Jump to content
krtek 83

Vadné turbodmychadlo 2.0 TDI PD 103kW - padá do nouzáku

Recommended Posts

Jo ale to bys měl, protože když vybalí v autorizaku že může mít nové turbo za 17 000 Kč, tak se mu vysmějí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, po dnešní návštěvě v autorizovaných servisech v Olomouci musím uznat, že ty ceny přehnané nemají.

Turbo u Samohýla: 14.647 bez DPH

Turbo v Porsche Olomouc: 16.111 bez DPH

= ceny jsou v pohodě

Navíc u Samohýla mi bylo nabídnuto opět to stejné co poprvé a to, že zkusí zařídit, aby to bylo zadarmo, protože mám v pořádku servisní knihu + nákup u Škoda Plus. Pokud to nevýjde, hradím díky pojištění u cargarantie 40% spoluúčast pouze na použitém materiálu (práce je hrazena v plné výši pojištěním). Takže nakonec mě to max. vyjde na 10.000,- Kč a ani to ne.

Musím potvrdit slova pracovníka v autorizovaném servisu a to, že ty ceny už nejsou jak bývaly, že se prostě dnes vyplatí nechat pracovat autorizáky (samozřejmě pokud nemáte auto staré 10 let).

Napíši jak jsem dopadl.

Pavel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, psal jsem o těch 75.000,- Kč o kterých mě informoval jeden zaměstnanec v autorizovaném servisu auto hlaváček. Nevím co tím chtěl docílit nebo zda mi tam chtěl narvat tři turba? :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pořád mi nejde do hlavy co je turbu při těchhle KM, když ze začátku jede a pak vypne? Kouří ti to černě, ztrácí se olej? Jak zjistili že je turbo KO? Měli to auto na brzdě? Si myslím že ten jejich systém pokus/omyl jen draze zaplatíš.

EDIT:

Turbo u Samohýla: 14.647 bez DPH

Turbo v Porsche Olomouc: 16.111 bez DPH

Tohle jsou repasovaná turba. Edited by Wojnar
Dva příspěvky po sobě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem se byl odpoledne domluvit do toho autorizovaného servisu kam dám auto od pondělka, hlavní bude zkusit aby to udělali zadarmo, protože ten počet KM je v cajku a hlavně mám v pořádku servisní knížku (opakuji, kupováno přes Škoda Plus kde si člověk trošku připlatí za kvalitu). Jinak se to bude řešit přes cargarantie (40% spoluúčast na náhradních dílech).

Jak poznám že ty turba jsou repas? :-/ podle ceníkové nabídky tam má označení 03G 253 010 JX (garrett - BKD,AZV).

Jinak co to dělá? Nekouří se z toho, turbo funguje běžně (možná o trošku míň) do 120km/h. Něco nad touto rychlostí se vypne, rožne se kontrolka motoru. Po vypnutí a nastartování znovu zhasne a zase funguje.

Bylo to na diagnostice + vyměnili řídící jednotku jestli to nevyvolává ona. Olej jsem nesledoval.

Kvůli cargarantie a 40% spoluúčasti pouze na náhradních dílech se mi nevyplatí to házet někomu do normální servisu.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zase budou něco zkoušet. Omlouváme se ale ono to nevyšlo tak si to zaplatíte. :)

Vymění co půjde a na co budeš mít peníze. Nakonec se zjistí, že to bylo nějakou kravinou co mohli udělat hned na začátku.

Tak ti držím palce a dej vědět jak to dopadlo.

EDIT:

Podle mě jsi to měl odvézt i do jiného servisu a nechat si to potvrdit. Tím nemyslím do autorizovaného.

Podle mě je turbo v pořádku a jen blbne ventil nebo nějaký podtlak.

Edited by Wojnar
Dva svoje příspěvky po sobě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byl jsem ještě v auto kelly a ten mi to hodil na diagnostiku a řekl mi 20 tisíc za turbo... že by se v tom nějak chtěl šťourat co v tom je špatně :-/ to se říct taky nedá.

Když mi řeknou, že mi to nevymění zadarmo, nemusím souhlasit s opravenou u nich....

Edited by Pawlisko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak moc je v háji turbo jde zjistit pomocí diagnostiky nebo se to musí demontovat? Jen abych nevyhodil 2 tisíce za zjištění závady a nakonec se muselo měnit stejně celé turbo. Ale je fakt, že je divný, že turbo funguje normálně, ale až při určité rychlosti a otáček to padá...

