roman63 Vloženo před 22 hodinami Sdílet Vloženo před 22 hodinami Fabrika se kryje, co kdyby to v 0,001% mohlo vymstít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferokulda Vloženo před 20 hodinami Sdílet Vloženo před 20 hodinami Souhlas s McMatej, měřil jsem napětí také a sejné hodnoty při připojeném a odpojeném kablíku. Ano, u aut, kde to lze pořešit diagnostikou, klidně, ale kde to nelze (u mě Fabia III 2019 už nelze) je nejlepší odpojit kablík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiroslavsIII Vloženo před 9 hodinami Sdílet Vloženo před 9 hodinami @McMatej Jj, špatně jsem se vyjádřil. Myslel jsem to, co píšeš. Mám ale zpětnou vazbu z okolí, že lidem vydržela originální baterie z novoty i z výměn v autorizáku poměrně, na dnešní dobu až nezvykle dlouho. Všichni vypínají SS ručně na čudlu, takže jim rekuperace po celou dobu funguje. Proto bych o tu rekuperaci nechtěl přijít, mám origo baterku, která nevím, jak je uvnitř stavěná, ale asi to nebude klasika. Kdybych tam dal nějakou obyč, levnější, tak by mi to bylo asi jedno. Myslím si, možná se mýlím, že to proudové procvičování je možná pro tento aku lepší než stabilní dobíjecí napětí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lemra79 Vloženo před 7 hodinami Sdílet Vloženo před 7 hodinami Osobne si myslim, ze vseobecne pro pb aku je nejlepsi, kdyz se pohybuje okolo tech 14,4 V, +/- teplotni kompenzace, za chodu motoru. Pokud je muj nazor spatny, rad se necham ochytrit. Jen bych prosil argumenty, ktere maji odbornou oporu, argument jedna pani povidala se mi moc nelibi. Dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VeteranChild Vloženo před 7 hodinami Sdílet Vloženo před 7 hodinami Citovat A žádné permanentní chyby v diagnostice jsem si taky nevšiml. Chyba v diagnostice po odpojení bude. Přerušenou komunikaci mezi dvěma jedntokami to pozná. Jen je potřeba hledat v Gateway a ne ŘJ motoru. U baterek EFB/AGM se s tím inteligentním dobíjením počítá a měly by to vydržet. Jak už jsem ale psal, netvrdím tím, že inteligetní dobíjení je dobrá věc. Jsou tu taky případy, kdy auta jezdí se zapnutým inteligetním dobíjením a baterku mají 7-8 let starou a bez problémů. Znám takové i osobně. Mně v Rapidu umřela po roce a půl, ale jiným vydržela 4x tolik. Žádný systematický důkaz, že ten konektor bez výjimky rychle zničí baterku, není. Velký rozdíl je v tom, že starší auta tento systém vůbec nemají a tak s ním další jednotky nepočítají. Odpojení konektoru je něco jiného, než když tam z výroby není. Moderní auta ty informace z J367 používají i pro jiné systémy a funkce, proto se mi odpojování (i když to možná plní svůj účel) nelíbí a osobně ho nedoporučuju. Pokud auto jezdí extrémně krátké trasy, radši bych tu baterku jednou za čas nabil. Je to zřejmě jedno z těch témat, kde každý bude mít svou pravdu. Myslím, že rok 2019 už se v dnešní době s menšími problémy diagnostikou řešit dá. Před odpojováním konektoru bych radši volil to zmiňované paměťové relé. Ještě bych dodal, že u aut v záruce, to může vést k zamítnutí plnění třeba při výměně baterky. Pokud to někomu za ten risk stojí, ať konektor klidně odpojí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VeteranChild Vloženo před 7 hodinami Sdílet Vloženo před 7 hodinami Sloučena dvě témata o Start Stopu. Poslední komentáře jsou kvůli tomu lehce promíchané. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo před 6 hodinami Sdílet Vloženo před 6 hodinami (editace) Napíšu jen své poznámky. Řada lidí zde plete pojmy SS a inteligentní dobíjení. Jsou to dvě odlišné věci, trošku sice nteligentní dobíjení (tedy aktuální napětí akumulátoru) ovlivňuje funkci SS, ale to je vše. Kdo se o to vážněji zajímá a má VCDS , lze tam ohledně správy elektrosoustavy a baterie a jejích historie dohledat spoustu zajímavých věcí. Až se člověk diví co vše si auto ukládá. Od toho se také odvíjí věčné téma "kódovat" novou baterie nebo ne. Kdo se chce zajímat méně ať si pořídí monitor baterie. Dozví se také spoustu zajímavých dat jak online , tak historicky. Dá se vidět okamžitá hodnota napětí a tedy stav dobíjení při různých režimech jízdy, teplot, stavu akumulátoru, otáčkách motoru. No je to celé velice složíté ale technicky zajímavé. Takže ať si každý řeší dle svého uvážení či odpojovat řídící jednotky, velikost napětí, kodovat po výměně atd. Nicméně tam toho moc vymyslet nejde. Editováno: před 6 hodinami, autor: Alma Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo před 4 hodinami Sdílet Vloženo před 4 hodinami před 3 hodinami, VeteranChild napsal: Chyba v diagnostice po odpojení bude. Přerušenou komunikaci mezi dvěma jedntokami to pozná. Jen je potřeba hledat v Gateway a ne ŘJ motoru...... Ano, moc jsem nehledal, tak "někde dole, malým písmem" nějaká chybičky být může. Ale kdyby to byla závažná CHYBA jak uvádí ŠA, tak by někde měla svítit červená kontrolka s velkým vykřičníkem. Nesvítí - nevěřím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.