Únor 17, 20196 r Ahoj, tak sem hodil baterii na nabíječku aniž bych ji odpojoval (+ na + a - na bod). Nabíječka ukazovala "oranžovou" a asi za hodinu už svítila "zeleně" (100%). SOC na displeji ale ukazuje pořád 60%, znamená to, žej e baterie KO? Upraveno Únor 17, 20196 r od LiveBomb
Únor 17, 20196 r KO je, pokud nekolik hodin po jizde nebo po odpojeni nabijecky bude mit napeti na svorkach mensi nez 12V, ale resil bych to az pred zimou, v lete to tak nevadi a zima uz defakto skoncila, tak jestli ti to startuje, neres to do pristi zimy.
Únor 17, 20196 r Na testeru 12.5, 12 a 5 mi to ukazalo 5V. Startuje to, ale hazi to ruzny chybovy hlasky na Dotu, piska pri zavirani kufr, vypina se asistent dalkovych svetel atd (ale diagnostika je cista) .... Takže teď vzít: Exide EK700 Varta 099AGM Bosch S5 AGM Podle mě Varta a Bosch sjíždí z jedné linky, jen dostávají jíné nálepky. Upraveno Únor 17, 20196 r od LiveBomb
Březen 8, 20196 r Ahoj, měl bych dotaz k vypnutí rekuperace pomocí odpojení konektoru na baterii, který zapříčiní i vypnutí SS. Tímto dojde k vypnutí rekuperace a nabíjení baterky do 100%, nebo se jen začne baterka nabíjet nonstop jako bez inteligentního dobíjení, ale pouze do 80%?
Březen 8, 20196 r Vypne to SSS, rekuperaci i inteligentni dobijeni do 80%, cili prestane to pri jizde vybijet autobaterii (napeti kolem 12 V az 13 V) a nebo naopak prebijet autobaterii pri napeti kolem 15 V. Nastavi to alternator na nejakou zakladni hodnotu dobijeni neco mezi 14 V az 14,6 V a autobaterie se dobiji do plna.
Březen 8, 20196 r @LiveBomb, už se to tu někde psalo, že napojenou autobaterii nedobiješ do 100%, ale je jí třeba odpojit a pak při připojování až naposledy nacvaknout ten konektor na mínusovém pólu, aby to neházelo nějakou chybu, ale stejně ti ,, inteligentní '' nabíjení tu baterku vycucne na 80%.
Březen 8, 20196 r @mir já sem ji nakonec nenabil ani mimo auto a když pak jo, tak stne byla za den zase polomrtvá. Takže už mám 70AH Vartu.
Březen 8, 20196 r Chce to tu baterku trochu hlídat, třeba voltmetrem v zásuvce zapalovače a když už tam je třeba 12,3 - 12,2V tak dobíjet. Co se týká té Varty, snad ti bude sloužit, ale jednou jsem taky koupil Vartu do Fabie 1.9 TDI na zkoušku a po půl roce kaput, skrat na článek, ale peníze nakonec vrátili i když se jim moc nechtělo, pak už jsem koupil Bannerku, ale co vím tak ty Exide vychází dobře v testech. Teď mám Exide EFB a zatím drží, tak další bude asi taky Exide, ale vemu tu lepší AGM. Škoda Fabia 1.2 Tsi.
Březen 8, 20196 r před 3 hodinami, mir napsal: že napojenou autobaterii nedobiješ do 100%, ale je jí třeba odpojit a pak .... Co máte pořád s tím nabíjením baterie na 100 %? Chcete si vyvařit elektrolyt? Proč by se v autě nemohla nabít na 100%? Když mám potlačenou tu rekuperaci, za jízdy nabíjím 14,8V, proč bych jí po patřičně dlouhé jízdě neměl mít na sto procentech (i když po tom netoužím)? Upraveno Březen 8, 20196 r od Clerfayt
Březen 8, 20196 r Autobaterie se může i přebíjet, což jí samozřejmě škodí, v návodu k palubnimu PC ve Felicii jsem měl psáno, že k přebíjení autobaterie dohází při napětí nad 14,5 V. Dnešní baterie EFB a AGM vydrží jistě víc, ale 14,8 V už může být moc i na ně. Upraveno Březen 9, 20196 r od osobne
Březen 8, 20196 r Je opravdu smutné číst v případě nového moderního auta střední třídy (či dnes vlastně jakéhokoliv) o potřebách ručního dobíjení autobaterie. Dnes v době nanotechnologií a umělé inteligence by se mělo uživatelsky dobíjet baterii pouze v případě elektromobilu. Odstrašující způsob fungování tzv zelených.
