Přejít na obsah

OIII vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

Díky za pozitivní ohlasy.

Já si na přelomu Listopadu a Prosince udělal turné po autosalonech, vždy tak dvě - tři auta týdně, abych je měl v čerstvé paměti kvůli porovnání. Už si ze mě kolega dělal srandu, že jsem fantom autosalonů.

No a na závěr, před vánoci jsem využil akce u Hyundai a půjčil si na tři dny Tucson. Jen abych se ujistil, že SUV opravdu není můj šálek čaje. A vskutku není. A to nemůžu proti tomu autu nic říct, je prostorné, dobře se ovládá, dobře jezdí a v naftě ani moc nežere. Bydlet někde na Vysočině, tak o tom uvažuju. Ale ve městě to není tak obratné a na okreskách tak svižné jak Octavia a spol. Navíc tady mezi vinohrady je sníh tak tři dny v roce. :) Ale zkušenost to byla zajímavá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 58 minutami, Clerfayt napsal:

Světlonoš - dobrá rešerše :-) Založ téma na své auto, až budeš mít, rádi si jistě počtem dojmy. 

Jestli se můžu zeptat, co rozhodlo, že Forda nebrat?

 

Tak na jedné straně je uvnitř opravdu užší a v kombíku je kufr "jen" 490 litrů. Není to úplně špatná hodnota, ale teď mám 560 a v O III si ještě malinko polepším, dolů s objemem  jít nechci. Už teď je to někdy tak tak. A potom žehrání uživatelů na Focus fóru. K motoru výtky nebyly, ale jinak něco k trvanlivosti podvozku, síle laku atd. a hlavně stará píseň - nářky na korozi. Měl jsem Mondeo I a Mondeo II (benzíny), byla to jízdně super auta, ale ta koroze mě hodně vadila. Předpokládám, že to bude lepší než dřív, ale nechci se s tím potýkat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechce sa mi verit, ze OIII ma nejako zasadne vacsiu sirku na zadnych sedadlach ako konkurencia. Prave naopak, Skoda u svojich modelov bola v minulosti znama svojou jazvecikovou propociou, tzn. velkou dlzkou a malou sirkou. A na prepravu 3 osob vzadu by som naozaj zvolil radsej SUV alebo MPV kvoli vacsiemu priestoru v oblasti hlavy (SUV mavaju vacsinou sirsiu strechu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naozaj? 

 

http://www.auto.cz/srovnavaci-test-skoda-octavia-vs-volkswagen-golf-seat-leon-73607

Test porovnava hatbacky a liftback, ale dverne panely maju tieto auta rovnake nezavisle od toho ci to je combi alebo nie.

 

Kedze som pracoval na vyvoji sedadiel pre OIII, mam pristup k 3D datam, takze som to presne zmeral.

Sirka zadnych operadiel u koncernovej trojky je PRESNE rovnaka 1145.8mm (pretoze rovnaka platforma - zmierte sa s tym).

Sirka medzi dverami OIII, zadny horny roh kde konci lista je nauzsie miesto (ak neratam opierku na ruky) je 1382mm.

Sirka v laktoch  nad laktovou opierkou  vzadu je 1438mm.

 

Zial nemam 3D data dvier Golfa a Leona, ale nevidim dovod preco by tu mal byt zasadny rozdiel (pretoze mech. skiel, vyztuhy ...atd).

 

Podla merani Auto.cz je OIII v laktoch o 1cm sirsia ako Leon a o 3cm sirsia ako Golf co predstavuje rozdiel 0.7% resp. 2%.

Takze je toto nejaky zasadny rozdiel, ktory z OIII robi svetovy unikat posuvajuci toto auto o triedu vyssie? Za mna urcite nie. My vo firme hovorime, ze to je rovnake hovno zabalene do ineho alobalu. ;)

Editováno: , autor: Sranki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šedivá je teorie, zelený je strom života.

Do každého ze zkoušených aut (sedadla vepředu nastavené podle sebe) jsem posadil své tři ratolesti, nechal je navzájem se požduchat a usadit. A věř mi, že dětičky si svůj prostor sakra hlídají a navzájem si nic nedarují. Už jsou ale dost velcí na to aby objektivně řekli jak se jim sedí a jak nastupuje. Sám je u toho pečlivě sleduju. TOHLE je pro mě indikátor prostoru a využitelnosti zadních sedadel, ne nějaké data. Proto jsem se rozhodl pro tento alobal. -_-

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak je rozhodujucim kriteriom pozdlny priestor, OIII v nizsej strednej triede konkurenciu nema. Ale ak mam vzdu vozit troch dospelych ludi, ziadne auto z tejto triedy neposkytne dostatocny priestor na sirku (max. na kratku vzdialenost).

Tymito mojmi postami nechcem na teba Svetlonost utocit, len som to chcel dat do kontextu predchadzajucej debaty na temu o OIII ako niecom unikatnom v danej triede.

 

PS. Mam tu na monitore OIV, a velke nadeje do zvacsenia vnutorneho priestoru v porovnani s OIII by som nevkladal ;)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co jsi teď napsal, ti klidně podepíšu. Naprosto souhlasím.  

