Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

236 členové hlasovali

  1. 1. Jaký motor???

    • 1.2 TSI 63kw
      35
    • 1.2 TSI 77kw
      66
    • 1.6 TDI
      22
    • 1.2 HTP
      23

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

tyjo to je zase otazka.... pokud nemas hluboko do kapsy a je ti jedno kolik to auto bude stat, tak jednoznacne 1,2 TSI, pokud setris a auto bude jak pises jezdit z 90 procent 5 km tam a zpatky, tak jedina spravna je ta nejlevnejsi motorizace co se do toho dava bude ta naprosto dostacujici.

Spotrebu nema smysl resit, bo to prvni 2 km jede na sytic a pak uz to chcipes, takze ja osobne bych na takoveto pouzivani auta typu "vecne studene starty" urcite nekupoval nove, k cemu proboha ho takhle denne trapit, nejvetsi opotrebeni motoru jsou studene starty a tohle auto se za svuj smutny zivot ani nestaci ohrat.....

Co se tyce spotreby, na 1,2 TSI obou vykonovych verzi co pouzivam mam v 5 lidech prrumernou kolem 5,5l a kdyz jedu sam tak kolem 4,9-5,1, cili diesely jsou pro me uz davno mrtvola a za ty sileny priplatky at si je u FII a Rooma strcej nekam, nezaplati se.....

Jenže já s naftou v 5 lidech jedu taky za 5 ,ale to na to šlapu jak se mi chce a ne jako s 1.2tsi kterou máme v rodině taky a na takovou spotřebu mě prostě nebaví jezdit jak důchodce před smrtí. V tom je výhoda nafty narozdíl od tsi. Jinak řečeno ať si klidně koupí naftu jestli bude stejně drahá jako tsi což asi bude.

Upraveno od memory2

  • 5 měsíců později...

Zdravím, uvažuji o koupi 2. auta na dojíždění do práce. Je to 50 km, půl po dálnici, půl po rovině okresky mimo město. Jako jedna alternativa je u mě i nová Fabia a váhám nad motorem. Jde mi o co nejnižší celkové náklady.

HTP jsem měl v FI, najel jsem s ním 141000 km se spotřebou 6.98. Na téhle trase bych měl být normálně níž. Jak je na tom ve srovnání TSI? Stojí těch 20000 Kč navíc za to?

Nazdar, ja mám Roomster 1.2 TSI, 77kW od 10/2010, od tej doby som najazdil 29500km a mal iba jednu poruchu - prehryzene kable (dosiel som do servisu). Kabel sa vymenil - opravene. Spotreba celkovo 6,3l/100km (vypocitana, aj na palubaku). Jazdil som aj dialnice (110km/h - cca 5,2l, 130km/h-cca 7l, 160km/h- 9-10l) aj medzimesto (80-90km/h- 5-6,5l) aj mesto (cca 50km/h- 6,4-9,5l) (rozne miesta prace po Slovensku) Tlačíš na plyn = žerie benzin. 5 osôb v aute a motor je "mrtvy". Pozorujem asi vsetky negativne veci co sa pisu na foru (občasné vrrrrčanie reťaze, zniženie vykonu po uprave softu). Nebol problem s turbom ani s klapkou. Auto ma odviezlo kam som chcel a nikde nenechalo.

Vykon a krutak ma urcite lepsi ako HTP, TSI neprerobis na plyn, zvysenie vykonu je loteria, je otazna zivotnost tohto motora - pre istotu 4r. zaruka. Nedavno som vyskusal OI s 1,6 a pocitovo je to asi to iste. Pred zmenou softu viedlo TSI. S HTP som siel asi 1200km a TSI jednoznacne lepsie, co sa tyka spotreby a jazdy.

Mě vadí u HTP ten zvuk, někdy je to až nepříjemné že mě bolí uši. V TSi by člověk slyšel špendlík spadnout

Moje skusenost s Htp je takova ... Cca 50 km trasy se mi dari jezdit za 4.8 -5 litru , kombinace mesto okresky . Zvuk si clovek oblibi ;)

HTP za 5 L, to vykládej tomu co seno žere.

