Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

 

před 50 minutami, McMatej napsal:

Mojím favoritem jsou pořád hydrostavy...

 

No dykť ty zalepený hydra (+ blbý svody s katem) přiznala i škodovka, tak proč o tom jakkoliv pochybovat?

Asi o tom moc lidí neví, nebo tomu nevěří. Proč by jinak chtěli řešit podpalování ventilů jinými vodítky, sedly, ventily, více viskozními oleji, nepodtáčením, nepřetáčením, nebrzdění motorem atd. :rolleyes:

No ví se o tom, ale i ti kdo dostali (koupili) nové hlavy s katem origo od škody opětovně podpálili. Dokonce i jeden bez katu podpálil.

Myslím že kat není prinární příčinou spíš důsledek podpálení ventilu. Nespálená bohatá směs z nekompresního válce mohla pravděpodobně roztavit voštinu katu a výrobce raději automaticky dodával novou hlavu s katem. Asi nechtěli riskovat, že zákazník s novou hlavou příjde do servisu že se mu po jejich zásahu pokazil kat, ač by byl už předtím načatý jen se to nestihlo projevit. Toto by se špatně prokazovalo a zavdalo příčinu spekulacím. Takto má výrobce klid a zákazník si to zapaltí :)

Je to tu pořád dokola.Už jsem to jednou psal.Říkal mi kamarád z ŠA přímo z vývoje motorů,že chyba je v přicpávání katu a tím vysoké teplotě a podpalování ventilů.

Jediným řešením je je dát kat dole pod auto nebo...ale to tu nebudu psát,ani do SZ,páč nechci vyvolávat debatů jedinců,kteří o tom prd vědí a jen melou nesmysly nebo že se někde něco dočetli z netu,to zaprvé a zadruhé to není až tak legální úprava.

Ale možná i kecám:

koukám do etky a opravdu byl kat jiný, včem fyzicky jiný nevím, ale číslo má odlišné. Náhrada končí "X" čímž se označil modifikovaný kus

 

Napadá mě nezkoušel někdo dodatečný náporový chlazení katu - svodů jak to dával výrobce na původní 1.6 16V FSI? asi taky tušil problém s přehříváním

kat.jpg

chlazeni svodu FSI.jpg

před 22 minutami, cosby napsal:

Je to tu pořád dokola.Už jsem to jednou psal.Říkal mi kamarád z ŠA přímo z vývoje motorů,že chyba je v přicpávání katu a tím vysoké teplotě a podpalování ventilů.

Jediným řešením je je dát kat dole pod auto nebo...ale to tu nebudu psát,ani do SZ,páč nechci vyvolávat debatů jedinců,kteří o tom prd vědí a jen melou nesmysly nebo že se někde něco dočetli z netu,to zaprvé a zadruhé to není až tak legální úprava.

Aha tak cajk a téma asi může admin zamknout ...

Jen pro mě jakožto nesmysly meloucího jedince prosím o info čím se kat přicpával? zaráží mě že si toho nikdo s podpálenými ventily nevšiml že má ucpaný kat.

dík

8 minutes ago, KarlosTDi said:

koukám do etky a opravdu byl kat jiný, včem fyzicky jiný nevím, ale číslo má odlišné. Náhrada končí "X" čímž se označil modifikovaný kus

 

"X" na konci cisla dielu u koncernu znamena len to, ze pri kupe je potrebne vratit stary diel na protihodnotu. Byva to bezne u KAT, hlav, motorov, vsetkeho co sa da este repasovat recyklovat. Za dalsie v minulosti znamenali vsetky X-kove diely (ako sa im hovori), ze clovek kupuje vzdy repasovany diel, dnes to uz na 95% neplati a diely su nove len s nizsou cenou pretoze sa vracia stary poskodeny diel

Díky ;) potom teda ročník 2001 i 2008 má stejný číslo katu

před 30 minutami, cosby napsal:

Je to tu pořád dokola.Už jsem to jednou psal.Říkal mi kamarád z ŠA přímo z vývoje motorů,že chyba je v přicpávání katu a tím vysoké teplotě a podpalování ventilů.

Jediným řešením je je dát kat dole pod auto nebo...ale to tu nebudu psát,ani do SZ,páč nechci vyvolávat debatů jedinců,kteří o tom prd vědí a jen melou nesmysly nebo že se někde něco dočetli z netu,to zaprvé a zadruhé to není až tak legální úprava.

Never tomu to su len blaboli. mne behali fabie bez katu s oblbovakom aby nesvietila ikona motoru a aj tak sa podpalovali ventily.

Hubo má v tomhle pravdu. O téhle úpravě,která moc nefunguje jsem už taky slyšel. Ale osobně jsem ji neviděl,ani nezkoušel,tak nechci o tom nic rozšiřovat.

Děláme hlavy na Fabiích docela dost a pak není problém.

Never tomu to je len zhoda nahod.

 

(pisal som ti sz ohladne maxidotu)

Upraveno od hubo44

Já tomu nepotřebuji veřit,já to vidím na vlastní oči

Robim teraz repas motora 12V ale tak hrozne vybite voditka ventilov som ešte nezažil ani u LPG.

CIMG0422.JPG

CIMG0438.JPG

Máš k té káře nějaké bližší info? Zanedbaná údržba (olej po 30tis.), krátké trasy, dálnice pod plným..., nebo prostě náhoda-páteční auto.

Len tolko že ma 237t. km.  AZQ, 5W40 castrol edge, interval vymeny 10tis. motor krasne čističky žiadne usadeniny či olejove blato ale hlava nenormalne vymlatena.

Ja som to mal veľmi podobné pri polovičných km. Všetko OK až na ventily a vodítka.

Ani z katalyzátora sa nedal vyklepat biely keramicky prach.

Olej sa menil max. po 10t, obvykle 7-8 a pár krát to bol 5W-50.

 

Akurát bola možnosť že k tomu prispeli veľmi staré sviečky - asi ešte od výroby.

V 11. 3. 2017 na 22:26, hubo44 napsal:

Robim teraz repas motora 12V ale tak hrozne vybite voditka ventilov som ešte nezažil ani u LPG.

CIMG0422.JPG

CIMG0438.JPG

Motor dokončeny ale strašne buchanie ked sa pohyňa auto vytočenym volantom do lava.  Pod akumulatorom čakalo prekvapko.

CIMG0496.JPG

CIMG0495.JPG

  • 5 měsíců později...

Zdravím mám problém při volnoběhu mi rachotí něco ? tdd,tdd, já si myslím že je to rozvodový řetěz může tam něco chybět ? prosím pomoc.

tdd tdd jeď za někým,kdo tomu rozumí

  • 6 let později...

Podpalene ventily - Fab I 2003, pri 195 000 km sa rozsvietila kontrolka motora ,namerane  tlaky ~ 8 / 4 / 8 atm, komplet generalka motora

1709666190080.jpg

PXL_20240229_130019867.MV.jpg

vydrzala by asi dlhie ,ale predtym (80 000 km ) ju mala prvomajitelka- a ta davala na dialnici pedal na doraz v (marnej) snahe dosiahnut 150 km/h

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.