Přejít na obsah

Superb I nebo Octaviia II ?


Menty91

Doporučené příspěvky

Dobrý den, plánuji pořízení nějakého nového mazlíka ale nemůžu se rozhodnout mezi Octavii II 1.9TDi 77kw a Superbem I 1.9TDi 96kw .
Superb se mi líbí už v tom pohledu, že je výkonější a taky dost vybavený, ale na druhou stranu mi přijdou takové zastaralé ovládací prvky oproti OII například automatická klimatizace, maxidot, radio a celkově interier . Co jsem tak koukal tak superb 1 se dá sehnat kolem 150tis kč, čož mně osobně vyhovuje jelikož se chci pohypovat kolem 150tis +- . Chtěl bych slyšet nějaké vaše názory. 

 

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ta cena taky záleží na roku jakej chceš, a záleží taky co od toho auta očekáváš, superb ti nabídne stoprocentně vetší pohodlí a komfort a je rozhodně hezčí a nemá ho každej druhej, ale když hodíš takovejhle dotaz do sekce O II , tak ti zase budou vychvalovat octávku, to je jasný, já supa chtěl vždycky, hlavně jsem chtěl pohodlí na cesty a hezký auto co nemá každej, navíc 96kw můžu jedině doporučit, a když ho ještě z lehka chipneš, tak je to raketa, radio si tam můžeš dát dnes za celkem pěkné peníze jiné např. 2din a je to paráda, a interiér záleží na jakej natrefíš, kluci co maj ten světlej, tak ten je parádní, ale jak řikam v sekci octavek, ti zas budou psát hlavně o výhodách octávek, já měl o I a to je samozřejmě nepopsatelnej rozdíl, chtělo by to aby napsal někdo, kdo měl šanci se vozit v obojem, ale za mě stopro superb, je to přece limuzínka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vychválím ti Superba pač ho vlastním :-)

 

Sednu do octávky tak co hned mě odradí je palubovka je to obyč. plast jak bys měl fabii ....

V Superbu je vice prostoru hlavně vzadu ve třech lidech při těle nejsi rozlamany nemačkáš se :-)

 

Údržba bude o něco dražší to je jasné, ale pokud uděláš vše na začátku tak myslim, že neni problem.

Každopádně ti doporučuju se projet v SuperBu třeba eleganci ktera je v kůži a pak si sedni do te octávky a budeš mít jasno :-)

 

Každopádně já při koupi počítal stím, že časem to bude chtít tlumiče nové hned ze startu rozvody řemeny náplně a časem třeba i ty ramena nové atd...Musíš si uvědomit kolik do toho chceš vrazit + udržba...

 

Za mě ti doporučím Superba hned je to jinej pohled nato auto... Už ten název něco říká ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když si už nakousl tu udrzbu o kolik to tak vyjde draz oproti OII ? Já osobně mám OI a celou dobu jsem si přál OII, ale o víkendu jsem se svezl ve strýcově  Superbu 1.9TDi 96kw a uplně jsem si zamiloval tu tichost motoru ani díry jsem necejtil a tu akceleraci .. oproti moji 66kw to byla opravdu raketa 

 

A myslíte, žese dá sehant hezky superb tak do 150tis rok tak 2004-2006 nejspíš kuli motoru 96kw? A jeste se chci zeptat na ten facelit pro superba je to nějaká velká změna? CO jsem koukal tak po faceliftu uz ale superb nemá ten 96kw motor, coz me docela mrzí .. 

Editováno: , autor: Menty91
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když padl u nás návrh, že si pořidíme auto, tak jsme se rozhodovali mezi O II a Superbem, vyhrál to Superb a nejen protože ho má i můj taťka a i dokonce brácha, ale Sup je opravdu pohodlnější... Když jsme v 5 lidech jeli v O II připadala jsem si tam jako sardinka... Když jsme jeli S I byla to lahoda a pohodlí... Dokonce máme vyzkoušené v Supovi jet v zadu 2 lidi a 2 psi (konkrétně maďarský ohař a setr), v pohodě jsme delší cestu zvládli... Jinak taky pohoda cestovat s jednou sedačkou dětskou a psem vzadu... V Supovi je opravdu větší pohodlí a samozřejmě je hezčí než O II :D:) A co se týče dovolené, tak jsme jeli 4 lidi a pes, měli jsme narvaný kufr a na střeše rakev, jelo se parádně... Takže i co týče uskladnění věci je to v pohodě... Spotřeba když se jede podle předpisů parádní :) 

