Leden 14, 20187 r A nespozoroval niekto nejake negativa prechodu na 0W 30? Auto uz ma dost km. A zasa Shell som pouzival v kazdom aute, len tu som spekuloval, lebo 5w zrusili.
Leden 14, 20187 r Je to fuk, auto sedí 0W30 stejně jako 5W30. 5W30 je levnější alternativa, je to horší olej. Pokud auto jezdí hlavně krátké trasy tak rozhodně je lepší zvolit 0W30.
Leden 14, 20187 r Mohol by si prsosim viac vysvetlit, co ma viskozita s kvalitou oleja? Resp. ako suvisi kvalita oleja s 0W/5W t.j. viskoznymi vlastnostami v zimnych podmienkach? Upraveno Leden 14, 20187 r od Martttin
Leden 14, 20187 r 0W v chladných podmínkách mnohem lépe a dřív maže chování a viskozita při maximálních teplotách je stejná.
Únor 4, 20187 r Ako zrušil Shell 5w 30 som pouzil Mobil 5w 30 auto po naštartovaní klepalo ako starý Disel a aj olej sa stracal. Po 10000 km som musel dolievať olej. Na dalsiu vymenu som tam nalial Shell 0W 30 a je pokoj auto po štarte neklepe a mam tesne pred výmenou 14000 km a olej od vymení som nedolieval.
Únor 11, 20187 r Tak som nakoniec presiel na Shell 0W-30, uvidime ci nebude brat olej. Za poslednych 15 000km som mal Liqui Moly, zobralo 2dcl (ale na chybe bolo tesnenie vane, motor nebral nic).
Duben 12, 20187 r Zjistil jsem, že do octávky přítelkyně naléval její otec už asi po dobu 5 let 5W-40 . Co konkrétně hrozí, když se nepoužívá ten 5W-30? Jak to teď řešit? Někde jsem četl, že změnou typu oleje může dojít k vyplavení usazenin a poškození. Díky za rady Upraveno Duben 12, 20187 r od PillMaister
Duben 19, 20187 r Samozřejmě, že existují 5w40 pro motory s DPF, ale ty musí zároveň plnit ACEA C3 (a to PillMaister neuvedl). Takže nikdo tu nemůže napsat, že to je v pořádku!
Duben 19, 20187 r No jeden z mých vozů který byl jeden z prvních 1.6 TDi s pevným interval 15K km měl z výroby olej 5W40 se specifikací 504.00 a dávali ho tam pak ještě jednou při první výměně. Pak se přešlo na 5W30, takže asi tam s 5W40 504.00 není problém, protože to auto už má dost najeto a pořád jezdí a filtr taky filtruje...
Duben 20, 20187 r Mam znameho co ma 300tis km na Passate 1,9 BLS s DPF a od vyroby tam dava 505.00 (rotacka). DPF uz mal cistene (ale na PD vydrzi menej ako na CR).
Duben 20, 20187 r před 15 hodinami, 15degren napsal: No jeden z mých vozů který byl jeden z prvních 1.6 TDi s pevným interval 15K km měl z výroby olej 5W40 se specifikací 504.00 a dávali ho tam pak ještě jednou při první výměně. Pak se přešlo na 5W30, takže asi tam s 5W40 504.00 není problém, protože to auto už má dost najeto a pořád jezdí a filtr taky filtruje... oleje s VW504.00 jsou lehkoběžné oleje pro benzínové motory - omezení sulfátového popelu, prodloužené výměnné intervaly, takže to byl patrně olej 5w30 a ten patrně plnil i 507.00 (předpokládám)
Duben 20, 20187 r Ja som spozoroval odkedy mam 0W-30 Shell /predtym liqui moly 5w 30/, ze motor sa skor zohreje a takisto pri beznej jazde drzi okolo 85-90°C teplotu oleja, na 5w 30 to bolo okolo 80...
Duben 22, 20187 r Jezdím už pár let na Shell 0W30 a olej nebere vůbec. Měním každý rok a nějakých extra změn jsem si nevšiml... Jen si říkám, že asi může za relativně vysoké teploty oleje, 85-110°C, na dálnici se pohybuje mezi 100 a 110 cca... občas vídám i přes 110.... Jak jsou na tom ostatní?
Duben 23, 20187 r Kym som mal 5W 30 tak teploty boli o 5-10°C nizsie za rovnakych podmienok... Ale stale je to v norme, nad 110°C som sa nedostal ani pri 150km/h+ na dialnici.... V zime je olej skor zohriaty. Upraveno Duben 23, 20187 r od Host
Duben 23, 20187 r Cez vikend som menil tak som zvedavy ako sa bude pacit motoru tento olej. Presiel som z castrolu edge profesional 5w30 na tento
Duben 23, 20187 r Dneska přišel tak já budu mětit o víkendu. Dávám ho tam už po třetí. Upraveno Duben 23, 20187 r od Ovce
Duben 23, 20187 r Já tam dávám orignál škoda olej... on to asi bude castrol si myslím, vychází to na stejné peníze... Nevíte náhodou kdo teď škodovce dodává olej do originálního balení ?
Duben 23, 20187 r Jaký máte názor na používání "výplachu motoru" před výměnou oleje, třeba BG 109? Jinak já kupuju už léta Shell a nějak nemám potřebu ho měnit. Kupuju většinou kolem 155 Kč/l.... A Castrolu nějak nevěřím, viděl sem na něj pár nadávek i podivně zasraných motorů...tomxass: Díky za tvoje teploty, asi to teda odpovídá. Že je mám já o kapku vyšší bude určitě vyšším namáháním motoru čipem... Upraveno Duben 23, 20187 r od Aleš Veigend
Duben 23, 20187 r před 3 hodinami, Clerfayt napsal: Na stejné peníze? Přesně ten, co Ovce uvádí používám taky. za 220 Kč/litr 5l pixla se 5W30 od škodovky 507.00 stojí 920 to jest 184 Kč/litr.... popřípadě 1199 Kč z velkých a ověřených obchodů to jest 240 Kč/l, proto moc nechápu proč tu řešíte castrol a shell :-D Olej Levnější dodavatel Osobně si myslím že výplach je blbost a když už ho dělat, tak tím že tam naliji olej a po 1000 km ho vyměním znova, nový olej má také silné detergentční účinky, které po ujetí 3K km rapidně klesají, si myslím že lepší než tam lít co si od koho si... Upraveno Duben 23, 20187 r od 15degren
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.