Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Teď už téměř k ničemu. Chtěl jsem vědět jestli je při 90km/h použitelný 6Q . Fabie točí 1800ot  a Octavie okolo 2000, což je v pohodě použitelné i na okreskách.

Včera jsem OIII zakoupil, tak mam bezprostřední porovnání. Díky

Aha, tak to by sedělo, FIII se v této konkrétní situaci na šestku už moc nechce jet. Já ten dotaz pochopil trochu jinak.

Jako že FIII má delší převody než OIII ? Zajímavé...

A co je na tom zajímavé, že větší a těžší auto má převodovku "víc do lehka":

OIII 1.0 TSI 85kW 6Q

image.png.ac965ee9e256d32279a3597396058787.png

 

FIII 1.0 TSI 81kW 6Q

image.png.9d48563cbf1cd7c1a02bc891402159f5.png

 

  • 3 týdny později...
V 10. 6. 2020 na 6:56, octavia_66_tdi napsal:

Nevím kam to napsat, mám dotaz na porovnání motorů 1.0Tsi  v Octavii 85  vs Fabii 81.

Je tu někdo kdo má bezprostřední porovnání? V Octavii by měl mít lepší spodek, můžete to někdo potvrdit?

 

Díky

Co myslis tim lepsi spodek? Lepsi pofvozek? To kazdopadne. Taky stoji o 200 litru vic.....

Ne spodek jako spodek, ale spodni pasmo otacek od volnobehu do 2000tis...

 

Také vlastním asi 2 roky tento motor v Octavii III FL dnes již přes 45000km. Předchozí auto Octavia II 1.6MPi je nesrovnatelně horší, nejvíce ve vyšší průměrně spotřebě o 2-3l /100km, dynamika motoru...atd. Hodně jsem to srovnávám i s 1.6TDi, která 1.0TSi poráží snad jen na volnoběh a volnoběžné rozjezdy. Jinak je pro mě 1.6TDi zdechlina.

Nikdo tady nezmínil (nebo jsem to alespoň nepostřehl), že litrovka skoro vůbec nebrzdí motorem, což přispívá právě spotřebě a bohužel z kopce častému brzdění.

Jinak s většinou zkušenosti souhlasím.

 

Např.Jízda do Alp v prosinci ve 3 lidech, plný kufr a s rakví nemá problém. I když nemá moc lehkou nohu, spotřeba 5,5-6l, dá se uhánět i 200kmh (zkoušeno jen v krátkém úseku), jinak na pohodu úplně lehce pořád, kde se dá, 160kmh - samozřejmě přes Německo.

Chrastění při studeném motoru potvrzuji, ale už při přidání otáček se snaží utichnout a asi po 30s zmizí.

Rychlost 90-100 je na 6.rychlost asi 2000ot a dá se lehkou nohou jet pohodu třeba tempomatem. Jinak se snažím též moc nepodtáčet pod 1500ot (vyhýbám se většímu plynu na nízké otáčky). Na město 50-60kmh je ideální 3.rychlost.

U mě převládá spokojenost...nejsem moc náročnej :-)

Se vším souhlasím, ale to, že auto skoro nebrzdí, což přidává spotřebě, je hloupost. Pokud nemám plyn na noze a byť i přibržďuju brzdou, spotřeba je pořád v daný moment nula. ?

Píše přispívá, takže to má pozitivní vliv.

Také souhlasím a celkem mě to brzdění štve protože jsem na to zvyklý i moje motorka brzdí motorem víc.

Ale jen kvůli tomu, ze musím víc brzdit.

 

 

Teoreticky si dokážu představit  jak kolega píše o snížení spotřeby.

Jelikož  pri brzdění motorem dojedeš dál, tak můžeš spotřebu snížit. U jiného auta bys musel opět přidat plyn, nebo vyřadit kvalt a tam uz nebude čistá nula, takže ve finále to spotřebu ušetří.

A hlavně je ten motůrek velmi lehký, to taky šetří a je pozitivně znát na předku při jízdě zatáčkou.