Ale dá sa - na rovinke s ľahkou nohou a čo najmenej spomalenia a zrýchlenia. Tiež som to párkrat dosiahol, ale fakt musia byť ideálne podmienky.

HTP za 5 L, to vykládej tomu co seno žere.
ja Ti nebranim , dej si treba pampelisku :D

HTP zůstalo v rodině, máme ho v FI najeto 130tis.km a bez problémů. Dlouhodobá na palubáku je 5,5l (trasy město+rychlostní silnice 90kmh). S TSI zkušenosti nemám, ale co čtu tady na foru, tak bych měl jasno, který motor koupit...

Jak vidím jízlivost a aroganci nektěrých zde přispívajících, tak tubude veselo...

Upraveno od LukášCBR

Lukáš: Jestli rozumím dobře, tak radši HTP.

No ja po skusenosteh se sluzebnim tsi a s jezdenim se svym htp muzu htp jen a jen doporucit ;)

Nejel jsem ani s jedním motorem a s Fabií snad jen 1x, ale nevidím jediný důvod, proč dát přednost HTP. I kdyby měly totožnou spotřebu, s TSI se bude jezdit určitě mnohem příjemněji (vyšší výkon, točivý moment, ticho). Akorát to chce trochu citu a porozumění charakteristice turbomotoru a podle toho s ním pracovat. Podle mě je to pro Fabii optimální motor. Má zkušenost je s 1.8 TSI v OII FL. Zlín - Brno jezdím přes Buchlovské běžně za 5,5 l/100 km, ale povedlo se i za 5,3 (Nezávodím, ale brzdou nejsem. Podle předpisů, předjíždění, dojezd se zařazenou rychlostí 6./5. k cedulím obcí...). Reálnou dlouhodobou podle nádrže a počtu km mám cca 6,5. Ve městě do 7,5 - 8 l s přehledem (samozřejmě podle náklonnosti semaforů).

Je to jen můj názor a 100% bych si Fabii vzal pouze s tímto motorem.

A

Upraveno od Boby77

Nemám (s)potřebu, abys mně věřil. Každý ať si jezdí za kolik umí a chce. Když bylo "nové" HTP, také jsi čekal, až bude "nové a upravené"? Špatná filosofie, nezlob se na mě.

P.S.: Buchlovské, mimochodem, jsou do kopce, ale také z kopce. Takže proč ne nahoru za 11 a dolů za 0 (11+ pro rýpaly)? Hm?

Upraveno od sjakub

Buchlovské kopce znám velice dobře a myslím, že většina zde přispívajících moraváků ví o čem je řeč... Myslím, že je zde zbytečné napadat spotřebu někoho jiného. Někdo je za volantem vemeno a pojede i s tak úsporným TDI za 7l, druhý pojede za 5l. Bohužel jsme Češi a první řidič označí druhého za lháře a naprostou loutku. Spotřebu bych už neřešil, je to nekonečné téma a řeší se to všude.

Chtěl jsem jen říct, že momentálně bych si vzal Fabii s motorem HTP a to i přesto, že jízda s TSI bude dynamičtější. Důvod je spolehlivost.

Luke, díky. Ona ta spolehlivost je diskutabilní. Kus od kusu - kazí se vše. Jsou případy, kdy s motorem nikdy nic a ten stejný se vysype ještě nezajetý. V kombinaci s prodlouženou zárukou bych se osobně 1.2 TSI vážně nebál. Bez ohledu na volbu, hlavně ať je provozovatel spokojený :-)

Upraveno od sjakub

Ale dá sa - na rovinke s ľahkou nohou a čo najmenej spomalenia a zrýchlenia. Tiež som to párkrat dosiahol, ale fakt musia byť ideálne podmienky.

Jo jak fouká z kopce vítr do zad.

Bobo , a měl jsi tu možnost si třeba rok htpčko v Fll vyskoušet ?

