Supermarine_Spitfire Vloženo 16. Červenec 2014 Vloženo 16. Červenec 2014 Tak asi to zas tak profláklé není, když toto téma vzniklo. Citovat
McMatej Vloženo 16. Červenec 2014 Vloženo 16. Červenec 2014 (editace) Článek plný nesmyslů, například o teplosměnné ploše a přehřívání oleje ..... Není vám divná jedna věc? HTP jsou dva typy, 12 a 6 ventilů. Katalyzátor a výfukové svody jsou podobné, ale podpaluje se jen 6V. ;-) Editováno: 16. Červenec 2014, autor: McMatej Citovat
Supermarine_Spitfire Vloženo 16. Červenec 2014 Vloženo 16. Červenec 2014 Jaké nesmysly tam jsou? Citovat
McMatej Vloženo 16. Červenec 2014 Vloženo 16. Červenec 2014 například o teplosměnné ploše a přehřívání oleje, hlavní olejový kanál u výfuku ..... Teplosměnná plocha 3 válce je menší než 4 válce o stejném objemu. HTP olej nepřehřívá, měřil jsem to. Hlavní olejový kanál je na zadní straně motoru. Citovat
s-talker Vloženo 16. Červenec 2014 Vloženo 16. Červenec 2014 Moje sestrenka, mimochodem "skvela" ridicka neustale prejizdela interval 15tis, nekdy menila olej az pri 22tis, jezdila jako prase, jejim stylem by olej musel mit tak 140°C a za celou dobu ani jedna jedina potiz. Jedna se taky o 40kW verzi..kdo se boji nesmi do lesa. Az se to posere tak to necham opravit, nebo radsi koupim na vrakaci jety motor Citovat
Tomina87 Vloženo 16. Červenec 2014 Vloženo 16. Červenec 2014 Také jsem si prošel těmito články a strachem o to, zda jsem vůbec koupil dobře - HTP mám od dubna. Jezdím často dálnice - vím, měl jsem si koupit TDi, ale v době, kdy jsem HTP kupoval jsem myslel, že budu jezdit jen po Praze. Nakonec HTP nešetřím, nedávám jí teda zbytečně na zadek, ale jezdím svižně. Dle nedávné prohlídky v servisu skrz dovolenou, bylo zjištěno, že motor je v dobré kondici (F2, 2008, 44kW, 68tis kilometrů). Mechanik mi navíc řekl, ať jí pořádně točím, že opravuje nejčastěji podpálené hlavy od důchodců, kteří jezdí po náměstí 40 na pětku. Takže není důvod se bát. Paradoxně jsou firemní HTP combi, která lítají po dálnicích často v nejlepším stavu.. :-) Citovat
Mr.Pavka Vloženo 17. Červenec 2014 Autor Vloženo 17. Červenec 2014 Tak pokud by jsi četl toto vlákno pořádně, tak bys zjistil, že o tom tvém článku jsem se zmiňoval již v zakládajícím příspěvku....... Citovat
Mr.Pavka Vloženo 17. Červenec 2014 Autor Vloženo 17. Červenec 2014 Taky sem to tu už někde psal. Prostě při brždění motorem neprobíhá spalovací cyklus. Talže při otevření výfukového ventilu nemaj plyny odcházející z válce takovou "razanci" aby se "protlačily" skrz katalizátor. A to asi právě platí ještě víc při nízkejch otáčkách kde jim píst neudělí takou rychlost. Citovat
e1. Vloženo 17. Červenec 2014 Vloženo 17. Červenec 2014 A teraz otázka. Aké plyny by sa v tom momente mali pretlačiť cez katalizátor, ak neprebehol žiaden spalovací cyklus? Citovat
Mr.Pavka Vloženo 17. Červenec 2014 Autor Vloženo 17. Červenec 2014 Vzduch je taky plyn ve své podstatě... Víme? 1 Citovat
e1. Vloženo 17. Červenec 2014 Vloženo 17. Červenec 2014 Hej, ale prečo by to motoru malo vadiť? Desatisíce ľudí jazdia s HTP bez problémov, a brzdia motorom denne, a napriek tomu tu riešite takéto renaultoviny. 4 Citovat
Mr.Pavka Vloženo 17. Červenec 2014 Autor Vloženo 17. Červenec 2014 Náhodou renault je dobrý auto. Aspon ten můj 20 let starej. Citovat
Malta Vloženo 17. Červenec 2014 Vloženo 17. Červenec 2014 to jsem taky neřekl, jen se směji té asociaci jinak sprostého slova Citovat
orlov Vloženo 17. Červenec 2014 Vloženo 17. Červenec 2014 Mňa by zauj´imalo, koľko bolo doteraz vyrobených motorov HTP a koľko z nich skončilo v servise na popisovanú "závadu". HTP žije a bude žiť ďaldj aj vo Fabii III. 1 Citovat
