Přejít na obsah

Výměna motoru AZQ za BME


incik

Doporučené příspěvky

Zdravím pánové,

moje Fábinka (1.2 HTP 47 kW, r.v. 2003) má najeto 190 000 km a dost nehezky žere olej (cca litr na 500 km). Jednak to trochu prosakuje dole kolem vany a druhak když jedu z kopce se zařazeným kvaltem, tak mi to po chvíli začne dost nehezky kouřit - a když pak přidám plyn, tak to je vůbec jak když vodník Kebule vařil mlhu. Tudíž by to asi chtělo minimálně nové pístní kroužky, což se ovšem u HTP rovná rozebrání celého motoru.

 

Krom toho, že mě štve to věčné dolívání oleje, tak se bojím, že bych s tím už nemusel projít emisema, takže ... vzhledem k tomu, že případná generálka by vyšla tak na 10 tyček, tak zvažuji kompletní výměnu motoru. Našel několik nabídek na motory v celkem slušném stavu (do 120 000 km) za obdobné peníze jako by vyšla ta generálka, takže se říkám, že by to mohla být cesta.

 

O co mi ale jde: Mezi těmi nabídkami se mi objevil i jeden velice výhodný motor, který je nicméně z roku 2006. Vzhledem k tomu, že typ AZQ se přestal do Fabie montovat v listopadu 2004, tak to asi bude BMEčko. To tedy kromě toho, že nemá ERG ventil, má jiné rozteče ventilů atd., ale to vzal čert.

 

Chci se zeptat: Je taková výměna legální? Tzn.: když přijdu na technickou a potažmo na dopravní inspektorát, přepíšou mi ten typ motoru v techničáku?

 

Být to AZQ, tak to nikdo řešit nebude, číslo motoru v techničáku není, takže si toho nikdo ani nevšimne. Ale tohle by mohl být problém ... i kdyby to teda prolezlo technickou přes nějakého známého, tak pak by mohl být problém pokud by to někde bouralo nebo při prodeji.

 

Co myslíte?

Editováno: , autor: incik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten kód motoru stačí nějak znečitelnit ne? Je to celkem běžný, že to schnije a neni to čitelný. Bylo to snad natřený nějakou barvou a loupalo se to. Oni to většinou nijak nehrotí to čtení kódu, když tam neni na první pohled nějakej nesmyslnej motor. S bráchou jsme měnili AJM za ASZ. Nějak jsme tam přemlátili číslo a zapatlali šmírem a pohoda. Jinak ty pístní kroužky u HTP...neznám auto, u kterýho by se daly vyměnit bez rozebrání motoru :) Ale je to teda síla, že stačí 190 tkm a už je takhle vyhoněnej. Jestli to někdo nehonil studený. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SpeederBB: U většiny normálních motorů kvůli tomu nemusíš půlit blok motoru ;-) Jinak jo, ten motor se chová, jako by měl nalítáno 250 tisíc a víc. Jsem podle techničáku už třetí majitel, takže čert ví, co s tim kdo dělal.

 

Malta: Díky za info, myslel jsem si to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten kód motoru stačí nějak znečitelnit ne? Je to celkem běžný, že to schnije a neni to čitelný. ....

na to bych nespoléhal, na "mém" STK si berou i hadru na důkladné otření, jen aby to přečetli a pokud budou jen trochu znalci, může je do stavu ostražitosti uvést už  jen chybějící kryt motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

 Já tohle mám zasebou. V Araveru jsem se dozvěděl že se mění celí polomotor. 70000 - 80000kč. Proto jsem to řešil doma sám. --------- Takže pozorně čtěte ------------ Pístní kroužky pasují z motoru 1.4 16V vrtání je 76,5mm cena kolem 1400kč. Další problém je že se nedá dostat ze spodu na 3 píst. Musí se prý půlit blok motoru. Samozřejmě motor musí ven!!!!! ------- KECI------ Po malé úpravě se dá dostat i na 3 píst. Je to složitější, ale jde to. Moje auto 1.2 HTP 12W rok 2003. GO při 210000km. 5000km má po výměně a šlape a nežere olej. Přikládám pár odkazů. Fšiměte si že na jednom videu mám 3píst venku a motor je stále uložen v autě. Hlavně zdravím všechny odborné opravny, které umí jenom vyměnit vadný díl. Začal bych vám říkat vyměnitelé, ne opravna.

 

https://www.youtube.com/watch?v=J4BL5sP-ArY

https://www.youtube.com/watch?v=AMDI5MsQ3N4

Editováno: , autor: savecp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...