Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím.

 

Poslední dobou mám problémy s motorem na svém voze Škoda Fabia II 1,2HTP 51KW, 2012.

 

Nejdříve o začalo tím, že se mi začala občas rozsvicet diagnostika, která po určitě době na nějaký čas zhasla...

 

Minulý týden už se ale rozsvicela velmi často a na konci tohoto týdne už jsem začal pociťovat, příliš hlasitý zvuk motoru (takový chrastivý, při vysokých otáčkách a hlavně je to hodně slyšet při brždění motorem v otáčkách), také pokud vyhodim rychlost a otáčky klesají, tak na vteřinku klesnou až někam k 500 otáčkám a motor se na chvíli zachvěje, ale otáčky se vrátí hned na svoji správnout hodnotu (nechcípá), dále pokud řadím při nízkých otáčkách, tak mi motor při tom přeřazení škube (něco jako když člověk neumí se spojkou :)

 

Tak jsem si nechal auto napojit na diagnostiku DELPHI u kamaráda (zkušený mechanik), ten mi tam smazal veškeré chyby, které tam vyjeli, ale zůstala tam jediná chybová hláška, kterou se teď snažíme vyřešit. Hláška zněla nějak takto: Snímač polohy vačkového hřídele, špatný rozsah vačky, obvod vačky.

Kamarád si myslel, že by to mohlo být tím snímačem/čidlem vačkových hřídelí, tak jsme ho objenali vyměnili, ale bohužel tím to nebylo, jelikož se chování motoru nezměnilo a chybová hláška na diagnostice zůstala.

 

Tak mi kamarád říkal, že jediná varianta je vyměnit rozvodovou sadu, že by to mohlo tento problém vyřešit.

Vím, že tento motor má rozvody bezúdržbové, ale může se stát, že prostě odejdou? Mám najeto 215 tkm za 4 roky.

 

Dejte mi vědět a budu rád za každou radu. Díky. Adam

215 a neměněny rozvody??To ten řetěz bude už pěkně vytahaný.Vyměnit a okamžitě

  • Autor

Bylo mi řečeno, se měnit nemusí :-(

Každopádně kde bych mohl rozvodovou sadu sehnat nejlevněji? Potřebuji je objednat, co nejrychleji a bohužel jsem na internetu jen na mobilu :-(

Tady Vínko: TMBJH25JXC3181069

Děkuji za tipy. Robin

Upraveno od The_DoctoR

tak tak treba vymenit otcovi som tiež minulý rok hovoril nech ich vymení vyprdol sa na to a v 260 tis mu skocila retaz- nasledky ohnuty ventil a oprava hlavy ale to na fabii 1 ´03, skus skoda diely cz alebo cc-autodily...tvoje maju tusim objednavacie cislo 03E 198 229 A a cena okolo 100€

  • Autor

Tak jsem šel nastartovat auto a totální chrasteni s motor chcipa, nedrží otáčky a skáče jak koza, tak nevím co s tím je?

Radši už nebudu startovat a odtahnu ho na laně :-(

Btw jak povolit brzdovej pedál, abych s tím mohl jet na laně a nemusel startovat či brzdit ruckou? :-/

Takže asi skočene rozvody o zub, naposledy keď som bol u mechanika tak mi ukazoval reťaz z 1,2ky Fabie 1 a hneď som sa ho opýtal to je z čoho z bicykla tá reťaz a on na to, že reťaz na bicykli je o niečo mohutnejšia ako tá čo je v týchto motoroch.

 

A že v koncerne vo väčších motoroch to nieje o moc lepšie.

215 a neměněny rozvody??To ten řetěz bude už pěkně vytahaný.Vyměnit a okamžitě

mám 324t km a rozvody neměněny ... ovšem myslím že kvalita řetězu 2004 a 2012 bude asi bohužel někde jinde. Ale souhlas, s těmito projevy a chybovými hláškami není o řetězu pochyb a rozhodně bych to neodkládal

....

Btw jak povolit brzdovej pedál, abych s tím mohl jet na laně a nemusel startovat či brzdit ruckou? :-/

Pedál je povolený - odbržděný. Jen není podtlak v posilovači, tak budeš muset na pedál šlápnout větší silou.