Pawouk Vloženo 17. Červenec 2014 Vloženo 17. Červenec 2014 Tři miliony HTP, kolik jich mělo nějaké problémy ti nikdo neřekne. Citovat
Zdeněk63 Vloženo 17. Červenec 2014 Vloženo 17. Červenec 2014 No, tak jsem to spočetl - ve svém okolí znám 4 lidi (se mnou tedy 5), kteří měli podpálený ventily a museli měnit hlavu u motoru HTP. U 3 to byla Fabia I a u 2 (včetně mě) Fabia II. Jeden měnil hlavu už tuším po 12 000 km, ostatní většinou mezi 40 - 70 000 km. To je myslím celkem dost... A ještě k těm otáčkám motoru - jen jsem tady přepisoval to, co mi říkal technik po výměně hlavy. Samozřejmě jsem se nikdy na pětku neploužil čtyřicítkou, jak tu padlo, ale padesátkou na čtyřku po plynem jsem tam měl dost často. No a to je právě špatně - motor byl zatížený a měl méně než 2 000 otáček (cca 1 800). Od výměny hlavy to pod plynem točím už víc. Citovat
Malta Vloženo 17. Červenec 2014 Vloženo 17. Červenec 2014 možná by bylo dobré říci, jestli to byly všechno šestiventily? Citovat
mkaba Vloženo 18. Červenec 2014 Vloženo 18. Červenec 2014 V práci máme několik HTP FI i FII (cca 12) a s žádným nejsou vážný problémy a to myslím, že je všichni po městě celkem masírujou. Jediný co se snad v servisu řešilo, že u studenýho je trochu hlučnější převodovka. Jinak nevím jak vy, ale z vlastní zkušennosti s HTP snad ani pod 2000ot jet nejde, tomu se už přece u tohodle motoru nedá říct jízda Citovat
Zdeněk63 Vloženo 18. Červenec 2014 Vloženo 18. Červenec 2014 Ano, všechno to byly šestiventily. Citovat
Malta Vloženo 18. Červenec 2014 Vloženo 18. Červenec 2014 pod 2000t záleží u jaké HTP je myšleno, mám 1,2/47kW z 2004 a tam cokoli pod 2500 je nemyslitelného (kromě takové pijánko jízdy po obci na rovině pro udržení konstatní rychlosti), pak mám R 1,2/51kW 2007 a ten je jednak jinak zpřevodovaný a zároveň i ŘJ mám naprosto jiný průběh, takže tam lehce pod a blízko okolo 2000 není sebemenší problém, zato oproti mojí Fábuli to od 3500 ztrácí dech Citovat
Alma Vloženo 18. Červenec 2014 Vloženo 18. Červenec 2014 Tak pod to se můžu taky podepsat, jen fabia je 40kW, a přesně jak píše Malta, obě motorizace jezdí úplně jinak. Citovat
gourney Vloženo 3. Září 2014 Vloženo 3. Září 2014 No, tak jsem to spočetl - ve svém okolí znám 4 lidi (se mnou tedy 5), kteří měli podpálený ventily a museli měnit hlavu u motoru HTP. U 3 to byla Fabia I a u 2 (včetně mě) Fabia II. Jeden měnil hlavu už tuším po 12 000 km, ostatní většinou mezi 40 - 70 000 km. To je myslím celkem dost... A ještě k těm otáčkám motoru - jen jsem tady přepisoval to, co mi říkal technik po výměně hlavy. Samozřejmě jsem se nikdy na pětku neploužil čtyřicítkou, jak tu padlo, ale padesátkou na čtyřku po plynem jsem tam měl dost často. No a to je právě špatně - motor byl zatížený a měl méně než 2 000 otáček (cca 1 800). Od výměny hlavy to pod plynem točím už víc. Tak podpáleneé ventily pri 12000 by bol nový rekord. Náš sused to mal pri 16000 :-) A potom sú tu ľudia čo majú najazdené 300-400 tisíc a bez problému. Asi to bude o dobrých a zlých kusoch. Mňa osobne vyšla oprava na 13000 CZK (aj s novými rozvodmi), na druhom aute boli za takú cenu robené brzdy :-) Citovat
McMatej Vloženo 3. Září 2014 Vloženo 3. Září 2014 Jaký používate (používají) olej (viskozitu)? Citovat
gourney Vloženo 4. Září 2014 Vloženo 4. Září 2014 Veľmi dobrá otázka.... Tiež mi to v poslednej dobe napadlo a začal som to riešiť. Ja som používal nejakú dobu aj Millers oils 5W-50, neviem zistiť akú má hodnotu HTHS, ale možno to bolo príliš moc. Už radšej budem používať normálne oleje. Pretým som používal aj v lete nejakú lacnú 5W-40, výrazne ľahší olej ktorý zrejme stráca viskozitu. Ani pri rýchlych jazdách po diaľnici sa nič nestalo (pokiaľ to môžem posúdiť po pár tisíc km) Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.