Edited by Wojnar
Necituj poslední příspěvek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protože se ti do vedení dostane větší množství vzduchu a někde ti to může podfukovat nebo něco jiného a pak se ti to hodí do nouzáku. U takové závady se napřed kontrolují hadice podtlaků a jiné drobné věci s tím spojené.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Padá to do nouzáku, na 50% to může být turbo v hájí, ale je tady ještě těch dalších 50%. Splaš někoho z VAGEM a udělejte log. Podle mě jen špatná regulace a turbo tlačí moc a spadne to do nouzáku, řeším to tady téměř pořád oprava za díly od 1000 do 6000 Kč, ale když si myslíš že je lepší nasypat autorizovanému servisu než dat pětikilo někomu za test v kopci, tak tě nebudu přemlouvat. Nikde není napsáno že to nemůže být turbo, ale pokud vyměníš nejprve turbo a pak dojdou na to že to byly jen hadičky na podtlaku v hájí, tak ti kačky nikdo nevrátí a ty se budeš bit do hlavy že to mohlo místo 15 000 Kč stát 1000 Kč.

Edited by VAG BoBo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test se dělá za jízdy v kopci nebo na brzdě, u vás vhodný mohelničak na vagu nastavíš 01 motor skupinu 3,10,11, a zapneš funkci logování, v kopci dáš trojku nebo čtverku, podle toho na co se cítíš, protože koncová rychlost může být až 160km/h (neplatí to u tebe když to ve 120 km padá do nouzáku). Závady musí být smazány, při 1500ot/min šlápneš na plný plyn a dáš start logovaní na vagu a držíš do 4000 ot/min, prostě tak ať si nerozbiješ hubu. Během testu nesmíš povolit ten plný plyn, jinak to je o ničem. Při těch 4000 ot/min zmáčkneš na vagu stop, je to třeba dělat ve dvou (jeden řídí druhy ovládá diagnostiku) pak ten log pošleš přes Leteckou poštu sem a někdo ti poradí. NENÍ TO TAK SLOŽITÉ JAK TO VYPADÁ, DĚLÁM TO POŘÁD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jáj, tak to nevím jestli se mnou nějaký technik ze servisu bude chtít dělat :-/ není tu vypsaný seznam lidí, kteří mají VAG z okolí Olomouckého kraje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak si udělej výlet do F-M já dělám pro členy zdarma a kopec je na dálnici taky slušný, dá se tam jet i 200 km/h, takže 120km/h žádný problém. Prostě tady napiš do fóra že hledáš někoho z VAGEM a je to.

Edited by VAG BoBo

Share this post


Link to post
Share on other sites

OT:

Kde to na dálnici u F-M děláš?

Páč ať přemýšlím jak přemýšlím, tak na Ostravu nikde a na ČT jedině kousek před Těšínem. Myslím zhruba ten úsek kde jsou tři pruhy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volal jsem tomu z Prostějova, tak snad si na mě dnes najde čas, budu informovat o výsledcích .))

Díky za pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By acesky
      29.8.2019
      Výměna nefunkčního zámku víčka palivové nádrže svépomocí.
       
      Ahoj,
       
      víčko palivové nádrže mi na mém Superbu přestalo fungovat někdy na podzim 2018. Dosud jsem sbíral zkušenosti ostatních a čekal na vhodné počasí, jelikož nemám garáž.
      Do přílohy dávám postup, který jsem použil při mé výměně.
      Snad vám to pomůže ;-)
       
      AceSky
       
       
      Škoda Super II, Liftback 3.6, 2011 - Výměna nefunkčního zámku víčka palivové nádrže.pdf
    • By M Zoul
      Ahojte,
      chtěl bych se zeptat, jestli tady z vás někdo již řešil výměnu motoru u FII RS za jiný. Konkrétně se mi honí v hlavně myšlenka že bych chtěl koupit RSo a swapnout do toho motor Octavie III RS t.j. 2.0 TSI včetně převodovky. Zajímá mě hlavně to jestli by se vešel, což si myslím že by mohl, jelikož Polo GTI už má dneska 1.8TSI.
      Dále by mě zajímalo jestli je vůbec možné legálně zapsat takhle jiný motor i s převodovkou. Nebo jaká by byla alternativa a nebo co by k tomu bylo potřeba.
      Děkuji za rady a postřehy 

    • By Pavel Kašík
      Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak vyměnit napínací kladku. Děkuji 

    • By TR_FBIJ
      Včera jsem měnil světla na Fabii (2005, Junior, 1.2HTP). Když jsem zkoušel, zda je vše v pořádku, tak jsem zjistil, že levé světlo (u řidiče) nesvítí, respektive svítí pouze dálkové. Směrovka, parkovačky a potkávačky nesvítí.  Žárovky jsem kontroloval, všechyn jsou v pořádku, pojistky jsou také v pořádku. Jediné co mě napadá je problém v konektoru u světla. Napadá vás, co by to mohlo být ?
    • By M Zoul
      Vyměním alu Škoda Proxima r16 5x112 (1,2 foto) za Škoda Lepus r16 z Octavia III greenline (3,4,5 foto). Mám zájem pouze o výměnu za mé disky s případným rozumným doplatkem.
       
×
×
  • Create New...