Přejít na obsah

Ložisko předního kola


lubann

Doporučené příspěvky

137000 km ... proč to vlastně řeším? Asi takhle, ve 120t km (únor 2008) jsem si měnil přední kotouče (Zimermann) a desky (Ferodo), dodavatel Sebo. Teď mi (tak 5000 km) začal kopat pedál jakoby byly kotouče křivé. Ale 17t km se mi zdá málo na to aby se zkřivili. Konzultoval jsem to se Sebem a ten mi doporučil než reklamovat tak ještě vyměnit ložiska, čepy řízení, silentbloky. K těm ložiskům: ikdyž nehučí, tak mám podezření že už nejsou nic moc, páč když jedu pomaleji tak např. mezi 40-50km/h po naprosto novém asfaltu a pustím volant, tak začne kmitat na obě strany tak 1cm, prostě jakoby šmajdalo kolo. Myslel jsem že to bude gumama ale dělalo to už na zimákách, pak na letních, pak jsem tam dal i gumy (sice jeté) ale které na mém autě nikdy nebyly a je to furt stejné, tak si myslím, že už asi bude to ložisko "vyglajdané" nebo jak to mám nazvat. A přemýšlím proto i nad těma čepama řízení ... než bych zreklamoval ty kotouče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nevím, špatné ložisko se projevuje hučením, ne jak píšeš "vyglajdaním", příčinu bych hledal jinde, pokud při brždění kope pedál, tak to budou právě na 90% kotouče, podíval bych se na silenbloky ramen, volné čepy by se ti projevovaly boucháním při jízdě, ne kopáním do volantu při brždění, viděl jsem křivé kotouče i za 12.000km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me take zacalo hucet PP ale je divne ze jenom kdyz mam letni gumy. Mam dve sady disku, jednu s letnima a jednu se zimnima gumama - obe rovnaky rozmer. Kdyz mam nahozeny ty zimni tak to nehuci a kdy dam letni tak PP kolo huci, skousel jsem uz i prehazovat pneumatiky ze predu do zadu nebo z leva doprava jestli neni na chybe pneumatika a porad stejne. Myslite ze bude chyba v tom lozisku? Ale je divne ze kdyz dam zimny tak to huceni neni slyset..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to budeš mít pilku na dezénu. Já to tak měl na origo Matadorech Stella, taky jsem si myslel že mi odchází ložiska, ale dal jsem zimáky a byl klid. Když jsem pak pohladil rukou dezén tak to byly schody jako hrom.

jinak v sobotu se chystám proměřit tu házivost, tak jsem zvědavý, jestli kotouče, nebo náboj s ložiskem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem se na to dostal až dnes, ale mám jasno :p

Měl jsem z hokny půjčený indikátor a tak jsem nejprve proměřoval kolo na straně řidiče, kde jsem zjistil házivost max.0,04mm, tedy dle mně žádná tragédie. Pak jsem se přemístil na kolo spolujezdce a tam byl udeřen hřebíček na hlavičku. Kotouč chodil v 0,17mm! Když jsem sundal brzdič s deskama, tak kotouč chodil dokonce ve 0,20mm. Sundal jsem tedy kotouč, abych buď vyloučil nebo potvrdil křivý kotouč, ale poté co jsem zjistil, že samotný náboj má házivost 0,10mm, tak už nebylo co řešit. Předpokládám tedy že kotouč je dobrý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak náboj s ložiskem vyměněný, zlepšení pozoruju tak o 50%, ale přece jenom nepatrné vibrace při brždění cítím. Přemýšlím jestli není tím šmajdáním už zkřivený kotouč a nebude ho potřeba lehce líznout na soustruhu? :help:

Na sústruh to nedávaj. Dal som to aj ja, ale asi po 2000 km to znova začalo kmitať.

Musel som investovať do new kotúčov. Cena 1000 sk za jeden a mám pokoj. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám orig. od fi: FAG a od novoti vydržali 30.000km.

Vymenil som, na lise znova za FAG, pridal podložky pod kolesá 20mm a po 15.000 znova v riti.

Je to hovno materál a to nielen u Fábii ! Aj Ford Focus má Fagy a sú oničom.

Slabo chránené voči špine a vode, vlhkosti a tak. Proste šmejd ako sviňa.

Pri použití podložiek je strašne namáhané na páku a vyrží prd. Odskúšané, menené 3 ložiská !

Inak, celkovo celá náprava stojí za hovno. Fabia nieje proste auto na zlé cesty. Iba dialničky a tak. :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som menil na O I 1,9 TDi po cca 280 tisicov, teraz mam 334 a hucia zas, origo je origo

Ak to dobre rátam, tak si nabehal 54.000km. No nie veľa.

Hovoríš, že origo je origo.mLenže práve FAG je origo. Ako je toto možné?

Asi len nekvalita. Môj názor a sklamanie s kvalitou náhradných dielov a nielen FAGu. :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyhod podlozky a kup si kolesa s inym ET a myslim ze ti vydrzia viac ako 15tis.

Mám orig. od fi: FAG a od novoti vydržali 30.000km.

Vymenil som, na lise znova za FAG, pridal podložky pod kolesá 20mm a po 15.000 znova v riti.

Je to hovno materál a to nielen u Fábii ! Aj Ford Focus má Fagy a sú oničom.

Slabo chránené voči špine a vode, vlhkosti a tak. Proste šmejd ako sviňa.

Pri použití podložiek je strašne namáhané na páku a vyrží prd. Odskúšané, menené 3 ložiská !

Inak, celkovo celá náprava stojí za hovno. Fabia nieje proste auto na zlé cesty. Iba dialničky a tak. :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...