Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ja keď budem meniť, tak rozhodne dám polyuretánové - sú doživotné. Nie som síce mechanik, ale ak ste sledovali seriál na Discovery "Obchodníci s autami", tak tam všetky takéto gumené silentbloky aj puzdrá menil za polyuretánové.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ahoj, měl jsem úplně stejný problém. Vyřešil jsem to výměnou zadního uložení na přední nápravě. Origo jsou tam takové děravé silentbloky a můj mechanik mi poradil přidat pár drobných a dát tam ty plné a od té doby jsem ten zvuk neslyšel a také prý mnohem déle vydrží ale určitě bych na to nic nepatlal akorat se ti na nějaký olej nebo vazelinu nalepí spoustu bordelu :-)

Vloženo

Ty vrzající gumové uložení většinou ze zoufalosti odstraním a zároveň konkrétně identifikuji jednoduše. Prostě to nastříkám olejem. V případě, že je to postižené vrzající uložení, tak to přestane. Mám od toho vrzání pokoj a vím které mám vyměnit. Jeden čas jsem takto mazal uložení předního stabilizátoru na O1 snad 3 roky, než jsem se k tomu dostal :-)   K mému velkému údivu nebyla ta guma ani tím mazadlem (ropným produktem) ani naleptána, čehož jsem se nejvíc obával. Prostě když se to vydře, tak to jde do kopru a vrže to.

Vloženo

Ahoj, měl jsem úplně stejný problém. Vyřešil jsem to výměnou zadního uložení na přední nápravě. Origo jsou tam takové děravé silentbloky a můj mechanik mi poradil přidat pár drobných a dát tam ty plné a od té doby jsem ten zvuk neslyšel a také prý mnohem déle vydrží ale určitě bych na to nic nepatlal akorat se ti na nějaký olej nebo vazelinu nalepí spoustu bordelu :-)

Máš na jednu stranu pravdu ale na druhou to uložení je stovková záležitost než to odkladat nějakým mazáním. Nic ve zlém lidičky ale zrovna tenhle problem odkládat tímto způsobem mi příjde fakt kravina :-( ty naši mazlíčči si zaslouží víc...

Vloženo

Riešil niekto výmenu gumených za polyuretánové ?

Ano, zadní silentbloky spodních ramen a silentbloky uložení zadní nápravy (mám powerflex) můžu doporučit.

 

Nedoporučuji silentbloky uložení stabilizátoru.

Výsledek je stejný jako by byl namontovaný stabilizátor s průměrem o 2 mm větším a auto pak hůř zahýbá na kostrbatém povrchu (na hladké silnici je to spíš o maličko lepší, ale kde ji u nás vzít?).

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Jakmile se ochladilo, zase jsem slyšel na mém Roomsteru to ostudné vrzání, stejně jako celou loňskou zimu.

 

Shodou okolností jsem jel včera na výměnu oleje a při té příležitosti jsem to tam zmínil. Na záruku mi teda byly vyměněny silentbloky stabilizátorů. Nejdřív to na mě zkoušeli, jako že je to běžné opotřebení a budu to muset platit sám 150 Kč/kus. Tak jsem zásadně protestoval, že toto přece není možné, aby se běžně opotřebovala taková součástka u 1,5 roku nového auta! A najednou to šlo, že mi to teda dají na garanci.

 

Takže se nedejte a trvejte na uplatnění záruky, pokud ji ještě máte.

 

 

  • o 3 týdny později...
Vloženo

No mě to taky začalo vrzat. Ale až po výměně. Do té doby klid. Jen samozřejmě třískal stabilisátor. Ale co je po výměně včetně silentbloku, je to jak v žebřiňáku. A jen když je zima. Asi budu taky mazat. Nic jiného mě nějak nenapadá. A měnit je znovu se mě teda vůbec nechce :-)

Vloženo

jestli jste měl nekdo Alfu 156, tam vrzání přední nápravy bylo normální i po výměně horního ramene .. vrzalo horní rameno a i jako nové :-D, taky se to 5e3ilo VDčkem, ikdyž olej a guma to není dobrá kombinace ...

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Setkal jste se někdo s tím, že by to dělal i zadek? Aspoň já ať poslouchám jak poslouchám, tak se mi zdá, že jedno vrznutí je  od přední nápravy a druhé od zadní... Moje prvotní podezření je na silentbloky, občas se k různám nerovnostem nechovám dost s respektem, ale že by hned na obou nápravách... Na jaře mě čeká servis na 180 000 km, takže má holka už najeto dost na to, aby někde něco vrzlo, ale tohle je pravidelné a už si toho všímaj i spolujezdci. Tak chci mít aspoň nějakou teorii, než napochoduju do servisu s tím, že je to rozbité :D 

Vloženo

Ja to vzadu pozorujem tiež. Dosť často ked zastanem napr. v kopčeku, zatiahnem ručnu a vystupujem(odľahčujem auto) tak sa zo zadu ozýva také kvílenie ako ked knučí pes

  • o 9 měsíců později...
Vloženo (editace)

Když se mění lůžko stabilizátorů, musí být zvednuta celá přední náprava, nebo mohu zvednout nejdříve jednu stranu, vyměnit lůžko dát dolů a potom zvednout druhou stranu vyměnit a dát dolů. Protože jsem měnil lůžko stabilizátoru před dvěma lety a vrzalo to hned první zimu znovu. Měnil jsem nejdřív jednu a potom druhou stranu.  Je možné, že se musí měnit lůžko zároveň při zvednuté celé nápravě, aby nedošlo hned k protočení stabilizátoru v lůžku? Jinak mě vrže jenom pravá strana, ale strašně.

Editováno: , autor: ales-r
Vloženo

Může se měnit zvlášť pravá a levá strana. To vrzání po zimě zase přejde. Nemá smysl kvůli tomu lůžka měnit. Jak se tam dostane voda s posypovou solí, tak to vrže.

Vloženo

A co ten stabilizátor v místě lůžka něčím namazat?

Klouzek, lithiová vazelina, vazelina do vodních čerpadel, mýdlo.

Nebo se právě ten stabilizátor v tom lůžku protáčet nemá?

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Jo taky mi to každou zimu když přišly mrazy začalo vrzat, tak jsem to nastříkl mazadlem a byl nějakej čas klid.

Loni na podzim jsem to uložení vyměnil za Lemforder a zatím je klid, tak to snad vydrží....

A pro úplnost je třeba před koupí změřit průměr stabilizátoru a to správný uložení má o 2 mm udávaný menší průměr než je průměr stabíku.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...