Jump to content

2.0 TSI EA 888 Gen. 3


Recommended Posts

Pouze ze sve zkusenosti s 2.0tsi rv 2013 a najezdem 75t km musim rict, ze zatim jsem naprosto spokojenej. Ikdyz tenhle rok vyroby mel nejspis starou verzi turba, ktery se nehodi na chip a obcas se vysype, tak v serii je bez problemu. Olej to nezere, umi jet usporne kolem 6.5l. Musim ale rict, ze muj najezd probehl v zasade opacne jak bude probihat tvuj, tzn 80% dlouhe trasy nad 100km. Urcite se tu najde nekdo se zkusenostma s vice exemplari a bude znat nejaky nemoci toho motoru. Obecne ale pokrok lepsim smerem oproti predchozi generaci motoru, na tom se asi shodnou vsichni.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Nevím, zda jsem ve správném vláknu, ale zkusím ...

Dočetl jsem se, že motor EA 888 Gen 3 byl celkem nedávno modernizován na Gen 3B, který má trochu jiné vlastnosti než předcházející generace. Mám Kodiaq TSI 2.0 132 kw vyrobený letos zřejmě ve 24KT. Dotázal jsem se na infolince, jaký mám tedy motor a napsali mi 20. 6. 2018 toto (cituji) : "pokud bude vůz vyroben v KT24, mělo by se jednat o motor B cyklus". Tak jsem pro jistotu hned odepsal, že bych to rád věděl najisto a přidal VIN, aby to mohli lépe dohledat.  Od té doby žádná odpověď. Obracím se proto na zdejší odborníky : existuje možnost získání nějakého "výrobního" štítku ke svému autu, kde bych našel veškeré technické údaje včetně kompletní specifikace motoru? 

 

Link to post
Share on other sites

Motor EA 888Gen 3B - použití tzv. B-cyklu dle terminologie VW.

Nejedná se o novinku (asi r.2016) ani nenahrazuje původní EA 888Gen 3. Je to jedna z mnoha variant úprav tohoto motoru. Využívá Atkinzonův nebo chcete-li pro přeplňované motory přesněji Millerův cyklus. Důvodem je snížení spotřeby při nižších otáčkách a zatížení motoru. Při plném výkonu se nic nemění, motor pracuje jako  klasický zážehový (Ottův) motor. Přepínání zajistí variabilní časování ventilů.

Velmi zjednodušeně a nepřesně řečeno konstruktéři si hrají se zavíráním sacích ventilů. Buď zůstávají otevřené i při začátku komprese (M cyklus) nebo se naopak zavírají před dosažením spodní úvratě (B cyklus). Sníží se spotřeba ale i výkon a naopak se zvýší účinnost motoru. Motor je ale celkově jinak naladěn včetně turba.

Podrobněji ale viz např.:

http://e-hike.net/content/behind-audis-new-rightsized-efficient-ea888-gen3b-family

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Nejsem odborník na motory, ale jak píšeš - motor je jinak naladěn. Mně šlo jen o to, abych věděl, s jakou variantou jezdím. Proto jsem psal na infolinku a myslel jsem, že když jim dodám VIN, tak není problém exaktně odpovědět. Kromě toho bych opravdu rád získal nějaký "rodný list" auta, jen tak pro sebe. Třeba když čtu článek právě o motoru GEN 3B, tak nevím, zda se mě týká. Jinak samozřejmě děkuji za vysvětlení.

 

Link to post
Share on other sites

Doplňuji...

Konečně zpráva z infoline :

"Konzultovala jsem Váš dotaz se specialistou a bohužel Vám více informací sdělit nemůžeme. Jedná se o interní informace ŠKODA AUTO, které Vám nemůžeme poskytnout."

 

Tak jsem dotázal se znovu s tím, že snad nechci nic tajného a nakonec mi poslali toto :

"po konzultaci s kolegyní je ve voze s VIN kódem XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX (můj VIN) typ motoru EA888 Gen3B." Ještě po telefonu než mi došel mail, říkala, že prý se to taky dá poznat podle kolonky MOTOR - TYP = "CZP" ve velkém TP. 

 

Je to vcelku asi jedno, ale že jde o neposkytovanou informaci, tak to mě překvapilo. Ovšem musím je pochválit, že mi ji ve finále dali.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 2 months later...
V 15. 8. 2018 na 16:36, Pawouk napsal:

Dopředu upozorňuji, že se tady bude probírat jen motor a nic jiného.

mám tedy dotázek

 - po kolika ujetých km se mění řetěz rozvodu

 - po kolika ujetých km se mění řetěz olejového čerpadla

 - po kolika ujetých km se mění řetěz vyvažovacích hřídelí

    prosba na věcirozumějící   čili sachverständige  ?

     motor o výkonu 162 kw nebo alespoň 132 kw

Edited by kes
Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, Pawouk napsal:

Tyto řetězy nemají výrobcem stanovený interval výměny.

@ _wouk

pomohl jsi mne "nastartovat"

duplex řetězy mají interval  někde až okolo 500 tkm, ale pak je tu příslušenství

myslím "šíny a napínák" tam je ten interval 100 tkm až 300 tkm, tak ty si případně

nechám vyměnit  raději dřív, no a pak je výhoda ještě před výměnou sejmout krytí a

shlédnout stav  celkového opotřebení.

kdo nevěří zdroj zde:

https://www.fairgarage.de/steuerkette-wechseln

takže pro klidnější rozjímání nad tímto motorem mi schází prorozumět tomu dvojitému čištění oleje, proč to inženýři takto řešili?

kdyby se někdo chtěl k tomuto vyjádřit, tak to uvítám

dík

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 10 months later...
  • 4 months later...

čau chlapi, chtěl bych se zeptat jak je na tom turbo u tohoto motoru, četl jsem ze prý zpočátku výroby se dávaly turba, které z nějakých důvodu odcházela a problém se vyřešil v roce 2014 kdy škodovka začla montovat turba, které už tímto problémem netrpěla... taky by mě zajímalo kolik stojí turbo do tohoto motoru jak origo tak nějaký repas? díky 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
V 3. 9. 2018 na 13:38, nixberg napsal:

zajimavej clanek, btw. zachova si nove generace i neprimej vstrik? Nejak jsem se tam o tom nedocetl, ale nekde jsem slysel ze by uz mela mit pouze primej.

 Konkrétne v mojom prípade EA888 gen3B 200kw  10/2018 ma priamostrekove aj nepriamovstrekove. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...