Ale dvojčata mají 13 a třetí děcko 10, takže zatím O III postačí a dá-li vyšší moc, tak za cca pět let chci nové auto. Pokud děti vyletí z hnízda, tak klidně menší, pokud ne, tak jak jsi psal, bude to s jistou nechutí SUV nebo MPV nebo kříženec, ale mám radši nižší auta, takže pokud postačí Superb, dostane přednost.

Mimochodem, když jsme prohlíželi Golfa, tak se děcka dozadu hlavně kvůli délce kabiny docela soukaly (a je to proti O III jen pár cm) a do Tourana co stál vedle v pohodě skákaly jak Němci do krytu. Bohužel i když zřejmě výborné rodinné auto, pro mé oči je Touran přílišná krabice. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Golf je hodně zajímavá varianta, jen musíte chtít Maraton Edition. Podobně výhodně O3 prostě koupit nelze, StylePlus je o 30tis. dražší, a to nemá adaptivní tempomat (dalších 18tis.) a multilink. Aktuálně je na Golf navíc další akční sleva 25tis. Některá příplatková výbava je snadněji dostupná, protože není povinně navázána na jiné položky v nabídce.

 

Objednat cokoli jiného než ME však už tak zajímavé nebude. Příplatková výbava je obecně 1.5-2x dražší než u Škodovky, a když je zákazník natlačen do výbavy Highline (např. kvůli 1.4TSI DSG), vychází Golf už o desítky tisíc dráž než O3 Style. Nemluvě o vyšší hodinové sazbě v servisu. Cenová politika VW je v ČR dost podivná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

J: Je vidět, že to máš nastudované. A kdo nemá, jednoduše se v nacenění na první pohled nevyzná. Koho se nevyzná ve  všelijakém cenovém zvýhodnění, může jít ke konkurenci kvůli ceně a  třeba ani nemá proč. Třeba u nás OIII trumf nevidíš v konfigurátoru a na první pohled ani v ceníku. Leckdo tuto bezva nabídku může přehlédnout

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slušná sleva na HL je kolik procent? Zatím jsem vždy dostal u dealera vyšší slevu na O3 než na Golfa. On ani ten ME není zas tak super nabídka - stačí přihodit pár kousků příplatkové výbavy a sleva je pryč.

 

Ten lesklý černý lak je neuvěřitelně kýčovitý, po krátkém použití pak odporně upatlaný. Stříbrná přístrojová deska z nižších řad zmizela, nyní nabízí lesklý tmavě šedý lak (je to pořád kýč, ale lepší než ten černý).

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Highline 1.4TSI/110kW, Variant + metalíza ceníková cena 610 000Kč:

 

- 58 000Kč sleva pro "každého"

- 25 000Kč do 31.3.

- 30 000Kč v případě IČ

 

To jsme na cca 18,5%. Tázal jsem se Passat, protože uvedené slevy mně přišly z říše snů. Toto jsou cifry pro Golf Variant, co je vyvěšený na webu. Možnost konfigurace do výroby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O slevě na IČO je zbytečné se bavit. Z nějakého důvodu řada dealerů VW uvádí jako standard ceny skladových aut už po této slevě, takže zákazník musí cíleným dotazem zjišťovat, jaká je cena bez této slevy tj. pro fyzickou osobu, což je dost otravné. K tomu 17" za vskutku lidových 15tis. (pouze Dijon jsou levnější) a Full LED světla za dalších 29tis. Ve skutečnosti je ME s příplatkem za PP Premium levnější o 50tisíc než HL se statickými full LED a 17" koly Dijon. Sleva na ME se pohybuje okolo 6% (10% nikdo nenabídl, ale HL jsem nepoptával), takže rozdíl zůstane docela šílených 40-50tisíc za skoro stejně vybaveného Golfa. Kupovat HL místo ME proto nemá ekonomicky žádný smysl. O3 Style plus bude taky levnější minimálně o 20 tis, a ten rozdíl se zvětší dost podstatně při objednání příplatkové výbavy, která je u HL poměrně drahá.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 3. 2018 na 23:04, bojler napsal:

O slevě na IČ je zbytečné se bavit? Jak pro koho. Pro řadu koupěschopných lidí to u VW znamená i 100 000Kč slevy včetně DPH. Už zase ty univerzální pravdy s klapkami na očích?

 

No, když už se tu argumentuje slevou 30tis pro omezenou skupinu zákazníků (11% ?), bylo by asi vhodné uvést, že tato sleva není zadarmo, ale zákazník se vzdá svých práv spotřebitele se všemi patřičnými důsledky. Z jakého důvodu si myslíte, že tu slevu asi tak poskytují?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele nezlob se, ale na tohle už nemám sílu. Buď jseš úředník, děláš si srandu a nebo jseš natvrdlej. Na IČ je u nás registrovaná valná většina nových aut. V rámci koncernu je historie a rozmanitost jednotlivých podpor velmi bohatá od pilotů až po vybrané motorizace. Dohadovat se tady o právech spotřebitelů a podobnejch pitomostech, to fakt nemá cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...