The_DoctoR Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 Zdravím. Poslední dobou mám problémy s motorem na svém voze Škoda Fabia II 1,2HTP 51KW, 2012. Nejdříve o začalo tím, že se mi začala občas rozsvicet diagnostika, která po určitě době na nějaký čas zhasla... Minulý týden už se ale rozsvicela velmi často a na konci tohoto týdne už jsem začal pociťovat, příliš hlasitý zvuk motoru (takový chrastivý, při vysokých otáčkách a hlavně je to hodně slyšet při brždění motorem v otáčkách), také pokud vyhodim rychlost a otáčky klesají, tak na vteřinku klesnou až někam k 500 otáčkám a motor se na chvíli zachvěje, ale otáčky se vrátí hned na svoji správnout hodnotu (nechcípá), dále pokud řadím při nízkých otáčkách, tak mi motor při tom přeřazení škube (něco jako když člověk neumí se spojkou Tak jsem si nechal auto napojit na diagnostiku DELPHI u kamaráda (zkušený mechanik), ten mi tam smazal veškeré chyby, které tam vyjeli, ale zůstala tam jediná chybová hláška, kterou se teď snažíme vyřešit. Hláška zněla nějak takto: Snímač polohy vačkového hřídele, špatný rozsah vačky, obvod vačky. Kamarád si myslel, že by to mohlo být tím snímačem/čidlem vačkových hřídelí, tak jsme ho objenali vyměnili, ale bohužel tím to nebylo, jelikož se chování motoru nezměnilo a chybová hláška na diagnostice zůstala. Tak mi kamarád říkal, že jediná varianta je vyměnit rozvodovou sadu, že by to mohlo tento problém vyřešit. Vím, že tento motor má rozvody bezúdržbové, ale může se stát, že prostě odejdou? Mám najeto 215 tkm za 4 roky. Dejte mi vědět a budu rád za každou radu. Díky. Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosby Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 215 a neměněny rozvody??To ten řetěz bude už pěkně vytahaný.Vyměnit a okamžitě Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_DoctoR Posted April 24, 2016 Author Share Posted April 24, 2016 (edited) Bylo mi řečeno, se měnit nemusí :-( Každopádně kde bych mohl rozvodovou sadu sehnat nejlevněji? Potřebuji je objednat, co nejrychleji a bohužel jsem na internetu jen na mobilu :-( Tady Vínko: TMBJH25JXC3181069 Děkuji za tipy. Robin Edited April 24, 2016 by The_DoctoR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barlang Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 tak tak treba vymenit otcovi som tiež minulý rok hovoril nech ich vymení vyprdol sa na to a v 260 tis mu skocila retaz- nasledky ohnuty ventil a oprava hlavy ale to na fabii 1 ´03, skus skoda diely cz alebo cc-autodily...tvoje maju tusim objednavacie cislo 03E 198 229 A a cena okolo 100€ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_DoctoR Posted April 24, 2016 Author Share Posted April 24, 2016 Tak jsem šel nastartovat auto a totální chrasteni s motor chcipa, nedrží otáčky a skáče jak koza, tak nevím co s tím je? Radši už nebudu startovat a odtahnu ho na laně :-( Btw jak povolit brzdovej pedál, abych s tím mohl jet na laně a nemusel startovat či brzdit ruckou? :-/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marfan Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 Takže asi skočene rozvody o zub, naposledy keď som bol u mechanika tak mi ukazoval reťaz z 1,2ky Fabie 1 a hneď som sa ho opýtal to je z čoho z bicykla tá reťaz a on na to, že reťaz na bicykli je o niečo mohutnejšia ako tá čo je v týchto motoroch. A že v koncerne vo väčších motoroch to nieje o moc lepšie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malta Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 215 a neměněny rozvody??To ten řetěz bude už pěkně vytahaný.Vyměnit a okamžitě mám 324t km a rozvody neměněny ... ovšem myslím že kvalita řetězu 2004 a 2012 bude asi bohužel někde jinde. Ale souhlas, s těmito projevy a chybovými hláškami není o řetězu pochyb a rozhodně bych to neodkládal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 .... Btw jak povolit brzdovej pedál, abych s tím mohl jet na laně a nemusel startovat či brzdit ruckou? :-/ Pedál je povolený - odbržděný. Jen není podtlak v posilovači, tak budeš muset na pedál šlápnout větší silou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_DoctoR Posted April 25, 2016 Author Share Posted April 25, 2016 Jinak tam podtlak nedostanu? :-/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted April 25, 2016 Share Posted April 25, 2016 To ubrzdíš i bez podtlaku. Jde v první řadě o zvyk. Když si zvažoval možnost "abych nemusel brzdit ručkou", tak to asi nemáte v plánu valit po dálnici 150. ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
