Přejít na obsah

1.4 MPI (59 kW)


Lancelot

Doporučené příspěvky

mno vidíš to, jak blbě jede podle papírů 59 kW a ve skutečnosti to tahá docela slušně...i když krouták ničím nenahradíš...každopádně jako základ pro auto jako OII víc než dobrý :palec2:

co 1.6 MPi v OII?kolik má sériové provedení na brzdě...máte někdo zjištěno...si ale dovolim odhadnout, že to nebude takovej propastnej rozdíl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda pan Janda pobavil, prý když potřebujete točivý moment, točte nad 4200, na spotřebě to nebude znát. :D

To, že mají motory VW větší výkon, než udávaný je stará známa věc, je to protože udávaný výkon je výkon deklarovaný, takže proto tam je ta rezerva, aby každý motor dosáhl minimálně toho deklarovaného výkonu.

Ta 1.6 bude mít okolo reálných 85kW, taktéž pokud mají 1.4TSI vyšší výkon, bude mít i 1.8TSI větší než udávaný atd.

Každopádně, mám 1.4 55kW ve fabce a není to žádná sláva, proto ta skepse vůči 1.4 59kW v OII, i když ten 59kW je i podle fabiatiků hodně povedený.

Pravda je, že přímé srovnání OII 1.4 vs. OII 1.6 nemám, vycházím z poznatků z FI, kde ale bude i jiná převodovka, která taky dokáže udělat hodně.

Pokud to někomu stačí, tak v pořádku, mi už 1.6 přijde dost na hraně co se týče výkonové rezervy. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

pred 2 mesiacmi som kupoval Octaviu tour2 1.4mpi 59kW. moje pozorovania, zatial mam najazdencyh 5000km:

- pri 130km/h ma motor na 5tke 3500 ot/min, na 4rke je to cca 4000ot/min

- spotreba na trase Bratislava - Senec cca 37km, po dialnici pri rychlosti max 115km/h + zapchy v Bratislave je spotreba 5,7 - 6,6l podla palubaku, podla toho aka velka zapcha

- ked som isiel po okreskach max 95km/h. na 35km trase som mal spotrebu 5,5l/100km

- co mi dost vadi je leniva 5tka. V pripade ze potrebujem rychlo zrychlit (pri rychlostiach 70-110km.h) preradujem na 4ku aj na dialnici. pri vyssich otackach je uz 5tka pouzitelna aj na dialnici pre zrychlovanie

- v porovnani s HTP 47kW na fabii je motor v kabine tizsi + lepsie odhlucnenie auta

Editováno: , autor: maq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nechci ti do toho nějak kecat, ale já bych radši 13tis. Kč přihodil a vzal 1.6, bude to rozhodně lepší svezení.

Lepši svezení když jsi plně naloženej!jinak ten rozdíl poznáš v tom že 1.6 je mnohem těžší dostat do otáček..jinak 1.6 je dražší a mnohem hladovější po palivu..Jinak mám 1.4 Mpi 59kw najeto 52tisíc,spokojenej jak blecha!!ještě co stojí za řeč motor jako kdyby se vyžíval v otáčkách,páč spotřeba i ve velkých otáčkách se pohybuje furt kolem 6.5 litru což je na benzín dobré...horšií je to z akcelarací,pokuď chcete rychlej svižnej start..tak si to veme opravdu hodně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

6,5 litru, jak to sakra děláte lidi? Mě se nedaří dostat pod 7, teďka jak se oteplilo, tak jsem rád, že jsem z 7,3 klesnul aspoň na 7,2. Budu muset vyzkoušet ty pozvolný starty, tak doufám, že na semaforech nebudu moc velká brzda.

mam 1,4 59kw, prvych 6000km za sebou a priemernu spotrebu 5,8-5,9 za celu dobu. v tomto je to auto neporovnatelne s 1,6. je pravda, ze jazdim dost na spotrebu, ale aj tak je to vynikajuca hodnota. hadzem do nadrze este nejake tabletky, ktore mam od znameho, ktory vlastni predajnu, kde som to nove kupil. cestou do chorvatska plne nalozene s rodinou som na dialniciach v alpach citil, ze trochu chyba vykon (udrozvat 130 sa dalo len na 4ke), mimo to vsak nemozem vytknut autu nic. vyborne sprevodovane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Jsem také vlastníkem této octavie II facelift 1,4, Jsem s ní moc spokojen, motor mi plně vyhovuje. Je tichý, spotřeba 6,5 - 7 litrů. Za dobré peníze, dobrý vůz.

negativa: při zatížení je motor slabší, ale cestu na dovolenou do Itálie v pohodě vydržím, žádný problém, na dálnici i 160Km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