Březen 8, 20196 r Jediná cesta je, rekuperaci potlačit, aby auto dobíjelo. Nabíjet baterii externě nemá smysl. Za 20 km jízdy ji to inteligentní nedobíjení vybije.
Březen 8, 20196 r Zkoušel někdo takové zacházení s baterií reklamovat? Vydrží baterka v takovém provozu alespoň dva roky? A asi nebude do 2tis jako klasika.
Březen 8, 20196 r Někomu vyydrží těch cca 2 roky. U nás, co mají lidi služebáky, se docela baterie serou.
Březen 8, 20196 r Mě vydržela v předchozím Rapidu (MY 2016, takže to už ten tupěinteligentí systém mělo) ty tři roky určitě, otázka je jestli ještě slouží i teď, to už nevím.
Březen 8, 20196 r před 55 minutami, Petran napsal: Zkoušel někdo takové zacházení s baterií reklamovat? Vydrží baterka v takovém provozu alespoň dva roky? A asi nebude do 2tis jako klasika. Reklamoval jsem ji a teď to řeší ČOI ;-). Je to skoro na hromadnou žalobu na automobilky, neinformování zákazníků (návod k používání auta - o nabíjení jen na max 80% tam není ani řádek) a ničení baterie v autě jejím nedobíjením na 100%. Při nedobíjení vzniká sulfatace, což zásadně snižuje její kapacitu, která pak není schopna udržet napětí. U každého auta se následky mohou projevit odlišně: nemožnost zapnout spotřebiče citlivé na nízké napětí (typicky přídavné topení), problémy se startováním, zničení baterie (ztráty kapacity) a nutnost koupit novou aj. I takto týraná baterie však může vydržet ty dva roky. V autě bez inteligentního dobíjení mi baterie vydržela 11 let.
Březen 9, 20196 r Vypne to SSS, rekuperaci i inteligentni dobijeni do 80%, cili prestane to pri jizde vybijet autobaterii (napeti kolem 12 V az 13 V) a nebo naopak prebijet autobaterii pri napeti kolem 15 V. Nastavi to alternator na nejakou zakladni hodnotu dobijeni neco mezi 14 V az 14,6 V a autobaterie se dobiji do plna. Diky za odpoved. Je to pro me teda lepsi varianta nez to udelat pres diagnostiku, protoze v pripade potreby navratu do puvodniho stavu je to otazka par vterin bez jakehokoliv naradi a funkce je stejna
Březen 9, 20196 r Ovšem nikde není zatím potvrzeno, či vyvráceno, zda-li toto odpojení nemá tzv. “vedlejší účinky”.
Březen 9, 20196 r Jo,jo je to votom že dneska může řídit i technický analfabet a proto taky dělají baterie bezúdržbové. Pokud se má nabít na 100% tak musí dosáhnout 16,8 V ale pak musí mít šroubovací uzávěry a neumí to inteligentní nabíječka. Jinak když vyndavám baterku tak z druhý baterky přivedu proud do zásuvky zapalovače a paměti zůstanou.
Březen 9, 20196 r Ovšem nikde není zatím potvrzeno, či vyvráceno, zda-li toto odpojení nemá tzv. “vedlejší účinky”. No na co by to mohlo mit negativni vliv? Mne to doporucil muj automechanik s tim, ze takhle u nej ve firme provozujou pres deset aut bez jakyhokoliv problemu.
Březen 9, 20196 r Ja mam konektor vytazeny pul roku a zadne problemy jsem nezaznamenal. Zapojovat ho budu pouze na servisni prohlidky a STK.
Březen 10, 20196 r Takze pres mereni emisi to projde i s vytazenym konektorem? Dobra zprava, kdybych na zasunuti konektoru zapomnel.
Březen 11, 20196 r Přesně tak, jen na ME při napojení na diagnostiku říkal, že mu nejdou načíst jízdní data, že to vypadá, jako kdyby někdo smazal chyby těsně před ME...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.