16TDI81 Posted April 25, 2016 Share Posted April 25, 2016 HTP je tichý průser a ostuda automobilky. Tipnul bych si,že po výměně rozvodů zjistíš ,že máš klasicky v háji výfukové ventily.Mám to za sebou letos.. Při výměně rozvodů pozor na to aby se daly nové vodícílišty řetězu,ale ne original,kde byla krátká a umožnila řetězu přeskočit. Musí tam přijít delší,která tomu zamezuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malta Posted April 25, 2016 Share Posted April 25, 2016 krátká dlouhá lišta se můžeme bavit o FI do určitého MR, ale ne o FII Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alma Posted April 25, 2016 Share Posted April 25, 2016 Nevíte co stojí výměna v AS a jestli se dá využít "šeková knížka"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richiis Posted April 25, 2016 Share Posted April 25, 2016 To je jasný. Vyměň komplet rozvody, a celkově zkontrolovat. Přece 200 tisíc už je dost, a za 4 roky na tří-válci požehnaně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_DoctoR Posted April 26, 2016 Author Share Posted April 26, 2016 (edited) Hm tak špatně zprávy. Na dvou valcich nejsou komprese, buď foukle těsnění nebo podpaleny ventil :-( Teď je otázka kde co nejlevněji ventil sehnat? :-/ Edited April 26, 2016 by The_DoctoR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marfan Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 A neni to len tým, že keď to skočilo tak sa rozhodilo časovanie resp. vačky sú potočené tak, že ventili sú otvorené zrovna vtedy keď majú byť zatvorené ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terenius Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Presne jak pise marfan. Nez budes delat nejake ukvapene zavery tak prekontrolovat casovani tech puvodnich rozvodu. Muze to byt tim preskocenim proste posunute. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malta Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 rozhodně souhlas . A pokud bude časování v pořádku, pak bych to viděl na rozkvetlé ventily, haťapky na těsnění netrpí (alespoň jsem o tom ještě nikdy neslyšel ... mám je stále původní) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_DoctoR Posted April 26, 2016 Author Share Posted April 26, 2016 Ok, zkusíme, otázka zní. Jak co nejrychleji a nejpřesněji určitě zda je špatné časování? Pokud budou rozkvetlé ventily, tak vyměnit? Kolik takový ventil stojí? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terenius Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Nastavit první válec do horní úvrati a musí sedět všechny přípravky/značky. Ventily se mění po demontáži hlavy, cenu přesně nevím ale cca kolem 200kč/ks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Doctore - Je vidět, že tomu absolutně nerozumíš, svěř to tedy nějakému zkušenému servisu (mechanikovi) - sám s tím stejně nic nesvedeš. Ad ventily - to nebude jen o výměně vadného ventilu, bude se nejspíš muset opravit i hlava motoru. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terenius Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 (edited) Tak ta oprava hlavy si myslím, že to je už automaticky. S tím kompletním repasem htp hlavy by se mohl vejít do 2500 cca (dle poškození). Edited April 26, 2016 by Terenius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marfan Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Osobne by som sa obrátil otázky ohľadom týchto HTP motor na úživateľa tohto fóra "hubo44", on tie motory ma prekuknuté od vrchu po spodok. Ja by som to nechal na skúseného mechanika, nech to dá na prípravky a potom zistí či je treba dať dole hlavu alebo nie. Mechanik ku, ktorému chodím servisovať auto tak mi ukazoval fotky HTPečka ako skočila reťaz (reťaz slabšej konštrukcie ako na bicykli) a v tom prípade ventili neboli ohnuté, dal to na prípravky a len dal komplet nové rozvody a motor ide ďalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_DoctoR Posted April 27, 2016 Author Share Posted April 27, 2016 Rozvody mechanik nastavil a stále je to rozcasovane, asi to opravdu vypadá na ty písty :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malta Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 tak té větě zcela dost dobře nerozumím ... tak buď nastavil mechoš všechna kola pomocí přípravků do správné polohy a tím pádem časování odpovídá, ale stále není komprese, tudíž to budou ty podpálené ventily, nebo se mu nepodařilo vše nastavit pomocí přípravků do správných poloh a pak je to skočené, tedy rozhozené časování. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.