Přejít na obsah

Zimní pneumatiky


Pawouk

Doporučené příspěvky

Protože to o tom, že za 4 roky Barumka nebude fungovat a Conti bude pořad jako nová, je další hospodský kec.

 

Jako nové nebude fungovat po čtyřech zimách nic, vždycky se budou vlastnosti zhoršovat. Jak moc, to už je o návrhu vzorku a směsi pneumatiky. Ale nikdy nebude pneumatika od Conti bezpečná a od Barumu nebezpečná.

 

Nebráním teď mermomocí Barumky, sám bych si je na auto nekoupil (potřebuju sportovnější vlastnosti na suchu při vysokých rychlostech a jistotu na mokru a v břečce, zatímco Barumky odjakživa byly dobré hlavně na sněhu), ale nevidím jediný důvod, proč by s nimi nešlo v pohodě žít.

 

Blábol typu “na barumkách nevyjedeš a když už vyjedeš, tak nedobrzdíš” je k smíchu a pouze nastavuje zrcadlo článku mezi volantem a pedály.

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U niekoho sú 4 zimy spolu 20 tisíc km a u niekoho 80. Takže bez upresnenia sa nie je veľmi o čom baviť.

Vekom guma stráca svoje vlastnosti, no citeľný prepad by sa mal dostaviť až po zhruba 6 rokoch od výroby.

Postupným opotrebuvanin a tým pádom zmenšovaním hĺbky dezénu sa jazdné vlastnosti zhoršujú a pri zimnej pneumatike to býva citeľné už pri zjazdeni pod 4 mm hĺbky, pričom menej ako 3 mm už v zime neodporúčam používať na snehu, námraze, brecke a ľade.

Za mňa môžem so zimnými Conti konštatovať spokojnosť aj s ich opotrebuvanim a životnosťou. No u mňa guma nemá veľmi šancu na viac ako 3-4 sezóny. Narozdiel od letných Conti, ktoré u mňa zvykli zmiznúť pred očami a hlavne po prvých zhruba 20 tisíc km už hodne strácali vlastnosti na vode.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Twisted napsal:

Nemám sice s čím srovnávat, ale měl jsem Barumky čtvrtou nebo pátou zimu, čekal jsem masakr a dobrý, na břečce a neodhrnutém sněhu nebyl problém. Možná na ledu horší.

 

Jaká aféra byla kolem Continentalu? Já vím jen o Nokianu.

Conti uplácal ADAC pri testoch pneumatík...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vezmu to rychle, nemám klasickou garáž ale pergolu na auto, pneumatiky jsem vždycky skladoval v prostoru pod sedlovou střechou. Absolutní tma celou dobu, tak jsem myslel žádnej problém, problém je v tom, že v létě se ten malý prostor vyhřeje třeba na 50 stupňů a to se ty pneumatiky prostě upečou, Continental, Nokian, i Barum. Všichni mi říkali hlavně ve tmě ale nikdo neříkal nic o zimě..

Dneska je skladuji v garáži, kde je chlad, trochu vlhko ale světlo, gumy zakryji starou dekou a od té doby nemám žádný problém.
Ideál je tma a hodně zima.
Všeobecně je skladování pneumatik hodně podceňovaná záležitost, přitom ovlivňuje hrozně moc životnost a vlastnosti pneumatik..

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tohle jsem chtěl o stárnutí napsat :-)

Skladování, když jsou dole z auta. Ono grilování v teple a nedej bože UV to nemá rádo. Mít to v létě v boudě s rozpálenou plechovou střechou nebo podobným prostoru na gumě bude určitě cítit. Já skladuju ve sklepě. Přes léto je tam 13-17 stupňů a tma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně že každej výrobce vydává PR bláboly o tom, že i pět let starý pneumatiky jsou nový a jdou prodávat jako nový.

Proč nevydají správné podmínky pro skladování pneumatik ?
Protože by podělali velkou část prodejců, kteří to skladují v plechovejch halách, kde jsou stejný podmínky jako u mě pod tou střechou?

