kitt21 Vloženo 24. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2013 Ospravedlnujem sa, ak to tu niekde je, ale nemozem sa dopatrat k cislam. Vsade sa tu hovori o premerani tlaku valcov, ale nikde som nenasiel v akych rozmedziach maju byt. Môze tu niekto, kto sa v tom vyzna, uviest nejaku tabulku, kedy su tlaky v norme a kedy su uz hodnoty kriticke? Je vôbec nejaka tabulka ktora hovori o tlakoch vo valcoch? Jedna sa o motor 1,2 47kW, AZQ, 2005, nabehane 123 400km. Dnes, vramci servisnej mi premerali tlaky a hodnoty su: valec 1 -11 . valec 2 -10 . valec 3 -11,5, vraj je to v norme, ale mam pocit ze to nie je v norme, ze hodnoty maju byt vyssie. Tak jak jsem tedy na tom??Co hovoria tie namerane cisla?? Aka je norma, ake su hranicne hodnoty?? Mockrat dekuji. PS: inak fabca jazdi bez problemov, bez klepania, startuje na prvykrat . Pred rokom a pol, na valci 1 vymenena podpalena civka a ocistena skrtiac. klapka - ta presla ocistou i dnes - vraj hrôza jak byla zasvinena Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 24. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2013 Maš dobry pocit že tie tlaky su už hodne slabe. Hladaj tu na fore bola tu tabulka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wranic Vloženo 25. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 myslim ze norma je mezi 13-15 +-0,5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 Tady je to z dílenské příručky: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kitt21 Vloženo 25. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 Dakujem, mam to chapat tak, ze mez opotrebeni, co je 11, je spodna hranicna hodnota a co je pod 11 je uz zle, az kriticke? skratka ze hockedy sa môze valec porucat..? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 Nejsem automechanik, ale logicky odvozeno máš tlak na druhém válci (10 bar) pod mezí opotřebení (11 bar) = je to v háji...a je jen otázka času, kdy můžeš očekávat problémy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 25. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 Na tom druhom valci (10 bar) tam sa už vyfukovy ventil sa smaži (prepaluje). Sedlo ventilu je ovalne uklepane tym padom nesedi po celom obvode tak hlava nedokaže odvadzať teplo. Daj si to čim skôr spraviť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 25. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 (editace) Neviděl bych to tak černě. Tlaky jsou závislé i na jiných věcech než jen na opotřebení, např. startér, baterie (když točí motorem pomalu, budou tlaky menší)..... Důležité je, aby byly plus mínus stejné. Problém na ventilech se pozná tak, že se do válce nalije trocha oleje, ten utěsní písty a když se stav nezlepší, je problém v hlavě. Ale to snad měli udělat v servisu automaticky. Editováno: 25. Říjen 2013, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 No, možné to třeba je, ale vzhledem ke známým problémům motorů 1.2 HTP a zkušenostem kolegy hubo44 bych mu celkem důvěřoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 25. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 Neviděl bych to tak černě. Tlaky jsou závislé i na jiných věcech než jen na opotřebení, např. startér, baterie (když točí motorem pomalu, budou tlaky menší)..... Důležité je, aby byly plus mínus stejné. Problém na ventilech se pozná tak, že se do válce nalije trocha oleje, ten utěsní písty a když se stav nezlepší, je problém v hlavě. Ale to snad měli udělat v servisu automaticky. Neviem či si videl ked je dolu hlava ako veklaju piesty u HTP tam vidieť volnym okom prvy kompresny kružok. Toto je desna konštrukcia ked ju zaleješ olejom všetky valce vyskočia o 2Bar aj pri chytenych ventiloch. Motor v dobrej kondičke zaliaty olejom ukazoval 16,3Bar. Kondička štateru moc nezavaži lebo tlaky sa meraju bez sviečok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 25. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 skôr stav akumulátora Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kitt21 Vloženo 25. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 Servis, kde po namerani povedia, ze tlaky su v norme, kaslat na nich, takze treba iny servis. Otazka ci sa vyhnut autorizakom alebo nie. Ak sa tieto tlaky potvrdia, bude nutna opravarenska sada?s nou je katalyz. ale ten podla mna nebude treba, kedze emisna bola OK, tak 2 mesiace vzad. Co som cital na fore, tak to vychadza cca 800€ komplet v skodovke. Alebo ma caka vybrus valcov, nove piesty, repas hlavy?? a nechat urobit u niekoho, kto sa vyzna? Ak by niekto vedel o spolahlivom cloveku zo Žiliny, budem rad. - je mi divne ze ziadne vynechavanie valca, ziadne chybove hlasenia, olej 5w40 nepapa, startuje vzdy na 1krat..