Duben 4, 20223 r U mě se regenerace spouští většinou od měřené hmotnosti sazí a ne vypočtené. Je to jak kdy, po dálnici dlouhá trasa se spustí většinou na vypočítanou a ve městě na měřenou. Oil ash je údaj hezkej, ale celkem k ničemu. Ten tě bude zajímat nebo spíš zbytečně znervózňovat až někdy po 300tkm.
Duben 5, 20223 r Tak to, jestli je Oil ash k ničemu je věc názoru. Budu dělat monitor kámošovi a ten to třeba chce. A není sám, když jsem to probíral s dalšíma lidma, většina by chtěla tohle. Proto jsem to sdílel i tady. Já osobně tam mám teplotu před DPF, z které se dá taky hezky odhadnout, kdy bude kremace. Nikomu nakonec nic nebrání, aby si kód jednoduše upravil a zobrazil si co chce, já jsem dal jen možnost.
Duben 10, 20223 r Tip na instalaci. Po několika pokusech s umístěním jsem se nakonec rozhodl monitor instalovat do středové schránky. Schránku využívám minimálně, protože se tam vejdou jen drobné věci a telefon už vůbec ne. Spínané napájení (na fotce pojistková odbočka vpravo) jsem vytáhl z pojistky č.47 pro zadní stěrač a protáhl vyvrtaným otvorem do schránky. Vyrobil jsem ještě jednoduchou podložku, aby byl monitor nakloněný dopředu a zároveň se dala schránka i zavřít. Upraveno Duben 10, 20223 r od MarioHP
Duben 16, 20223 r ahoj, nedávno jsem upgradoval z Octavia 3 před-fl na fl a nemile mě překvapují regenerace které jsou častější (tak jak tu někteří píšete, max po těch 350km, nezáleží na stylu jízdy) a trvají klidně 25 minut! to je dost extrémní čas (zejména po sjezdu z dálnice kdy dojedu domů s právě začnutou regenerací). u před-fl to bylo vždy cca 10-12min. otázka: jak dlouho trvají vám? je tento čas normální?
Duben 16, 20223 r Záleží na stylu jízdy. Je to daň za euro 6. Ale těch 15min je minimum Upraveno Duben 16, 20223 r od Vápno
Duben 16, 20223 r Skúsil by som sledovať teplotu pri regenerácii. Ak je nad 550°C tak by som to nejak neriešil proste to tak je. Mne to regeneruje síce na motore CUPA tiež tak 15min ale všetko záleží od tej teploty a ako si hu vie motor udržať.
Duben 17, 20223 r parametry viz obrázek. při regeneraci jak je tu zmíněno, velmi záleží na stylu jízdy. občas vypaluje velmi pomalu (-200mg/km). u před-fl na to jízda takový vliv neměla a byla to taky EURO6. proto mě to zaráží, jsou to stejné motory (oba 2.0 110kw)
Duben 17, 20223 r Mám stejný motor jako ty. Nejhorší pro tu regeneraci je jízda právě mezi obcema třeba, kde se hodně mění otáčky, brzdí se motorem a filtr chladne. Nejlepší je ustálená jízda a konstantní otáčky. Blbý je, že většinou se ta regenerace spouští právě, když třeba sjedeš z dálnice. Na dálnici si jednotka snaží ten filtr držet kolem 300°C, ale jak sjedeš tak se filtr ochladí, stoupne trochu odpor filtru a spustí se regenerace. Je to dobře vidět na Soot mass measured.
Duben 22, 20223 r dnes proběhlo přehrátí sw na původní (inspirace zde na fóru, díky) vyčteno že sw byl updatován ve škodovce letos v lednu v německu (auto je dovoz). regenerace po přehrání (filtr už byl plný) 13min. poté najeto 197km a zaplnění filtru stouplo o 19% což je přiližně 2x pomalejší plnění filtru. auto bere o cca 0,7l/100km méně a znatelně lépe jede to jen pro info kdyby někdo taky kupoval dovoz (nebo třeba i tady škofin), že škodovka sw přehrává
Květen 2, 20223 r Taky jsem si nechal nahrat zpět starý sw před akcí 23AX a je to prostě znát. Regenerace jsou zásadně kratší a ne tak často.
