Přejít na obsah

snímač otáček motoru


century

Doporučené příspěvky

Ahoj Kluci...

moje fábie začala dělat to co tu většina z vás popisuje: jedu a z ničeho nic spadnou otáčky ze např. 3000/min k 0/min :aggressive: a hned zase vyletí na ty 3000...takže s autem to docela cukne :)

Je pravda že to dělá jen někdy ....třeba když najedu na dálnici v HK směr Praha tak to vždy :palec2: cukne pod tím prvním mostem :smich: :smich: :smich: , takže to už čekám....ale někdy to je dost nečekané!!!

Pokud by někoho zajímalo jestli to dělá v nějakém intervalu nebo tak, odpovím asi takto ....třeba v létě jsem jel trasu ( dovolená )4000km no a neudělalo to vůbec :smich:, a pak jedu přes město do tesca pro rohlík a... :prc: ale je pravda že to nikdy nechcíplo, jen cuklo :prc:

Takže tak tušim že to bude dělat ten snímač otáček... mam motor = 1.4 16V 55kw BBY = a potřeboval bych poradit jaký snímač (pokud tam je u tohoto motoru jen jeden) si mám z netu objednat...jsem totiž z těch jejich nabídek trochu zmaten!!! Takže pokud někdo ví kod nebo tak něco a poradí....budu moc rád :help:

Editováno: , autor: Smith10
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou tam dva snímače ot. -klikovky 030 957 147 S

-//- N

vačky 036 907 601 D

Nevím tohle je dost sázka do loterie.Já taky měnil kdeco/mizerné rozjezdy při studeném startu/.Nakonec pomohl flash benz. řídící jednotky.Takže hodně štěstí.

Ahoj...díky za info... a ještě dotaz = už jsem z toho zblblej, takže oba ty snímače jsou napojený na otáčkoměr na palubovce nebo jen jeden z nich?

...jak píšeš ty, že jsi měl mizerné rozjezdy při studeném startu a někteří že jim to chcípalo atd. .... = to mě právě vůbec (možná jen zatim ) nedělá - motor šlape jak hodinky, jen na to cuknutí občas :wallbash:

Jinak podle těch kódů jsem našel na netu toto: 030 957 147 S - Snimac otacek FAB 1.4/55kW hridel klikov - 1.931 Kč :wallbash:

036 907 601 D - Snimac otacek OCT 1.4/55kW FAB 1.4 55/74 - 933 Kč :kol-43:

Editováno: , autor: Smith10
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli máš zájem pošli SZ a já bych ti poslal mail se čtením o těch snímačich ono je to trochu složittější.

U té klikovky je ještě jeden kod 030 957 147N a ten byl o něco lacinější lol

Ahoj, moc děkuji za ten text....dobře se u toho usína :)

Podle toho jak to čtu a pročítám...tak to znamená že čas od času tam prostě nejde signál - kdyby nešle vůbec tak by mi to podle jejich návodu mělo chcípnout a palubka by svítila jak vánoční stromeček = Mě se ale při tom nikdy žádná kontrolka nerozsvítí :smich: ani výkon se nesníží :scooter:

Editováno: , autor: Smith10
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Jsou tam dva snímače ot. -klikovky 030 957 147 S

030 957 147 N

vačky 036 907 601 D

Nevím tohle je dost sázka do loterie.Já taky měnil kdeco/mizerné rozjezdy při studeném startu/.Nakonec pomohl flash benz. řídící jednotky.Takže hodně štěstí.

Ahoj Klucí......je tady nějaký opravdu erudovaný :) odborník, který mi na rovinu řekne ( napíše ) jaký má kód snímač otáček klikového hřídele na Fabii 1.4 16V 55kw BBY r.v. 10/2003 ....... víše v textu jsou napsané dva kody snímače klikovky a liší se jen v koncovém písmeni v kódu,ale zatim jsem se nedověděl jakej je do tohoto motoru vhodný :):prc: !!!

Takže jestli to někdo ví, tak má u mě -_- .....chci si ho vyměnit a nechci zjištovat jakej to je až po tom , co ten co tam je vykuchám po určitě obtížném boji v poloze ležmo z auta :) :) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

mám stejný problém, jako popisujete. Po nastartování studeného motoru - musím asi minutu sedět a čekat, než se motor minimálně zahřeje. Pokud bych nastartoval a hned vyjel, auto bude pár metrů škubat, a jakoby chtěl chcípnout, ale ještě nikdy nechcípnul.

