Jump to content
Jelínek Jiří

Úbytek chladící kapaliny u 1,8TSI

Recommended Posts

Určitě je to "klínový" řemen? Protože vodní pumpa má svůj pohon řemenem od vyvažovacího hřídele schovaný pod krytem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě jsem se ptal toho přijímacího technika co ten řemen pohání a tvrdil alternátor atd.,

A pokud říkáš že je to kryté, tak pochybuju, že tam něco na ten řemen nateče, když ten únik je cca velkej panák za měsíc, ani to né...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Výsledek je, že to jde od té pumpy......ono je to vidět, že to jde z místa, kde je ta pumpa.

Popravdě ani nvm jestli jí dělali, říkali , že po ohledání je to ta pumpa. Za 15 minut měli jasno....

Edited by harry-one

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě jsem se ptal toho přijímacího technika co ten řemen pohání a tvrdil alternátor atd.,

A pokud říkáš že je to kryté, tak pochybuju, že tam něco na ten řemen nateče, když ten únik je cca velkej panák za měsíc, ani to né...

Ne, špatně jsi mě pochopil - myslel jsem tím to, že celý pohon pumpy je zakrytý a není na něj vidět. Ne že na něj nemůže téct chladící kapalina. Koukni na obrázek - jestli teče kolem hřídele, tak může vytékat na řemen:

post-32075-0-69816700-1422645213_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přikláním se k tomu co píše Pawouk. Poptával jsem cenu výměny vodní pumpy a dva ze tří aut.servisů automaticky počítali i výměnu řemenu pumpy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řemen stojí podle Etky kolem 430 Kč. Jestli se musí vyměnit nevím, to mohou potvrdit jen věci znalý fachmani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sice mám SII, ale vzhledem k tomu, že se jedná o stejný motor, tak bych taky docela rád požádal o váš názor tady. Asi před měsícem jsem najednou zaregistroval menší úbytek chl.kapaliny (cca 1 dcl) a následně před 14 dny objevil v garáži pod autem malou kaluž. Po otevření kapoty jsem viděl mokrý kryt motoru a podezření padlo automaticky na pumpu. Jen pro ověření jsem si zajel do nedalekého pneuservisu, kde mi auto zvedli, ale po sundání krytu jsem očekávanou stopu po kapalině na bloku motoru neobjevil. Jedině na jednom šroubu olejové vany byl možná náznak růžové, ale to jsem vážně musel hledat lampou. Nejvíce vody jsem ale našel na dochlazovacím čerpadle (snad nepíšu špatný název), viz foto. Vše jsem vysušil hadrem a teď dva týdny každý den lezu s baterkou pod kapotu a kontroluji. V nádržce stále stejná hladina a kryt motoru suchý. Otázka je tedy...máte  zkušenosti  s únikem i jinde než vodní pumpou ? Na tlakové zkoušce jsem zatím nebyl a ještě chvíli chci pozorovat. Jen jako zajímavost....mezi třemi  poptávanými aut. servisy rozdíl  3 tisíce na výměnu vodní pumpy + práce.

post-49391-0-16928700-1422648201_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak podle toho co píšete, měl namysli opravdu řemen, akorát někde vznikla mýlka jaký ten řemen to je ;-)

Jinak děkuji za obrázek a poučení =)

Ohledně zkušensoti s cenou opravy mi v NH Car řekli 9-10 tisíc :kol-26:

Edited by harry-one

Share this post


Link to post
Share on other sites

remeň ak nie je mastný a nasiaknutý G12 tak sa meniť nemusí , čo sa táto pumpa menila tak remeň nikdy , ale viem len tak o štyroch kusoch ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

takze po 3 rokoch opletaciek,ze mi tecie chladiaca zmes a uplatnoval som si v zarucnej dobe skontrolovanie stratu chladiacej zmesi mi bolo vcera povedane,ze mam "ASI" odidene vodne cerpadlo: SKORO MA MRDLO: ziadna sprava o tlakovej skuske,nic,z brucha splodena odpoved,len aby som si tam okamzite kupil za 270 euro nove cerpadlo+praca 75euro, kedze 3 hodinova praca 3*25euro

dtto ziadny protokol o diagnostike ani nic pri preberani auta z autorizovaneho servisu.....

