Přejít na obsah

Unik chladiacej kvapaliny - kade??? :(


megdesign

Doporučené příspěvky

Zdravim vas.

Chcel by som vas poprosit, ci niekto nevie, v com by mohol byt moj problem s Favoritom.

Cca pred dvomi mesiacmi zacal problem s unikom chladiacej kvapaliny....

Ak som odstavil auto po dlhsej ceste (bolo zahriate), a rano som prisiel k autu, nasiel som pod motorom, pri pravom kolese (koleso spolujazdca) navlhnutu zem.

Skontroloval som stav kvapaliny v nadrzke a chybala tam voda. Skusil som povolit veko vyrovnavacej nadrzky a vysycal odtial celkom slusny tlak.

Dal som to nad jamu, dolial nemrznucu, vsetko poutieral zo spodu do sucha, nastartoval,, nechal nech sa zohreje, ale nevidel som ziaden unik vody :(

Otvoril som veko vyrovnavacej nadrzky, ci to "nebublinkuje" (prasknuta hlava, tesnenie,...) ale nic.

Tak som sa na to vybodol a jazdil dalej. Objavilo sa to znova niekolko krat, vzdy rovnake symptomy.

Voda tecie von, bol mokry kryci plech pod vodnou pumpou, tak by sa to nemalo tratit do motora...

Emulzia na olejovom veku je, ale taka standartna :)

Pocul som daco o neakom "specialnom pretlakovom ventile", abo daco take, na vodnej pumpe...

Moze to byt v tom?

Dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To PROCHY603: Zeby vodna pumpa?

Tesnenie nechavam ako poslednu moznost, nakolko ani oleja nepribuda, ani po odmontovani sviecok nebolo vo valcoch vody...

A voda, co sa trati, je POD autom. Cize niekade vyteka, netrati sa v motori.

Praveze som poutieral vsetko (vodnu pumpu, hadicu z nej, spodnu trubku chladenia - po nej to pravdepodobne stekalo na kryci plech).

Nastartoval, pockal, kym sa zohreje motor (otvori termostat), ale nic nebolo vidiet.. Ani slza.

Dal som dole auto z jamy, isiel domov (cca 10 km) a odstavil. Do rana bolo pod autom mokro.

Editováno: , autor: megdesign
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok tak dajme tomu, ze to nieje vodna pumpa (teda vodne cerpadlo), ale tesnenie abo hlava... Ako potom, ze voda je pod pravym prednym kolesom a nie v motorovej casti? :kol-32:

//edited// Hmmm... povedal si ze tesnenie alebo hlava, ale na moju otazku nemas odpoved...

Takze tesnenie a hlavu skrtam :)

Ma niekto este neaky napad, co by to mohlo byt? (mimo tesnenia hlavy a hlavy valcov - to tu uz bolo a nepreslo :))

Editováno: , autor: megdesign
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby to byla hlava nebo těsnění měl bys jiné problémy a neteklo by to pod auto. Přetlak v systému je zcela normální, do jisté míry samozřejmě, a je způsoben teplotní roztažností vody a vzduchu.

Tobě to nejspíš poteče z vodní pumpy - zespod se na ni dá nahmatat taková dirka, která může rosit. Nebo to teče od ventilu topení, vedle akumulátoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Noooo to sa mi zda pravdepodobnejsie....

O tej dierke na vodnej pumpe.... Co je to vlastne?

Moze byt, ze ked je natlakovany chladiaci system, tak tade prepusta vodna pumpa?

I ked by malo ten tlak kompenzovat cez veko na vyrovnavacej nadobe...

Kazdopadne som objednal komplet vodnu pumpu (nakolko aj pri akceleracii mi klepe oko pumpy o kasnu :) . stary problem, tak zabijem dve muchy jednou ranou..), vsetky nove hadice chladenia, ohrevu sacieho, a pod.

Vymenim a dufam, ze to bude ok...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne ne, od ventilu kurenia to nejde... Tam je uplne sucho. To vyzera, ako keby bolo to gufero neake chytene a tecie okolo neho. Od 3.6. do dnes nebolo pod autom nic.... :) Ani kvapka.