No si predstavte, ja mam tiez O2 FL 1,4 59KW ver. CLASSIC MAX. A som uplne spokojny. Mam ju 3 roky a najazdene 57000km. A to jazdim vacsinou do roboty po okeskach, a dedinach. Spotreba do 7l/100km. Bez problemov ide 170 km/hod, A ked predbieham tak idem aj na 5500 ot. :-) Skratka ju vobec nesetrim. Pred mesiacom som si dal namontovat LPG. Zatial mi vychadza spotreba 8l/100km, ale este to nemam presne odmerane. Ale ide to pekne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

holmesko:

Taky uvažuju, že si nechám namontovat LPG. Chci se tě zeptat, jaké máš zkušenosti po cca 3 měsících užívání? Pozoruješ nějaký rapidní pokles výkonu, nebo je to vše v pohodě?

All:

Jinak by mě zajímalo, jak to děláte, že jezdíte za 6 - 7 litrů, já mám najeto něco kolem 22 tis. km a průměrná spotřeba je 7,4 litrů. Je fakt, že dojíždím do práce přes kopec, ta to bude asi kvůli tomu a asi jen 15 km. Pokud ale máte nějakou radu jak snížit spotřebu, tak se rád něco přiučím. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravim panove,

tak jsem take jeden ze "stastnych" majitelu. OII Tour 1.4 MPI 59KW. Osobne bych si to auto nikdy nekoupil, spise bych se nechal projet 1.6 i 1.4 a volil podle toho, ale stejne bych dopadl tak, ze bych si jel pro Toura do nemec a koupil funglovku v dieslu - ano, mimo CR jsou OII Tour i v dieslu, tusim ze to je 2.0 TDI PD.

V prve rade je to muj prvni benzin, vzdy predtim jsem mel 1.9 *DI, Peugeot 307 SDI 47KW a OI 1.9 TDI 66KW a musim rict, ze stale po 2 mesicich se probouzim spoceny, kde ty auta jsou, ta nova OII je nenahradi nikdy. Jsem zvykly se svizne svezt (ne rychle, ne pomalu) a to i ten stary Pekacek (jak jsem mu rikal) dokazal lepe nez nova OII. Jedine co me na tom aute utesuje je fakt, ze to byl darek a darovanymu koni na zuby nekoukej + je to funglovka. K negativu bych jeste pridal, ze jsem se tahnul za nakladakem a v 90Km/h rychlosti jsem nebyl schopnej ho predjet, zkusil jsem 5tku, nic, dalsi sance, tak 4ku, nic... tak jsem si rekl, no hergot, zkusim 3jku a auto jen skublo, pac se vytocilo snad do sveho maxima a nic. No a po 30 min nakladak odbocil a ja pochopil, proc je tolik nehod na svete... nemuzou za to pubertaci, ani motory s vysokym vykonem, ale paradoxne motory s malym... Jako dalsi katastrofu hodnotim zvuk motoru, na dalnici pri 115Km/h je zvuk motoru na chlup stejny padajicimu letadlu, proto jsem presedlal na 120Km/h, kde je snesitelnejsi (110Km/h je pod mou uroven a pri 130Km/h je zvuk zase priserny). Nejezdim moc rychle, pac kdyz nepospicham, tak setrim palivo a kupodivu oba diesly zraly pri 115Km/h nejmin (samozrejme vuci rychlosti). OII zere taky primerene pri techto rychlostech.

No k pozitivu, na takoveto zajeti do kramu je to gut auto.

Rozjezdy na krivotace jsou velice dobre - nechapu kdo s tim muze mit problem, ja v tom nic nevidim a odpichne se stejne dobre jako TDI (no uplne ne, ale fakt ok), ba dokonce lip oproti HDI, kde preci jen clovek do krizovatky skoci, chvili se nic nedeje a pak to turbo zatahne.

Spotreba je vyborna, 6.3l po koupi a cca po 2 mesicich a necelych 3tis Km jsem se dostal na 5.9l.

Oproti sluzebni fabce I 1.4 MPI 55KW je to o 2 tridy zivejsi auto a jezdi mnohem lip, u fabky jsem na dalnici okem pozoroval, jak pada rucicka paliva a kolikrat jsem myslel ze ani nedojedu, u okty to neni nic hrozneho a ve vsech ohledech jede mnohonasobne lip.

Kupodivu pri 140Km/h se zvuk motoru trochu vylepsi a spotreba neni nejhorsi, neco kolem 6.2l, s OI jsem pri 140Km/ jezdil za 5.5l.

Vsechny hodnoty samozrejme pisu s klimou, bez ni v lete ani ranu.

