Přejít na obsah

Klimatizace - nefunkční, problémy


Bemo

Doporučené příspěvky

Nemyslím si, že relé dochlazování by mělo nějakou možnost ovlivnit kompresor.

Hlavní nesrovnalost vidím v tom, že VAG ukazuje zatížení kompresoru 64 %, ale není slyšet "sepnutí kompresoru" (tento typ kompresoru ve skutečnosti nespíná, i při vypnuté klimatizaci je stále připojen). Předpokládám, že ta hodnota 64 % není skutečná hodnota, kterou by si kompresor měřil nějakým čidlem, ale hodnota, kterou vypočítá řídicí jednotka klimatizace. Proto si myslím, že chyba je někde v řídicí jednotce nebo v kabeláži ke kompresoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ŘJ klimatizace je vlastně panel topení s ovládáním (mám klimatic) a ten jsem také měnil a nic se nezměnilo. A kabeláž? Ventilátory spínají, AC tlačítko reaguje. Na kompresor napájení jde, ale naměřil jsem jen 10,2V, což je myslím málo. Nevím ale co ovládá toto napětí, někde psali že jednotka dochlazování má spínat kompresor,ale po jejím odpojení je tam napětí pořád, zmizí jen při vypnutí zapalování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, ty už si to měnil. To napětí 10,2 V, těžko říct, to by chtělo změřit i u nějakého fungujícího auta, jestli to tak má být.

V dílenské příručce je napsáno toto: "Řídicí jednotka klimatizace předává regulačnímu ventilu kompresoru signál modulovaný šířkou impulzů PWM v závislosti na požadovaném výkonu klimatizace."  Takže předpokládám, že napětí ovládá ta řídicí jednotka. V diagnostice akčních členů byl ten regulační ventil kompresoru OK?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v příspěvcích psali že tam měli třeba 4V, což už je málo, myslím ale že by tam mělo být normálně palubní napětí (někdo o tom i psal, ale řešilo se to spíš u Octávek kde je spojka). Takže napětí nejde z dochlazovací jednotky,ale mělo by jít od panelu. Prošel jsem i kabely,přerušení žádné, zkraty také ne. Akční členy proběhnou stylem natočení vnitřních klapek topení, sepnou ventilátory (oba najednou) a konec testu. Jestli vubec u tohoto testu by mělo jít něco slyšet (cvaknutí kompresoru), když tam není spojka ale elektromagnet. V závadách ale nic o nějakém špatném napětí nebo zkratu není, jen se tam občas ukáže nedovřená recirkulace, ale ta tam byla už od koupi a i tak klima jela.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravim chcem sa opýtať kde by mohol byť problem ked nejde klimatizacia dnes bola plnena nakolko som auto kupoval pred nedavnom a myslel som že ju treba len naplniť. do kompresoru nejde štava čidlo tlaku je vymenene do konektoru štava ide ale pravdepodobne už dalej nie dakujem za radu.

jedna sa o škodu fabia rv 2003/11, 1,4tdi 55kw. klima tempomat,vyhrievane sedacky , central,stahovanie predných okien.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem resil nefunkcnost,pred tydnem vyreseno. Byl jsem v servise,naplnil klimu,nesepla,tak napojil na baterku magneticky kontakt a ten jiskril,takze byl ok ale kompresor netlacil,koupil jsem novy a vse funguje. A to jsem 2 roky resil nejdrive unik az z toho ten kompresor odesel vlivem jizdy na prazdnou klimu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tu su chyby

 

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 6Y0 820 045    
  Komponent a/nebo - verze: Klimaanlage        X0830
        Kódodvání softwaru:
               Kód opravny:
4 Nalezeny chyby:
01596 - Servomotor klapky cerstveho/cirkulujiciho vzduchu (V154)
        41-10 - blokovano nebo bez napeti - Sporadicky
00819 - Vysokotlaky snimac (G65)
        31-10 - preruseni n.zkrat na kostru - Sporadicky
00819 - Vysokotlaky snimac (G65)
        28-10 - zkrat na plus - Sporadicky
00898 - Buzeni kompresoru klimatizace
        30-00 - preruseni n.zkrat na plus

 

po vymazani

 

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 6Y0 820 045    
  Komponent a/nebo - verze: Klimaanlage        X0830
        Kódodvání softwaru:
               Kód opravny:
2 Nalezeny chyby:
01596 - Servomotor klapky cerstveho/cirkulujiciho vzduchu (V154)
        41-00 - blokovano nebo bez napeti
00898 - Buzeni kompresoru klimatizace
        30-00 - preruseni n.zkrat na plus

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 6Q0 959 433 E  
  Komponent a/nebo - verze: 2S Komfortgerát     0002
        Kódodvání softwaru: 00067
               Kód opravny: WSC 13765
       Dodatečná informace: 6Q1959801A  2S Tőrsteuer.FS TFK 0004
       Dodatečná informace: 6Q1959802A  2S Tőrsteuer.BF TFK 0004

 

1 Nalezeny chyby:
01336 - Svazek datove sbernice komfortniho systemu
        80-00 - provoz po jednom vodici

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takhle to vypadá, že elektroinstalace má celkem vážné trhliny. Takže možné příčiny: vedení, kompresor, snímač, ŘJ klimatizace. Proměřil bych celé vedení klimy od svorkovnice ŘJ klimatizace. A taky bych se maměřil na ten CAN-bus komfortu (odpojit všechny zainteresované jednotky a poměřit vedení) - na tento okruh je totiž napojena i klima.

