KubaCZ Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Prosím vás moc o radu..Vlastím fabii 1.9 TDI r.v. 2002 a co pozoruju a čtu, dost mi to žere a nějak moc netáhne.Spotřeba 6,3L/100km měřeno podle tankování - průměr pod 6 jsem se nedostal...Max rychlost 180 a víc ani tuk, čtu že mám to jezdí 200.Příjde mi že to moc netáhne, oproti jiné ve které jsem se svezl.Nevíte čím to může být? PS:je to Combi a jezdím na 15". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimmy3 Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 (edited) Ta spotřeba je normální a v techničáku je udávaná max. rychlost 185km/h myslim nebo ty jsi s tim už někdy jel 200km/h nebo si to jenom někde četl? //EDIT:jinak jestli to málo táhne tak bych začal kontrolou podtlakových hadiček a vedením od turba na IC a z IC na sání, mě auto taky netáhlo a nakonec sem zjistil že bylo proseknutý koleno od IC na EGR ventilu (bylo to zespoda takže to vidět nebylo) Edited May 9, 2013 by jimmy3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chiquillo Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Jak píše Manek, píchni to na vag ten ukáže víc...a podivej se na vahu vzduchu jestli neni KO, to by měla být ta chyba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DiegoIII Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 tak spotreba urcite neni normalni... to bude klasika vsechny filtry atd, +VAG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KubaCZ Posted May 10, 2013 Author Share Posted May 10, 2013 Tak diagnostika neukazuje žádnou chybu..Děkuji za typy olej a filtry budu měnit příští týden.KDyž nehlasí VAG nic tak se o tu váhu starat nemám?jak to poznám?Tu rychlost jsem jen četl samozřejmě..Prosím o nějaké podrobnější vysvětlení o tech hadičkách a tom koleni děkuji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
samurai Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Špatná váha vzduchu se na diagnostice hlásí až když je úplně špatná, dá se ale proměřit a zjistit, jaké hodnoty dává. Zároveň se zjistí, jak je na tom turbo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KubaCZ Posted May 10, 2013 Author Share Posted May 10, 2013 aha.Proměřit a čím?Na kolik tak výjde nová? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
samurai Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Neříkám, že je to nějak přesné měření, ale dá vám přehled o tom, v jakém je to stavu. http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=8825 Jinak k čištění váhy vzduchu jsem tu zakládat vlákno s návodem myslím v instalačních manuálech. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KubaCZ Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Tak nové poznatky...vahu jsem vyčistil, nepozoruji rozdíl.Skusil jsem jí odpoit a auto jelo jak šnek...Jinak auto táhnedo 3500 a pak vubec neleze, vubec se mu nechce, zařadím a zrychlujedále....PS:Dnes jsem zaslepil ERG ventil apříjdemi že auto ve vyšších rychlostech akceleruje neochotně muže to souviset? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DiegoIII Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 nemuze a tahne ti turbo vubec ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ondikTDI Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 kamarade 200 z toho vytahnes mozna tak po extremnim chipu a posunutim omezovace. ja sem jel taky okolo 180 zkousel sem teda na 2 km useku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirek 835 Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Neodolám abych ti ondík neodepsal: Tys vytáhl na 2km 180? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ondikTDI Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 no a ne??? s bravem chiplym na 290 Nm sem vytahl na 1 km 175 s mazdou 323 76 kw sem vytahl na tech stejnych 2 km skoro taky 180 s cim mas proboha problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KubaCZ Posted May 14, 2013 Author Share Posted May 14, 2013 Ano turbo normálně tahá a je i slyšet..ale zrychlení je normální 100ku za 11sec.Jakmile se dotne na 5tku tech 3500 ot. tak přestane zrychlovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeederBB Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 (edited) Jestli máš 0-100 za 11s, tak bude MAF v pohodě. Já jí teď měnil, ale mě to fakt nejelo. 