Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Otvoríte vcds dáte modul 5 ACC/START AUHT potom dáte adaption 10 potom dáte do hľadáčika start a potom na chanel hľadáte deaktivace start stop 

Editováno: , autor: Oliver123456
  • o 5 měsíců později...
Vloženo
V 18. 3. 2019 na 8:53, Čečulák napsal:

Dal jsem za par korun relatko na odhmyzeni auta od funkce SS.

Funkce zustala zachovana, ale cinnost tlacitka se otocila jak mi vyhovuje.

Obcas to pouziju, kdyz jsou klacky dole na prejezdu na dlouho.

 

Mohol by si napísať o aké relé sa presnejšie jednalo? Ďakujem. 

Vloženo

Udelat za stovku to umi jen Ti co tomu rozumi.

Caristou mi to vypnout neslo a kdyz budu hledat nekoho s kabelem, tak me to bude stat cas a stejne mu neco dam. Toto navic mam prendavatelny do jineho auta, takze mi 6 stovek neprijde tolik. 

 

  • o 1 rok později...
Vloženo

Sdílím své vlastní řešení, které vypíná start-stop po zapnutí zapalování.  Princip je stejný jako u řešení, které tu dříve sdílel někdo jiný:

Tohle je možná ještě o něco jednodušší.  Stačí natáhnout dva dráty k modulu tlačítek nalevo od volantu (pin 1 - kostra, pin 3 - tlačítko SS).  Třetí drát (svorka 15) se dá napojit na spínač světel (pin 4).  Případně se dá připojit přes samostatnou pojistku na svorku 15.  Pojistka se pak může vytáhnout, když jede auto na STK nebo do autorizovaného servisu, a chová se to, jako by tam žádné vypínání start-stop nebylo.

210206-auto2--P1210148.JPG

210206-auto2--P1210151.JPG

210206-auto2--start-stop-invert.png

211107-auto2--P1220224.JPG

211107-auto2--P1220226.JPG

Vloženo

mas to vymakany, ale nevim, proc neodpojis konektor u munusu. prestane fungovat i to rekuperativni nabijeni. uz to tak mam skoro rok a ok. koukal jsem do aku na elektrolit a je ho tam akorat. 

Vloženo (editace)

@lemra79 Výhoda je stejná jako u všech ostatních řešení tohoto typu -- zapneš si start-stop, právě když potřebuješ, a nemusíš kvůli tomu otevírat kapotu :-)  S rekuperací jsem nikdy problém neměl.  Když odpojím snímač na akumulátoru, tak tím ztratím informace o jeho stavu: stav nabití, vnitřní odpor, klidové napětí, aktuální napětí, aktuální proud, ...

Editováno: , autor: shrek_85
Vloženo

jj, to at si kazdy dela jak se mu to hodi. ja zase SS vlastne vubec nepotrebuju a ty info o stavu aku asi taky ne. pokud mam odpojenou rekuperaci, mam jistoku, ze aku je vramci moznosti vzdy na 100 %.

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Tak jako se kdysi zapínala světla ... vždy po nastartování vozu ... tak teď vždy vypínám tento nesmysl ... nevidím v tom přínos pro provoz nebo úsporu paliva. O nějakém šetření přírody nemůže být řeč. Takže asi tak. 

  • o 9 měsíců později...
Vloženo

Já osobně používám toto - https://s.click.aliexpress.com/e/_DECOxPH

Žádný zásah do nastavování napětí, žádné cvakání a obcházení kabelů..

Má to i více režimů - buď to automaticky vypíná nebo si pamatuje předchozí nastavení.. 

Z výroby je modul nastaven tak, že to vypíná - Otočím klíč nebo zmáčknu startovací tlačítko a obratem se to vypne. 

Montáž je naprosto jednoduchá, viz např. v tomto videu - https://www.youtube.com/watch?v=ESeESSFEPOc

 

 

 

ss_f3.jpg

ss_f3_2.jpg

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • o 2 roky později...
Vloženo (editace)

Ahoj,koupil jsem trojkovou Fabii 1,2 tsi 81kW,rok 2016 a resim ted deaktivaci toho start stop.Nasel jsem zuzne ty kabely,ruzna taky cena.

Zde na 2000 Kc

https://www.auto-jamar.cz/start-stop-pamet-skoda-fabia-3/

 

Nebo zde za 837 Kc

https://www.hellelectro.com/p/skoda-fabia-iii-2014-2021-automaticka-deaktivace-start-stop-pametovy-kabel

 

Pripadne nejaky jiny mate nekdo?