Jo sorry nevšiml jsem si té FII, měl jsem jedničku, žrala i trávu kolem cesty, jsem řidič z povolání 20 let, snažil jsem se šetřit, ale to mě pak předjížděli i cyklisté a pořád to na lit-ráži vycházelo na 6.5L

Jo tak s jednickou muzu souhlasit , dorazil jsem jednu 40kw , ta kdyz dozrala travu kolem silnice tak se pustila i do svodidel , tam jsem mival prumer nad 6L , ale Fll je z me skuzenosti lip zprevodovkovana a po fejsu ma i delsi petku coz mi pred fejsem znatelne hybi

Já jen přidám svůj post - mám FII 1.2 HTP 51kw a mimo město jezdím 90-100km/h a spotřeba 5.1l .Ti kdo tvrdí, že se nedostanou na tuhle spotřebu,tak neumějí jezdit,brzda provozu nejsem a spotřebu mám super. HTPčko je podle mě úplně vpohodě a zas tak líné to taky není..Není to auto na závodění,to je fakt,ale na pohodlnou jízdu a rodinu ano. Takže takové ty řeči jak HTP nejede a přitom žere.. Blbost!!!!

Jezdím trasy taky kolem 50km, ale jen po okreskách a první třídě - většinou a ve třech lidech. HTP jsem měl, teď mám TSI.

Řeknu to takhle, HTP bych bral do města nebo na pojíždění tak kolem 10÷15km. Tenhle motor se vcelku rychle ohřívá a ve městě je ve svým živlu - lehký převody tomu pomáhají.

TSI je lepší na delší cesty vzhledem i k tomu mini turbu. Motor se trošku dýl ohřívá, ale ne zas o tolik, aby se dalo říct, že v autě zmrzneš, než dojedeš do práce. (Při cca 5° htp potřebuje asi 3km, TSI asi 3,5km - ale to je jen voda, oleji to trvá samo dýl. V TSI na 60°C asi 6km)

Spotřeba dloudobě jsem měl na HTP 5,6÷5,7l/100km. TSI mám 10000km a vychází mi na 5,4l/100km (z toho je 1/4 dovolená s průměrem 5,7l).

Zatím rozhodně nelituju rozhodnutí, jít do tohohle motoru.

O rozdílu v dynamice tu psát nebudu, tam je to jasný...

A samozřejmě TSI je motor s turbem, tak je potřeba se k tomu trochu přizpůsobit. Hlavně dojezdy domů, k čerpačce a pod.

Mám 1,2 12V 51kW, předfacelift. Denně teď jezdím 23 + 23km do a z práce, první 4km město s častým rozjížděním, pak hned dálnice a nakonec 3km vesnice. Spotřeba se málokdy dostane pod 6,5l (po skoro prázdné dálnici jezdím mezi 100 -110km/h). Výškový rozdíl mezi startem a cílem 40m. Pneu 195/55 R15, pravidelná kontrola tlaku.

Kolega s Octavií Combi 1,2 TSI se sice každé ráno modlí, aby nastartoval a odjel, ale jede za 5,5l (téměř stejná trasa a při stejných rychlostech - ověřeno jízdou za sebou). A k tomu je ještě schopen při dálničním tempu zrychlit...

Takže HTP za mě ne, a to z jednoho hlavního důvodu - na to, jak je to malý a především slabý motor do dnešního dynamického provozu (připojování na dálnici, zrychlení při předjíždění), žere neúměrně moc...

Upraveno od mihaal

Já měl haťapku také ale za 5L se mě nikdy nepodařilo jet

Upraveno od Escrito

Ahoj

To čo tu chlapi predo mnou spomenuli je pravda, no chcel by som sa vyjadriť k tej spotrebe. Ak Ti naozaj ide až tak o tú spotrebu, kúp benzín a daj do neho LPG (alebo z bazára rovno s LPG). Je dosť možné, že v zime sa motor ani nestihne prepnúť na LPG, alebo väčšinu cesty bude priateľka jazdiť na benzín, no v lete ho prepne podstatne rýchlejšie. Investície do LPG sa Ti vrátia pomerne rýchlo a autá s LPG sa dajú tiež celkom dobre kúpiť.

V zime chodím do roboty taktiež na aute (na bicykli by som zamrzol :) ). Mám to cca 4km dole kopcom a do LPG sa mi prepne približne v poslednej tretine cesty. Samozrejme, že v lete, alebo cestou späť je to skôr.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.