Dále jak jsem se zde dočetl, dojíždím ke křižovatce, stojím na brzdě, a budíky se rozsvítí jak vánoční stromek a hned zase zpět do normálu-cca problém tak na sekundu, auto také nechcípne, ale vím o tom,že jakoby se motor restartoval. Vyřeší to tedy výměna snímače otáček? Našel jsem v ETCE ale 2 typy:

036 907 601 E - snímač otáček (hřídel vačkový), motor AUA, BBY, BKY, AUB, BBZ, originální cena škoda dílu: 1300 Kč

030 957 147 AB - snímač otáček (hřídel vačkový), motor AUB, BBZ, originální cena škoda dílu: 2700 Kč

Motor mám 1.4 16v 74kw

Editováno: , autor: technikus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj,

...tak jsem možná vyřešil svůj problém, je to potřebuju asi potvrdit :)

Sem chudej student :smich: a jít cestou pokus omyl je pro mě dost drahé ;) .....posranej EGR na mé 16V 55kw jsem vyřešil zaslepením, ale co dělat s tím podělaný jednovteřinovým škubnutím, které je např. při předjíždění dost o hubu???

Po pročítání fóra jsem došel k názoru (pár lidí tu popisovalo uplně identický problém), že to dělá "snímač otáček motoru".....ale na VAG se nikdy nic neobjevilo a to to už škube přes rok, v servisu na to čučí jak blbci když se jich zeptáte co to dělá (alespoň v tom našem) a řešili by to výměnou pomalu všeho co na káře vidí :smich:

Ale k mému zděšení jsem zjistil, že 16V má snímače 2 = 1.Snímač polohy vačkového hřídele G163 933Kč 2.Snímač otáček motoru G28 1771Kč :aggressive:

V chytrých knihách jsem se dočetl:

1.Snímač otáček motoru G28 - Vliv výpadku signálu

Při výpadku signálu snímače otáček motoru za chodu motoru se motor zastaví. Lze ho znovu nastartovat. Řídicí jednotka motoru přepne na nouzový režim.

Otáčky motoru a polohu klikového hřídele bude řídicí jednotka motoru vypočítávat z informací ze snímače polohy vačkového hřídele G163.

Zároveň se sníží max. otáčky motoru. Opakovaný start vozidla je možný. Závada se ukládá do paměti závad!

2.Snímač polohy vačkového hřídele G163 - Vliv výpadku signálu

Při výpadku signálu snímače polohy vačkového hřídele běží motor dál a lze ho i opakovaně nastartovat. Řídicí jednotka motoru přepne na nouzový režim. Vstřikování však již nebude sekvenční, nýbrž skupinové.

Takže podle tohoto popisu usuzuji, že když je v prdeli ten snímač G28 na klikovce tak se při chybě motor zastaví a a u toho druhého to jede dál a to cuknutí jednovteřinové je stav, kdy řídící jednotka přepne (nebo co s tim signálem dělá) na snímač na klikovce??? :)

Tím pádem bych měl v prdeli ten na vačce a vyšlo by to jen na 933 Kč :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

...klapka se mi blejská jak kulky mého psa... :)

...to už jsem taky zkoušel odpojit snímač otáček na vačce, ale problém je v tom že to na volnoběh neudělá vůbec nic :) ... motor bez mrknutí a jakýchkoliv problému běží dál...a to díky druhému snímači otáček na klikovce! :)

...myslim si, ale že problém je v tom když je motor v tahu...tam se ten dočasný výpadek podle mě projeví tim škubnutím - a nebo taky kecáámm :palec2:

...jo a jezdit s vypojeným snímačem na vačce jsem taky zkoušel, sice to neškublo ale vzhledem k tomu že to škubaní to dělá dost nepravidelně tak vim stejně prd :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 roky později...
  • o 4 týdny později...

