som sa, že to urobím trošku netradične, teda odpojením zapaľovacieho kábla od sviečky počas chodu motora. Jdenou rukou som sa chytil nejakej studenej kovovej časti na vrchu motora a druhou som ťahal kábel. A poviem Vám, že takú ranu, ako vtedy, som už dávno nedostal. Brácho sa išiel urehotať k smrti. No čo... človek sa učí na vlastných chybách. A za tú srandu to stálo Editováno: 25. leden 2013, autor: miggy 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 25. leden 2013 Sdílet Vloženo 25. leden 2013 sorry za ,ale nedalo mi to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel63 Vloženo 27. leden 2015 Sdílet Vloženo 27. leden 2015 No, tak o tom dotyku na fajfku nebo kabel ke svíčce za chodu motoru taky něco málo vím ... Ale k tématu. Vyměnit svíčku u teplého nebo studeného motoru - zásada je, že svíčka i motor by měly mít zhruba stejnou teplotu. Pokud svíčku musím měnit při teplém motoru, tak bych svíčku měl na motor na pár minut položit, aby se ohřály, nebo je ohřát třeba v troubě. Samozřejmě je jednodušší měnit svíčky při studeném motoru. Důvod je prostý - tepelná roztažnost materiálů funguje a pokud narvu studenou svíčku do teplého motoru, tak tu svíčku už taky příště nikdo z hlavy nemusí dostat ven. Pavel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 27. leden 2015 Sdílet Vloženo 27. leden 2015 tak tak, jednou jsem to udělal ještě na 120 a svíčky pak nešly ven Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martt Vloženo 2. Únor 2015 Sdílet Vloženo 2. Únor 2015 miggy - Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 9. Září 2021 Sdílet Vloženo 9. Září 2021 Jeden mechoš mi poradil, že povolovat při zahřátým motoru-hlava a závity jsou roztažený a půjde snáz vytočit. Tak sem to vyzkoušel-a měl pravdu-při prvním povolení nebylo cítit takovýto prvotní cuknutí kdy se dotažená dosedací plocha "utrhne" tak jak se mi to vždy stávalo při povolování na studeným motoru. Ale povolení je takový pozvolnější bez toho povolovacího rázu. Tak sem si je povolil. Nechal auto do druhýho dne vychladnout a pak až nový svíčky utahoval na moment 25Nm. S lehkým namazáním závitu je to další věc- někdo říká mazat(vazelínkou nebo měděnou vazelínou) a někdo nemazat. Dokonce ani v jednotlivých autorizákách říkali jedni mazat a druhý nasucho. Ale nakonec sem zprůměroval počet mazačů:nemazačů a vyšlo mi 3:6. Takže sem závity nemazal. Nehledě na to, že pak mastný tření úplně změní utahovací moment. Motor HTP 51kW CGPA. Svíčky originál od novýho auta BRISK měněny po 60 tisících km-nezakarbonovaný, porcelán krásně do tmavě cihlova vypálenej. Elektrody vypálený na mezeru 1,3mm. Pár dní před výměnou svíček jsem byl na emisích kvůli STK a emise v pořádku. Nový svíčky BOSCH koupený přímo v autorizáku jakožto originální díl podle VINkodu. Tak sem zvědavej jestli vydrží taky 60 tisíc km jako ty Brisky. Tož tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 10. Září 2021 Sdílet Vloženo 10. Září 2021 Toho povolení svíček se vždy obávám. Jinak mažu takovou obyčejnou černou multifunkční vazelínou, která má aplikační teplotu -15 až 120C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 25. Únor 2022 Sdílet Vloženo 25. Únor 2022 Včera jsem měnil svíčky u teplého motoru krátce po příjezdu. Možná to souviselo s příspěvkem výše, kde píši že používám vazelínu do 120C. Výměna probíhala po necelých 62 tisících. Všechny svíčky šly zkraje ztuha, ale u jedné se ale stalo, že asi po 2 otočkách v závitu zatuhla více a to tak, že nešla ani zpátky a nakonec mi praskl klíč nahoře v tom T-čku. Přijel naštěstí kamarád s lepším klíčem a svíčka se vyšroubovala. Po vyšroubování všechny svíčky i jejich závity vypadaly celkem zachovale. Zdálo se mi, že šly nečekaně lehce sejmout zapalovací cívky, které taky vždy lehce máznu vazelínou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 25. Únor 2022 Sdílet Vloženo 25. Únor 2022 (editace) Zapalovací cívky se lehčeji dají stáhnou při teplém motoru a i proto je lepší je tak vytahovat, i když neříkám, že to nejde při studeném motoru. Vlastní zapalovací svíčky se ale mají vyměňovat vždy