  • Autor

Jinak tam podtlak nedostanu? :-/

To ubrzdíš i bez podtlaku. Jde v první řadě o zvyk. Když si zvažoval možnost "abych nemusel brzdit ručkou", tak to asi nemáte v plánu valit po dálnici 150. ;-)

HTP je tichý průser a ostuda automobilky.

Tipnul bych si,že po výměně rozvodů zjistíš ,že máš klasicky v háji výfukové ventily.Mám to za sebou letos..

Při výměně rozvodů pozor na to aby se daly nové vodícílišty řetězu,ale ne original,kde byla krátká a umožnila řetězu přeskočit.

Musí tam přijít delší,která tomu zamezuje.

krátká dlouhá lišta se můžeme bavit o FI do určitého MR, ale ne o FII :kol-28:

Nevíte co stojí výměna v AS a jestli se dá využít "šeková knížka"?

To je jasný. Vyměň komplet rozvody, a celkově zkontrolovat. Přece 200 tisíc už je dost, a za 4 roky na tří-válci požehnaně. 

  • Autor

Hm tak špatně zprávy. Na dvou valcich nejsou komprese, buď foukle těsnění nebo podpaleny ventil :-(

Teď je otázka kde co nejlevněji ventil sehnat? :-/

post-82677-0-44868700-1461650168_thumb.j

post-82677-0-20339400-1461650189_thumb.j

Upraveno od The_DoctoR

A neni to len tým, že keď to skočilo tak sa rozhodilo časovanie resp. vačky sú potočené tak, že ventili sú otvorené zrovna vtedy keď majú byť zatvorené ?

Presne jak pise marfan. Nez budes delat nejake ukvapene zavery tak prekontrolovat casovani tech puvodnich rozvodu. Muze to byt tim preskocenim proste posunute.

rozhodně souhlas :kol-47: . A pokud bude časování v pořádku, pak bych to viděl na rozkvetlé ventily, haťapky na těsnění netrpí (alespoň jsem o tom ještě nikdy neslyšel ... mám je stále původní)

  • Autor

Ok, zkusíme, otázka zní. Jak co nejrychleji a nejpřesněji určitě zda je špatné časování?

 

Pokud budou rozkvetlé ventily, tak vyměnit? Kolik takový ventil stojí?

Nastavit první válec do horní úvrati a musí sedět všechny přípravky/značky.

Ventily se mění po demontáži hlavy, cenu přesně nevím ale cca kolem 200kč/ks

Doctore - Je vidět, že tomu absolutně nerozumíš, svěř to tedy nějakému zkušenému servisu (mechanikovi) - sám s tím stejně nic nesvedeš. Ad ventily - to nebude jen o výměně vadného ventilu, bude se nejspíš muset opravit i hlava motoru.

Tak ta oprava hlavy si myslím, že to je už automaticky. S tím kompletním repasem htp hlavy by se mohl vejít do 2500 cca (dle poškození).

Upraveno od Terenius

Osobne by som sa obrátil otázky ohľadom týchto HTP motor na úživateľa tohto fóra "hubo44", on tie motory ma prekuknuté od vrchu po spodok. 

 

Ja by som to nechal na skúseného mechanika, nech to dá na prípravky a potom zistí či je treba dať dole hlavu alebo nie. 

 

Mechanik ku, ktorému chodím servisovať auto tak mi ukazoval fotky HTPečka ako skočila reťaz (reťaz slabšej konštrukcie ako na bicykli) a v tom prípade ventili neboli ohnuté, dal to na prípravky a len dal komplet nové rozvody a motor ide ďalej. 

  • Autor

Rozvody mechanik nastavil a stále je to rozcasovane, asi to opravdu vypadá na ty písty :-(

tak té větě zcela dost dobře nerozumím ... tak buď nastavil mechoš všechna kola pomocí přípravků do správné polohy a tím pádem časování odpovídá, ale stále není komprese, tudíž to budou ty podpálené ventily, nebo se mu nepodařilo vše nastavit pomocí přípravků do správných poloh a pak je to skočené, tedy rozhozené časování.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.