Květen 5, 20223 r Přidávám např. pro porovnání ostatním stav mého DPF. Najeto 109 tkm. Před dvěma lety mi v rámci prohlídky a výměny oleje ve Škodovce údajně aktualizovali software. Tvářili se okolo toho, jako by dělali něco tajného. Když jsem se na to ptal, sdělili mi, že nyní budou častější regenerace filtru DPF. A opravdu, nyní jsou okolo 230 - 250 km. Jezdím pravidelné trasy nejméně 35 km a víc. Přes léto, nebo když tomu trochu přišlápnu krk, tak jsou regenerace pozdější. Nejdelší interval je samozřejmě cestou na dovolenou, to se spustí až po 750 km. Po aktualizaci softwaru se auto chová úplně stejně, stejná spotřeba, reakce na plyn, jen ty regenerace byly před touto aktualizací okolo 330 - 350 km. A tak nevím, co je dobře. Chodil jsem na servis 5 let kvůli záruky - asi se to vyplatilo, měnili mi na záruku věci jako vodní čerpadlo, zámek kufru, kompresor klimatizace.
Květen 6, 20223 r Jojo zjistili že tyto diesli se chovají za provozu příliš efektivně, tak je nastavili kvůli NOxům na nižší efektivitu. Klasické saze z nedokonale spálené nafty se zachytávají lépe než NOx... Je to čistě kvůli emisím a zdraví lidí. Ty NOxi můžou být z dlouhodobého hlediska pro lidi ve městech zdravotně závadné. Upraveno Květen 6, 20223 r od 15degren
Květen 6, 20223 r To bych se divil . NOX jsou zase hojivo pro kytičky. Osobně tedy raději dýchám NOX než saze. Navíc zlatě ty saze pálit ve válci a získat tím tak nějakou tu energii, ne?
Květen 9, 20223 r Tak konečně se mi podařilo zpracovat krátké video, jak se monitor chová při aktivní regeneraci. Telefon tu kombinaci světla trochu nedával, ale jako ukázka to stačí. Normálně jdou údaje bez problému přečíst. Na konci videa je natočený i konec kremace, odkaz zde. Upraveno Květen 9, 20223 r od MarioHP
Srpen 26, 20223 r Mám S3 140kw dsg a regeneráciu poznám podľa zvýšených otáčok, motor je hlučný, a na infotainmentu je hláška Nutný beh motoru. Jazdím prevažne krátke trasy medzi mestami do prace a dosť po meste, veľa štartov.. Regeneráciu mám vždy bud po 360 alebo 400km. Keď idem ďalšiu trasu po diaľnici ako naposledy Chorvátsko ahoj robilo regeneráciu presne po 750km. Olej sa snažím meniť často, a hlavne kupujem z overitelnych zdrojov. Teraz dávam Ravenol Vmp 5w30, dá sa na oficiálnej stránke overiť jeho pravosť podľa kódu. A sú naň celkom dobré ohlasy.. Predtým som používal Mannabol XENON ULTRA Synth 5w30..
Leden 23, 20241 r Ahoj. Nikdo může poradit. Části regenerace. Po městu 20-35 km, po silnice 65-85 km. Spotřeba nafty vyrostla na počítači přibližně na 1-2 litrů víc. 1. Jsem vyměnil snímač diferenčního tlaku, na nový originál, a udělal adaptace snímačů přes diagnostiku VCDS v autoservisu. Výměna snímačů ne pomohla. 2. Jsem vyčistil filtr DPF ve firmě https://www.johytrans.cz/cisteni-dpf-filtru Čistka filtru ne pomohla. Auto žádní chyby ne píše, přes diagnostiku taký. Mám 1.6 tdi, 85kw, kód motoru DGTE, AdBlue, EURO6, 5 st.manual, 05/2019 r.v., najeto 105000 km. Kde ještě můžu hledat problém? Děkuji.
Leden 23, 20241 r Podľa mňa ti ten filter skôr upchali ako vyčistili. Škoda, že tam nemáš aj sledovaný diferenčný tlak.
Leden 23, 20241 r To takhle těžko říct, může mít někde únik oleje, nebo může být rozhozený nějaký vstřik. Pokud nevyčte diferenční tlaky tak víc nezjistí. To že si PC myslí že je filtr plný ještě nutně neznamená že tomu tak musí reálně být. Měl jsem TDI CR první generace kde mi to ve 320K km spouště regeneraci kvůli kalkulaci při 250 ujetých km ale diferenční tlak tvrdil že je filtr sotva z půlky plný. Těch důvodů může být víc.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.