Přejít na obsah

Chlazení brzd


djjuju

Doporučené příspěvky

Vedel jsem to uz od 1. prispevku, ze je tam mas, ale nechtel jsem ti to psat, cekal jsem, kdy na to prijdes. :kol-138: 96 kW TDI a 110 kW T maji v zakladu 288 mm brzdy.

Ondrero: Maji jiny uchyceni, nejsou stejny. Predelaval jsem brzdy z 280 na 288. :) Tehlice pro 288 a 312 je stejna.

Editováno: , autor: houmik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ondrero Předtím jsem měl 1.9 TDI 81kW a tam 288 nejsou. Nedávno jsem jí poslal do světa a pořídil si 1.9 TDI 96 Kw a brzdy jsem tedka neřešil, protože ještě drželi. Tak tam zkusim hodit http://tuning-individual.cz/eshop/brzdove-kotouce-zimmermann-predni-skoda-octavia-18t-20-19tdi-vsechny-4x4-a-kombi-996-p-32711.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi nám nenapsal.

Psal jsi jenom:

Tedka ti neřeknu, jakej měli rozměl Zellmery, když jsem je házel na 15-tky, ale jedna sezóna a dával jsem je pryč. A když jsem ročně jezdil cca 60 000 tak jsem měnil kotouče i 2x do roka na předku..

a

Já na lélo mám na octávii 18-tky Ronal a na zimu mám 16-tky. Tedka to mám na originál kotoučích a vlní se mi. Přemýšlel jsem ještě o Zellmer kotoučích... A i kolikrát se mi stalo, že Zellmery se mi zvlní a musím je po čase vyhodit

a podle toho všichni tady usoudili, že přesně víš jaké kotouče na autě máš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wojnar ano, jelikož jsem auto koupil koncem srpna a za 6 týdnů jsem ho trošku víc škrábl, takže až koncem listopadu jsem ho dostal zpět, než jsem ho dal do kupy a proto jsem brzdy neřešil. A tedka na léto je musim udělat, protože začali kopat, mám tam zatim originál kotouče, tudíž jsem ani nepátral po rozměrech. 81 kW co jsem měl neměla 288. 18-tky jsem koupil hlavně kvůli tomu, že jsem tam šoupl chip z 96 kW na 125 kW, aby líp auto drželo, mezitím jsem dal na auto sportovní podvozek a tedka jsem začal řešit brzdy, aby mi něco vydrželi a jelikož jsem myslel, že tam mám 256, tak jak to bylo na mé původní oct. Proto jsem se tu vás optal, co máte s oct víc zkušeností o radu, jak s brzdama... :-)

Editováno: , autor: Wojnar
Vidím normálně, mně to stačí napsat bez formátování.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

djjuju: Kurnik nemusíš psát tučně. :) Tak to docela koukám, že jsi zkroutil 288mm... Měls tam originály kotouče i desky?

Houmik: Jsi si jistý, že se při změně z 288 na 312 nemění těhlice? Všichni mi tvrdili, že ano. V tom nám určitě pomůže Wojnar s etkou. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jirina5 občas jsem línej oddělat to tučné písmo:-D předpokládám, že tam originál desky i kotouče, bylo to servisovaný auto v origoš servisu v DE, ale člověk si nemůže být jistej nikdy.... :-D :-D Občas mám místo nohy cihlu a rychlost auta využívám, takže přemýšlim, jak to udělat s brzdadma, abych je tak rychle neudělal a rok nebo dva, aby vydržely.... ono stačí párkrát ze 150 na 70 a mé zkušenosti jsou, že začnou pak zaručeně po čase kopat, je pravda předtím jsem měl 256, ale i ted 288 jsem už před zimou chtěl vyměnit a to jsem to měl 6 týdnů, než jsem to blbostí na čas odstavil... zima se na tom dala v poho odjezdit, ale na léto se to musí vyměnit už..

Editováno: , autor: djjuju
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je diskuze...kdyby tak chtěl někdo používat "hledání"...o brzdách a přestavbách toho tu je až až. Z 280tek je to komplet přestavba...z 288ček na 312tky pouze jiný držák třmenu a krycí plech.....ovšem díl je dosti ceněný:)...chtěl jsem taky přeházet, ale nakonec jsem nahodil 288 mm Zimmry s Textarem a i těch 150kW mi to s přehledem ubrzdí...

Debata, že se 288čky nekroutí ..... originály jsem měl tak zkroucené, že se při brždění nedal ani volant udržet...teď mám klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Každý komu sa vlnia brzdy robí jednu zásadnú chybu. Od kedy si na to dávam bacha tak kotúče nemajú problém. Najhoršie je keď brzdíš na prasiaka alebo ideš z kopca a podobne a zohreješ brzdy. Toto samotné je normálna vec a kotúču to absolútne nevadí, prúser nastáva ale akonáhle po takomto brzdení zastavíš niekde na križovatke pod kopcom a podobne a zostaneš minútku stáť na brzdách a tlačiť na ne. Ide o to že tlak + teplo spôsobia že sa kotúč  nemôže prirodzene rozpínať pod platničkou a že sa navyše ešte aj pomalšie chladí ako na ostatných miestach. Ja to robím tak že pri zastavovaní po takomto brzdení na križovatke dobrzdím ale nie do úplného zastavenia ale tak aby som zastavil pekne jemne bez toho aby boli platničky zakusnuté do kotúčov jak blázen a potom použijem ručnú brzdu ale s citom a nie na hulváta na max čo to ide, len tak aby ma podržala na mieste. ( :-D niekedy ani to nemusím keďže na polovici križovatiek sú také rolety že je to jak s klinom za kolesom :-D ) Ja som sa toto dočítal kedysi na akomsi fóre a po tom ako som vyhodil dvoje predné kotúče behom asi 20 tis. Km som si povedal prečo to neskúsiť a zatiaľ mi to funguje.

 

Pre poriadok. Mám O I 1997 66Kw 1.9 TDI. Auto je bez výkonových úprav, jazdí permanentne naložené. Brzdy zničené boli origo. na konci ich života a potom ferodo ktoré išli pod fialky po pár tis. a teras je tam nejaký običajský Master náhrada na celom aute komplet kupované z lacneautodiely . Inač ešte jeden postreh. Mám pocit že nech sú brzdy akokoľvek dobré tak nieje asi moc dobré kombinovať kadejaké značky platničiek a kotúčov. predsa len mali by si asi sedieť tvrdosťou a tak a pokiaľ je tvrdá platnička a kotúč vydrží ledva jednu sadu platničiek tak asi niečo nieje v poriadku keď bežne kotúče vydržia aj 2-3 sady v pohode. ;-) Neviem, to je iba môj názor. Zoberte si z toho čo budete chcieť nesúhlaste so mnou ale toto je to čo si myslím ja :). čaute.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...