Přejít na obsah

51kW - zvýšená spotřeba


Doporučené příspěvky

Zdravím, v červenci jsem pořídil Fabii II (r.v. 2007) 1.2 51kW, 125000km najeto, v srpnu dělaná technická, zhruba před 1,5 měsícem to zničeho nic začalo žrát o cca 0,5 až 1l benzínu víc (podle PP). Před 14 dny dělaná inspekčka měněný svíčky, olej, filtry (olej a vzduch), nová přední lambda (svítila kontrola výfukových plynů a lamba neposílala do diagnostiky žádný údaje). Nicméně kontrolka se rozsvítila znova takže podle servisu je v háji katalyzátor. 

Toť jenom popis situace, jak jsem psal, jezdím cca 5-6x do měsíce autem do práce (cca 55km), když jsem auto koupil dojížděl jsem podle PP za 5,4 - 5,6 l/100. Když jedu teď tak mám tak od 6l do 6,5l. Máte někdo nápad, co zkontrolovat nebo čím by to mohlo být?

 

Díky za odpověď

Radek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem ako to máš riešené HTP, ale môj laický názor: kvôli zlým hodnotám z lambdy za katalyzátorom motor dáva bohatú zmes. Riešenie: výmena/oprava katalyzátora.

Ďalej...

  1. Tlak v pneumatikách?
  2. Nekvalitné palivo?
  3. Kvôli poklesu teplôt pomalšie zohrievanie motora?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, v červenci jsem pořídil Fabii II (r.v. 2007) 1.2 51kW, 125000km najeto, v srpnu dělaná technická, zhruba před 1,5 měsícem to zničeho nic začalo žrát o cca 0,5 až 1l benzínu víc (podle PP). Před 14 dny dělaná inspekčka měněný svíčky, olej, filtry (olej a vzduch), nová přední lambda (svítila kontrola výfukových plynů a lamba neposílala do diagnostiky žádný údaje). Nicméně kontrolka se rozsvítila znova takže podle servisu je v háji katalyzátor. 

Toť jenom popis situace, jak jsem psal, jezdím cca 5-6x do měsíce autem do práce (cca 55km), když jsem auto koupil dojížděl jsem podle PP za 5,4 - 5,6 l/100. Když jedu teď tak mám tak od 6l do 6,5l. Máte někdo nápad, co zkontrolovat nebo čím by to mohlo být?

 

Díky za odpověď

Radek

Maš stare sviečky  alebo takto dali tam take iste ako tam boli?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To hubo44: Svíčky jsou nové jak jsem psal, ale netuším jestli tam dali stejné co tam byly, maximálně můžu zjistit, jaké jsou tam teď.

To e1.: Je to tak jak píšeš, katalyzátor bude potřeba vyměnit, ale momentálně nemám 8000 na katalyzátor:(

 

Pneu jsou 195/55/15, tlak OK. Benzín tankuju na Shell nebo Agip (jinej benzín tam šel max. 3x), už od koupi. Že je to teplotou jsem si taky myslel, ale dělá to od začátku záři, kdy nebyla nějaká extrémní zima.

 

Co mě ještě napadlo, mám pocit, že motor hůř drží otáčky z kopce. Když to porovnám s dřívějškem na stejný trase.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tieto trojvalce su hodne citlive na sviečky. Teraz nedavno stary dedko plakal že po prehliadke v značkovom sa mu zvyšila spotreba. Popolnik mal plny bločkov od tankovania že on to sleduje spotrebu. Mal tam Boschky dal som mu tam Brisky a o tyždeň sa vratil že sa mu vratila spotreba aku mal cele roky. Viackrat sa mi už toto stalo tak preto sa pytam či nemaš stare že by si ich dal nazad na skušku.

Editováno: , autor: hubo44
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj chcel by som sa poradiť ja som si kúpil jazdene fabiu 1.2htp 51Kw a keď som ju kúpil tak som šiel cca 120 km po diaľnici domov a tam mi vyšla spotreba podľa palubného PC 7.8l/100 km podla predpisu a teraz jazdím prevažne mesto a mimo mesta nie diaľnice a vyšla mi spotreba cca9.2L/100 km a to má trošku znepokojuje za 15l benzínu som urobil cca165Km a začalo to tím že V aute bol skráť tak sa to riešil auto elektrikára odpojil baterku poistky atď teraz ide všetko ako má len vždy teraz keď sadnem na druhý deň do auta tak je vymazaná priemerná spotreba na 100 km a keď naštartujem a začnem jazdiť kak PC vyhodnotí spotrebu cca 20L/100 km a postupne po 15km mi to klesne spotreba na 8L najmenej som mal 6.5L neviete mi stim poradiť Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc sa nedivim ze na zaciatku jazdy je spotreba vysoka a potom klesa.