-teda aspon doteraz , nie je to divne? Po oprave maju byt ake tlaky? Tych 15 asi len pri novom motore, ci? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 25. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 Necitiš nič lebo rovnomerne ti odchadza kompresia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kitt21 Vloženo 25. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 Mozno pocitovo viac trasie, so studenym startom, inak som nic nespozoroval, je to dost subjektivne.. Nateraz sa aj bojim ho ist pretiahnut, s vedomim, ze moze kedykolvek vypovedat sluzbu... -asi to bude treba dat premerat este raz, ci su tie hodnoty pravdive. Inak spotreba na jednu nadrz, prevazne mesto je cca 6,2l Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 26. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 26. Říjen 2013 Ničí názor nezpochybňuji, taky myslím, že bude špatný ventil. Jen to nevidím tak kriticky, abych se s tím bál ještě nějaký čas jezdit a uvažoval i o výbrusu válců. Olej to nebere, startovat jde, na dva válce to neběží..... Sledovat stav a až se to bude hodit, tak nechat opravit hlavu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 26. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 26. Říjen 2013 McMatej, ale netesnostou vyf. ventilu zniči kat ktory by sa ešte dal zachraniť potom mu bude už hadzať chybu 16804. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 26. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 26. Říjen 2013 To je pravda, tak daleko jsem to nedomýšlel. Ale to může i špatná zapalovací svíčka nebo cívka. Každopádně, odtahovku bych kvůli tomu nevolal. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr92 Vloženo 28. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2013 (editace) Tak teď jste mě úplně vyděsili takže když mám na 1.2 HTP 40 kw rv. 05 najeto cca 46 000 km tlaky 13 bar tak, že mi odchází ventily? Měření je cca týden staré, motor je již po opravě. Měl jsem přidřený ventil na 3 nebo 1 válci při cca 40 000 km. http://www.pictu.cz/image.php?di=OYBG - naměřené tlaky Editováno: 28. Říjen 2013, autor: Petr92 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 28. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2013 to su dobre hodnoty nerob si starosti. raz za čas tam fukni nadrž 98oct. a prevetraj ho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kitt21 Vloženo 28. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 28. Říjen 2013 Vas na nazor, na vyjadrenie servisu, ze tlaky su male, nemôzu byt v norme ako pisali. citujem: "Namerane hodnoty sú v poriadku nakoľko mame za sebou už zopár oprav motorov vozidiel Škoda Fabia 1,2HTP keby bol pokles tlakov pod hodnotu 8,5 tak by ste mal problém s vozidlom, ak sa Vám niečo nezdá poprosím Vás prísť osobne a môžeme Vám vysvetliť čo je v norme ohľadom tlakov vášho motora poprípade uskutočniť vami objednanú opravu" - co to maju za normy?? - dali by ste to tam opravit? ked maju vlastne cisla o norme, heh? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 28. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2013 Treba ist do inej dielne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
veliz Vloženo 31. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2013 Jak vyplývá ze servisní příručky, rozdíly tlaků mezi válci jsou v normě. Pokud auto funguje dobře, taky je možné, že v tom servisu neměřili přesně. Proto bych měření opakoval někde jinde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr92 Vloženo 1. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2013 to su dobre hodnoty nerob si starosti. raz za čas tam fukni nadrž 98oct. a prevetraj ho. to se mi ulevilo a díky za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kitt21 Vloženo 27. Listopad 2013 Autor Sdílet Vloženo 27. Listopad 2013 Tak kluci, tlaky premerane v autoriz. servise Skoda, vid priloha a uplne ine cisla ako tie prve. Ako nechapem 15,7 - 15,8 - 16,2 Bar. Vysli im nejake vysoke cisla, ked novy motor ma 15 Bar podla diel. prirucky. Co si o tom myslite? ja nechapem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 27. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2013 Tak to je zaujimave. Raz nameraju 11 teraz až 16? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.