Přejít na obsah

Zadní náprava - kliková a víceprvková


Pawouk

Doporučené příspěvky

no hravče ty musíš vždy poslední slovo, nic víc nic míň...

 

no O2 standard výška vs O3 vlečná standard výška.. když je pěkná cesta tak je vše v pohodě, ale typické město tak tam O3 obyč náprava dělá menší bordel (plno lidí to fakt ani nezaregistruje, protože mají oprávnění řídit a aní neví co je pomalu ABS...)... ale jak jedeš na okresce ve vyšších rychlostech nebo je ta cesta tak špatná, tak ti nepomůže ani multilink u O2 či u O3... ale dle mého u O3, seatu je krok zpátky s vlečnou, to ti nikdo nemůže vymluvit.

třeba oblíbená motorizace 2.0 TDI ve výbavě l@k s předokolkou a mít tam za tu cenu vlečnou nápravu, no WTF?

 

no wolfsipitzi máš pravdu, až bude mít některá O3 100-150 000km tak se to pak může znova porovnávat :)

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OIII ti natře prdel i s tou vlečenou nápravou (aniž bych se jí nějak zastával). Vždyť se podívej na srandovním rozvor náprav OI, rozchod kol, ukrutný zadní převis, atd. Její jízdní vlastnosti jsou dostatečně známy a jsou na úrovni začátku 90. let. A speciálně pro tebe wolfspitzi - se svojí OI se spakuj a odstěhuj do patřičné části fora = sekce OI. Nebudu se stále opakovat!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no hravče ty musíš vždy poslední slovo, nic víc nic míň...

 

no O2 standard výška vs O3 vlečná standard výška.. když je pěkná cesta tak je vše v pohodě, ale typické město tak tam O3 obyč náprava dělá menší bordel (plno lidí to fakt ani nezaregistruje, protože mají oprávnění řídit a aní neví co je pomalu ABS...)... ale jak jedeš na okresce ve vyšších rychlostech nebo je ta cesta tak špatná, tak ti nepomůže ani multilink u O2 či u O3... ale dle mého u O3, seatu je krok zpátky s vlečnou, to ti nikdo nemůže vymluvit.

třeba oblíbená motorizace 2.0 TDI ve výbavě l@k s předokolkou a mít tam za tu cenu vlečnou nápravu, no WTF?

 

 

koktíku ale to není pravda, já jsem tě jen uvedl na pravou míru, to že špatně čteš u tebe není nic neobvyklého  :kol-47:

 

nicméně opakuješ stále to samé, co už se tu výše i jinde několikrát komentovalo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kokto, Hravec tě jen správně opravil protože si reagoval na moje srovnání O1 x O3 což jsem nesrovnával, srovnával jsem O2 x O3 a to pro porovnání víceprvku s klikou o čemž je tady diskuse.

 

A ještě jeden dotaz na Koktu, kolik si tak v životě najezdil odhadem KM dohromady s jakýmikoliv dvoustopými motorovými vozidly ?

 

Nehledej v tom nic osobního, jen mě zajímá jestli všechno co píšeš jsou osobní poznatky a nebo jsi jen slyšel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já ale nemyslel vás, že wolfspitz sronává O3 s O1, jenom sem napsal příklad že vy máte už na O3 17" kola například....

 

moc nemám najeto cca 230 000km. s O3 haldex mám najeto cca 14000km.(superb, oktavky, polo, golf, spinter, transporter, berlingo, jumper a chvilkově sem třeba testoval R8, S3,tuarega atd).... 

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi jsem měl Forda Mondeo Combi a to mělo velkej rozvor a zadní nezávislý zavěšení. Mělo tak bezvadný jízdní vlastnosti že i rozbitá D1 byla celkem sranda a proto moje Octávka málo jezdila , byla totiž na dálnici míň pohodlná. Proto beru za základ poctivou víceprvkovou nápravu, která je na úrovni dnešní doby. Ale úsporná opatření ve výrobě OIII velí jinak a tak se pro cca 80% produkce použije to co funguje ,ale nenadchne. Dříve hrály důvody excelentní jízdní vlastnosti, hohužel po nástupu krize je vše jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no kamarádi, díky za odpovědi, ale musím konstatovat, že jste mně, nepotěšili... 

