Přejít na obsah

USB/AUX vstup nestíhá dobíjet smartphone


Doporučené příspěvky

Ahoj, 

Prosím o radu jestli se někdo setkal se situací, kdy telefon připojený do USB vstupu v režimu "pouze dobít" nestíhá při použití navigace telefon dobíjet. Vyzkoušel jsem několik kabelů, včetně opravdu kvalitních a krátkých, ale kapacita baterie mobilu pořád ubívá. Pomohlo by zakoupit originál Škoda kabel? Nebo jak to řešíte Vy? Tahat kabel a nabíjet z autozásuvky přes celé auto je hrozná opičárna a výsledek je o něco lepší ale také ne 100% rychlosti dobíjení na kterou jsem zvyklí.

Auto Rapid Spaceback 2016

Telefon HTC M8

Díky za rady Funlife

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si půjčil USB ampérmeter a podle typu kabelu to dává při připojení telefonu 450-940 mAh. Skoro ampéra je tedy pro můj phone málo. Zajímá mě, jestli má někdo ten originál Škoda USB kabel a neproměřil by ho, jestli bych si jeho koupí pomohl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepomoze. Kabel ti nezvysi prud med usb dava 500mA-900 Si myslis ze kabel od skodovky je zazracny? Akurat bude drahy. Usb kabel samozrejme davaj skor kratsi, a cim hrubsi, ale ten kupis kdekolvek aj v alze....aka navigacia to je? Myslim ze to to bude nieco online...pri offline navi by to 1 amper mal stihat.

Odoslané z MediaPad T1 8.0 Pro pomocou Tapatalku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně si nemyslím, že kabel od škodovky je zázračný. Myslím ale, že v tomto případě platí Ohmův zákon, což dokladuje i to, že pouhou záměnou 4 typů kabelů jsem v intervalu hodnot 450-940 mAh. Pokud je kabel od škody za ty prachy třeba zlatý :), ztráty by mohli být menší. Myslím že by mi stačilo cca 100 mAh, aby se telefon alespoň nevybíjel. Pokud ale uvažuji nějak scestně omlouvám se, nejsem žádný elektronik, pracuji s elementárními znalostmi ze základní školy, proto se ptám a chci se poučit... Jinak jak jsem psal v prvním příspěvku, jedná se smartphone HTC M8 a aplikaci TomTom s online režimem aktualizace rychlostních radarů a dopravního servisu.

Editováno: , autor: Funlife
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napatie ti asi ten usb ampermter nemeral vsak? Ake dava napatie pri tom prude, je mi jqsn ze by malo byt 5V ale ci pri tom vqcsom prude prilis neklesa . Napatie baterie je 3,7V a pri plnom nabiti okolo 4,2 cca... Skus len tak na skusku neiekey vypnut data pri pouziti tej navi, ci to bude akotak stihat.

Odoslané z MediaPad T1 8.0 Pro pomocou Tapatalku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Sven01: Ten ampérmetr má i voltmetr, při zátěži se proud pohyboval celkem stabilně 5,1-5.3V.

To Effective: Jj, taky se mi zdá že to bude asi maximum. Jinak v tom zapojením kabelu si právě myslím že by mohl být úspěch. Matně si pamatuji, že jsem někde četl, že snad spojením nějakých pinů se dosáhne maximálního dobíjecího proudu.

Jde mi čistě o dobíjení telefonu, přenos dat pro účely navigace nepotřebuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zdá se být vyřešeno.

Inspiroval jsem se na jiném fóru, kde radili pro maximální výkon při nabíjení zkratovat datové piny v kabelu a světě div se, ono to fakt najednou stíhá nabíjet. Sice se phone trochu hřeje, ale úroveň nabití jde nahoru a to je ten cíl. Ten USB port je taky záhada, že dokáže dát ampéru, myslím že by mohl i víc, ale jak jsem se dozvěděl, maximální proud si prý řídí telefon.

Přikládám ještě nějaký fotky a pokud bude někdo mít zájem zašlu odkaz na to fórum. Nevím jestli tady můžu vložit link mimo fórum.