A taky nám našeho Supa vybral taťka, který Supa už vlastní 4 roky :) Možná ti tu taky pisne, proč nám doporučil Supa a ne O II :)

Taktéž jak píši kluci, vychválím ti Supa jelikož jej vlastním :) Když tohle napíšeš do O II vychválí ti to tam taky tak :D

Je jasné že tam budou rozdíly hlavně, co se týká údržby, ale když si jej dáš do kupy prvních pár měsíců po koupi, tak pak už jen doděláváš malé prkotiny ;)

No nic tak můžu popřát jen dobrou volbu výběru a ať koupíš dobře a třeba se někdy sejdeme na sraze, pokud se rozhodneš rozšířit naší Supí bandu ;)

 

Bája

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Menty91: přímo rozdíl ti neřeknu to už si musíš spočítat sám kolik stojí rameny/rozvody/brzdy to zjistovat nebudu ale mrkni se a budes hned vedet....

 

Jinak k roku výroby taky jsem myslel ze čim mladší tím lepší ale narážel sem na mladší auta s velkym najezdem třeba i stočené...Pak se narazilo na 02jku s good kilometrama seděli a jelo se :-)

Pak jak to budeš mít to auto tak ti bude fuk jaky rok...Reznout to nerezne nějak znatelně je to vše pozink... krom kufru třeba to někomu bere fest... ja zatim nic ( klep klep )

Jinak ten motor AWX 96kW je dobrej po čipu dokáže udělat pěkné divy :-) Já bych šel do octávky jen v případě RS verze jinak ne....

 

Facelift ma rozdil jen v masce zadnich lampách a zrcátkách ... Maska a zadni světla se mi líbí a ty zrcatka co velikostí připomínájí sloní uši bych nesnesl...

Jinak do těch slabších motorů 77 a 75 či kolik tam je bych taky nešel...Nevím proč pak udělali změnu na motoru kterej je velmi dobře udělaný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozdíl v cenách je tak cca 10 %, ale něco zase seženeš na netu levnějc a něco dráž, ale né zas nějak o moc, já právě koupil 2005, jelikož to byl poslední rok s motorem 1.9 96kw, což jsem chtěla jsem nad míru spokojen a jak píše airman, o II jedině v RS, to bych taky bral, ale zase za ty prachy co stojí, bych si koupil něco jiného, takže asi tak, předtim jsem měl taky oI a je to velkej rozdíl, za mnou si předtim člověk skoro nesed, jelikož mám sedačku uplně vzádu a tady jí mám taky uplně vzádu a dost položenou a za mnou si dá pořád člověk pohodlně nohu přez nohu, takže fakt komfort, pak dej vědět co jsi si nakonec pořídil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdil v ramenech neni v žadnem roce :-) To nevim kde jsi to četl... Sklopné sedačky X nesklopne sedačky ..... někde na forku sem viděl obrázek jak se snažili zloději dostat do kufru a je to fakt trezor kdyz nejsou sklopne sedačky... Dle toho jsem rád, ze je sklopné nemám, protoze clovek nema strach nechat v kufru neco cennejsiho... Ji v pripade stehování neceho sklopne sedačky jsou super.. Akorat já superba pořidil na ježdění a ne na stěhování čili já jsem rád ze je mám nesklopné :-) Nepotřebuju je sklápět no :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 150 si myslim seženeš luxusni kousek a budeš hodně spokojenej :-) Před rokem a čtvrt sem po ustavičném dvouměsíčním hledání našel třeba stovkovou editi 2,5lku z Prahy s nalitanyma 165 tisicema cernou barvou proste vse luxus akorat byl háček s majitelem nevidel bych jej u prodeje prodal  by mi to nejaky chlap s plnou moci či co ... Dal jsem ruce od toho pryč...Abych mu vysazel love a za dva mesice by prisel pravy majitel pro auto zpátky to fakt ne ....Takže třeba nespěchej hned na prvni kousek, ale počkej si chvili vyplatí se to :-) Aspoň v mém připadě se to vyplatilo jet pro káru 400 km :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já chtěl 2005 právě kvůli nejmladšímu vozu s tímto motorem a právě kvůli sklopným sedačkám, jenže je to dovoz a sklopné nejsou, ale nějak mi to nevadí, kufr je na kočárek velkej dostatečně i na dálky na dovču, takže pohoda a na větší věci si seženu dodávku nebo kombajna, v ramenou u toho roku 2002 je akorád ve velikosti čepů, jinak žádnej, je fakt, že od 2003 je trochu jinej podvozek mám pocit, jinak já to koupil po ukecání ceny za 145 tisíc a údajnejma 138tis km, dle stavu a mého mechanika by to tak i mohlo být, ale jistej si nemůžeš být nikdy, trochu větší jistotu máš v německu, kde je stáčení trestnej čin, ale neznamená to, že by se to tam nedělo taky, ideálně když jsou o tom vozu nějaký záznamy a mít někoho ve škodovce, ale stejně i se serviskou to může být stočené, ale to máš u každého auta z bazaru, koukat hlavně na stav, ošlapaný pedáli, vydřená loketka a opěrka ruky, ošoupanej volant, prošoupaná sedačka u řidiče a koukat jak vypadá motor, po koupi jsem do toho samozřejmě 20 vrazil ihned, rozvody, všechny náplně a filtry abych měl klid a pak už postupně, takže odhad je že z německa do 150 tisíc korun, a cca do 150 tisic km seženeš, záleží na výbavě, jak píšeš ty, esp maj všechny supy, 8x airbag mám také, ale nemám třeba maxík a nemám to v kůži což jsem ale stejně nechtěl, sice to je nádherný, ale potí se v tom pr..., ale z německa a asi i z čr seženeš kolem 150 - 160 elegance, což jsou kožený sedačky, maxík, tempomat a mf volant a tak dále