při studeném motoru a nejde jen o to vymontování, ale i o tu montáž nových a o předepsaný utahovací moment, tedy jeho dodržení. Uvědomme si, že se materiál teplem roztahuje a chladnutím zase smršťuje, což může mít nepříznivý vliv na snadnost, či nesnadnost při jejich vymontovávání (viz. to vaše zničení klíče, příště to může být ulomená svíčka, nebo stržený její závit). No a taky když zamontujete novou a studenou svíčku do teplého a tím i roztaženého otvoru v hlavě motoru a utáhnete na předepsaný moment, tak při následném smrštění materiálu hlavy to vám vyjde tak, jako by jste tu svíčku utáhli na vyšší moment, než je zdrávo, což také není dobré. Editováno: 25. Únor 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 25. Únor 2022 Sdílet Vloženo 25. Únor 2022 Dělal jsem to potřetí na stejném motoru a vždy jsem je tím klíčem vymontoval. Včera kvůli nižší venkovní teplotě ze strachu o popraskání plastových dílů, jsem šel do toho brzy po příjezdu. Mohlo to být tím anebo napěchovanou v závitu méně kvalitní vazelínou. Jinak nové svíčky jsem dával až po několika hodinách neboť jsem šel mezitím koupit nový klíč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 25. Únor 2022 Sdílet Vloženo 25. Únor 2022 (editace) @psurnVy tam dáváte na ty závity svíčky nějaké mazivo? Jako proč, protože to psali někde na internetu, na fóru, nebo to poradil nějaký známý, nebo přímo nějaký automechanik? https://motofocus.cz/technika/67184,je-potreba-pred-montazi-namazat-zavity-zapalovaci-svicky Editováno: 25. Únor 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 25. Únor 2022 Sdílet Vloženo 25. Únor 2022 Závity mažu kvůli povolení, ale jestli je to lepší to nevím. Je dobré mít i pořádný klíč s ramenem na povolení, budu ho shánět. Pamatuji si, že to šlo špatně i poprvé a to asi nebyly namazané. Tehdy bylo zřejmě nejobtížnější svíčku odtrhnout a pak to již šlo. Teď se mi stalo, že jsem s ní otočil a pak už to nešlo. Ale pravděpodobně tam sehrála vliv ta teplota motoru, příště nechám vychladnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 26. Únor 2022 Sdílet Vloženo 26. Únor 2022 (editace) Nejlepší na povolení je klasická GOLA sada, která je uzpůsobena na profesionální a dlouhodobé používání ( nějaká no-name sada z internetu za pár stovek je k ničemu) a ke které se dá dokoupit tzv. ořech, tedy příslušný nástavec na příslušný rozměr svíčky. Takový ořech má v sobě i gumovou vložku, která drží svíčku po vymontování aby ji šlo vytáhnout z těsného prostoru v hlavě válců. Hojně prodávané tzv. T-klíče na svíčky většinou za moc nestojí, právě proto, že nejsou schopny vytvořit odpovídající sílu, tzv. páku potřebnou pro povolení. Pokud člověk nechce kupovat, nebo nepotřebuje rovnou nějakou tu sadu GOLA, tak může si koupit jen tzv. ráčnu, ale aspoň rozměru toho čtyřhranu 1/2" (půl palce), aby to něco vydrželo a k tomu dokoupí odpovídající ořech na svíčky a vyjde ho to podstatně levněji. Jinak nedoporučuji na závity svíčky vůbec něco jako je mazadlo používat, ani ta grafitová mazadla většinou nejsou moc vhodná. To, že svíčka nejde kolikrát povolit je zapříčiněno i zapečeným olejem a karbonem v závitu hlavy motoru, třeba po předchozím špatném dotažení svíčky, nebo po jejím poškození, po použití nesprávné svíčky apod. Závity se dají pročistit, ale to je na delší povídání a musí se to umět, ať si je neodborně nepoškodíme. Já osobně místo shánění nějakého toho speciálního klíče na svíčku bych koupil raději nějakou tu pořádnou 1/2" ráčnu s případným prodlužovacím nástavcem, neboť svíčky jsou v té hlavě válců poněkud utopené, no a k tomu dobrý ořech na svíčky s tou vnitřní vložkou z gumy, pokud tedy nechcete rovnou nějakou tu GOLU. Nakonec je to na Vás co koupíte, já se jen snažím poradit dle svých zkušeností. Editováno: 26. Únor 2022, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 26. Únor 2022 Sdílet Vloženo 26. Únor 2022 @DušanV ja mam neco takoveho a chvalim se. https://katalog.grupatopex.com/grzechotka-08-515 jsou ruzne rozmery -> čtyřhranu 1/2", 3/8". Regulace delky 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.