Já mám 1.6 16V 77kW Ale je to naprosto to samé, je to totožné všechno. Když odpojíte snímač na klice, auto horkotěžko pojede a otáčkoměr ukazovat nebude. Podařilo se mi to nastartovat, ale žádnej zázrak i s čidlem vačky. Když odpojím čidlo vačky, neděje se nikdy vůbec nic, jen se to zapíše do paměti závad.

Pokud vám padají otáčky k 0 a motor běží, je to čidlo kliky......Já ho měnil sám, odděláte kryt, šáhnete pod sání motoru. Od map senzoru vede svorkovnice ke snímači klepání a ke snímači kliky. Jděte po káblech, dojdete k plastové zátce, tu odděláte a čidlo drží na jednom imbusu. To je vše. ALe dělal jsem tov še po hmatu, vidět tam nejde, to by se muselo auto zvednout

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • Zdravím všechny škodováky. Mám problém.

 

Vím, že o tomhle problému tu bude docela dost informací a hotfix řešení, ale chci se obrátit znova a trochu lépe zasvětit. Mám škodu fabiu 1.4 16v combi ambiente z roku 2005 typ BKY.

 

  • Problém:
  •  
  • Nedávno jsem preventivně měnil motorový a vzduchový filtr a 4 svíčky, motorový olej CINOL 10 w40 (myslím). Auto bezproblému jelo po zhruba 2 dnech při cestě okolo 20 km auto na palubové desce vyskočilo oranžovým Kontrola vyfukových plynů taková ikonka pumpy a kontrolka autička ve smyku. Auto dosáhlo maximalně 3000 ot/min a dále netahalo, při jízdě na 2 převodový stupe'n auto sebou neskutečně škube a má slabý výkon. Někdy motor i zdechne a také strašně dlouho motor startuje kolem 5 sekund. Když nechám motor odstát vyskočí jen kontrolka vyf.plynů, ale při akceleraci nad 2800 ot./min se automaticky zapne proti skluzný systém (autičko ve smyku). Mmj Maximalní rychlost na 5 stupe'n je 105 km/h pak už otačky motor nepustí. Bude to asi automatická ochrana řídicí jednotky, že mi tak auto jezdí špatný poměr paliva do motoru atd.

 

  • Diagnostika:
  •  
  • Při návštěve diagnostiky se mi ukazala chyba G28 - čidlo otáček motoru

 

  • Otázka: 
  •  
  • Chci se zeptat, kde toto čidlo najdu, jak ho připadně rozeberu a nahradím atd. Vím, že jsou dvě čidla váčková a kliková hřídel, ale jsem trochu zmatený jelikož sem nikdy tuto opravu nedělal, ale auto potřebuji a jeden mechanik mi tvrdí, že bude muset rozebrat převodovku a celý spodek, aby se ktomu čidlu dostal a druhý, že stačí navrchu něco vyměnit nebo tak nějak. Prosím žadám o jakoukoliv radu , nejlepe o stručný popis a případné FOTO kde je tento snímač.
Editováno: , autor: MattCorman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže čidlo vačky se dá opravit sundaním vzduchového krytu. A co se týče čidla motoru budu muset tedy sundat převodovku ?

 

Uvidím dneska se na to kuknu zkontroluji veškerou kabeláž a všechny ty čidla a uvidím kdej e problém. Jak říkam je to G28 tudiž to bude 100% čidlo od otaček motoru tudiž někde u chladiče jak píšete . _:)

Editováno: , autor: MattCorman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čidlo otáček motoru - nevím jak to popsat, ale já jsem se k němu dostal sice zespodu, tak ve středu vozu ale je montované seshora - svisle, pokud mi rozumíš. Další postup je, že by jsi sundal filtr a našel by jsi ho vzadu dole. Na obrázku výše, pokud se pamatuji správně - je to už asi 5 let, myslím to druhé nezakroužkované čidlo - jak je v ose poloosy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Pánové poradíte??? Diagnostika mi píše chyba G 28 snímače otáček motoru. Jak se chyba projevuje víme,nebudu vypisovat. Když jej odpojím motor nejde nastartovat. Když je snímač G28 zapojený a odpojím snímač vačkové hřídele,motor normalně běží jen svítí samo kontrolka. Jak to? Vypadá to spíše na chybu čidla vačkové hřídele.

Editováno: , autor: Mirek 835
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...