petr0412 Vloženo 20. Srpen 2016 Vloženo 20. Srpen 2016 Ahojte. Mam problem - u Fabie I 1.2 47kw po vymene motoroveho oleje (a filtru origo) Castrol 5w40 (splnuje 50200) zacal mizet olej ve velkem - za 80km od vymeny asi 4cm na merce (tedy skoro litr). Ven nic netece - auto parkuje v rovne garazi s dlazdickama, poznal bych to, merka kontrolovana po jizde s odstupem nekolika hodin. Auto je vyroba 2003, najeto 13tis km (je otce, duchodce 80 let, v zime auto treba i nekolik mesicu stoji). Mate nekdo nejaky napad, co by to mohlo byt? Ma smysl zkusit nejaka aditiva na zvyseni viskozity oleje? Diky. Petr. Citovat
Alma Vloženo 20. Srpen 2016 Vloženo 20. Srpen 2016 Kontrola oleje u HTP má svá specifika. Viz DP. Jinak pozor, rádo teče pod víčkem filtru. Citovat
petr0412 Vloženo 20. Srpen 2016 Autor Vloženo 20. Srpen 2016 (editace) Co je "DP"? Dilenska prirucka? Diky. U filtru je to ok - mysleno, ze netece ven. Editováno: 21. Srpen 2016, autor: Malta necituj bezprostředně předchozí příspěvek Citovat
McMatej Vloženo 20. Srpen 2016 Vloženo 20. Srpen 2016 Má se měřit na teplém motoru, ale podle mých zkušeností rozdíl studený - teplý dělá pár milimetrů. Píšeš po výměně oleje, hladinu po výměně si měřil až po nastartování motoru, když se filtr a mazací kanály naplní olejem? Citovat
petr0412 Vloženo 20. Srpen 2016 Autor Vloženo 20. Srpen 2016 (editace) Vypustl jsem poctive teply olej, nechal vykapat, vymenil filtr, nalil predepsane necele tri litry, po prvni jizde jeste zkontroloval a dolil (spis lehce prelil). Po vymene jsem uz do toho motoru nalil celkem 3.5 litru oleje a jsem za studena velmi blizko dolni hranici na merce. Editováno: 21. Srpen 2016, autor: Malta necituj bezprostředně předchozí příspěvek Citovat
Mirek 835 Vloženo 20. Srpen 2016 Vloženo 20. Srpen 2016 Ahoj to se mi nějak nezdá,že tak náhle by motor začal brát tolik oleje. To je vážně moc. Citovat
McMatej Vloženo 20. Srpen 2016 Vloženo 20. Srpen 2016 To je opravdu divný. Kouří to?? Svíčky jsou (nebo jen některá) černý. 1 Citovat
petr0412 Vloženo 20. Srpen 2016 Autor Vloženo 20. Srpen 2016 (editace) Je to divny. Nekouri to. Jak dlouho se muze dostavat olej do vsech zakouti motoru po vymene? Kudy by se to v motoru uvnitr vsude mohlo ztracet? Jeste doplnuji, ze chladici kapalina taky ok. Editováno: 21. Srpen 2016, autor: Malta necituj bezprostředně předchozí příspěvek Citovat
McMatej Vloženo 20. Srpen 2016 Vloženo 20. Srpen 2016 (editace) To je divný. Každopádně bych ten olej asi vyměnil. Kdo ví co to není. On se nemusí ztrácet jen netěsnostmi například okolo pístních kroužků nebo gufírky sacích ventilů, ale i odpařováním, pokud je nějaké pochybné jakosti. Žádná zakouti v motoru, kde by se olej hromadil, nejsou. P.S. A necituj přímo předcházející příspěvěk, ať nedostaneš sprďáka. ;-) Editováno: 20. Srpen 2016, autor: McMatej Citovat
petr0412 Vloženo 21. Srpen 2016 Autor Vloženo 21. Srpen 2016 Olej je z dobreho zdroje, tim to nebude. Svicky ven nedostanu, protoze jsou nad nimi civecky a na ty nemam pripravek na vytazeni. Bez nej bych je rozlamal, protoze je to stare. Kdyz tam dam olej presne mnozstvi dle specifikace, kam se to pocita? Doprostred merky? Diky. Citovat
McMatej Vloženo 21. Srpen 2016 Vloženo 21. Srpen 2016 Oleje nemá být víc než je horní strana "šrafované" oblasti (viz příloha) Celý návod je třeba tady. Cívky jsem vyndal (podebral) ohnutým hřebíkem, respektive dvěma, z každé strany jeden. měrka oleje.pdf 1 Citovat
Malta Vloženo 21. Srpen 2016 Vloženo 21. Srpen 2016 podebíral jsem cívky normálně šroubovákama a u té poslední, kterou jsem dělal, měla za sebou 220t km a šlo to pěkně. Ale určitě bych se na ty svíce mrknul, může ti to lecos prozradit Citovat
petr0412 Vloženo 22. Srpen 2016 Autor Vloženo 22. Srpen 2016 Je fakt, ze pokud budou svicky vypadat, jak z dvoutaktu, tak je to asi na kuchnuti motoru.... Citovat
McMatej Vloženo 22. Srpen 2016 Vloženo 22. Srpen 2016 No, vzhledem k tomu, že zhoršení nastalo po výměně oleje, bych s kucháním nepospíchal a přeci jen zkusil jiný olej. Při současné spotřebě je dolití 4 l oleje otázka 500 km. Když se to výměnou zlepší, je chyba v oleji, když se to nezlepší můžeš vypuštěný olej použít na dolévání. Citovat
petr0412 Vloženo 7. Říjen 2016 Autor Vloženo 7. Říjen 2016 Záhada asi vyřešena - při výměně, nalévání nového oleje jsem odpočítal náplň tři litry do motoru z pětilitrového kanystru - tedy že mi musí zbýt dva litry. Jenže on byl čtyřlitrový... Nesmějte se mi všichni... 3 Citovat
Malta Vloženo 7. Říjen 2016 Vloženo 7. Říjen 2016 nikdo se nesměje, důležité je umět si tu chybu přiznat a navrch ji ještě zveřejnit 2 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.