Jump to content

Problémy s motorem 1.2 HTP


The_DoctoR

Recommended Posts

Zdravím.

 

Poslední dobou mám problémy s motorem na svém voze Škoda Fabia II 1,2HTP 51KW, 2012.

 

Nejdříve o začalo tím, že se mi začala občas rozsvicet diagnostika, která po určitě době na nějaký čas zhasla...

 

Minulý týden už se ale rozsvicela velmi často a na konci tohoto týdne už jsem začal pociťovat, příliš hlasitý zvuk motoru (takový chrastivý, při vysokých otáčkách a hlavně je to hodně slyšet při brždění motorem v otáčkách), také pokud vyhodim rychlost a otáčky klesají, tak na vteřinku klesnou až někam k 500 otáčkám a motor se na chvíli zachvěje, ale otáčky se vrátí hned na svoji správnout hodnotu (nechcípá), dále pokud řadím při nízkých otáčkách, tak mi motor při tom přeřazení škube (něco jako když člověk neumí se spojkou :)

 

Tak jsem si nechal auto napojit na diagnostiku DELPHI u kamaráda (zkušený mechanik), ten mi tam smazal veškeré chyby, které tam vyjeli, ale zůstala tam jediná chybová hláška, kterou se teď snažíme vyřešit. Hláška zněla nějak takto: Snímač polohy vačkového hřídele, špatný rozsah vačky, obvod vačky.

Kamarád si myslel, že by to mohlo být tím snímačem/čidlem vačkových hřídelí, tak jsme ho objenali vyměnili, ale bohužel tím to nebylo, jelikož se chování motoru nezměnilo a chybová hláška na diagnostice zůstala.

 

Tak mi kamarád říkal, že jediná varianta je vyměnit rozvodovou sadu, že by to mohlo tento problém vyřešit.

Vím, že tento motor má rozvody bezúdržbové, ale může se stát, že prostě odejdou? Mám najeto 215 tkm za 4 roky.

 

Dejte mi vědět a budu rád za každou radu. Díky. Adam

Link to comment
Share on other sites

Bylo mi řečeno, se měnit nemusí :-(

Každopádně kde bych mohl rozvodovou sadu sehnat nejlevněji? Potřebuji je objednat, co nejrychleji a bohužel jsem na internetu jen na mobilu :-(

Tady Vínko: TMBJH25JXC3181069

Děkuji za tipy. Robin

Edited by The_DoctoR
Link to comment
Share on other sites

tak tak treba vymenit otcovi som tiež minulý rok hovoril nech ich vymení vyprdol sa na to a v 260 tis mu skocila retaz- nasledky ohnuty ventil a oprava hlavy ale to na fabii 1 ´03, skus skoda diely cz alebo cc-autodily...tvoje maju tusim objednavacie cislo 03E 198 229 A a cena okolo 100€

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem šel nastartovat auto a totální chrasteni s motor chcipa, nedrží otáčky a skáče jak koza, tak nevím co s tím je?

Radši už nebudu startovat a odtahnu ho na laně :-(

Btw jak povolit brzdovej pedál, abych s tím mohl jet na laně a nemusel startovat či brzdit ruckou? :-/

Link to comment
Share on other sites

Takže asi skočene rozvody o zub, naposledy keď som bol u mechanika tak mi ukazoval reťaz z 1,2ky Fabie 1 a hneď som sa ho opýtal to je z čoho z bicykla tá reťaz a on na to, že reťaz na bicykli je o niečo mohutnejšia ako tá čo je v týchto motoroch.

 

A že v koncerne vo väčších motoroch to nieje o moc lepšie.

Link to comment
Share on other sites

215 a neměněny rozvody??To ten řetěz bude už pěkně vytahaný.Vyměnit a okamžitě

mám 324t km a rozvody neměněny ... ovšem myslím že kvalita řetězu 2004 a 2012 bude asi bohužel někde jinde. Ale souhlas, s těmito projevy a chybovými hláškami není o řetězu pochyb a rozhodně bych to neodkládal

Link to comment
Share on other sites

HTP je tichý průser a ostuda automobilky.

Tipnul bych si,že po výměně rozvodů zjistíš ,že máš klasicky v háji výfukové ventily.Mám to za sebou letos..

Při výměně rozvodů pozor na to aby se daly nové vodícílišty řetězu,ale ne original,kde byla krátká a umožnila řetězu přeskočit.

Musí tam přijít delší,která tomu zamezuje.

Link to comment
Share on other sites

Doctore - Je vidět, že tomu absolutně nerozumíš, svěř to tedy nějakému zkušenému servisu (mechanikovi) - sám s tím stejně nic nesvedeš. Ad ventily - to nebude jen o výměně vadného ventilu, bude se nejspíš muset opravit i hlava motoru.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Osobne by som sa obrátil otázky ohľadom týchto HTP motor na úživateľa tohto fóra "hubo44", on tie motory ma prekuknuté od vrchu po spodok. 

 

Ja by som to nechal na skúseného mechanika, nech to dá na prípravky a potom zistí či je treba dať dole hlavu alebo nie. 

 

Mechanik ku, ktorému chodím servisovať auto tak mi ukazoval fotky HTPečka ako skočila reťaz (reťaz slabšej konštrukcie ako na bicykli) a v tom prípade ventili neboli ohnuté, dal to na prípravky a len dal komplet nové rozvody a motor ide ďalej. 

Link to comment
Share on other sites

tak té větě zcela dost dobře nerozumím ... tak buď nastavil mechoš všechna kola pomocí přípravků do správné polohy a tím pádem časování odpovídá, ale stále není komprese, tudíž to budou ty podpálené ventily, nebo se mu nepodařilo vše nastavit pomocí přípravků do správných poloh a pak je to skočené, tedy rozhozené časování.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...