Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Zdravím, mám najeto na svojí feldě něco málo přes 150000 km a myslím že už by se měly vyměnit rozvody. Můj dotaz zní tak. Když jsem se na to ptal v servisu, tak souhlasili, ale ještě mi jeden mechanik říkal, že s výměnou rozvodů je dobré vyměnit i olej. Myslíte že to je opravdu nutné? Olej i filtr jsem měnil nedávno. Mohl by někdo poradit? Díky.

jestli myslíš rozvodový řetěz a kola u 1,3 tak to nech na další výměnu oleje nevím že by se někomu řetěz roztrhl

Pokud děláš rozvody na tomto motoru musí dolů vana motoru -tedy jasně vypustit olej Vypuštěný olej již nikdy nevracím. A cenová položka za olej minerální -to není taková hrůza

http://www.olejservis.cz/omv-bixxol-economic-15w40-4-lt/d-70668/

Bylo by vhodné to naplánovat tak ,abys udělal oboje současně Pokud ti rozvody chrastínic se nestane, můžeš jezdit, nemá se co poškodit,ale s novými rozvody to je jiná liga To je balzám.

není 15w 40 moc hustá?

Není. Máš to snad Felicii 1,3 BMM nebo MPI?

Pokud děláš rozvody na tomto motoru musí dolů vana motoru -tedy jasně vypustit olej Vypuštěný olej již nikdy nevracím. A cenová položka za olej minerální -to není taková hrůza

http://www.olejservi...0-4-lt/d-70668/

Bylo by vhodné to naplánovat tak ,abys udělal oboje současně Pokud ti rozvody chrastínic se nestane, můžeš jezdit, nemá se co poškodit,ale s novými rozvody to je jiná liga To je balzám.

Tak jo, díky za radu. Já vím že olej stojí pár korun. Moc jsem nechápal, proč by se měl měnit i olej. Jsem měl dojem, že si na mě v servisu zase něco vymysleli, aby vydělali nějaký peníz navíc. :-)

  • 6 měsíců později...

Zdravím,

řeším problém jaký pořídit řetěz na mojí felcku 1,3MPI 50KW, rv. 1997 páč do 7/1997 je starší provedení a od 8/1997. Já právě nevím měsíc výroby, jenom rok. Nechá se to zjistit třeba z VIN? Já už nevím co stím, starej je vyčvachtanej jako prase a potřebuje vyměnit. V létě při převodu nám udělali novej tenchničák a tam se dočtu akorát 1997 =(

Máte pravdu oba (alespoň podle Etky). Zajdi do škodovky a zkus se zeptat,zda jsou ochotni ti zjistit datum výroby podle VINu. Anebo někdo,kdo má plně funkční Etku by to mohl možná také zjistit.

Řekl bych že BMM je starý typ MPI nový typ. Je tam rozdíl v malém kole.

  • 1 měsíc později...

www.elit.cz -> zde najdeš ECAT jako katalog a pod rokem svého auta najdeš řetízek i s kolečkama!

  • 1 rok později...

Zdravím, známý mechanik mě včera měnil rozvodový řetěz, mám felicii 1.3 mpi, 50 kw, r.v.1998 a dal tam starší typ řetěze , nový typ řetěze nepasoval - malé kolo. Ptal jsem se ve škodovce a jiného mechanika a prý to není možné, že mpi 1998 by měly mít nový typ řetěze, tak jak je to možné.

Upraveno od dagbetmen

Asi záleží na tom, jestli máš kód motoru 136B nebo AMH - obojí je sice "třináctistovka" 50kW, ale polde katalogu ELITu stojí sada na tu novější feldu 452Kč s daní, zatímco na tu starší celejch 609,80Kč. A ty starší se vyráběly/montovaly až do března 98, zatímco ty novější začínaly už od ledna 98 = jejich výroba se překrejvala. Tudíž pokud mechoš tvrdí, že sada pro novější verzi nepasuje, může mít pravdu - jedinej kdo ti bude schopnej přesně říct co máš vlastně pod kapotou je interní evidenční systém škodovky = zajít do autorizáku a tam podle VINka zjistit, co že je to za pes...