 

3ja prijimaci servisaci uplne, ale uplne vypatlani: z toho mi jeden odpovedal,ze to je nic,staci ked budem cely rok dolievat vodu a tym to haslo kazdy rok z ich strany

jedna sa o super amaterov ALBEX SEAT NITRA sro, kde ani prijimacia slecinka na steklikoch nevie,kto je tam zastupujuci sef v pripade nepritomnosti majitela/riaditela......a technici sa chichocu za chrbtom zakaznika,lebo si myslia,ze oni su krali alebo co

clovek si mysli,ze ked bude chodit do autorizaku,tak bude mat nejake vyhody:s prepacenim HOVNO zlata rybka

 

takze aj zla reklama je asi reklama!!!

 

nakoniec to dam pretestovat tlakovou vo ZVOLENE

 

vsetky nove pumpy vyzeraju takto? viem ze bola za poslednych 5rokov 4ta edicia tychto pump

 

post-92668-0-13635400-1432042646_thumb.j

Edited by canopus

Share this post


Link to post
Share on other sites

pre motor CDAA je posledná verzia 06H 121 026 CP

Edited by libero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám pár info pro ty, kterým teče pumpa a nechtěj investovat do výměny celku ale jen do samotné "vrtulky", která se nechá sehnat jen od druhovýroby, koncern dodává jen celek (narozdíl od 3tí generace CJSA/B a spřízněných, kde už to maj samostatně dostupný)

 

Já zvolil díl od Graf, dalších pár zjištění. 1.8TSI maj jako OEM vždy 7-lopatkové, nízké vrtulky, 2.0TSI pak 6-lopatkové, vysoké vrtulky. Tak toto aftermarket zamotal a pokud berete výrobce co nemaj plastovou ale kovovou vrtulku, tak u HEPU a Metelli/Graf maj zmatek v katalogu. A navíc to vypadá, že HEPU je v tomto případě jen překupník, který nakupuje pumpy od Metelli/Graf a má na nich pěkný vejvar ... (Koukněte na foto níže, pumpy HEPU maj na tělech značení od Metelli 1072 nebo 1071 ...)

 

Podle tvaru OEM by měla na 1.8 patřit Hepu P659 nebo Graf PA1071 (ty jsou 8-lopatkové nízké, jiná geometrie lopatek), na 2.0 pak Hepu P657 nebo Graf PA1072 (ty jsou 6-lopatkové vysoké, skoro jak OEM)

 

Pro srovnání, OEM 1.8 TSI vs. katalogově doporučené Hepu P657

OEM 1.8 TSI vs Hepu P657.jpgOEM  1.8 TSI vs Hepu P657.jpgOEM   1.8 TSI vs Hepu P657.jpg

 

a OEM 2.0 TSI vs. katalogově doporučené Hepu P659
OEM 2.0 TSI vs Hepu P659.jpgOEM  2.0 TSI vs Hepu P659.jpgOEM   2.0 TSI vs Hepu P659.jpg

 

Mám také ověřeno, že se nechá vyměnit vrtulka aniž by se povoloval ten levotočivej šroub na vyvažovacím/poháněcím hřídeli. Na dva šrouby z pěti se moc nemůže, ale elkovej Torx 30 to vyřeší B) Samozřejmě to znamená, že se přitom nevymění řemen, pokud jej budete chtít vyměnit, bez sundání kolečka na hřídeli to nepůjde.

 

Celek pumpy zůstává na motoru, sundavá se jen vrtulka. Pokud DOSTATEČNĚ vypustíte systém (kvůli rantlu kolem vrtulky je dobrý do systému "fouknout" přes nádobku, aby to málo vody kolem vrtulky také vyteklo přes hadice) , po sundání malé trubky je k vrtulce samotné hezký přístup, na řemen nic nevyteče, není důvod ho sundavat. Po povolení 5 šroubů držící vrtulku je tam dostatek místa a vůle na řemenu, aby se to nechalo sundat i namontovat. Takže pokud není plánováno čištění sání, je to cesta jak vyměnit jen vrtulku s namontovaným sáním.

 

A protože mi to nedalo, pumpa měla naběháno cca 100tkm a už chvilku "chcala" přes drenáž, provedl jsem její autopsii a našel zázračné lip seal těsnění, co to po uvedených km a normálního, žádného sportovního ježdění, má za sebou... To těsnění vyrábí VR-Automotive, tady bylo konkrétně SAB 12.20.07-M54 a tady máte jejich prezentaci. No, nevím, ale mechanické těsnění SiCxSiC asi nic nepřekoná, holt je asi dražší ...

Těsnění vodních pump.jpg

No a když jsme u pumpy samotné, tak tyhle skvělý vrtulky i celky má kromě jinejch na svědomí také německej ROS s pobočkou i v Mostu, maj i pěknou prezentaci použitýho Duroplastu na těhle pumpách.

 

Třeba to někomu pomůže B)

Edited by rayx
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...