 

neptal jsem se na ETKu, neptal jsem se na OBRÁZKY, ptal jsem se, zda se někdo na ten podvozek kouknul a zda tu informaci může potvrdit, nebo vyvrátit...

 

ptal jsem se na to zda existují více verzí karoserie... dle mých informací... je jen jedna... (proto taky někteří novináři konstatují ve svých recenzích že při pohledu na zadní klikovou nápravu je vidět volný prostor pro chybějící prvky podvozku multilinku)

 

jen dle obrázků vidím, že uchycení multilinku a kliky, tlumičů a pružin (dle obrázku opakuji) shodné... takže...

 

(BTW ono jde udělat téměř cokoli... jak se také jinak staví závodní podvozky na závodní auta, že... nicméně)

 

zopakuji otázku... je tu někdo (ne expert "vod klávesnice") kdo může potvrdit/vyvrátit, zda je možné do auta s klikou bez výrazných zásahů do karoserie vozidla usadit víceprvkovou nápravu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobně tomu nevěřím ani za mák, pokud má auto jezdit rovně držet stopu....

 

možná je chyba že ses do etky nepodíval

 

 

... proto jsem se ptal: "...nějaké alespoň částečné technické vzdělání či povědomí by bylo?" ... kastle není výkovek ani obrobek, zkrátka není z jednoho kusu, je to svařenec a nevidím důvod, proč by některé "mrtvé" díly neměly být shodné, tedy např. onen tebou zmiňovaný podlahový díl a podobně ... není to přeci jen o multi nebo klice, je přeci i třetí možnost - proč si rovnou neposkládat 4x4 ? nebo rovnou pokračovat v tradici předků

 

498286.jpg?d41d

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi jsem měl Forda Mondeo Combi a to mělo velkej rozvor a zadní nezávislý zavěšení. Mělo tak bezvadný jízdní vlastnosti že i rozbitá D1 byla celkem sranda a proto moje Octávka málo jezdila , byla totiž na dálnici míň pohodlná. Proto beru za základ poctivou víceprvkovou nápravu, která je na úrovni dnešní doby. Ale úsporná opatření ve výrobě OIII velí jinak a tak se pro cca 80% produkce použije to co funguje ,ale nenadchne. Dříve hrály důvody excelentní jízdní vlastnosti, hohužel po nástupu krize je vše jinak.

 

Ty vole to je furt to samé dokola, ty máš prostě pořád jen to nejlepší, ale už jsi jak vohraná deska...už to všichni víme tak ahoj

na tebe by sedělo rčení že "každá liška chvílí svůj ocas"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hravec... tak povědomí by bylo... mně osobně ale zaráží to, že verze s klikou má v prostoru zadní nápravy tolik místa, aby se tam vešel multilink...

 

To není nic ve zlém, prostě se jen ptám, zda to někdo dokáže potvrdit, či vyvrátit...

 

co by čistě teoreticky šlo, nebo nešlo... to si také dokážu zjistit sám, ale... byl by to ztracený čas...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mimochodem, trochu k věci z tohoto prostředí (k tomuto tématu věcně), jedna z nemalých výhod kliky je to, že při vážnější dopravní nehodě není tak rozsáhlá devastace karoserie jako u víceprvku... na víceprvek nadávají dovozci  i opravci havarovaných ojetin a nárazy byť malé na zadní kolo - nebrat! stejný náror jsem slyšel i od autorizovaného servisu, rana na zadní kolo u O III klika vs. víceprvek, obrovský rozdíl v pracnosti opravy a nákladech na opravu...

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...