Takze bych to shrnul, kdo od auta moc neceka, bude prijemne prekvapen, kdo ceka OII, bude marne hledat turbo cudlik, ale spotrebu to auto ma krasnou a pri vyssich otackach.

PS:

chtel jsem auto predelat na e85 ci plyn, jak je to s vykonem? Nerad bych o nejaky koniky prisel a nekdo tvrdi ze se samozrejme vypari 10% a spotreba vzroste o 20% a jinej tvrdi ze moderni predelavky vykon neberou a spotrebu zvedaj minimalne. Naopak e85 kvuli vyssimu oktanovymu cislu jeste vykon prida.

PS2:

da se nejak lepe odhlucnit motor?

PS3:

da se nejak motor trosku vykonove popostrcit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcera mi to nedalo a jel jsem do prace autem, s tim ze ji trochu zkusim v prazskym provozu.

Jelikoz jsem od ni malo cekal, tak me to auto mile prekvapilo, do mesta je to fakt supr a dokazu si predstavit, ze Citigo s 1.0 MPI poslape taky jak hodinky a zacal jsem o tom aute uvazovat, ci o jinym bobiku na to popostrkovani.

Nicmene jsem najel cca 50km, trvalo mi to neco kolem 1h a 45m a spotreba byla 9.2l (klima), vyrazil jsem z prace v 15:30, takze jsem cekal ze nebudou moc kolony a presto byly, ale ne tak drsny, jako byvaji v 17h. Se starsi TDI oktou bych to zajel tak za 7l, max do 8mi. Takze si zase myslim, ze to je rozumny vysledek. V pa do ni narvu nejakej ten ethanol, zkusim 3:1 (benzin:lih) a protahnu to na dalnici.

Odhlucneni:

na hauptne motoru je nejakej koberec (ale fakt tenouckej, pripomina to vystlani kufru), ale je tenkej jak papir, TDI melo vic a SDI tam melo 5cm molitanu :)

Takze staci, kdyz se tam misto toho da nejaka tlustci chlupatice? Kde se to da sehnat? Ja myslel ze by se neco souplo za motor, smerem do kabiny a tim by se to ztisilo.

Motor kryty zespod neni. Jaky je v tom rozdil? Ja myslel ze tam je jen kvuli kockam, aby se nechodily vyhrivat a neponicily kabelaz.

A naposledy, motor neni kryty ani z vrchu, vpodstate je tam kus plastu, ktery kryje tak 0.01% motoru a spis je tam kvuli tomu, aby vicko oleje moc nekazilo eleganci motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Neviem či to niekoho zaujíma ale vyjadrím sa a priradím sa k tejto opovrhovanej skupine 1,4 59kw . Kedže rodinná Felicia 1,3 prestávala plniť funkciu reprezentatívneho auta a žiadala dosť investícií , tak som rodinu nahovoril ku kúpe nového auta . Pôvodne malo ísť o FII , kedže ale po vyjetí kontifigurátora a naklikaní požadovanej výbavy sme zašli do autosalonu . Predajca vysvetlil všetko , podmienky , zľavy ... Ale predsa len , ja mám 190cm , brat 197cm , otec 188cm a mama . Tak ako som pozeral na tú subtilnú fábiu , v motorizácii 1,4 , vzadu bubnové brzdy , pevná nárava , stredový panel tlačiaci do nohy , a zadné sedačky pre nás v podstate len do počtu . Kufor taký ako na felicii . Ceníková cena sa blížila 13 000€ po zľave , kde bolo všetko príplatkové - klíma a pod . Stáli tam však nejaké Octavie , akurát cenovo kdesi inde , a pár , dnes už nevyrábajúcich sa Octávií TOURII . Táto naša bola jediná na salone , práve tá povestná 1,4ka . Hneď sa mi zapáčila , hlavne výčtom výbavy a cenou . Výbava tak zbežne - klimatizácia /to ovládanie proti manuálu vo fábii , kde to ide stuha , vypínač vetráku je prťavý a celkove mi to pripadá ako lego / , sedačky z bedrovými opierkami , výškovo nastaviteľné ,hmlovky, jumbo box , rádio BLUES cd mp3 , a disky Deimos R15 v príplatkovom pakete plus . V základe 4x airbag , ABS , MSR , HBa , MBA , EBV,rohože a podobné somarinky . Cenovka bola 12 225 z čoho sa po zľave vykľubalo 11 990€ autíčko , v príplatkovej striebornej briliant metalíze . Nakoniec sme si plácli , k autu sme vrámci akcie dostali 4x plechové disky na pneu Barum Polaris zdarma - mimochodom zisťoval som ceny , a keby to kupujeme dodatočne tak je tam okolo 450€ investícia navyše . Auto sme si 23,12 priviezli domov .