Ekkar_z_Bastlírny - děkuji za odpověď, je možné jak píšeš, že jejich výroba se překrejvala a nebo tam prostě dali ještě co měli ve skladu - starší klikovku.

Není to možný, je to jistý - uvědom si, že auta se v tý době vyráběly nejen ve fabrice v Boleslavi, ale i ve Vrchlabí a v Kvasinách u Rychnova nad Kněžnou. A ne všude nabíhaly linky současně...

  • 2 roky později...

Potřebovala bych zjistit kolik mě budou stát rozvody na Škoda felicia.Mám tam řetěz.

 

záleží na konkrétním motoru. Sada stojí +/- 500 Kč, Čína je ještě o pár stokorun levnější.

  • 1 rok později...

Jak je to prosim se zdvihátkama? Někdo mi říkal, že poslední felicie 1,3 MPI maj sice na oko štelování ventilových vůlí, ale zároveň maj nějaký hydroštely ve zdvihátkách?

 

Koupili sme feldu 1,3MPI r.v. 1999 se 62tisíc km najetejch a nevim jestli se mam teda pustit do ventilový vůle nebo to nechat bejt.

Předchozí majitel je nikdy nedělal.

Pusť se do nich.

Hydra měly až Fabie.

  • 1 rok později...

Jako každé ráno sem nastartoval. Chci odjet od domu. Zařadim zpátečku.  Ujel sem cca metr. Auto cuklo a motor zachrastil a já dojel.  Po rozdělani motoru v servise. Technik jen hleděl . Rozvodové kolečko na vačce nemělo zuby. Semleté úplně na kulato . Stalo se někdy někomu něco podobného. ? Jinak na motoru vše původní , vše souhlasí i se serviskou. Najeto 160tkm.. a ano sem takovej blázen že si i blbou Felicii vozím do autorizaku

hmm.... těžko říci, snad kombinace skryté vady a únavy materiálu toho ozubeného kolečka ??? Nejsem schopen si teď uvědomit, jestli to ozubené kolečko je na vačku lisováno, šroubováno s klínkem, nebo je dohromady frézováno s tou vačkou ? To je taky dost zásadní, třeba se tam něco časem uvolnilo.

Jo viděl jsem to, ale u auta které mělo 300 tkm. Je vidět, že v tom autorizáku se o to pěkně starali....

Na druhou stranu je pravda že to auto je po magistrátu. A celý život jezdilo jen po městě.  Jinak kastle úplně bez koroze a motor měl taky pěkný zvuk . A paradoxně řetěz ještě nebyl slyšet . Nechrastil .. možná nějaká vada materiálu . 

Únava materiálu? Come on! Ta by se projevila úplně jinak. Pokud vím, tak ten řetěz má být mazaný tryskou. Od 1000MB až po Fabia 1,4 OHV (téměř) stejná sada, tedy ozubená kola nasazovaná na hřídel s klínkem. Ano, historicky se vyrojilo několik šmejdských výrobků, ale v žádném případě ne z výroby. Na jiných stránkách jsou o tom celé romány. Šmejd se většinou projevoval brzy nataženým chrastícím řetězem, nebo rovnou roztržením velkého kola, což byl nekvalitní čínský sráč, navíc prodávaný pod značkou ČZ aj. Težko říct, co koupit. Vše mají v prackách překupníci. Kdysi byl ostrý zub, dnes už je jen druhovýrobní tupý zub. Klein a Blažek, ČZ a já nevím jaké, dejme tomu ověřené. Bacha, kdekdo bude chtít udat i ojetou sadu. Existuje-li zdroj řetězů, pak no problem.

Tak. Dopracovali sme se k tomuhle . Mechanici tohle viděli poprvé v životě.. do poslední chvíle jezdilo bez problémů .

received_485843508953466.jpeg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.