Dalnica a mesto su potom podmienky kde tiez byva vysoka

u vsetkych aut. 

Ale na dialnici pri ~ 130 a rovine by to snad malo jazdit za cca 7,

teda u mna je to tak podla tankovania. 

Ak je zvysena spotreba moze to byt nieco blbo. U mna to kedysi bolo svieckami :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

Ale na dialnici pri ~ 130 a rovine by to snad malo jazdit za cca 7,

teda u mna je to tak podla tankovania. 

...

gourney, tak možná u tvého (mého) AZQ, ale 51kW  verze bude mít jinou převodovku a na 100% určitě kratší, takže tam ta spotřeba při 130 určtě nebude za 7 :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem za návod.

Dnes som ráno naštartoval a očistil auto od snehu bolo -3.5c a auto mi ukázalo na dlhodobom premene 45L/100 km a cca po 8km sa upravilo na 10.4L /100 km a pokiaľ nebola odpojení baterka a poistky tak mi to nerobilo či mám vyskúšať vymeniť sviečky? Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

gourney, tak možná u tvého (mého) AZQ, ale 51kW  verze bude mít jinou převodovku a na 100% určitě kratší, takže tam ta spotřeba při 130 určtě nebude za 7 :kol-28:

Myslim ze mam to najkrasie sprevodovanie ake Fabia mala. Pri 140 toci 4.5tisic. Pri 110 skoro presne 3.5

Neviem ci ECU od Cimbu nejak moc zlepsuje spotrebu, ale rozhodne je to poctivo zabehnuty motor.

 

petko86: Ak boli sviecky menene tak ako predpisuje vyrobca tak v tom asi problem nebude. 45l/100 -  po starte moze byt jedine kratkodoba spotreba tak vysoka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud mluvíš o svém AZQ, tak věř že na Roomovi mám ještě kratší. 4,5 a ždibínek točím už při 130, to byl také důvod proč při společné cestě obou aut na dovču do BG v 2012, jsem měl na Roomovi o litr větší průměrnou spotřebu (dálnice 85%) než na Fábuli

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem za návod.

Dnes som ráno naštartoval a očistil auto od snehu bolo -3.5c a auto mi ukázalo na dlhodobom premene 45L/100 km a cca po 8km sa upravilo na 10.4L /100 km a pokiaľ nebola odpojení baterka a poistky tak mi to nerobilo či mám vyskúšať vymeniť sviečky? Ďakujem

jestli to dobře chápu, tak jsi nastartoval, šel čistit auto a po pár minutách teprve vyjel. V tom případě je to úplně normální - benzín se spaluje, ale auto nikam nejede, do následně ujeté trasy se pak ovšem rozpočítá i tento propálený benzín. Osm kilometrů za 10,4 na 100 je v zimě taky normální. Studené auto má vyšší spotřebu, která ovlivní celé měření. Krátké trasy se studeným autem jsou prostě nehospodárné. Příště ujeď 50 kilometrů a průměr bude určitě lepší :-)

Editováno: , autor: Wittmann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že ty máš jinou spotřebu neznamené, že ta jeho je mimo mísu. Na takhle krátké trase se to prostě nedá porovnávat. Je ta trasa po městě? Na kolika křižovatkách musí zastavit? Jak dlouho tam stojí? Je na trase táhlé stoupání/klesání? Porovnávat spotřebu na trase pod 10 km a ještě k tomu v zimě je blbost. Auto, které nemá žádnou vadu, může jezdit za pět stejně jako za deset litrů. Pokud nechá auto blafat na volnoběh může to být vpodstatě jakékoliv číslo. Si to spočítej. Jestli auto na volnověh stojí 5 minut, tak to průměrnou spotřebu na těch 8 km zvýší o 20 %. Pokud to bude 10 minut je to už o 40 % atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...