Teraz má niečo vyše 4000km a jemne to pribúda , na bežné krátke trasy jazdíme ešte feliciu , octavia je ako reprezentatívne auto . Od motora som čakal menej ako som dostal . Okresné cesty , dialnice do rýchlosti 140 + , mesto , to zvláda bravúrne . Kopce tomu ak je naložené vadia , ale po zvyku z felicie tiež no problém . Auto je to mimoriadne pohodlné , a od fábie trošku modernejšie a hodne vybavenejšie . Hlavne zadná viaprvková nárava a kotúčové brzdy a brzdy celkove sú super . K priestoru nemám výhrady , kufor luxusný . Pohodlné autíčko , skvelé veľké zrkadlá z faceliftu , klíma , abs , to všetko som už aktívne použil . Lakťovú opierku , bedrové opierky veľmi chválim . Elektrické predné okná a zrkadlá detto .Palubný PC MFA používam pravidelne . Jazdíme prevažne dlhšie trasy , ale často aj cez Donovaly - horský priechod , a pohoda . Rozhodne podľa niektorých tvrdení ma neobiehajú aj cyklisti . Skôr obieham teda ja . Mám možnosť jazdiť aj 1,6 75kw , ten motor nie je zlý ale v nízkych otáčkach ide reálne slabo ako aj táto 1,4 , a vo vyšších je silnejší , za to má vo všetkých režimoch o liter vyššiu spotrebu . Táto 1,4 ešte u mňa neprekročila priemer 8L nikdy , a to bežne v tomto teple na krátke trasy dám klímu na plno bežať 10min a až tak prídem do auta ktoré si funí na voľnobeh . Dlhé trasy , vrátane predpisových dialnic - tým myslím limit 130-150km/hod , na okresné cesty , a kľudné jazdenie to má spotrebu od 5,5-6,6L/100km , vrátane 3-4 osôb a nákladu . Rozhodne to môžem doporučiť kľudným vodičom , mladým rodinkám apod. TSI to síce nie je , ale to sa spozná aj pri následnom servise ktorá bije ;-) . a povedzme si , nie je krásna ? http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/533071_406560256038153_138483467_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

surky:

pekna pekna, ale ja si vzal cernou, aby nebyly videt ty zrcatka a na kliky jsem dal chromovy pozlatka a vypada gut. Vypada hodne dustojne a to ze je na karoserii videt kazdej otisk me az tak netrapi.

Ja jsem tedko o prodlouzenym vikendu dal okte trochu couda a musim se opakovat, 1.9 TDI 66KW nevidi ani z dalky :), ale kdyz clovek nepotrebuje ted hned predjet a do kopce hold vrazi 3jku s potupou, tak to jede dustojne. Na dalnici jsem si vzdy pred kopcem pridal tak 10km/h a nahore na kopci jsem uz o tech 10km/h jel min. A jel jsem porad na 5tku ve 4 lidech, 1 psem, plnym kufrem, rozsvicenyma svetlama a hlavne s klimou.

Najel jsem neco pres 1tis km a k memu udivu mi palubni kompjutr ukazal 5.8 litru... asi to musela spravit cesta domu, kdy jsem najel 450km a z toho tak 300km dalnice, kde jsem po brnensky mastil 140km/h (kvuli hrozny kvalite asfaltky druhyho pruhu) a po ustecky jsem jel svoje pianko 120km/h... jinak popojizdeni na dovoleny mi vzdy ukazovalo kolem, ci pod 8 litru, takze tohle auto je jasne delany na dlouhy streky, kdy zere malo.

Nejhorsi je, kdyz se na dalnici do kopce objevi auto, clovek ho chce predjet a nemuze, pac v rychlejsim pruhu jezdej jiny auta a tak musi zpomalit. Pote kdyz uz je volno, tak bohuzel zas okta do kopce nespolupracuje a roztazeni na 5tku trva dlouho, ale jakmile chytne otacky, da se predjizdet.

Pote jsem si vsiml, ze na krizovatce mi vsichni ujedou a jak jsem byl zvykly se zaradit do jineho pruhu, pak to odpichnout a smudlu predjet uz nelze, ted mi vseci ujedou, nvm jestli to je tim motorem, ale spis bych to videl na vlastnost benzinu, ktery ma hooodne kratkou 1cku, kdezto nafta ji ma zase hodne dlouhou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem taky jeden z vlastníků O II s touto motorizací a uvažuju, že bych si ještě zlevnil provoz a namontoval do ni LPG. Máte někdo toto auto s uvedeným motorem na plyn??? Pokud ano, můžete mi prosím podat info, jak auto jede??? Díky. Dle montážníka LPG auto neztratí nic z výkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...