Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

@TOMUS Koduje se proto aby se uložením těchto dat resetovala naučená data rekuperace o nabíjení a vybíjení. U typy jde o rozdílné nabíjecí napětí pro ten který typ..

Editováno: , autor: milanxx
Vloženo (editace)

Jo, je to tak.A pokud dám stejný typ i amperáž tak to jednotka to pozná na základě jiného sériového čisla. Proto se musí změnit.Druhá věc je ta, že k nové baterce se podle mne bude chovat hůře než k té staré a slabé. A koho to zajímá tak ať si stáhne logy z jednotek a bude koukat jak to je složité a co všechno si jednotky ukládají za parametry podle kterých potom řídí to rekuperační dobíjení.A od toho všeho se potom odvíjí to připojování nabíječky, startování přes kabely jiné auto atd, protože jednotka na akumulátoru loguje proud který jde z baterie pryč i ten který přichází v rámci dobíjení.

Editováno: , autor: Alma
Vloženo

@Alma Ano k nové se chová hůř, protože ke staré se chová mnohem lépe a už prakticky nerekupureje a prakticky už jen naplno nabíjí. To byl konec mé 5 let staré EFB. Už měla trvale pod 12V, startovala díky vnitřní konstrukci i při 11,6 i míň.  Pro normální by to byla smrt

Vloženo

No a ať se vrátíme k tématu. Tak vzhledem k výše popsaným skutečnostem, je celkem jedno jak drahou nabíječku se super funkcemi máme, protože 99% provozu akumulátoru je tento ničen rekuperačním provozem  při používání auta a to 1% kdy ho dáme na tu naší hyper-super nabíječku, která má deset nabíjecích křivek a dalších různých funkcí ho už nespasí. Uvedu takový hloupá příklad. Jsem kuřák. 30 dnů v měsící hulím 40 denně. 31 den nekouřím vůbec. Má to však ale nějaký význam pro plíce a zdraví?

Ty nabíječky jsou vhodné na udržování dlouhodobě odstaveného auta/motorky to jo tam to smysl má.

Vloženo
před 1 hodinou, Alma napsal:

Jo, je to tak.A pokud dám stejný typ i amperáž tak to jednotka to pozná na základě jiného sériového čisla.

Z některých hlodů by člověk umřel smíchy....

Vloženo

Např. zde malý náhled:

 

IDE03256-MAS06105,Přizpůsobení akumulátoru-Jmenovitá kapacita akumulátoru,59, Ah

IDE03256-MAS06106,Přizpůsobení akumulátoru-Technologie akumulátoru,EFB, 

IDE03256-MAS06107,Přizpůsobení akumulátoru-Výrobce akumulátoru,JCB, 

IDE03256-MAS06108,Přizpůsobení akumulátoru-Sériové číslo akumulátoru,1111111111, 

 

 

IDE01834,Napětí akumulátoru,12.882, V

IDE01836,Proud akumulátoru,0.175, A

IDE01837,Teplota snímače akumulátoru,23, °C

IDE01838,Teplota akumulátoru,21, °C

IDE01839,Stav nabití akumulátoru,71, %

IDE01841,Vnitřní odpor akumulátoru,5.4, mOhm

IDE01842,Odnímatelné nabíjení akumulátoru,34, Ah

IDE01843,Klidové napětí akumulátoru,12.4, V

IDE07640-MAS06344,Analýza 1 chování startovacího napětí-Minimální napětí při posledním startu motoru,8.60, 

IDE07640-MAS06345,Analýza 1 chování startovacího napětí-Minimální napětí při posledním startu motoru zjištěno,nezjištěno, 

IDE07640-MAS06346,Analýza 1 chování startovacího napětí-Zjištěn průraz napětí při startu motoru,nezjištěno, 

IDE07640-MAS06347,Analýza 1 chování startovacího napětí-Aktuální průraz napětí: poslední start,3.65, V

IDE07640-MAS06348,Analýza 1 chování startovacího napětí-Normovaný průraz napětí,3.70, V

IDE07640-MAS11064,Analýza 1 chování startovacího napětí-Proud posledního startu motoru,792, A

IDE07640-MAS11065,Analýza 1 chování startovacího napětí-Proud delta posledního startu motoru,784, A

IDE07681-MAS06086,Akumulátor celkový nabíjecí průtok-Celkové dobíjení,3041.0, Ah

IDE07681-MAS06087,Akumulátor celkový nabíjecí průtok-Celkový průtok energie,1677721.3, Ah

Vloženo

A jak podle tebe proběhne adaptace na novou baterku pokud dám stejný typ a kapacitu, tudíž zůstávají dva parametry stejné. Jedině změnou toho čísla je schopna rj poznat že je něco jinak.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Majitelé nabíječek CTEK - při režimu RECOND vyndaváte baterii z auta nebo ji necháváte připojenou? Některé weby říkají odpojit kvůli vyššímu napětí při nabíjení, jinde je uvedeno, že to platilo dříve, u starších typů, dnes to nevadí (jen tuto informaci zapomněli někde vymazat).

Vloženo

na netu píšou toto :

 

Lze použít režim Recond na baterie ve vozidle?

Ano. Režim Recond je možný použít ve vozidle, nabíječky mají omezovač na maximální napětí a tím nemůže dojít k poškození elektroniky vozidla.

Vloženo

Nevim, jestli tady nekoho takoveho najdes, pri koupi Ctek nabijecky asi pred 4 lety jsem si procetl manual a vybavuji si poznamku ohledne funkce recond, ze se nedoporucuje pro aku typu viz. nazev tematu. Byla tam zminka o odpojeni kvuli pulzujicimu napeti a doporuceni pro uzivani pouze u klasickych olovo aku. 

Vloženo

Omlouvám se, ale nevím zda jsem to pochopil, když chceš mít jistotu, baterii

z auta nevyndavej, ale pouze odpoj. Deset vteřin práce, máš jistotu i při nastavení

na recond.

Vloženo

Zatím jsem baterku v F3 nenabíjel ale u F1 jsem kvůli paměti zapojil druhou baterii do zásuvky na baterii v autě odpojil minus a nabíjel. Což to dělat taky tak s pomocí AA baterií. Samozřejmě že potom nic nepouštět a nezamykat. Co na to odborníci? 

 

 

Vloženo

Baterku Efb občas nabíjím lídlovkou přes kostřící bod už druhým rokem v Rapidu.

U F1 je co za problém s pamětí, u rádia, nebo kde? Beru si z ní baterku i do jiných aut a nějakou ztrátou paměti F1 netrpí. 

  • o 11 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...