Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Vypnutí start/stopu tlačítkem nevypne inteligentní dobíjení. To jede dál.

 

Přečtěte si pár stránek dozadu ať víte o čem je řeč. Nemá cenu to znovu opakovat.

Je tu x y ludi co jazdia dlhe mesiace s odpojenou hovadinou a nemaju problem

 

Zaroven je tu x y ludi co len teoreticky filozofuju ako to sposobi skody na aute. Samozrejme nemaju ani jeden dokaz.

 

Kazdy nech si slobodne vyberie [emoji106]

Upraveno od sk0d@

u meho EFB pri vypojenem konektoru mam trvale napeti 13.8V, pokud jsou minusove hodnoty, tak 14V, coz je zajimave, ze se to takto meni. Tech 14V mam do zastaveni motoru. Pokud je motor teply a znovu ho spustim, pak namerim opet klasickych 13.8V.

 

Dnes ráno jsem měřil napětí přímo na svorkách po nočním odstavení a ukázalo mi to 12,6V , což AKU nikdy při zapojeném konektoru neměla. Tam se hodnoty pohybovaly max. 12,1-12,2V a to znamená pro baterii prakticky smrt.

Ja mam 12.6v a nic som neotpajal,co ti mozem odporucit ked mas predlzenu zaruku tak do servisu ked nie tak niekomu co sa vyzna a len nekeca.

No pozorne si  precitajte co je na obrazku uz ked ste raz odpojili ten kablik tak mate smolu,jedine co by mohlo pomoct nabit baterku a nejak to zosuladit.

ach.png

boha raz kamarat odo mna startoval cez kable auto a neviem kam ho pripojil ked na minus tak smola premna baterka bude furt nabita o nieco menej

U mého odstaveného auta (v zimě s ním moc nejezdím) nabijím baterii v garáži udržovací automatickou nabiječkou

na 13,7 V, jelikož je vypnuté zapalování a auto zamknuté,tak pochybuju že řídící jednotka kontroly akumulátoru ví něco

o tom kolik proudu přiteklo do baterie a v tom případě by neměly soulasit uložené a skutečné hodnoty akumulátoru

a po zapnutí zapalování pouze zjistí kolik má voltů.

Jednotka predsa stale meria napatie (samozrejme to nie je jediny merač) a teplotu baterie.

 

Ako do psej matere moze byt zmatena?

Počítání elektronů je práce :)

Tak se do toho jednotce nepleťte.

Upraveno od Petran

[emoji1751] ani algoritmu opotrebenia oleja ze?

před 8 hodinami, sk0d@ napsal:

Jednotka predsa stale meria napatie (samozrejme to nie je jediny merač) a teplotu baterie.

 

Ako do psej matere moze byt zmatena?

 

U mně jednotka už dávno neměří vůbec nic,protože je odpojená.

Na poslední servisní prohlídce po 4 letech test baterie "OK vemi dobrá"

Auto ještě stále v záruce,v servisu s odpojeným konektorem nebyl problém.

@dědek ja som reagoval na tie obavy ze ked sa znovu zapoji.

 

Ja ju mam uz skoro rok odpojenu. Dnes rano -1.5°C, na multimetri ukazovali cca 12.15V, v aplikacii Torque napatie control modulu 12.25.

 

Nastartovanie bez problemu, na multimetri cca 14.55V, v appke 14.65.

 

Je to Golf VII,

Ja to myslel tak že energii kterou dodá externí nabiječka do baterie jednotka neeviduje.

Proto mi přijde že teorie o zaznamenaném a skutečném stavu baterie je divná.

Ale třeba se pletu.

A kde myslite ze je zapojeny ten konektor, predsa za bocnik na ktorom sa meria prud ktory tecie z a do baterie. 

Prave pre to jednotka vie kolko enerdie ma baterka. Mas 62Ah baterku, pri starte z nej ubudne 10Ah tak jednitka vie zE este bez nabijania zvladne 4 starty. A zaroven ze ma dobit 10Ah vtedy bude bateria plne nabita a staci na nej udrziavat 12,6V-13V.