0-100 za 17s. 180km/h po rovině je asi v pořádku. I ta spotřeba 6L může bejt. Podle toho jakým stylem jezdíš a kde. Jinak teda nevim co je OndikTDI extrémní čip, ale Fabia RS s výkonem 96kW jede v pohodě přes 200km/h. A jak víme, dostat se z ATD 74kW na výkon 96kW by mělo jít celkem snadno základní úpravou softu. A s tim omezovačem, to je už úplnej blábol. Zkus si spočítat kolik pojede Fabie s 5q EWT při 5000ot. Já to teda nepočítal, ale teoreticky to bude imho přes 250km/h, ale prakticky se k těm otáčkám nemáš šanci ani přiblížit vlivem mnoha odporů a průběhem motoru. EDIT: Docela jsem se trefil. Výpočtem jsem dospěl s převodovkou EWT, pneumatikami 205/45 R16 a otáčkami 5000 k rychlosti 251,88 km/h. Btw. Ještě jsem neviděl, že by na ropáku někdo posouval omezovač. Edited May 17, 2013 by SpeederBB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-honza_ Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 ondiku, doporučuju se aspon podívat na motorové charakteristiky a průběhy výkonu a kroutaku.. jinak bys takové hovno nenapsal.. si asi pleteš s benzinákem... a 180 vytáhne a můj třívalcový šnek ..tím bych se neřídil... jinak k problému.. k diagnostice základních komponent jako turbo a váha je nejlepší dělat podle odkazu tzn. nalogovat to.... tam krásně uvidíš požadavky ŘJ vs. skutečné hodnoty.. to by mohlo napovědět.. pak se koukni na synchronizaci jestli je ok... jestli je ok čidlo teploty... prostě si s tou diagnostikou pohraj.. jde tam toho zkontrolovat dost.. ne jen číst pamět závad.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ondikTDI Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 SpeederBB: co to tady meles????? kdo tady mluvi o fabii RS? jeste srovnavej jak debil fabii 74 s 96 kw . ze si nevidle posunovat omezovac? ty chytracku? tvoje vypocty si strc nekam. takovou sracku napsat uz je vazne debilovina. divims e,ze ti to nenapaslao jeste vic lidi. zaloz diskuzi kolik jede fabia combi s motorme 74 kw a jestli ti nekdo napis,ze vpohode pres 200 Jestli máš 0-100 za 11s, tak bude MAF v pohodě. Já jí teď měnil, ale mě to fakt nejelo. 0-100 za 17s. 180km/h po rovině je asi v pořádku. I ta spotřeba 6L může bejt. Podle toho jakým stylem jezdíš a kde. Jinak teda nevim co je OndikTDI extrémní čip, ale Fabia RS s výkonem 96kW jede v pohodě přes 200km/h. A jak víme, dostat se z ATD 74kW na výkon 96kW by mělo jít celkem snadno základní úpravou softu. A s tim omezovačem, to je už úplnej blábol. Zkus si spočítat kolik pojede Fabie s 5q EWT při 5000ot. Já to teda nepočítal, ale teoreticky to bude imho přes 250km/h, ale prakticky se k těm otáčkám nemáš šanci ani přiblížit vlivem mnoha odporů a průběhem motoru. EDIT: Docela jsem se trefil. Výpočtem jsem dospěl s převodovkou EWT, pneumatikami 205/45 R16 a otáčkami 5000 k rychlosti 251,88 km/h. Btw. Ještě jsem neviděl, že by na ropáku někdo posouval omezovač. boze boze tak tohle uz je moc. z kama si spadlu? s marzu zejo? tvoje debilni odpovedi ti muze schvalit akorat tak dite, a hlavne ty vypocty to uz je fakt na facku. nechapu,ze nekdo nereaguje,protoze todle neni normalni. a jestli si kluci co se tim trosku zabivaji neposunuji omezovac u ropy tak uz vazne nevim:D:D vzdyt to je uplne bezny ukon i kdyz to nejde moc,tak se to dela bezne ne,ze tys neslysel ty experte. a nikdo tady nemluvil nidyk o fabii RS tak nemel,ze jede 6kvalt s mnohem vetsim kroutakem vykonem a v kratke fabii pres 200,protoze to nikdo nesrovnava Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeederBB Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 (edited) Psal si, že 200 z toho vytáhne po extrémním čipu a posunutím omezovače, tak se ti snažim vysvětlit, že na to nepotřebuje extrémní čip a už vůbec ne posunovat omezovač, takovou kravinu jsem ještě nečet Jako příměr jsem použil skvělej příklad Fabii RS, která přes 200 udělá a stačí jí na to 96kW. Ale to už se