Přejít na obsah

Kontrolky prostředního slolupce na přístrojové desce


ypsilonx

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

mám problém a hodně zajímavý.

Jedná se o kontrolky na přístrjové desce u škody felicie 1,3 LXi s hodinama a otáčkoměrem.

Kontrolky při zapnutí motoru a světel svítí vedne tak slabě že nejdou vůbec vidět podle měřiče je na ních poloviční napětí než by mělo být. PROSIM o pomoc!!!

Kostra by měla být v pořádku kontrola byla provedena ani žárovky po odzkoušení nebyly vadné. Byla dokonce zkoušena i jiná přístrojová deska a problém byl stejný. Ani spínač se mi nezdál vadný možná nějaký problém na konektoru něbo někde na zapojení drátů mezi pojistkama a přístrojovkou, ale opravdu nevím.

Děkuji za radu.

Zoufalý řidič ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejspíš studeňák = špatně zapájený a časem prasklý spoj. Musí se rozebrat celá přístrojová deska, vyndat deska plošných spojů, vzít páječku a cín a pečlivě propájet s přídavkem nové čerstvé pájky všecky pájené spoje jeden po druhým. Ve spoustě případů, kdy se závada nedala jinak spolehlivě určit mi tahle metoda pomohla. Je to bohužel náročný na čas a trochu i na zručnost, aby si člověk nepřepálil spoje a nevyrobil víc problémů než měl předtím = chce to určitý cvik v pájení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nevím jestli sis četl první příspěvěk chlape, ale aby všechny přístrojovky co doma mám měly studený spoj to se mi nezdá (mám doma 3 kusy)

Jinak děkuji za rady už asi vím co je příčinou -> poseděl jsem si doma u voltmetru a zjistil jsem že na žárovičky chodí snížené napětí díky 100 ohmům, které jsou způsobeny nějakými odpory. Tyto odpory však stářím zvyšují svoji hodnotu "pálí se" a tím snižuji viditelnost kontrolky -> jinak taky proč vubec tam jsou ty odpory? - Důvod je jasný - nikdo v té době kdy se dělaly tyto typy nepočítal, že se bude ve dne svítit.

Díky a těším se na další poznatky od Vás všech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to by každá přístrojovka musela svítit míň a míň a to se zase nezdá mě.. :kol-31: jelikož mám feldu 15 let starou a vše svítí krásně.

Myslím, že problém bude v něčem jiném, když to dělá i jiná přístrojovka problém bude někde dál- a co zkusit tvou přístrojovku na jiné feldě? (nemáš možnost)? nebo proměřit přívodní konektor u tebe a porovnat s jinou felicii? naměřené hodnoty, .. potom můžeš jít konkrétněji po ,,drátech" a dostat se ke zdroji problému.

Editováno: , autor: Toom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec, Ypsilone! Čtu si tvůj článek a píšeš, že máš doma tři přístrojovky a kdyby tam byly ty žárovky zapojeny přes odpor, tak určite ne u všech tří přístrojovek by tentýž odpor zvýšil svou hodnotu v důsledku stáří. Nicméně by mě zajímalo, stejně jako Tooma, zda-li ti svítí normální intenzitou i podsvícení budíků anebo to svítí stejně jako prostřední kontrolky. A jaké napětí máš na těch kontrolkách? Čus-bus, Felicius!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty odpory jsou standart, mají ochrannou funkci - slouží pro omezení proudovýho rázu při zapínání, kdy je odběr STUDENÝHO vlákna každý žárovky cca 10x větší než po nažhavení. Pokud se snižuje jas, může to být vinou černání baněk žároviček W2. Ještě jsem neslyšel o odporech, který by se věkem "pálily" a tím rostla jejich ohmická hodnota - uhlíkovej odpor se přetížením opravdu spálí, jenže se tím přeruší = funguje jako svérázná pojistka, v některých zařízeních je to skutečně jediná věc, která chrání zbytek zapojení před poškozením nadproudem. A metaloxidový odpory (a moderní SMD destičkový odpory se ani jiný než metaloxidový nedělají) se přetížením sice taky "spečou", ale tím jejich hodnota KLESNE - žárovky by tak svítily větším jasem... Máš tam prostě nějakýho študenta a proud ti jde přes něco dalšího v sérii - situace obdobná jako když na zadní skupinovce upadne kostra a po zapnutí blinkru se společně rozsvěcejí i žárovky dalších světel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...alebo je to v poriadku tak ako to máš. Felicia slabo svieti na prístrojovku. Nehovoriac za dňa, kedy si človek musí cloniť, aby videl či ma zapnuté svetla... Treba zmarať ešte napätie, či alternátor nabijá tak ako má. Aj to vie znížiť jas výrazne. Poprípade skús odfotiť prístrojovku večer na porovnanie ako to svieti tebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok doplním foto, ale přeci jenom ostatní kontrolky - spodní řádek (mazání motoru a ruční brzda atd....) svítí normálně i blinkry svítí naplno jak mají a jdou vidět i ve dne.

Jenom ten sloupec s osvětlením nesvítí tak aby byl vidět i ve dne. Prostě to nějak nefunguje a tím že mám ty 3 přístrojovky a na každé to svítí málo tak to spíše jenom potvrzuje že tam nějaký odpor na tom plošném spoji bude ne? jenom mi jde o to, že asi dochází k nějakému opotřebení a na té přístrojovce kterou tam chci tak se mi to rozesralo.

Na jiném autě jsem to zkoušel a je to ten samý problém, přiznávám opomněl jsme tuto skutečnost připomenout. Takže podle mě, teda aspoň myslím si že to bude nějakým tím odporem na těch kontrolkách.

No rozhodně ještě doplním fotky ať se tady nebavíme jeden o koze a druhý o voze.

Děkuji moc za postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...