Je to smutný, že na takovýhle věci musí člověk přijít sám!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O správném uskladnění pneumatik se toho myslím napsalo docela hodně a hlavně na to upozorňují výrobci. 

Spíš mě trochu zaráží že takové základní informace nikdo nemá a veřejne obviňuje výrobce pneu ?

Editováno: , autor: Joker 85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, headerTDI napsal:

Tak proč má nekolik velkých prodejců pneumatik, respektive autorizovaných velkoobchodů plechové haly kde jsou pneumatiky v komínech nasazený na sobě ?

 

A to nemluvím o moderních sendvičových halách, ale o starých plechových konstrukcích.

 

Tak to já také nevím, nicméně už se odchylujeme od tématu.

Takže dále bych zde skladování pneumatik více neřešil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 30. 9. 2019 na 8:14, bouchy napsal:

...........Politika profil 65 = 1200,-; 55 = 1900,- mně celkem sere a to dlouhodobě.

Ani se Ti nedivím ! Holt je to dnešní móda mít na autě velká kola s malým profilem a tak proč by je výrobce a prodejci nezdražil, když to lidé tak ochotně kupují,  To že ten větší profil je na jízdu třeba komfortnější dnes moc lidí nezajímá, ale jsou to jejich peníze, tak ať cálují. Každý výrobce a to nejen v automotive to tak dělá. 

Já třeba  přes zimu nasazuji na Fabii III rozměr pneu 165/70 R14  Barum Polaris 5 (je to rozměrově  v TP povolené) s plecháči . Ano je to i na Fabii malé, ale vůbec neřeším jak to auto bude vypadat, protože je to stejně  imrvére 6 měsíců pořád špinavé. Taky podle toho co mám nazuto, tak jedu a nic jiného neřeším. Autem s velkými litými  disky a nízkým profilem se můžu chlubit a kochat od rozkvetlého jara do babího léta, kdy to vynikne. Ale je to každého volba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No rozdíl mezi 16" a 17" na O III je v mém případě zhruba tisíc Kč na pneumatice - záleží na značce a případně i na rychlostním indexu (vzhledem k motorizaci jsem ani nechtěl jít o několik stupňů níže)

Při mém nájezdu by mi mohly zimní pneu vydržet i 4 - 5 sezón. Takže nějaké ušetřené 4 tisíce na sadě opravdu neřeším. Ano kdybych koupil levnější značku, ušetřil bych ještě více, ale už jsem zde psal proč nechci třeba Barum.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poradíte co vybrat ? či jestli něco úplně jiného ? Jezdím spíš město nebo kolem . Občas dálnice 

 

těch 2400 je tak max co bych chtěl za gumu dát. Polarisy taková budget verze i když asi bych to na nich taky odjezdil :) Jsem strašně nerozhodný takže mi dělá tohle hrozný problém vybrat z x modelů a výrobců :) 

 

 

screenshot-velko-pneu.cz-2019.10.09-08_54_17.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše záleží na tom, kolik chceš opravdu investovat - pokud bych musel kupovat pneu podle max. ceny, tak bych si z tvého výběru vybral značku Bridgestone. Nicméně v této cenové relaci asi neuděláš nějakou větší chybu ani s jinou značkou.

Určitě jsi zde postřehl, že jsou tu i fanoušci značky Barum (i když si osobně myslím, že to není pro kvalitu za dobrou cenu, ale jen pro tu dobrou cenu).

Já sám vybíral podle testů, ale samozřejmě i to není úplně spolehlivé .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@shotik

Vyber si sám dle svých preferencí, tj. nájezd, finance, poloha a lokalizace místa, kde se nejčasteji pohybuješ.

Tady ti každý poradí tzv. “TO SVOJE” a akorát se tu lidi dohádají.

Neuděláš chybu ani u jedné, jelikož jsou to všechno zimní pneumatiky určeny na zimu. Hodně zdaru[emoji106].

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...