 

Je rozdil mezi pred a po Facelift Babia 3? pro elektriku respektive ten konektor?

 

Mate nekdo zkusenost s temito?Z Ali to objednavat nechci,prootze nemam platbu online udelanou a resit to ted nechci,chci neco na dobirku.

 

 

Diky!

 

 

 

Editováno: , autor: Kulovej blesk
Vloženo

Nejlepší a nejjednodušší řešení je vytahnout kablík u baterie. Sice to potom občas napíše hlášku o závadě start stop, ale zároveň se tím deaktivuje inteligentní nabíjení.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Vloženo

Jenže odpojením tohoto konektoru přechází řídící jednotka J367 do nouzového módu.

A kromě permanentní chyby v diagnostice pak hrozí ještě další potenciální problémy.

Vyjádření ŠA:

Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami.”

Vloženo

Nejjednodušší a nejlevnější řešení to určitě je, ale že nejlepší, bych asi netvrdil. Ano, Start Stop se tím vypne a inteligentní dobíjení potlačí.

Battery Control Module (J367) je slave jednotka Gateway (J533) a komunikují spolu přes LIN. Odpojením se komunikace přeruší a zůstane nesmazatelná chyba.

J367.thumb.png.b1ba24c7b099fb0301df9a8c7ac156ba.png

 

Kromě Start Stopu, nezávislého topení a regulace alternátoru to taky sleduje stav nabití a teplotu baterky nebo aktuální zátěž.

Kompletně neregulované "hloupé" dobíjení některým baterkám taky nedělá úplně dobře. Zrovna EFB baterky nemají rády neustálé přebíjení.

Tím nechci tvrdit, že inteligentní dobíjení je dobrá věc, protože to životnosti baterky taky určitě neprospívá. Ani jedno není v tomto případě ideální.

Vím o případech, kdy auta s takhle odpojeným konektorem najezdily desítky tisíc kilometrů bez jakýchkoliv následků. Pořád je to ale riziko.

Problém může nastat klidně i u F3, když bude baterka před smrtí, ale auto to nebude mít při odpojeném konektoru z čeho vyčíst.

Selhání ABS/ESP už je asi extrém, ale samozřejmě, že výrobce oficiálně neprohlásí, že je to bez následků a klidně ten konektor můžou všichni odpojit.

U ročníku 2016 se obě věci dají v vypnout diagnostikou bez zásahu do elektroinstalace a omezování funkcí dalších systémů.

Mým záměrem není tvrdit, že je tento postup špatný a neměl by se provádět. Spíš jsem chtěl podat informace, co to může obnášet.

Odpojovat bez patřičných znalostí konektor, u kterého nevím, co všechno tím můžu ovlivnit, mi nepřijde jako nejšťastnější řešení.

Vloženo

Poté, co mi to už x krát chcíplo studený motor na první křižovatce jsem to deaktivoval v Carscanneru pomocí metody napětí. Teď to motor nechcípá, ale všiml jsem si, že v situacích, kdy by to motor chcíplo se mi na palubovce rozsvítí kontrolka SS, jako kdyby normálně fungoval. Měl bych dotaz, jestli při této metodě deaktivace stále funguje rekuperace atd. nebo to pere do baterky stále max. jako při odpojení kablíku. Metodou teploty mi to deaktivovat nešlo, asi proto, že mám manuální klimu

Vloženo

V první řadě, při odpojeném kablíku dobíjení NEPERE do baterky stále max! Dobíjí to trvale klasickými 14,3 V jako v dobách, kdy nebyly s dobíjením problémy.

Vloženo
před 9 hodinami, VeteranChild napsal:

Jenže odpojením tohoto konektoru přechází řídící jednotka J367 do nouzového módu.

A kromě permanentní chyby v diagnostice pak hrozí ještě další potenciální problémy.

Vyjádření ŠA:

Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami.”

Mně to vyjádření nedávo moc smysl. Při zapojené ŘJ J367 se baterie dobíjí "normálně" 13,8 V, při brždění motorem 15,3 V. Osobně jsem to měřil. Auto při tom často upozorňuje na nízké procento nabití baterie, viz zkušenosti uživatelů výše. 
Jak může být tento stav bezpečnější, když samo auto upozorňuje na nízký stav nabití, než když se baterie dobíjí trvale 14,3 V (osobně jsem měřil) a baterie je tím pádem trvale udržovaná nabitá, jako v dobách, kdy nebyly s nabíjením problémy??

Nehledě k tomu, že za jízdy dodává energii do auta alternátor, který umí dát 110 - 140 A. 

A žádné permanentní chyby v diagnostice jsem si taky nevšiml. 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...