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://www.aaaauto.cz/cz/skoda-superb/car.html?id=19314821&make=109&model=994&engine_type=1.9+TDI&ymin=1940&ymax=2005

 

 

 

 něco takového by nebylo špatné jen se mi nelíbí ten dřevenej dekor a bojím se aby ta bílá se hned neušpinila :)

 

 

Jo a ještě bych se chtěl zeptat, zdali jde vyměnit volant za ten faceliftový a případně i ta maska a zadní světla normalně kus za kus :) díky

Editováno: , autor: Menty91
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

normálně to jde, mám tam xenony z 2008 a masku spousta lidí měnila, ta mě se třeba osobně nelíbí, ale zadní taky spousta měnilo a ty se mi taky líběj, volant by měl jít taky, ale to nevim jestly se pak nějak nemusí logovat ty funkce volantu, ale na AAA bacha a ta cena 145 je na úvěr, jinak je 180, ale ten interier je paráda, akorád to chce občas nechat vyčistit a impregnovat

Editováno: , autor: Doktorone
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To byl jen příklad já osobně bych auto z aaa nekupoval chci spíš od nějakýho soukromníka :) Co jsem koukal tak kolem těch 150tis se dá koupit superb od někoho normálně a né z bazaru.. Mam s bazarama blbé zkušenosti když jsem si koupil OI moje prvni auto a prodejce tvrdil jak je  vše super klima naplněná lak zachovalý rozvody dělaný ale samozřejmě bez servisky jelikož to byla OI z roku 99 . No tak jsem to koupil za "super cenu" 60tis  minulý tok a jen jsem to dovezl známému automechanikovi aby mi omrkl co je potřeba opravit tak to začalo . Nové brzdy, rozvody, olej, filtry, nefunkční klimatizace ( prý nějaký špatný motorek) a lak na střeše a 5dverich byl hrozně popraskaný vybledlý a na tachometru 150tis automechanik mi říkal, že to vidí spíše na 250tis .).. Ono když jsem byl v tom bazaru a ukazoval mi to a měl to mokrý umytý tak to vypadalo hezky ale pak na sluníčku děsný  .takže moje super koupená octávka mě vyšla skoro na 90tis :) ... takže po této zkušenosti už jen od soukromníka 

 

 

A co tak koukám u těch superbů tak jich hodně nemá maxidot... Jde třeba koupit superba bez maxidotu s tím, že se tam koupí nové budíky s maxidotem?