 

image-0-02-01-e4d52bae44e3a47a4db31986da8b7cc3e51777fdc35b3e191ae25d212efbbd72-V.jpg

image-0-02-01-8aca7a02ed792551fbde6690dbe8080cbe272e39ad570108393fb3663bf61d24-V.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ten usb port nieje primarne urceny ns nabijanie ale na prehravanie suborov z usb kluca, akurat nechapem aky je rozdiel to riesenie co pouzivas a preco nedat nabijacku do zasuvky, ten kabel ti tam trci tak ci tak..

Odoslané z MediaPad T1 8.0 Pro pomocou Tapatalku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ten port je primárně určeny na přenos dat a teď slouží jako nabíjecí... dobrý ne :) Použití nabíječky z 12V znamená kabel alespoň 1.2 metru, proud to dává stejný jako USB a nabíjí stejně. Kdo se dokáže ohnout a podívat se kde je u rapida standardně zásuvka, pochopí výhody tohoto řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To zkratovani pinu ale neni info pro radio ale pro telefon (obvykle se to teda resilo napetovou urovni na datovych pinech pripadne kdyz telefon zjisti, ze neprobiha zadna komunikace). Mysli si, ze je pripojeny na sitovy adapter a tak zdima z portu co jde. Samozrejme zalezi na telefonu. Nektere pracuji s touhle signalizaci, jine si automaticky zjistuji maximalni mozny proud (monitoruji pokles napeti) a jine na to kaslou a zdimou to porad. Jsou na to i "udelatka" (napr. Satechi uCharger) do USB, ktere takto posilaji signalizaci. Klasicka nabijecka je nicmene stale nejlepsi reseni. Mimochodem i 1A na navigaci je nekdy malo. Musi se napajet displej, procesor, GPS, data a jeste k tomu chces nabijet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechno je trochu složitější... Většina CL nabíječek má datové piny zkratované již  z výroby, není tak nutné v telefonu nic HW přepínat. Nicméně u mě i když jsem zvolil režim "pouze nabít", stejně to nestíhalo dobíjet. Pomohla až úprava kabelu... Důvody které mě vedli k tomuto řešení jsou, že se mi nezamotává kabel do ručky, nehyzdí to půlku auta a hlavně i když jsem zkoušel 3 nabíječky, 1A, 2.1A a 3.1A tak nabíjecí proud byl vždy max. 940 mAh. Prostě nabíjecí proud si řídí telefon a tak jediný řešení, které mi je schopné tel. nabíjet při navigování je kombinace krátkého kabelu a zkratovaní pinů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus pro zajimavost zmerit proud pri vypnutem displeji. Na mem telefonu v rezimu rychlonabijeni pri zapnutem displeji napriklad telefon omezi proud jen na polovinu, protoze by se jinak prehrival.

Btw. Rezim pouze nabit je jen z bezpecnostiho hlediska. Pokud chces napriklad pripojit telefon k neznamemu pocitaci a nechces aby tel. komunikoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

K tejto problematike pridám ešte jeden môj malý postreh - keď chcete použiť telefon ako navigáciu tak si ho pred tým poriadne nabite, aby ho stíhalo to USB čko "udržovať". Veľa krát sa mi stalo že skoro vybitý telefón sa dobíjať nestíhal a padal z kapacity,ale pokiaľ bol už pred tým poriadne nabitý tak sa "držal". Skoro vybitý akumulátor má veľký odber,zahrieva sa, a ani jedno z toho nie je pri navigácii žiadúce, takže sa nedobije lebo vplivom prehrievania sa nabíjanie obmedzí až vypne. Nie raz sa mi stalo že mi to telefón čo mal dajme tomu 30% pri štarte po čase vyplo úplne. A ideálne je umiesniť ho k stredovej mriežke odkiaľ na neho fúka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po dlhej dobe laborovania s nabíjaním mobilného telefónu v aute, pri zapnutej navigácii, hlásim že telefón mi pekne dobíja a baterka sa neprehrieva. Odskúšané, nabíja aj pri zapnutej navigácii. Malé mínus je krátky kábel, ale ja som to vyriešil tak, že som od poistky potiahol kábel do skrinky vľavo. Nabíjanie sa mi zapína po otočením kľúča, teda len počas jazdy.

Nabíjačka NUVO 2,1 A výstup USB + micro USB

image-0-02-05.jpg

IMG_20170417_181535.jpg

IMAGE 123.jpg

image-0-02-05-7a.jpg

Editováno: , autor: FUMIHA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...