opakuju. Evidentně si špatně čet. Možná by sis po sobě měl svoje příspěvky před odesláním přečíst místo toho boltu -honza_ : Pravda, synchronizace mě nenapadla. Kanál 4, pole 4. Měla by tam být nejlépe nula. Pokud ne, ukazuje to jinak spotřebu. KuboCZ, počítal sis spotřebu i jinak než palubákem? Edited May 17, 2013 by SpeederBB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ondikTDI Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 ale ty trubko podivej se jaky ma RS turbo tady nejde o ty kw, ale mnoho jinych veci co tu maximalku ovlivnuje. Navic ja stale mluvim o tom,ze seriova fabia combi 74 kw nevytahne bezne 200 nachipovana mozna ano,ale silne o tom pochybuju,ze s takovou lehkosti jak tady bylo receno. a k te spotrebe znova opakuju kdyz jezdim na spotrebu sem s origo softem na 4,8 litrech vcetne mesta minus odchylka PP coz bylo tentokrat do minusu dotankovani vyslo 4,5 kdyz sem jezdil triosku svizne dostal sem se aj 5,2,ale bacha ve 3 lidech! nejvyssi spotrebu sem mel 7,8 kdyz sme stal v kolone a 3 km sem mel porad cervenou a jeste sem jel 3x do ruzneho obchodu tedy nove starty. kombinovane se dostat nad 5,5, neni normalni pokud clovek neprasi 160 po dalnici. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
samurai Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Udělal bych ten jízdní test. Pak se uvidí kolik auto chce a kolik dostává - pokud bude vše v pořádku - tedy váha vzduchu a turbo, tak bude problém jinde. Pokud nějaký bude, třeba si Kuba už je prostě na ten výkon zvyknul a nepřijde mu už tak velký jako na začátku. Jinak na pětku 3500 otáček už hůř táhne snad každé TDi, pokud máš zrychlení na sto za 11 sekund, tak to vypadá v pořádku... Možná se dostaneš na víc než 180 km/h, ale už je to celkem dlouhé čekání, ale to je normální. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeederBB Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Ježiši. Maximálku ovlivňuje průběh výkonu, kroutícího momentu, převody a jízdní odpory. Ty odpory v potaz brát nebudem, tam je to +- stejný, převody dejme tomu taky. A jestli má RS takový nebo makový turbo je úplně jedno, pokud se po základním čipu na ATD dostaneš na stejnej, možná i o něco lepší průběh krouťáku a výkonu. Běžnej kombik 74kW 200 nevytáhne, souhlasim, ale aby vytáhnul, nepotřebuje extrémní čip (ani nevim co si pod tim představuješ) a už vůbec ne posouvat omezovač. Já jezdim většinou po městě, nikterak neprasim a kombinovanou mám 5,6. Je to úplně normální. Taky si myslim, že to bude placebo. Prostě si na to už zvyknul a přijde mu, že to nejede. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KubaCZ Posted May 17, 2013 Author Share Posted May 17, 2013 Soptřeba spočítana podle Tankování od plna do plna, na palubák nekoukam...Jinak díky skusím zajet servisákovi a nalogovat to a uvidíme...Po čem bych se měl tedy koukat?...kdyby náhodou muj jakoby technik to nevěděl? :Ddíky...jinak sinchronizaci???to to je? jsem na toto docela laik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ondikTDI Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 dneska sem konecne zkontroloval rozvody samozrejme,ze spravne nejsou ma to byt 0,0 a mam 1,1-1,4 ale to je kazdy druhy auto,protoze vetsina servisu to dela na carky a to je nastavovani na 2 hodiny. palubak je u fabie presny hodne. jediny co mele za kraviny je dojezd. ukazuje mi pri plne nadrzi max 900 km a minulej mesic sem najel 1150. ted sem ujel 50 km a ukazuje 770. ten motor proste zere prd. nedokazu si predstavit,ze mam rotacku ta bere jeste min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KubaCZ Posted May 17, 2013 Author Share Posted May 17, 2013 mě na plnou nádrž ukáže 670km max..jak zjistím ty rozvody?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ondikTDI Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 pres diagnostiku VAG pole 4 uplne v pravo musi to byt v rozmezi plus minus 3 stupne idealne nula! ja sem zvedavy jestli este snizim spotrebu tim,ze sem opravil ty zadni brzdy a nachipoval. uz zbyva jen geoska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.