Je to takové vrnivé koťátko. Kdo by tahal navíc čtvrtý válec :D

Brzdeni motorem je dle me kvuli rekuperaci brzdne energie nechteny stav a proto v novych autech uz motorem brzdit moc nebudeme :-) ale jak pises,taky jsem na to byl u aut co jsem mel drive zvykly. Brzdeni motorem neumi ani moje 1.5 a co jsem koukal na jina fora je na tom spousta znacek stejne.

1.5 TSI by teoreticky měla dokonce brzdit motorem ještě méně než 1.0 TSI, protože by na dvou válcích nemělo docházet k pohybu a uzavírání ventilů, takže výsledný odpor bude ještě menší.

Cca Pelhřimov - Vary  vlek Agados s  nákladem 800kg,  3 lidi na palubě.

 

20200713_160329.jpg

  • 2 týdny později...

Krom plachtění (brzdění motorem) jsem zapomněl napsat ještě jeden nešvar a pár drobností k prdu.

  • Vypnutí motoru má dlouhý doběh. Chvíli trvalo, než jsem si na to zvykl....že nemůžu po vypnutí pustit spojku se zařazenou rychlostí, protože auto ještě doběhem poskočí. Doběh je tu určitě 2 vteřiny, né-li déle.
  • Start-stop moc nepoužívám, ale překvapilo mě, že při jeho aktivaci se vypne posilovač řízení, ale ano, jakmile hnu volantem, naskočí motor a funguje (třeba Toyota Yaris, té běží elektrický posilovač při aktivaci pořád)
  • Našeptávač řazení...nebo jak se to jmenuje, to číselko, které ukazuje, kdy řadit. No já jej neberu na zřetel, ale mě našeptává snad jen nahoru. Dolů k podřazení našeptá snad jen když už jsou otáčky pod volnoběhem tedy pod 1000ot...ufff...určitě se podle toho neřiďte, to je špatně!

 

Upraveno od Haski

Proč necháváš zařazenou rychlost?

Start-stop vypínej :) Brusel nesmysl.

Našeptávač radí, jak snížit spotřebu a při tom oddělat motor, to je známé. Podle Bruselu je výměna motoru ekologičtější a ekonomičtější než trochu více CO2.

Nechava zarazeno aby rekuperace pri brzdeni motorem dobijela baterku, pokud to nema od Ferdy upravene anebo neodpojil kablik.. jinak to faaakt nedobiji, jenom v zime dle pocasi anebo kdyz zapnes vyhrev sedacek.

Haski komentoval dlouhý doběh motoru po vypnutí, že nemůže hned pustit spojku. Pokud by měl neutrál, tak může hned :) O rekuperaci při vypnutém motoru nejde.

Pokud jsme u toho systemu start stop, tak kdyz dojizdim s vyraznou rychlosti ke krizovatce  - plachtim a splnuje auto vsechny podminky k aktivaci stopu tak me motor vypne take.

Upraveno od Host

Ahojte, 

 

viete niekto niečo o zvolavacej servisnej akcií pre 1.0tsi? 

https://m.autorevue.cz/trivalec-10-tsi-ma-problem-do-servisu-musi-9192-aut-vcetne-novych-skodovek

Dik

Upraveno od Shorty193

Jenom to, že se týká nepochopitelně malého množství motorů, za tak dlouhé období.

A pokud je cílem pouze snížit emise, tak bych ani nechtěl, aby na motor někdo sahal, natož na vstřiky.

Souhlas. Jestli má ale někdo nalítáno třeba 100tkm, proč si zadax nenechat vstřiky vyměnit? 

Otázka co si představit pod tím, že pouštěj víc benzinu?

To chrastění motoru po nastartování mě hrozně štve. Někdy se za to i stydím, zní to fakt blbě. 

Ono to ten hluk po starte ma na svedomi toto:

https://youtu.be/9ian_PfRClI

 

Presne to iste je aj u 1litra.

https://youtu.be/vykLJDvXzNI

 

Ps :nejde mi vlozit odkaz spravne

Upraveno od peter785
Odkaz v nespravnom formate

Takze zrejme chujovina, ktera dela jen zvukovy efekt.

Lepsi nez volne rozvody atp..

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.