 

Pokud to někdo prodával s nefunkční klimou, tak se dá očekávat, že odstranění závady asi není úplně jednoduché, resp. levné. Nedá se zeptat předchozího majitele? Třeba už to měl diagnostikované.

 

Té chyby v servomotorku klapky si zatím všímat nemusíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to vedenie CAN busu bolo odpojený zamok na vodicovej strane. dnes ak sa mi podari tak dam auto nad jamu a pozriem to kablovanie a ta RJ klimi je pod baterkou na spodku kasne? taka čierna škatulka z cca 2 štekermi?

A predchadzajuci majitel?  ha ha on mal akože suktromneho mechanika a namiesto zamku z centalnym zamykanim mu tam dal obycajne a ze nestihol zapojit :D   dnes som zohnal zamok aky tam ma byť 8pin a nie 2 ako mu to tam dal ten špecialista

Editováno: , autor: maco-lv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ne, to je ŘJ větráků. ŘJ klimy je spojená s tím ovládacím panelem v interiéru, z něj vede kabeláž do přední mezistěny a pak dále do motorového prostoru. Ten zkrat na kostru může dělat i špatný kompresor, jen je divné, že se to objevuje i u snínače a to jak na +, tak i -

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý deň páni. Čítal som, no odpoveď nenašiel som. 

Problém: Nefunguje AC (mk1, facelift, 2004, 1.4 16v)

Popis: 

1. Engine block: Missing message from AC controller P1635 - pernament

2. Batéria bola vybitá asi 2 mesiace dozadu dlhšiu dobu(týždeň) a neviem, či táto porucha bola aj tesne pred tým, ale na začiatku roku klíma používaná na čelné okno a funkčná. 

3. Riadiaca jednotka/panel sa dá zapnúť

4. Závada v 08. HVAC: High pressure sensor G65- signal too low

5. Premerané CAN vodiče do Body control unit, teda gateway- OK

6. Nepustí ma do kódovania jednotky(po voľakej dobe pri vybitej batérii sa môže zmeniť), nezobrazí sa ani protokol, stále načítava ako keby, ale ísť do pamäte závad napr. sa dá

7. Výmena za 100% funkčnú AC jednotku z facelift fabie, ale 2007, koncové písmeno C miesto pôvodného B - rovnaká závada

 

Myslíte si, že sa chyba z motora nedá vymazať pokiaľ ju nenaplním? Osobne sa mi to nezdá a momentálne nemám tu možnosť ju dať naplniť. Ďakujem za postrehy. 

Editováno: , autor: Janco067
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bod za bodom zistenia. Jednotka bola to najmenej v tomto prípade. Pointa je, či niekto pozná správnu logiku a či nízky tlak môže spôsobiť to, že to sa motorová jednotka nevie spojiť s AC vôbec. Bude to možnosť naplniť trocha neskôr, tak sa snažím zistiť, či tam nie je iná príčina zatiaľ. 

 

Editováno: , autor: Janco067
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím,

 

mám Fabiu I Combi (1,4 16V, 55kW) a klimatizácia mi síce funguje, ale uniká mi chladivo pri čidle tlaku klimatizácie (G65). Ten únik nie je veľký, takže po naplnení mi klimatizácia funguje približne rok. Kúpil som nový snímač, vrátane tesniaceho krúžku, chcel by som sa ale opýtať, či je možné toto čidlo vymeniť bez vypustenia chladiva (v dielenskej príručke sa píše: "Obeh chladiciho prostredku zustava zavreny pripojkou s ventilem", ale neviem čo presne je touto vetou myslené. Ide mi o to, či s tým potrebujem ísť do servisu alebo je možné to vymeniť v domácich podmienkach. Vopred ďakujem za odpovede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já si myslím (takže to může být úplně jinak) - že se mění jen čidlo a po jeho vyšroubování tam zůstane právě ten ventil - takže pokud těsní, tak by to mělo jít vyměnit, bez vypouštění. V každém případě to můžeš zkusit - opatrně to povol ať si "nepopálíš" ruce a uvidíš. Když to uteče, tak si to jen někde necháš doplnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...