Zajímavá úvaha, kolik baterka zvládne startů za sebou. Myslím, že jich bude o hodně víc než 4. Víc než 30.

Upraveno od Clerfayt

před 25 minutami, atlan napsal:

A kde myslite ze je zapojeny ten konektor, predsa za bocnik na ktorom sa meria prud ktory tecie z a do baterie. 

 

A dokáže ta jednotka změřit proud z externí nabiječky u zamčeného auta kde jak předpokládám  Řj. spí ?

10Ah na jedno startování??

 

Startér má 2 000W, tj při 10 V proud 200 A. Startuje se 2 vteřiny a to máme 400 As, na hodiny děleno 3600 to je 0,1 Ah. S nějakou účinností a rezervou řekněme 0,5 Ah .................

před 2 hodinami, dědek napsal:

A dokáže ta jednotka změřit proud z externí nabiječky u zamčeného auta kde jak předpokládám  Řj. spí ?

Tahle nespí. Když budeš připojovat nabíječku kam máš dle návodu,  ŘJ Tvoje nabíjení započítává. 

Tak to je pro mne nová informace,a nevíš tedy jak se jednotka vyrovná s nabijením baterie mimo vozidlo?

Nastavenim cez  pocitac jak sa tu us pisalo otaska znie ci to plati aj pri starej baterke.Este som nemenil baterku ani som nekukal co tam presne nastavujes mozno tam je moznost aj starej batreky a a aj stav nabitia neviem ,keby som nebol lenivi tak to napichnem a kuknem.Ale je tu dost mudrych hlav tak to snat robil niekto uz.

Nedělejte z toho zase vědu. Systém musí být alespoň do určitý míry blbuvzdorný. Dobití baterky mimo auto, je v podstatě to samý, jako když budu jezdit s odpojeným konektorem u mínus pólu (kdy to dobíjí naplno) a pak ho připojím. Nic se nestane, auto brzo pozná jak na tom aku je a přizpůsobí tomu dobíjení.

Hmmm. Ak si lenivy a si tu cez pocitac, stlac naraz ALT a F4. Ak si cez mobil, otoc ho.

@Jarda-k presne, z jednej krabicky sa tu robi nuklearna fyzika.



Chtěl jsem se zeptat těch co mají konektor odpojenej už od léta kdy bylo horko. Dobíjí to stále těch 14,4 V, nebo jde napětí trochu dolů?
Jde mi o to, že u klasickýho dobíjení (třeba fabia I/II) to dobíjí cca 14,3 V, ale při vyšších letních teplotách, se napětí sníží na cca 13,6 V.
 
Pokud toto auto s rekuperací jdoucí v nouzovém režimu (odpojený konektor) nerespektuje. tak v horku to baterii oddělá, zejména pokud se jezdí delší trasy.

Musím rict, ze to tak nejak i s odpojenym konektorem je, v lete to dobijelo nizsim napetim nez ted v zime. Ale nemerim to kazdy den, tak jednou mesicne voltmetr strcim do zasuvky a podivam se, kolik tam je voltu pred jizdou a pri jizde a hodnoty si nezapisuji.
V 23. 8. 2019 na 10:32, JiVi napsal:

při vytaženém konektoru mám palubní napětí stálých 13.6V-13.8V pro aku EFB   napětí takto o 0.2V kolísá, ale to je zřejmě jiného vlivu.  týden stále 13.6V, pak třeba jeden den 13.8V 

 

Asi to tak opravdu bude. Tady je příspěvek ze srpna a dobíjecí napětí je 13,6 - 13,8 V.

 

Já teď mám konektor vytaženej a sleduju to. Po nastartování to ukazuje 14,4 - 14,5 V, po nějaký čtvrt hodině to spadne na cca 14,3 V s tím, že občas tam skočí 14,2 i 14,4 V. Takže snad to bude OK. 

Male porovnanie napätia z OBD aplikacie Torque (Control Module Voltage) vs. co ukazuje multimeter.

Odchylka je teda cca 1%.

Merane pred aj po štarte.
Napatie OBD Torque vs. Multimeter vypnuty motor.jpgNapatie OBD Torque vs. Multimeter nastartovany motor.jpg

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.