Editováno: , autor: Menty91
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar,

 

já si koupil supa kvůli tomu, že jsem chtěl benzínový auto, konkrétně 1.8t nebo 1.8TSI. Takže benzín. Motor 1.8TSI se dával jen do octavii od cca r.v. 2008 a nebyly nic moc výbavově a k tomu TSI je trochu poruchovější. Jinak 1.8T pro kterou jsem se nakonec rohodl se dávala do O1 (z té jsem přesedlal, takže jsem zavrhl) a pak se dával do superba. Volba byla jasná, sice bylo auto hodně drahý, ale mělo málo najeto - 112tis km a výbavu jsem dostal nakonec EDICI 100, r.v. 8/2006 se serviskou z autosalonu.

 

Naftu jsem ihned zavrhl kvůli mému mizivému nájezdu a traktorismu, který mi na autě tohoto typu vadí. Novější SII má už motor o poznání tišší, svůj benziňák ani neslyším, párkát se mi stalo, že jsem si klíčem narychlo ověřil, že mám nastarovaný a můžu jet.

 

Jak píšou kluci, superb je daleko komfortnější a tišší auto, celkově velmi dobře odhlučněný. 

 

Co se týká sedaček postovanýho auta nejsou bílé ale krémové. Bílé má jen edice 100 a LaK. Věř, že i tak jsou sedačky naprosto v pohodě, mám najeto už 121 tis a když ti sem hodím fotku jak vypadají sedačky, budeš koukat. To je jen 2x za rok vyčistím a nabalzámuji a ošetřím sloním tukem z detailingshopu. 

 

Osobně bych vzal auto jen se sklopnýma sedačkama, taky jsem superba nekupoval jako stěhováka, ale nikdy nevíš co budeš muset odvézt a v tomto vidím jasnej limit. 

 

Facelift jde v pohodě předělat, zadní lampy a přední prohodíš kus za kus a zrcátka musíš dopojit (blinkr) a potom už jen budíky, který jsou jiný a maska, to také prohodíš kus za kus. Osobně se mi po čase víc líbí předfacelift, a to i přesto, že jsem si exterier předělal komplet do faceliftu a poté jsem to vyměnil zpět a jsem rád. 

 

 

post-35925-0-32025000-1378474518_thumb.j

post-35925-0-05283900-1378474529_thumb.j

post-35925-0-59147900-1378474581_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to jo, bál jsem se že chceš od áček, to jedině tam mít nějakýho fakt dobrýho kamaráda,

ty jo michal má pěknej introš, to sem ani neviděl, super,

já sem taky starej dieselák, ale myslim že ta spotřeba benzínu nebude zas nějak odlišná, záleží na noze a michal ti napíše,

maska mi taky přijde hezčí ta předfaceliftová

myslim že maxík jde dodělat, projeď si vlákna v elektrice, jestli to jde, tak to tam určitě někdo řešil

 

tak jsem to našel a jde to - http://forum.skodahome.cz/topic/120824-montaz-maxidotu/?hl=maxidot

Editováno: , autor: Doktorone
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasný tak pokud najedete kluci víc, tak není o čem, já bych taky šel do dieselu, nerad ale šel. Nebo bych předělal mýho supa na LPG jak jsem měl octávii, ale je to pro mě fakt blbost (původně jsem to tak i zamýšlel, za 25 tis ti namontují parádní systém Landi Renzo) a je to, jezdíš korunu/km. 

Já mám dlouhodobou 7,4l (najeto přes 3,5 tis km z kterého se tento průměr bere) ale jezdím takovou kravskou cestu. Je to 11km tam a 11km zpět, přičemž cesta tam je téměř pořád z kopce, jsem schopen jet i za 3l - ale většinou se mi nechce :D a cesta zpět je do kopce, většinou jezdím za cca 9l, ale to převýšení je mazec. Klidně dosáhneš daleko menšího průměru, ale já nemám možnost, protože jezdím z 90% jen tuto trasu.

 

Maxík jde dodělat a dokoce to myslím není ani tak drahý.

 

Jo a dík Filipe :-)

Editováno: , autor: brc.majkl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, volba je to těžká. Měl jsem všechny SI vždy v plné s 2,5 tdi nebo 2,8 benzin v automatu. Jednotlivé ročníky měli vždy něco dobré a něco horší. Asi bych zvážil jak budeš auto využívat. SI je na pohodlí, menší kufr, horší jízdní vlastnosti než OII. Jinak na SI nejčastěji odešla manžeta předního homokloubu a spínač varovek. Kup co se ti líbí a zbytek se poddá. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...