Ale zas som nedolieval chladiacu a nechal som ju pod min. ryskou. :)

Dnes som dolial chladiacu, prebehol som auto a uvidim zajtra rano :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Jestli je princip těsnění vodní pumpy na Favu stejný jako na Š100-130, pak vodní pumpa těsní takovou ucpávkou:

post-57881-0-08923300-1341291742_thumb.j

Ta když začne pouštět, tak pak voda odkapává tou dírečkou ať nejde do ložiska.

Nicméně to co psal PROCHY603 s tím těsněním nebo hlavou může být taky pravda. Vůbec nemusíš mít emulzi, přibývat oleje, voda ve válci a pod.

Prasklým těsněním utíká tlak ze spalovacího prostoru do vody, natlakuje tak chladící soustavu a pojistný ventil ve víčku vyrovnávací nádržky pak přetlak propustí ven. Jen to obyčejně nevyfoukne jen vzduch, ale vyteče voda.

"...Ak som odstavil auto po dlhsej ceste (bolo zahriate), a rano som prisiel k autu, nasiel som pod motorom, pri pravom kolese (koleso spolujazdca) navlhnutu zem."

Klidně bych na těsnění vsadil, jenže to obyčejně unikne během jízdy.

@Nepér:

"...Přetlak v systému je zcela normální, do jisté míry samozřejmě, a je způsoben teplotní roztažností vody a vzduchu...."

Ano, ale ne aby při vychladnutém motoru "...vysycal odtial celkom slusny tlak."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Určite to bude upchávka vo vodnej pumpe.Pozri sa na vodnú pumpu pod remenicu a musia tam byť príznaky úniku chladiacej kvapaliny.Budú tam farebné mapky zaschnutej nemŕznucej zmesi.Ja používam zelenú nemrzku tak som mal zelené mapky.Pružinou je pritláčaný grafitový krúžok k otvoru cez ktorý ide hriadeľ vodnej pumpy.Opraviť sa to dá ale neodporúčal by som to robiť.Ak nie si zručný nespravíš to dobre.Treba tam stiahnuť remenicu vodnej pumpy,ktorá je nalisovaná na hriadel a potom vylisovať z ložisiek celú hriadeľ so samotným cerpadlom a až tak sa dostaneš ku tej upchavke.Pri skladaní stači zle nalisovať hriadeľ aj s remenicou a upchávka ti praskne a si tam kde si bol.Nová pumpa nie je drahá a máš to isté,že to bude v poriadku.Ja som kúpil číňana alebo poliaka,už neviem a mám to už tretí rok v aute a je to v poriadku.

Čo sa týka toho tesnenia pod hlavou,je to skoro nepravdepodobné.Následok prasknutého tesnenia alebo hlavy nie je vytečená kvapalina pri pravom kolese.Ak preniká kompresia z válcov do chladiaceho systému tak jeden z príznakov je to,že dochádza k zavzdušnovaniu chladiacého systému a tým k neustálemu prehrievaniu motora.

Čo sa týka toho pretlaku po otvorení zátky pri studenom motore,pretlak by tam nemal byť.Pretlak tam musí byť iba pri zohriatom motore.Ešte by som skúsil vymeniť uzáver nádržky,ak je pretlaková zátka nejako poškodená a prepúšťa pri vyššom tlaku ako by mala,je možné,že tlak si hľadá jednoduchšiu cestu von zo sústavy a práve tá upchávka je vhodné miesto na to aby zvýšený tlak cez ňu prešiel.To by aj vysvetľovalo prečo je tam tlak keď prídeš k autu ráno a kvapalina je studená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No setkal jsem se i s takovým problémem , že opravdu tekla vodní pumpa ,ale ne na teplém motoru tam se ohřátím motoru a tepelnou roztažností dotěsnila axiální ucpávka . Unik byl vždy krátce po nastartování. SAmozřejmě , že tlak v chladicím systému naroste tepelnou roztažností cladicí kapaliny. Takže po povolení víčka expanzky na teplém motoru je tam tlak .Ne že by to muselo být zrovna těsnění pod hlavou jak tvrdí Prochy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...